Ik heb een aantal reacties verwijderd, die geplaatst waren door een niet goedgekeurd Schaduwaccount. Graag weer het verzoek om ontopic te blijven. Alvast bedankt.
puckboXXXXX
Geplaatst: 26-04-16 14:24
[img] Ben ik te groot/zwaar? dat is een neckrope
Laatst bijgewerkt door puckboXXXXX op 26-04-16 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 26-04-16 14:27
Niet te groot. Past nog.
Wel wil ik je aanraden om in verband met de veiligheid schoenen aan te trekken met een hakje.
xSlvna
Geplaatst: 26-04-16 14:48
maava schreef:
Met een niet al te zware kar en goed tuig zou je nog men ritjes kunnen maken, maar dan wel met 1 persoon
Als ik ga mennen, met mijn zware kar en kleine pony, ga ik er ook met 4 man op. 4 keer 50/60/70 kg is makkelijk 200 tot 280 kg aan ruiters
'Met 1 persoon' omdat ie 100 of 120 kg weegt, erg... xd
Ik zou eerst je beugels een paar gaten langer maken, en dan een duidelijke foto laten maken. De combinatie van te korte beugels en een onduidelijke foto maakt het lastig om te beoordelen.
beugels flink langer, jezelf langmaken en een betere foto, want nu kan ik alleen op de oren van de pony afgaan en vandaaruit zeggen dat hij zich behoorlijk oncomfortabel voelt (dat kan net zo goed van die andere pony komen waar je behoorlijk dicht op passeert, of onvoldoende afstand houd van de hoefslag overigens) daarnaast lijk je wel bovenop de achterzijde van het zadel te zitten in plaats van in het zadel..
Ik had een vraagje, kom alsjeblieft niet met dat ladder-verhaal. Maar hoeveel kilo zou een welsh/arabier van 1.40 kunnen dragen voor een stapbuitenritje?
Kg of 65 ja. Mijn pony heeft dat formaat en die bouw, houd nu langzaam op met een dikke 50 kg + zadel. Weliswaar zwakke rug, dus beter bespierd = meer kracht
Ik vind 65kg wel erg veel klinken voor zo een kruising O.o Zelf zou ik liever 50/55kg max aanhouden, inclusief tuig. Welshjes en Arabieren zijn zelf ook niet zo zwaar of breed namelijk, en als je uitgaat van 15procent van het lichaamsgewicht, tel dan maar uit.
Kuss_benthe, als je van dat diertje houdt, stap er dan alsjeblieft nooit meer op.. je bent echt vele malen te groot
hanneke32xx
Geplaatst: 01-05-16 19:56
Niet een hele duidelijke foto maar wat vinden jullie? Ben ik te groot of niet?(Ik zit dr niet mooi op i know maar ging voor t eerst zonder zadel). De pony is dacht ik een e-pony en ik ben zelf 173cm en ±70 kg