Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KLfan schreef:TeskeBeitske schreef:PonyParkCity is echt helemaal geweldig! Ik ben er pas een keer geweest en zag inderdaad kinderen die wat groot zijn op zo'n shet. Gelukkig zijn shets niet de slapste paardjes en ze worden meer vertroetelt als geslagen. Knuffelen, liggen in de 'rustbak', maar ook een drafje of galopje kunnen ze prima baas.
De halsters passen prima en ik geloof dat menig manegepaard minder pret heeft als deze pony's. Hooi eten, poetsen, chillen op het terras, héérlijk om te zien hoe de kinderen schik hebben met hun pony's.
Het concept is geweldig en maak me nou niet wijs dat er bij jullie op de manege in de lessen én in de verzorging alleen maar goede dingen gebeuren.
Op mijn manege hebben de pony's het wel beter. Ze worden in de ochtend van de paddock gehaald en komen met zijn tweeen in de stal te staan omdat het bewezen is dat ze zich dan beter voelen. Ze rijden dan meestal(de meesten) 1 of 2 uur. Maar zodra er geen lessen meer zijn gaan de pony's naar de paddock, tenzij er op de volgende dag geen lessen zijn, dan mogen ze weer naar de wei. Ook als er pony's ziek zijn of kreupel gaan ze naar de paddock of wei. Als er een wond is bij de pony komt deze in een stal appart te staan en word er elke dag mee gewandeld als het niet mogelijk is het paard een paar uur in de kleine binnenbak te zetten. Tijdens de tijd dat ze op stal staan krijgen ze ook onbeperkt kuil. Ook het tuig is goed passend. Maar voor nog betere drukverdeling komt er nog een bontje bij. Ook als er geen goedpassend zadel is voor een pony, krijgt deze pony vrij-uit tot dat het past. Het zelfde geld bij singelwondjes. Als er alleen haar weg komt er een bontje om de singel en word er extra opgelet. Is het wondje wel open, dan komt de pony op rust.
edit: de pony hebben een luik zodat ze naar buiten kunnen kijken! (de helft van de stallen dan.)
HindaFree schreef:ja vind het ook bizar :S een paard een dag geen water en drinken geven is mishandeling en dat niet... hmmm klopt veel niet..