Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EllenB schreef:@brainless: ik heb het zelf ook nog nooit gezien en toch meerdere schedels in handen gehad. En toch, die foto's in het boek laten het duidelijk zien. Zou Cook lang gezocht hebben?
liljebo schreef:e_horse-- ff off topic
(hoewel niet helemaal off topic gezien onderwerp)
Mooie site heb je. Daar heb je aardig wat werk in gestoken.
Met een aantal artikelen ben ik bekend, maar niet met alle. Ik sla hem op en ga er eens voor zitten, als ik tijd heb.
Shahazai schreef:Orlando, Ik zeg niet dat JIJ het doet, ik geloof je hoor, maar om even een voorbeeld te geven: tijdens dit EK heeft er ook een vrouw rondgehobbeld (naam kwijt) die constant maar aan die stang zat te halen en te plukken. Die liep ook niet sterren te kijken of te staken.
IMO zijn onze paarden veel te goed van hart en hebben ze een veel te grote will to please om NIET te doen wat wij van ze willen. Ik heb niet vaak gezien dat een paard staakt, omdat jij met je sporen prikt of z'n kin op z'n borst getrokken wordt.
Aan het paard kun je dus over het algemeen niet heel makkelijk of direct zien of de ruiter het niet goed doet.
myrmar schreef:je kunt ze met allebei zeer doen.
Ik kende iemand die had een pony en het meisje dacht dat bitloos rijden veel beter was. Ze ging bitloos rijden, maar niet goed. Ze trok zegmaar zo hard dat de pony niet meer kon ademhalen door de neus zo.
Ik kende iemand die had een pony en het meisje dacht dat bitloos rijden veel beter was. Ze ging bitloos rijden, maar niet goed. Ze trok zegmaar zo hard dat de pony niet meer kon ademhalen door de neus zo.
xxOrlando schreef:ik rijd met bit , omdat ik anders geen wedstrijden mag rijden en ik hem met mijn benen rijd
Oké af en toe nog wel een kneepje natuurlijk maar lopen trekken en zagen hoeft absoluut niet en dan daarbij als je met je handen rijd doet paard zijn mond wijd open en zijn hoofd zo vermogelijk in de lucht en staakt , dus je hebt wel door wanneer je te hard doet
Xiniee schreef:xxOrlando schreef:ik rijd met bit , omdat ik anders geen wedstrijden mag rijden en ik hem met mijn benen rijd
Oké af en toe nog wel een kneepje natuurlijk maar lopen trekken en zagen hoeft absoluut niet en dan daarbij als je met je handen rijd doet paard zijn mond wijd open en zijn hoofd zo vermogelijk in de lucht en staakt , dus je hebt wel door wanneer je te hard doet
Vind je dit niet wat egoistisch...
Je wil bitloos niet een proberen omdat je dan niet meer kan rond huppelen met een medaille ?
Twiggy2008 schreef:myrmar schreef:je kunt ze met allebei zeer doen.
Waar zat die neusriem dan precies? En over wat voor optoming hebben we het dan? Kun je dat eens navragen bij diegene die jij kent. Ben ik ff heel erg benieuwd naar.
Xiniee schreef:xxOrlando schreef:ik rijd met bit , omdat ik anders geen wedstrijden mag rijden en ik hem met mijn benen rijd
Vind je dit niet wat egoistisch...
Je wil bitloos niet een proberen omdat je dan niet meer kan rond huppelen met een medaille ?