Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:04

Zo, ben even een flinke tijd weg geweest maar ik ben er weer :D Om nog even terug te komen op domeinen, laat je vooral NIET beetnemen door bedrijven die er 200+ euro voor vragen, dat zijn absurde prijzen.

Voor een vooraf ontworpen professionele website (alleen het ontwerp, niet de domeinnaam, die 2 hebben niks met elkaar te maken) met webwinkel betaal je eenmalig minimaal zo rond de 50 tot 80 euro, en als je de enige op de wereld wilt zijn die dát design mag gebruiken, dan kan de rechten van zo'n website over kopen en dan kan het inderdaad makkelijk in de honderden euro's lopen. Zoek anders eens op (free) web templates, dat is de engelse en/of officiele benaming voor een website design, er zijn meerdere grote websites die ze te koop aanbieden voor veel goedkopere prijzen dan 200 euro. Best leuk om op zo'n manier ideeën op te doen :)

Mijn website (migaria.com) kost me meen ik 40 euro per jaar, hier zitten de kosten van de domeinnaam, de webhosting, en 24/7 support bij inbegrepen. Als ik midden in de nacht aan het ontwerpen ben en ik loop tegen een probleem aan, dan kan ik ze uit bed bellen hahaha. Het ontwerp + de html bouw ik zelf dus daar hoef ik geen geld aan uit te geven.

En ps, als er mensen zijn die interesse hebben in one.com als host laat het me dan even weten, ik heb een referral code voor nieuwe leden :) die geeft +3 GB extra opslagruimte.

Meer ga ik niet zeggen over websites, ik twijfel of het on-topic is :o

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:51

Hey allemaal,

AL een tijdje niet meer gepost :o Maargoed, hier ben ik dan weer! Ik heb wel meegelezen maar wist niks meer te vertellen :D
Ben nu bezig met 2 reprints. Een van lidelie en een van Amber. Die van Amber word een beetje grijzig, en die van lidelie word wit met een beetje bruin. Ben vandaag naar de stad gegaan om de paarden van lidelie te halen, en heb toen gelijk het meisje met de kruiwagen meegenomen. Kon het weer eens niet laten ;)
Ik wil binnenkort ook een domeinnaam, maar niet als het 200 euro gaat kosten.... Phoe! :z
Paardengek0: oh wat leuk! Hihi ;)
Nathas: phoe wat een rijs, maargoed dan heb je wel wat :j

Zelf vind ik de collectie van 2013 heel mager... Nu zijn het er een stuk of 5 en vorig jaar 11 ( van de paarden ) Ik vind ze best wel leuk. Met namen die witte fell pony :P die is zo leuk!!

carmenbrum

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:40

Al heel lang niks meer gepost, wel meegelezen. Maar wat worden er veel nutteloze berichtjes geplaatst! O:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met Schleich..
Heb ong. 25 paardjes en wat ruiters ed, ook de kar helemaal compleet!
Dus als iemand nog wat zoekt PB maar!
Ook heb ik nog heeeel veel halsters, dekens, zadels ed, zowel van Schleich, PBL en van mezelf ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:52

Carmenbrum: nee! niet stoppen |( Ik word dood ongelukkig van de schleich wereld.... Vroeger speelde ik namelijk altijd met mijn zus met de schleich paarden... Zij had dan een manege, en ik had een kinderboerderij. door de week gingen wij dan altijd met het schleich spelen, en in de vakantie's hielden we ponykampen met schleich paarden. Er kwamen dan kinderen die een paard kregen voor een hele week. We gingen dan ook echt een week spelen. We hadden allemaal gebouwen gemaakt, waarvan een slaapkamer, eetkamer, disco, restourand en chilhoekje. S'avond stopte we ze in als wij ook gingen slapen, en om 7 uur s'ochtends stond ik weer naast haar bed en gingen we spelen dat ze wakkerwerden en gingen eten enz. We hebben zelfs hele spooktochten in de gang opgezet. We gingen lopen met die poppetjes ( dus eigenlijk kruipen door de gang ) en toen liet ik ze steeds schikken. mijn ouders vonden dat wij ook wat anders moesten gaan doen omdat we gewoon zo in het schleich verdiept waren :) :P Altijd gingen we spelen met dat schleich.

Helaas is mijn zus nu 14 jaar en doet er niks meer mee. Mijn moeder heeft alle gebouwen weggegooit die ik had gemaakt...
Nu staan de paarden daar in de kast. zelf ben ik 12 jaar, en vind het nog wel heel leuk. Vaak kom ik bij haar zeuren weer eens te spelen met schleich, maar dan zegt ze steeds nee. ;( Of ze is met huiswerk bezig... En vorige vakantie wou ze geen eens meer een ponykamp doen. ;( ;( ;( Iedereen op forums gaat ermee stoppen, iedereen op hyves gaat ermee stoppen.....
Help |(

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:58

daf3 schreef:
Carmenbrum: nee! niet stoppen |( Ik word dood ongelukkig van de schleich wereld.... Vroeger speelde ik namelijk altijd met mijn zus met de schleich paarden... Zij had dan een manege, en ik had een kinderboerderij. door de week gingen wij dan altijd met het schleich spelen, en in de vakantie's hielden we ponykampen met schleich paarden. Er kwamen dan kinderen die een paard kregen voor een hele week. We gingen dan ook echt een week spelen. We hadden allemaal gebouwen gemaakt, waarvan een slaapkamer, eetkamer, disco, restourand en chilhoekje. S'avond stopte we ze in als wij ook gingen slapen, en om 7 uur s'ochtends stond ik weer naast haar bed en gingen we spelen dat ze wakkerwerden en gingen eten enz. We hebben zelfs hele spooktochten in de gang opgezet. We gingen lopen met die poppetjes ( dus eigenlijk kruipen door de gang ) en toen liet ik ze steeds schikken. mijn ouders vonden dat wij ook wat anders moesten gaan doen omdat we gewoon zo in het schleich verdiept waren :) :P Altijd gingen we spelen met dat schleich.

Helaas is mijn zus nu 14 jaar en doet er niks meer mee. Mijn moeder heeft alle gebouwen weggegooit die ik had gemaakt...
Nu staan de paarden daar in de kast. zelf ben ik 12 jaar, en vind het nog wel heel leuk. Vaak kom ik bij haar zeuren weer eens te spelen met schleich, maar dan zegt ze steeds nee. ;( Of ze is met huiswerk bezig... En vorige vakantie wou ze geen eens meer een ponykamp doen. ;( ;( ;( Iedereen op forums gaat ermee stoppen, iedereen op hyves gaat ermee stoppen.....
Help |(

Hahaha wat een ontzettend leuk verhaaltje! Ik spaar nu ong 2 jaar schleich maar doe er al een halfjaar niks meer mee.. In mn webshop heb ik nooit iets verkocht en ik vind het ook echt zonde om al die paardjes daar maar te laten staan, mede omdat mn verzameling ondertussen best veel waard is. Heb gerekend en de winkelprijs ligt gwn al aan de 200€ :=

Edit: Daphne je bent 12 maar in je profiel staat 15?
Ik vind jouw werk ook altijd erg mooi, heb ooit 2 repaints bij je besteld en mn vriendinnen waren er beide erg blij mee :j
Laatst bijgewerkt door carmenbrum op 30-09-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:58

daf3 schreef:

Help |(

Ik snap je zus wel, die pubert, is met jongens, school etc bezig en heeft dus geen tijd om zich met een stel poppetjes te bemoeien. Ik weet dat het moeilijk is maar accepteer het. En hé, ik ben er ook nog. :D

Weer even ontopic.
Gister 3 zakjes lint bij de Xenos gehaald. *\o/* Dus als ik zo mn huiswerk afheb ga ik aan mijn deken+halster werken, ik laat het jullie nog wel weten.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:00

@Carmenbrum : Jammer! Ik heb je al een e-mail gestuurd, ik het wel interesse in wat zadels/tuig etc..

@Daf3 : Tsja, je zus moet het zelf weten, maar ik denk ook dat het komt omdat de scholen weer begonnen zijn, iedereen is stress over huiswerk en zo is er geen tijd meer over door Schleich..
Ik heb dat zelf ook!
Wacht maar tot het weer vakantie's zijn, dan bloeit de schleich vast wel weer wat op!

Ik zal zo eventjes een paar foto's plaatsen van mijn spulletjes die ik heb gemaakt,
want dan kon niet want mijn nieuwe camera was 'boem' kapot na 1 dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:06

Wat een leuk verhaaltje daf3! Herken me zelf er wel in. Speelde vroeger ook zo ontzettend veel met schleich, manege's, grote spring en dressuurstallen, paardenmelkerij, grote kudde's wilde paarden wat gevangen moest worden... Goeie ouwe tijd!
Speel er nu denk ik 2/3 keer per jaar mee, dat ik alles uit zet. Ben 16, maar blijf het ontzettend leuk vinden. Helaas heb ik er niet altijd de tijd voor, anders deed ik het nog wel vaker.

Wil van de week gaan beginnen aan het maken van winterdekens met bijpassend halster en touw.
En misschien eindelijk eens wat verf gaan halen voor een repaint op een tinkermerrie van bullyland. Wil er een zwarte shire met bles en witte beentjes van maken!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:17

jammer dat er mensen gaan stoppen met schleich!

sorry dat moest ik even kwijt..

Ik heb al een tijdje niks meer geplaatst, want mijn ipad deed erg raar waardoor ik geen meldingen binnenkreeg van 'er is een nieuwe reactie' ,
dus heb net even 6 bladzijdes ofzo bij moeten lezen.
ondanks dat school weer is begonnen heb ik toch nog een paar dingen kunnen maken;

Mijn setjes op de arabische hengst en merrie van Clarisca (palmbierlove)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V4S7WX8N.jpg

Soort van showhalster voor de Knabstrupper merrie:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RLHPBN7F.jpg

wit hoofdstelletje voor de hannoveraanse merrie met diamantjes,
(tsja mijn lijm is echt slecht, dus ik moest het ff met plakband doen.. ;) )
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7BHFGSXI.jpg

rijsetje op de knabstrupper merrie met hoofdstel van Clarisca:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JBHHCZGP.jpg

en hetzelfde rijsetje als een soort van buitenrit/endurance setje:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NOVFV7JE.jpg

en dan mijn 'vervelings' project, want ik had niks te doen en wist verder niks anders;
Een bal/prinsessen/trouw jurk voor de arabische merrie! :P
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QWIPPNQW.jpg

ondertussen heeft de jurk ook al een soort van pof mouwtjes, en zijn de randen mooier afgewerkt,
en zitten er diamantjes op, ik zal daar later een foto van maken.

Verder vind ik dat er op de vorige pagina's echt mooie repaints zijn gemaakt!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:25

@amykimmie: Hihi, ja dat heb ik mijn zus ook horen zeggen... goeie ouwe tijd! hmm, ja om als 16 jarige ermee te spelen is misschien ook niet meer zo... toch vind ik het ontzettend jammer.. ;(
@ annkie: ja das waar.... ik hoop het :')
@summer2000: ja idd. Hahaha nee :) ja gelukkig ben jij er nog ( en al die anderen die niet stoppen natuurlijk )
@carmenbrum: haha nouja zeg, ik vind het toch niet zo leuk :D Hmm nee das zonde.
Das raar? :? heb ik denk ik verkeerd ingesteld.....
Dankjewel :D

ankie1999: leuk! haha grappig bedacht dat jurkje *\%/*

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:34

ankie idd erg leuk bedacht die jurk!
en dat stippendekje past ook mooi bij mijn hoofdstel! :)
ik wil binnenkort weer een wedstrijd gaan houden met het thema Halloween,
dus met verklede paarden en repaints enzo, daar kan je dan aan meedoen,
ik ben nog even druk bezig hoe en wat,
maar ik denk dat volgend weekend alle info wel op mijn site staat

ik ben al 24 en echt spelen doe ik niet met de schleich,
maar je kan ze wel gewoon verzamelen en er foto's mee maken enzo,
doe ik ook..

ik moet mijn manege weer eens netjes opruimen, de poppetjes liggen een beetje overhoop ;)
ik had donderdagavond een fotoshoot met ze gedaan..
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 30-09-12 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:43

@ daf3 : hahaha dankje!
@ pbl : ook dankje, en ja past leuk he! :+

joysiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:10

Ik blijf ook hoor :)
Niet zo veel gepost,had het erg druk,eindelijk zijn de spulletjes die naar de winkel moesten daar heen!
Ze zijn nu te koop in Poppedijn,een winkeltje in Delft,moet je maar eens op internet zoeken,mocht je in de buurt wonen,en een keer een kijkje willen gaan nemen ;)
Ik heb voor mezelf,op de repaint die ik van Telpeva heb gekocht,een gevlochten Duits halster gemaakt. Stiekem van iemand anders afgekeken,haha :o

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:55

daf3 schreef:

ik speel ook nog met me schleich ik heb namelijk een hele schleich manege+boerderij *\o/*
Help |(

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:10

Ik "speel"ook niet meer zo met mijn schleich als vroeger.
Toen gingen de beren op bezoek bij de giraffen en knopen de kinderen er tussen uit, om vervolgens met z'n allen op oorlogspad te gaan in mijn bed. :+
Nee, zo is het nu niet meer....

Nu is het meer een grote verzameling, die als manege (stal klaver) staat uitgestalt op mijn bureau.(mijn bureau was heel groot, maar nu is er niet veel ruimte meer over) En daarboven hangt een boekje met welke dag het in de "schleich wereld" is en wie er les heefd enz.
En dan verander ik eens in de maand ofzo de dag, en dan gaan alle paarden anders staan :P

Ik heb nu zelfs vandaag een heel rooster gemaakt, welk paard op welke dag in de wei mag...(I know I am crazy...) wat dus een heel gedoe was, want ik heb 3 weidjes en merries moeten bij hun veulens en hengsten mogen niet bij merries en ruinen en dan zitten er ook nog wat koeien }:0 en een ezel bij 8)7

Maar het meeste wat ik er mee doe is tuig en repaints maken, en foto's.
En stallen maken, en weides.

Wat je kan doen, is kijken of je ergens in je kamer ofzo een hoekje kan vrijmaken, waar je ze uitstalt, met stallen enz.
En dan niet voor alleen de vakantie, maar voor altijd.
Dan heb je er wel wat aan, maar hoef je er niet meer echt mee te "spelen"

Gewoon om lekker naar te kijken. :wave:

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:12

Het ziet er erg mooi uit hoe de peesbeschermers, zadels en hoofdstellen zijn gemaakt. Echt cool hoor.. *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:39

Ik speel ook niet meer met mijn schleich. Ik ga het weer in de kast zetten alleen mijn favo paarden mogen in destal op een speciaal plekje staan :)
PBL: dan ga ik vast iets maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:20

Ik heb net een horrorsetje voor halloween gemaakt.

Een dood paard en het dode baasje die zijn opgestaan.
Ze zijn verongelukt tijdens een buitenrit en zijn in het prikkeldraad gevallen.

Het paard heeft een deken op met allemaal gaten en bloed erop en er steekt prkkeldraad (ijzerdraad) uit, ook heeft die bloederig verband om zijn been en ook zijn hoofd is omwikkeld met verband.
helemaal vol met bloed en 1 oog is zichtbaar.
Voor het andere oog zit verband en steekt er prikkeldraad uit (ijzerdraad)
Het mensje heeft een bloederige mitella (of zoiets) om en verband om der been

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:18

Paardengek0 schreef:
Ik heb net een horrorsetje voor halloween gemaakt.

Een dood paard en het dode baasje die zijn opgestaan.
Ze zijn verongelukt tijdens een buitenrit en zijn in het prikkeldraad gevallen.

Het paard heeft een deken op met allemaal gaten en bloed erop en er steekt prkkeldraad (ijzerdraad) uit, ook heeft die bloederig verband om zijn been en ook zijn hoofd is omwikkeld met verband.
helemaal vol met bloed en 1 oog is zichtbaar.
Voor het andere oog zit verband en steekt er prikkeldraad uit (ijzerdraad)
Het mensje heeft een bloederige mitella (of zoiets) om en verband om der been

_/-\o_ geweldig bedacht !! heb je foto's?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:41

Brrr.. Eng! Haha, moet ik ook even wat gaan bedenken ;) Waah! Ik ben de wedstrijd van nik vergeten! Tot wanneer duurde die?? oliebol , oliebol , oliebol!
Ik wil een longeersetje gaan maken, heb gister al een touw gemaakt :P Ik ben ook bezig met een paddock, heb ik net alles gelijmd, laat mijn vader er iets boven op vallen :( Kan ik weer helemaal overnieuw gaan priegelen :') Ik heb gisteren ook leuke touwtjes gevonden voor een touwhalster, moet ik toch nog even weer dat filmpje van roodvos zoeken! Er heeft ook iemand aangeboden om een westernzadel filmpje/uitleg te maken.. is die al bijna klaar? :) Ohja, ik heb ook zwart lint gevonden ( in de prullenbak) _O- haha ik heb al een ideetje voor halloween +:)+

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:31

Paardengek0, heb je foto's! Lijkt me er griezelig uit zien! Op de Irioner Stables ( mijn manege) zal de geest van Irion de overleden opny wel gaan rondspoken tijdens halloween. Irion is de dartmoor hengst. Hij was overleden tijdens Halloween. Irion is in het echt ook overleden tijdens halloween. Tijdens een halloween tocht kreeg hij een hartaanval. Irion was mijn lieveling. Daarom schilder ik hem vaak na op schleich paardjes.

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:25

Ik heb nog wat Limited (Special) Editions te koop, voor de personen die belangstelling hebben, is hier de link. Verder geen reactie erover op dit forum plaatsen, maar contact zoeken..

http://verkopers.marktplaats.nl/7774606

Als het goed is heb ik het eenhoorn veulentje wat bij het blad Bayala hoort ook gekocht! :)
Ik ga zometeen de nieuwe paardjes in de kastjes zetten en zal daarna wel even een foto plaatsen..

Ik denk dat bijna iedereen wel mijn zijn schleich paarden heeft gespeeld en dat het op een gegeven moment over is en dan ga je ze verzamelen of inderdaad verkopen.
Maarja, zo gaat dat in het leven..

Edit: Hierbij mijn beloofde foto..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:35

Foto´s komen er nog niet, sorry.
Maar het is misschien voor een halloween wedstrijd en ik heb geen zin dat iemand dalijk precies hetzelfde doet.
Er komen wel foto´s, maar nu niet

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:13

Heb net het marbacher setje zien staan voor 36 euro op ebay. Valt me nog mee tot nu toe. Nog mensen die daar naar toe gaan?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:35

Even een vraagje!;
Ik zie net op ebay de nieuwe limited editions, (was der nieuwschierig naar) en zag ze daar voor €19,99 per stuk exclusief verzending van €7,00.
Dan word het dus ong. €27,00 inc. verzenden, is dit duur?
(ik heb het over de lippizaner merrie, andalusier hengst, lusitano hengst)

Edit;
Ik ga zo nog even schleichen!