Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:45

Arghhh..... zou eind vorige week een schleich paard ontvangen, maar het is nog steeds niet bezorgd. Was brievenbuspost, en heb al eerder bij de verkoper gekocht en toen kwam het wel gewoon aan, dus ga er vanuit dat ze het bij de post zijn kwijtgeraakt..... |( |( |( was de oudste pony die bruine wat het eerste gemaakt is... vandaar dat ik het extra rot vind, als het paard nou nog veel in omloop was geweest was het alleen vervelend geweest....nu mag ik opnieuw tenminste 15 euro neertellen voor een ander exemplaar
Laatst bijgewerkt door silvericathy op 24-09-14 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:47

silvericathy schreef:
Arghhh..... zou eind vorige week een schleich paard ontvangen, maar het is nog steeds niet bezorgd. Was brievenbuspost, en heb al eerder bij de verkoper gekocht en toen kwam het wel gewoon aan, dus ga er vanuit dat ze het bij de post zijn kwijtgeraakt..... |( |( |(

o wat erg! balen!

ik ga volgende week een rijsetje bestellen van 2014. ik kijk echt uit naar de paarden van 2015! ik durf nog steeds niet te repainten. ben echt bang dat ik het hele model verpest. toch ga ik morgen verf kopen. eens moet de eerste keer zijn...

wanuu schreef:
Excuus als ik de bad-messenger ben, maar omdat ik de TS ben en dit wel belangrijk vind wil ik jullie er allemaal even aan herinneren, de regels ..
* Niet offtopic kletsen, blijf bij het onderwerp! Wil je toch gewoon offtopic babbelen, hebben we het huiskamer topic!
* Geen dubbele posts plaatsen, gebruik bij voorkeur de wijzig knop om iets toe te voegen aan je vorige post.
* Geen foto's van anderen Quoten, plaats deze in een link of verwijder ze geheel!
* Geen oneliners plaatsen of Slowchatten.

Daarbij is het ook niet toegestaan in deze topics spullen te verkopen / zoeken, dat hoort in de Bokt - Markt thuis en niet in dit topic :)

hmmm nu je het zegt.....

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:58

was eens iets aan het opzoeken..maar het valt me op dat er echt veel verschillende vlek patronen zijn bij de pinto hengst uit 2006 nummer 13616.... zouden mede schleich fans voor mij eens een foto willen plaatsen van hun pinto hengst? Ik ben benieuwd op hoeveel verschillende patronen we nou samen uit kunnen komen..
mijn pinto ziet er zo uit... (is niet eigen foto maar van internet:

http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDY2Nw==/z/OdAAAOSw7NNUBCBD/$_84.JPG

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 16:14

Ik heb er 1 die wel op diegene die jij laat zien lijkt. Mijn andere heb ik zelfs bij gedacht dat hij nep was, omdat de verf op sommige plekken heel waterig op is gebracht en niet dekt en er zit zelfs een grote veeg op zijn bil. Ook is de verf op sommige plekken vrij dik, op zijn schoft zitten wat kapot geklapte verfbubbeltjes en bij zijn voorbeen zit iets van een vingerafdruk.
Heb tot nu nog niks kunnen vinden dat het nep is, krijg het er namelijk met normaal spul (water e.d.) het er niet mee af en het model is niet behandeld met een ander soort vernis o.i.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:17

silvericathy

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:35

nog een vraagje... als je een heel oud model kunt kopen, mist een puntje van het oor maar is verder wel in orde, op natuurlijk de gebruikskenmerken na, zouden jullie die dan kopen, of toch een paard dat tenminste 20 euro duurder is kopen die wat minder gebruik kenmerken heeft en waarbij de oren natuurlijk compleet zijn..

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:24

Opa heeft voor mij een big stal gemaakt
Fotos komen later

Roomijsjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:27

@wannuu- wowowow wat voor klei gebruik jij als ik vragen mag? *D mijn klei kan ik echt niet so dun krijgen :') en ff over die pinto- die donkerdere lijkt wel alsof ze hoofd wat meer rechtuit staat en heeft een beetje een vreemde kleur volgens mij is de bruinkleur bij de schleich pinto over het algemeen hetzelfde of ik ben gwn gek :P

Voor de rest heb ik nog geen antwoord op mijn vraag van een paar bladzijdes terug door alle oneliners die erna geplaatst zijn.... Jammer daarom plaats ik me vraag nog eens :j

Hoeveel is deze pinto hengst nou ongeveer waard?
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:48

ik denk rond de 15 of zo

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:01

denk ook rond de 15, maar is ook afhankelijk van de staat waarin het paard verkeerd... heeft hij veel of weinig gebruikssporen, zitten er vlekken op, eventuele beschadigingen etc etc.... paard wat echt speel en gebruikssporen vertoont kan voor max 10 euro maar een paard dat bijna nieuw uit verpakking komt kan wel voor rond de 20 euro gaan... en tis ook een beetje: Wat de gek er voor geeft..

als ik de foto's bekijk van jouw paard zie ik gebruikssporen: de staart, de oren, witte krasjes/puntjes op het lichaam vooral bij de vlekken, en er zitten ook vlekken op het lichaam... denk dat je hier bij verkoop max 10 euro voor zou kunnen vragen..

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:50

Ik gebruik gewoon de goedkoopste, simpelste luchtdrogende klei hoor, haha

Wat betreft waardes, dat model kan je voor €5,- krijgen, maar staat ook te koop voor €25,-. Ik denk dat silvericathy wel een goed advies heeft gegeven met goede informatie erbij.

Horses456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:51

@silvericathy die van mij heeft nog andere vlekken! (Kan nu geen foto maken maar zal proberen te beschrijven
Op de buik zit er wit Dat er uit ziet als een omgekeerde springsingel en aan de (vanaf voren gezien) linker kant van de nek zitten er zelfs vormpjes in de bruine vlekken! Ik zie een sterretje, een paddestoel, een halve zeehond en als ik heel goed kijk een mislukt paardenhoofdje.... Ziet er wel grappig uit eigenlijk _O-

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:47

wanuu schreef:
Ik heb er 1 die wel op diegene die jij laat zien lijkt. Mijn andere heb ik zelfs bij gedacht dat hij nep was, omdat de verf op sommige plekken heel waterig op is gebracht en niet dekt en er zit zelfs een grote veeg op zijn bil. Ook is de verf op sommige plekken vrij dik, op zijn schoft zitten wat kapot geklapte verfbubbeltjes en bij zijn voorbeen zit iets van een vingerafdruk.
Heb tot nu nog niks kunnen vinden dat het nep is, krijg het er namelijk met normaal spul (water e.d.) het er niet mee af en het model is niet behandeld met een ander soort vernis o.i.d.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zelf vindt de donkere leuker ;)
Wat betreft de klei:

Kan je ook gewoon de knutsel klei gebruiken? Je weet wel de ' kinder ' klei :')

O en hij kan je dingen wegsnijden op een model b.v...om een hengst een merrie te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:36

Mijn pinto;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:42

EsmeeSenja schreef:
Wat betreft de klei:

O en hij kan je dingen wegsnijden op een model b.v...om een hengst een merrie te maken!

Yes, ik vind zelf de donkerdere ook mooier, op de slechte afwerking na dan, want het is echt vreselijk geverfd hoor :')
Ik zie dat de meesten van jullie de "nieuwe" schildering hebben, die donkere is namelijk een oude schildering + hij is in Duitsland gemaakt. Ik weet dat het een oudere is door de manier hoe het jaartaal op de buik is aangegeven en alles staat gewoonweg anders. Dat is bij mijn Haflinger ruinen en TWH-hengsten ook :)

Kinderklei? Van die fel gekleurde schattige klei die niet bedoeld is om te laten uitdrogen? Nee. :')
Wat bedoel je met die laatste zin? Met hij? Richt je dan op mij? Zo ja, ik doe dat inderdaad. :')

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:38

wanuu schreef:
EsmeeSenja schreef:
Wat betreft de klei:

Yes, ik vind zelf de donkerdere ook mooier, op de slechte afwerking na dan, want het is echt vreselijk geverfd hoor :')
Ik zie dat de meesten van jullie de "nieuwe" schildering hebben, die donkere is namelijk een oude schildering + hij is in Duitsland gemaakt. Ik weet dat het een oudere is door de manier hoe het jaartaal op de buik is aangegeven en alles staat gewoonweg anders. Dat is bij mijn Haflinger ruinen en TWH-hengsten ook :)

Kinderklei? Van die fel gekleurde schattige klei die niet bedoeld is om te laten uitdrogen? Nee. :')
Wat bedoel je met die laatste zin? Met hij? Richt je dan op mij? Zo ja, ik doe dat inderdaad. :')

O okee!
Nee ik bedoel van das

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:20

Yeaaah! Senja is af! Sanne stuurt zo snel mogelijk et paardje op *\%/*

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:28

ik heb 3 verschillende beschilderingen pinto hengst.

En ik heb vandaag de specials gekocht : mustang bont,bruine anda,pintobont,zweetvos lusitano

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:53

Ehmm kwil niet veel zeggen maar ik gebruik play-doh klei van de blokker een potje wit 1 eurootje ikheb n pracht resultaat haha

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:37

schleich15 schreef:
Ehmm kwil niet veel zeggen maar ik gebruik play-doh klei van de blokker een potje wit 1 eurootje ikheb n pracht resultaat haha

Oke bedankt voor de tip ;)
Heb je foto's van het resultaat?

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:13

Onze nieuwe aanwinsten van vandaag!
Afbeelding
Het exclusive springset 41381. In dit set is de ruiter en het tuig exclusief. En het exclusive set met drie veulens en een paddock 41385. In dit set is het IJslander veulentje het exclusive model. :)

Ik zal een dezer dagen ook een foto van onze pinto er op zetten!

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:54

Joyce_R schreef:
Onze nieuwe aanwinsten van vandaag!
[ Afbeelding ]
Het exclusive springset 41381. In dit set is de ruiter en het tuig exclusief. En het exclusive set met drie veulens en een paddock 41385. In dit set is het IJslander veulentje het exclusive model. :)

Ik zal een dezer dagen ook een foto van onze pinto er op zetten!

Super leuk zeg! Waar kan je de rijset kopen?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 21:40

EsmeeSenja schreef:
schleich15 schreef:

Oke bedankt voor de tip ;)
Heb je foto's van het resultaat?

Ik zou het niet doen, neem dan liever DAS klei, dat is er voor gemaakt om te laten drogen en daarna te beschilderen, play-doh klei alles behalve :j

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:50

Oke hahaha kan ik bij de blokker de euro klei van das meenemen :') ?

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:01

Ik wil graag iets uploaden, weet iemand hoe?
Mijn foto's staan op Photobucket, verder lukt het niet.... :#