De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:41

IloveNikitaa schreef:
Jaa, maar je vloog net niet ver genoeg :0 :')

Whaha, idd :') Had je je niet bezeerd? Je vloog er nogal hard tegen in mijn ogen.

Iljavdm

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:46

Ja maar gelukkig wel tegen het riet :+

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:09

Uhmm...
Oowja ik weet er wel een :')
ik en mijn vriendin (NoaLoverr) galoppeerde van een bult af. maar mijn vriendin zat best ver voor en ging naar rechts.
Karel ging ook naar rechts onder de bomen door waar hij wel onderdoor kan ZONDER RUITER dus ik bleef een soort van aan de boom hangen en Karel
rende door dus ik gleed zeg maar zo wiiiih van zn kont af :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:24

hhahaha zie het helemaal voor me _O-

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:26

zelf stapte ik keertje zonder zadel op, alleen ja pony heeft beetje veel energie, dus voor k er goed en wel opzat draafde pony al weg, toen heb k me dr maar af laten glijden. pony stond erbij van 'baasje, wat doe je nou?'

En een vriendin van me ging keertje erop, de ene kant erop, en gelijk er overheen aan de andere kant xD

En toen k lekker zonder zadel achterstevoren op mn verzorgpaard zat. 1e x stijgeren bleef ik zitten, 2e x gleed k netjes van dr kont af, zo op mn voeten :')
Laatst bijgewerkt door arizonagreen op 06-12-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:26

Als het niet zo ernstig was geweest was dit miss de grappigste: ik zat zonder zadel op mijn paard, zij steigert en ik glijd er zo aan de achterkant af en land op mijn benen. :P
Helaas is ze het vertrouwen in het rijden kwijt en weet ze steigeren = eraf. ;) Zonder zadel was kijken hoe ze het zonder zadel deed. Zodra ze weer beter is, gaan we haar het vertrouwen in het rijden weer terug brengen. :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Jackytje schreef:
IloveNikitaa schreef:
Jaa, maar je vloog net niet ver genoeg :0 :')

Whaha, idd :') Had je je niet bezeerd? Je vloog er nogal hard tegen in mijn ogen.

Het lijkt hard te gaan, maar dat was juist het probleem. Het paard was absoluut niet voorwaarts op dat moment. Bij de tweede poging zie je het verschil in de houding van het paard. En het lijkt inderdaad alsof ik in het riet val, maar daar zaten nog twee houten balken achter, die ik dus pas zag toen ik erin/erop lag. Maar alleen mijn ego was gekneusd.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:04

Mooizo

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:35

Ik reageer hier even op zodat ik het kan blijven volgen :)

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:56

Ik heb 3 verzorgpony´s 2 daarvan zijn shets, die staan bij elkaar. ik en mijn vriendin gingen een x een stukje wandelen met ze. we lieten ze ff grazen en we dachten, ach, waarom gaan we niet ff bokje springen? het ging goed vanaf achteren maar toen ik het vanaf de zijkant wilde doen en ik eropaf rende, draaide hij ineens om! ik kon nog op hem komen maar ik rolde er zo met een koprol weer aan de andere kant weer weg! Ik en mijn vriendin lagen helemaal in een deuk, en de shet.. die bleef gewoon lekker grazen alsof er niks was gebeurd!

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:01

ik zat vroeger een keer op mijn merrie zonder zadel en vond het een leuk idee om achterste voren te gaan zitten
vergat wel dat ze hengstig was ,dus toen ik klikte en benen gaf kreeg ik een reuze bok en maakt ik
een salto in het zand

ook een keer wilde ik achterop stappen bij mijn zus die in het zadel zat om samen een stukje te rijden
(was nog klein en licht) en toen gleed ik uit maar trok ook mijn zus mee ,
dus samen op de grond. ;)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:04

ik heb er wel meerdere :)
- ik had samen met nog 2 meisjes springles, met 1tje ging het niet zo goed dus de lesgeefster zei: kijk een hoe het moet. Ik ga naar galop, neem het lijntje op de middellijn en ja hoor, paard naar rechts en ik naar links :D
- super brave manegepony, na de les zonder zadel aan het uitstappen. De pony stopt en begint te schudden en op 1 of andere manier zit ik er ineens naast op de grond. Pony stond me zo domweg aan te gapen :p hilarisch!
- tijdens een springles in de buitenpiste, de kinderen waren net de manegepony's op de weide gaan zetten, net toen iedereen de buitenpiste voorbijkwam begon mijn paard ineens te bokken. kop in de grond en achterbenen in de lucht. Ik maakte een soort koprol en landde op mijn voeten, toen kreeg ik een spontaan applausje :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:31

vorige maand nog :+ echt te grappig.

ik zou met paardlief gaan springen. had die week er op wedstrijd dus moest ff weer een keertje springen haha

hij was erg druk en met de galop was het ook meer stuiteren dan galoperen.
na een poosje werd hij rustiger.
ik zei van te voren nog tegen een vriendin, ik ben nog nooit van hem afgevallen, maar vandaag gaat het gebeuren!
en ja hoor, een kruisje van nog geen 60 cm.. hij sprong ruim over de staanders heen( staanders van 1.50). dus ik werd al aardig gelanceerd. toen hij neer kwam was het hoofd tussen de benen en gaan.. heb 5 enromebokken uitgezeten en toen werd ik emt een dalto halfe draai gelanceerd en kwam ik op mn kont/(onder)rug terecht. en tijdens die salto halfe draai riep ik nog heel hard JOEHOEEEEE :')

ben nogn ooit zo hard lachend van paard afgevallen :+

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:25

hahahaaa skitterend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:51

Haha mooie val :')
Filmpje was ook leuk geweest *D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:53

Niet heel komisch hoor:

Ik was heel rustig aan het galopperen zonder zadel op een shetlander (Was de eerste x dat ik op een shet galoppeerde := )
En toen raakte ik uit balans, zette ik mezelf terug met behulp van mn armen met de manen, doet pony hals naar beneden en vlieg ik er aan de zijkant af midden in de modder :+

Komischer dan dat heb ik nog niet meegemaakt.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:14

Ik zat een keer op een jonge groninger die nog niet zo lang onder het zadel was.
Nu was het zo dat het beest altijd de eerste 10 min knétterhyper was en daarna bijna niet meer vooruit te krijgen.. Maargoed, we hadden de tien minuten gehad en t ging allemaal prima, paard was superbraaf en deed alles wat ie moest doen :)
Maarrr na 20 minuten zonder probleem langs een van de korte zijdes te zijn gelopen besloot mevrouw dat de man - die al de hele tijd zijn auto aan het wassen was met een hogedrukspuit aan de overkant van de weg - toch wél eng was, dus maakt een schrikbeweging naar links in draf. Die had ik niet aan zien komen (want we waren inmiddels bij het 'het kan wel wat sneller' stuk en ik lette even niet op :P) dus ik vlieg/schuif naar rechts, weet dr af te remmen naar stilstand, val/glij zachtjes naar beneden en land vervolgens mooi vol op mn kont in het zand.. :+ (ik was voorbij het punt dat je nog terug kan klimmen :P)
Paard had zich intussen omgedraaid en stond me echt zo aan te kijken van: 'Huh, wat doe jij nou weer gek?' :Y)

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:19

Ik weet nog wel drie hele leuke keren..
De eerste keer wat toen ik voor het eers op de manege zonder zadel mocht rijden. De pony had letterlijk nog geen stap gezet of ik gleed er al af. Kennelijk taste de angst m'n evenwicht heel erg aan? Het zal er in elk geval wel heel grappig hebben uitgezien!
De tweede keer was toen m'n pony op hol was geslagen en ik eraf wilde springen terwijl hij doorrende omdat het anders helemaal mis was gegaan, maar ik bleef hangen in de beugel en werd door een gigantische plas water gesleept. Wat was ik boos toen :P.
En de derde keer was toen ik zonder zadel op m'n pony wilde springen maar hij besloot een stap naar achter te zetten waardoor ik in de lucht sprong en ook in een plas belandde xD

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:40

oh!:D Leuk, herinneringen ophalen!
- Vroeger, toen ik nog een gupje was van een jaar of 10, vond ik het altijd geweldig om op rodeo-pony's te zitten! Nieuwe pony's op de manege mocht ik dus altijd uitproberen!
Zo ook Wendy! Braaf opgestapt, ging heel goed, tot ze na een tijdje telkens bij A opzij sprong. Nouja, niks aan de hand, ik was wel wat gewend. Rondje later, springt ze weer op zij, gaat er in rengalop voorbij, en zodra we weer bij A kwamen, gaat ze vol in de remmen en bokt. Hoppaaa, Gea op de grond! Ik stond op, en riep heel blij tegen mijn instructrice: Ik heb haar nog vast! Dus ik kan zo weer opstappen.' Zie ik iedereen heel onnozel kijken, kijk ik achter me... Ligt het hoofdstel op de grond, heb ik dus het hele hoofdstel meegenomen in mijn val! Ponylief rende ondertussen leuk door de bak!:P

- Op Thora, ik was 1 van de weinigen die alles met haar kon doen. Ze had de neiging wat te duikelen in de galop, dus mijn instructrice zei: je moet zorgen dat ze haar hoofd meer gaat dragen, anders struikelt ze nog.
Dus Gea doet dit braaf, en je raad het al... op de volgende lange zijde, in galop, ineeens *Poef* pony op de knietjes, ik op haar nek... snel afgestapt, en pony stond weer op. Gestruikeld dus, zand zat nog onder haar neusriem, arme pony! Ze keek ook zo sneu!

- Of willen springen, en als de pony weigert in slow motion die balken op je af zien komen. In een reflex je armen uitsteken, want dat helpt! :P Heb daardoor dus wel mooi mijn pink gebroken toen. Terwijl ik nog nooit zo langzaam was gevallen!

- 1 keer wilden een vriendin en ik heeel stoer doen. We verzorgden een heeele lieve haflinger hengst, Wrikkie. Je kon werkelijk alles met hem doen, dus wij hadden besloten om voltige te gaan doen. Zo'n singel voor mennen omgedaan, want we moesten toch iets hebben om vast te houden (ik was nog maar 14, wist niet beter toen:P) Eerst zij erop, ging heel goed. Toen wilde ik wel, en dan ook achterstevoren galloperen.
Nou, daar was meneer dus niet van gediend! Zij zwiepte een keer met de zweep, en ik gaf been, en hoppaa, toen lag ik dus zo op de grond!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:37

Hahaha

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:41

Ging zonder zadel rijden, wou via krukje opstappen breekt t krukje..lag languit onder haar en ze keek me heel dom aan wat ik daar deed, en ik was blauw van t laggen

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:43

Nou ik heb ook een hele grappige vergeet ik nooit meer!
Was 1 van me eerste beginnerles, we waren aan het stappen en tijdens het stappen viel ik in slaap dus viel ik eraf :D en toen moest ik keihard huilen :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:47

Haha beetje moe

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:52

de eerste keer springen met de nieuwe pony, geweldig de eerste keer ging ze netjes over de hindernis de 2de keer kon ze echter niet wachten en sprong vrolijk aan in galop maakt een korte draai een stoof op de sprong af met 2 draf balkjes ervoor, je raad het al ik was me ervan bewust dat te veel snelheid en kop de lucht in dan nog balkjes die nu toch niet zo van pas kwamen dat dit de goede ingrediënten voor een actie film waren waar ik liever niet aan mee deed. goed ik stuurde met 2 handen aan 1 teugel om haar weg van de sprong te sturen maar dit ging niet helemaal geweldig uit eindelijk sprong ze over de hond die tussen de instructeur en de sprong lag, maar zo hoog dat ik bijna achter haar oren landde en zij galoppeerde vrolijk door ik gleed langs haar nek naar beneden hing met mijn handen achter der oren en mijn benen om haar nek/schoft gekneld en zo heeft mevrouw nog 3 rondjes gegaloppeerd waarvan ik iedere knie van haar tegen mijn billen knalde, toen ze uiteindelijk stil stond kon ik loslaten technisch gezien ben ik niet gevallen maar kon 2 weken niet rijden vanwege pijn aan mijn zitvlees!!!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:55

Twee komische manieren:

Ik stond toen ik Nigel net had tegen mijn ouders en zusje op te scheppen dat ik zonder iets op Nigel kon springen.
Nigel stond :roll: >;) ... Ik nam een aanloopje, sprong, gooide mijn been eroverheen..... Nigel doet een stapje opzij en ik lig er aan de andere kant naast, slap van het lachen. Mijn ouders kwamen ook niet meer bij: 'die past wel bij jou, ook zo'n lekkere humor :D '

Bij onze eerste springles ging Nigel na de hindernis keurig rechtdoor en ik wilde elke keer links óf rechts afwenden. Nadat we niet zo lekker uitkwamen op de sprong, verloren we beiden ons evenwicht, ik hing links, hij ging scherp rechts.. ik ging scherp rechtdoor :') Nigel stond gelijk stil 'uhow... gaatie...? ' :')