Oke, Mandy is al een beetje afgevallen, maar ze is nog steeds superrrr dik! ( vind ik )
capopjekop
Geplaatst: 20-05-12 08:27
Die van Hellennn valt wel mee hoor, hals en schouder lijkt prima te zijn net als de kont. Een gras/hooibuik lijkt er wel aan te zitten, maar dat is niet erg.
Die haf is idd wel een flinke tante zeg, daar mag nog wel het een en ander af.
Beetje lastige foto met zadel en de manen ervoor. Super dik lijkt me wel mee te vallen.
Kunnen we trouwens niet wat 'eisen' opstellen aan de foto's? Het is al lastig beoordelen vanaf een foto, laat staan als er van alles op het paard zit of uit een rare hoek de foto is genomen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-05-12 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Kun je haar ribben voelen? Een dikke buik kan ook gewoon zijn dat hij gevuld is met hooi of gras. Das juist goed, de darmen moeten aan het werk blijven. Mijn shet heeft een hangbuik en een hooibuik, maar haar ribben kan ik wel voelen. Ik kijk het laatst naar de buik. De hals daar moet geen vetrand opzitten en soepel zijn, net als de schouder, de rug en de kont. Daarna kijk ik naar buik. Daarom vind ik jouw foto onhandig.
de ponys zijn echt niet te dik hoor.\ want bij die haflinger zie je de ribben onderand!!!
Mandolinexx
Geplaatst: 20-05-12 09:40
Nynke_Mandy schreef:
Oke, Mandy is al een beetje afgevallen, maar ze is nog steeds superrrr dik! ( vind ik ) ]http:/1.imageshack.us/1/1932/hoii206.jpg ]http:/ius//583/vanalles125.]
nou ze is niet te dik misschien een beetje stevig maar niet dik.
Nynke_Mandy
Geplaatst: 20-05-12 09:41
Ik kan net de ribben voelen. Verder heeft ze niet een hele dikke hals , haar kont is wel een beetje erg vet aan de bovenkant Oke, dankje
puck12345
Geplaatst: 20-05-12 10:17
ik vind niet dat ze te dik is, misschien een heel klein beetje, maar een echt groot dieet is niet nodig..
Esprit4
Geplaatst: 20-05-12 16:23
Mandolinexx schreef:
de ponys zijn echt niet te dik hoor.\ want bij die haflinger zie je de ribben onderand!!!
Ligt eraan over welke haflinger je het hebt haha Die van mij is te dik en op de foto's is ze al een stuk afgevallen dus ze was nog dikker
Edit; Wat vonden jullie van mijn tinker?
Browniee
Geplaatst: 20-05-12 21:18
heb toestemming van de eigenaar
Wat vinden jullie van Taz, hij was 100kg te zwaar en wij vinden hem er al en stuk beter uitzien
de tinker is ook al een stuk afgevallen en ziet er nu ook wel redelijk uit maar wil er graag nog iets vanaf maar de haflinger heeftg gewoon een eetverslaving zo was ze eerst http://i45.tinypic.com/2qtjqyp.jpg maar taz ziet er best goed uit hoor kyra was ook 150 te zwaar volgens de hoefsmid werd het gevaarlijk
ik vind haar iets te dun maar ik weet niet wat je met haar doet maar ik heb ze liever iets dikker je ziet nu haar ribben
Matheno
Geplaatst: 21-05-12 09:21
Esprit4 schreef:
ik vind haar iets te dun maar ik weet niet wat je met haar doet maar ik heb ze liever iets dikker je ziet nu haar ribben
Waarom vind je haar te dun? Achter heeft ze zelfs nog wat spekjes zitten.
In principe hoor je bij het paard de ribben te kunnen voelen als je over de rug gaat, en bij een iets gebogen stand, zoals de eerste foto, hoor je ze te kunnen zien.
Ze is nu net 4 jaar en we zijn rustig begonnen met het rijden. (1 a 2x per week)
Vind de laatste goed hoor! Ribben mag je zien als je ze maar niet allemaal ziet en ze bij de leas (of hoe heet dat) maar niet ingevallen is. En als ze straks wat meer spieren krijgt geeft het meteen een ander beelt