Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:33

in ponyparkcity is een super grote stal met daar achter nog een weiland en er ligt altijd eten.
dus ikweet niet wat je wilt berijken met dat van de manege ??

Eske_B

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:35

Op maneges rijden geen te grote kinderen op die pony's (meestal).

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:36

in ppc ook niet altijd hoor.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:51

manoukjelle schreef:
in ppc ook niet altijd hoor.

Niet altijd, maar wel vaak :).

Ik zie ook foto's en dingen met meisjes die wel passen een beetje rondstappen, drafje hier en daar enz.
Maar ik zie ook vaak foto's met kinderen waarvan ik denk: hoe durven die er nog op te gaan zitten?

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:52

kijk daar ben ik mee eens!
haha

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:54

ik was er 8 april een weekend. en een paar huisjes verder zaten mensen met een pony die nieuw was (een grote). hij had zoon vriendje. dus hun waren altijd samen. die mensen keken niet om naar die pony en elke pony die daar lang ging ging er vandoor omdat die pony geen aandacht kreeg ging die hinneken. dus wij er wat van zegge. 1 uur laten gingen we weer kijken geen pony meer :P ze hadden heb terug gebracht! dusja als ik iets zie wat zielig is zeg ik er altijd wat van!

isarosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:47

Hey!
Over /3 ppc /3 : het is soms idd erg zielig hoe kinderen met de /3 ponys /3 omgaan en eigenlijk zouden ze moeten zorgen dat ze zeker weten dat die kids op /3 paardrijden /3 zitten voor de veiligheid van de /3 ponys /3 (ook met zachte broodjes voeren, snoep enz.) maar ook ivm het rijden en het steigeren. Ook zouden ze dan een maximum gewicht en lengte moeten kiezen, ze hebben alleen maar maximale leeftijdsregel. Als je kan paardrijden en met pony''s kan omgaan is het er super! Ik ben er 2x geweest. 1ste keer op /3 Galoppie /3 , was erg braaf! 2de keer op /3 Likkepot /3 , was soms eigenwijs maar erg schattig! Ik ga er deze zomervakantie weer heen! Heb er zin in en ivm het omgaan van de /3 ponys /3 , ik rijd al 5 jaar hoor!
XxxX isarosa /3 /3 /3 /3 /3 /3
PS: ik ben 1,30 niet te lang hoor... ben ik blij mee, klein maar fijn!

isarosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:55

KLfan schreef:
TeskeBeitske schreef:
PonyParkCity is echt helemaal geweldig! Ik ben er pas een keer geweest en zag inderdaad kinderen die wat groot zijn op zo'n shet. Gelukkig zijn shets niet de slapste paardjes en ze worden meer vertroetelt als geslagen. Knuffelen, liggen in de 'rustbak', maar ook een drafje of galopje kunnen ze prima baas.
De halsters passen prima en ik geloof dat menig manegepaard minder pret heeft als deze pony's. Hooi eten, poetsen, chillen op het terras, héérlijk om te zien hoe de kinderen schik hebben met hun pony's.

Het concept is geweldig en maak me nou niet wijs dat er bij jullie op de manege in de lessen én in de verzorging alleen maar goede dingen gebeuren.

Op mijn manege hebben de pony's het wel beter. Ze worden in de ochtend van de paddock gehaald en komen met zijn tweeen in de stal te staan omdat het bewezen is dat ze zich dan beter voelen. Ze rijden dan meestal(de meesten) 1 of 2 uur. Maar zodra er geen lessen meer zijn gaan de pony's naar de paddock, tenzij er op de volgende dag geen lessen zijn, dan mogen ze weer naar de wei. Ook als er pony's ziek zijn of kreupel gaan ze naar de paddock of wei. Als er een wond is bij de pony komt deze in een stal appart te staan en word er elke dag mee gewandeld als het niet mogelijk is het paard een paar uur in de kleine binnenbak te zetten. Tijdens de tijd dat ze op stal staan krijgen ze ook onbeperkt kuil. Ook het tuig is goed passend. Maar voor nog betere drukverdeling komt er nog een bontje bij. Ook als er geen goedpassend zadel is voor een pony, krijgt deze pony vrij-uit tot dat het past. Het zelfde geld bij singelwondjes. Als er alleen haar weg komt er een bontje om de singel en word er extra opgelet. Is het wondje wel open, dan komt de pony op rust.

edit: de pony hebben een luik zodat ze naar buiten kunnen kijken! (de helft van de stallen dan.)

Op een manege hebben ze het idd veel beter, de ponys krijgen daar geavanceerd eten, biks, hooi enz. bij ppc niet. Op een manege kun je ponys niet zomaar leren ''te steigeren' en als je zonder reden een pony niet goed behandeld word daar op gelet,er zitten niet te grote kinderen op, nouja, je snapt wat ik bedoel. Kortom, je kunt zoveel bedenken maar op maneges word er gewoon beter voor gezorgt. En ik rijd op een manege dus ik weet het. sorry als ik bot overkom. XxX isarosa

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:44

Jullie zeggen toch dat de pony's van ppc niet zo goed behandelt worden? Nou; ik ken pas een goede verzorgde pony! Nieuwschierig? Mail me maar even ;p krijg je de topic! ;D

Siso19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:24

de 1ste keer dat ik daar kwam kon ik niet galopperen maar toen schoot de pony die ik had in galop daar het huisje :=
en toen kon ik het dus :')

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:35

Ik vind er niks mis mee.
Die pony's kunnen best wat hebben en kinderen gaan die pony's echt niet
mishandelen ofso. De pony's zien er toch allemaal gezond uit, ze krijgen erg veel aandacht
en ze zijn met velen samen.

xannxannx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:21

HindaFree schreef:
ja vind het ook bizar :S een paard een dag geen water en drinken geven is mishandeling en dat niet... hmmm klopt veel niet..

mee eens,
je kunt je pony al om 9 uur ophalen en dan tot 6 uur. zonder drinken,

ik ben een X geweest het was wel leuk alleen ik had zo'n emmertje van paardensnoepjes die op waren en deed ik steeds weer water in,, je kon gwn zien dattie zooveeeel dorst had...
en er waren mensen die (want je rijd zonder zadel) en in draf zit dat niet super goed en dan gingen ze erop zitten en dan gingen ze meteen galopeeren en zetten ze daarna terug zonderfastsoenlijk uir te stappen:o

ik ga er noooooi meer naartoe,,,

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:18

ze hebben gewoon drinken bakjes in het park en er is een emmer waar DRINKEN in hoord...
dus ze hebben genoeg drinken!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:48

manoukjelle schreef:
ze hebben gewoon drinken bakjes in het park en er is een emmer waar DRINKEN in hoord...
dus ze hebben genoeg drinken!

Maar krijgen ze ook de kans om te drinken?

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:47

Ja echt waar elke pon stop bij zo'n drink bakje;)
ookal hoeven ze niet te drinken :p

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:15

wat een gezeik hiero qq
je kan wel allemaal zeggen dat je het slecht vind , maar wat verander je der aan?
Nou helemaal niks,
Ik moet zeggen op sommige gebieden hebben paarden het niet goed , maar soms worden die pony's aan hele leuke mensen uitgeleend , die lekker ze poetsen en een weitje voor ze bouwen....
En in de winter staan ze er niet eens dus ja. het is alleen het voorjaars en zomer seizoen ;)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:05

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar om eerlijk te zijn.
Ze laten iedereen er maar op rijden, ook al kunnen ze dat
niet. En hoe ze met die paardjes omgaan, neeh ponyparkcity
is echt helemaal niks voor mij.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:46

Ik wil er niet erg van gaan zeuren ofzo, maar ze heeft wel gelijk!
Wij zijn 2 jaar geleden er heen geweest, met mij zusje ( 4 jaar ) en mijn grotere zus ( 13 jaar ) en me ouders dan.... wij hadden op Zondag ( we gingen een weekendje ) we hadden Rusty... nou mijn zus van 13 ging er ook niet op rijden hoor!!

Nouja.....we moeten ook niet gaan overdrijven ;)

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:25

Hihi, nouja....van wie zijn die pony'tjes eigelijk??
_Lois_ schreef:
Nee idd, vaak is het ook zo van:

"Ik ben klein voor m'n leeftijd!"
"Hij heeft z'n oren naar voren, dus hij vindt het leuk!" 8)7

En penny's zijn vaak stronteigenwijs :=

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:29

Over welke pony'tjes heb je het? :+

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:31

Verschrikkelijk , ik ben er nog nooit geweest ma de foto's zullen wel genoeg zeggen.
Te grote mensen op deze shetjes , mensen die enkel crossen , die arme shetjes moeten het allemaal doen ,
en ik zie ook vaak mensen met een zweep derop rijden
vindt het een afschuwelijk park !
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak verwijderd.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:49

_Lois_ schreef:

Van PPC qq

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:41

tomstergirl schreef:
_Lois_ schreef:

Van PPC qq

Ooh, ik denk dat die van mensen van het park zijn?
Geen idee eigenlijk :)

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:46

Naast de stalling staat een veel te groote villa!
volgens mij wont daar de grote baas...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:07

Ja pony inleveren en dat ze voor een bepaalde tijd geen pony meer meekrijgen.