EskeGirl schreef:teunticheler schreef:Ik denk dat rollkur wel meevalt voor de paarden, een stressbotje, schei toch uit. Als jij een uurtje of misschien maar een half uurtje per dag met een gebogen nek rondloopt groeit er toch ook niet zomaar een "stressbotje" aan!!! Kijk naar Totilas of Salinero, die hebben tijdens de kur toch de oortjes naar voren??? Kijk naar Patrick Kittel, hij was naïef. Dan gaat het te ver.
Over sporen gesproken, je hoort te drijven met je kuiten en als het paard dan nog niet geageert ga je pas je spoor gebruiken, bij hengsten heb ik altijd iets sneller de neiging om spoor te gebruiken omdat die meer met de omgeving bezig zijn.
Bij changementen snap ik wel dat je met het spoortje aandrukt omdat dat vaak gehaast moet gebeuren en je dan weinig tijd hebt om op je beenpositie te letten.
Ik vind dat edward het super doet en het is voor hem heel sneu dat zijn toppaard, de nummer een v.d wereld totilas is verkocht.
(dit is al wel de zoveelste discussie over rollkur en het wordt een beetje irri!!!)
LDR was toch iets anders dan Rollkur?(heb ik dan weer hier gehoord).
Aangezien je het over Rollkur hebt, en je een plaatje avn LDR laat zien.
Plaatje van paard Rollkur:
Echt fijn is het niet om te zien...
ja, de foto's zijn verschrikkelijk, maar het is momentopname, nu rath totilas rijdt kunnen we dat ook bij hem gaan doen.
Hier een paar foto's van edward zonder die rollkur momentopname;