Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:30

Veel gereden afgelopen weken ondanks de kou. Je merkt echt dat beide paarden graag hun benen willen strekken, ook al is het bos nat. Energie en conditie genoeg! Als we het bos niet in kunnen ivm vorst of te veel water gaan we tegenwoordig een rondje over de verharde weg. Veel kwekerijen, vrachtauto's, gelijk schrik/obstakeltraining dus.
Vorige week was de les echt drama, Tinus was zo dwars. Hij deed wat hij moest doen, maar echt met zo'n strak en chagerijnig lijf, niet normaal. Afgelopen vrijdag weer gelest, maar meneer had blijkbaar een prima bui, want hij liep! Zoooo lekker! Voor het eerst begonnen met de arbeidskeertwendig, en hij lukte! Nou ja, linksom dan. Rechtsom is een stuk moeilijker, maar dat komt wel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:08

Vandaag een nieuwe mijlpaal behaald, onze eerste buitenrit aan de hand! *\o/* We waren met twee stalgenootjes en hun super brave paard en Zara vond het helemaal geweldig. Ze loopt het liefst voorop :D

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:19

Leuk Ghostattack! Dan volgen er vast meer :D

Ik heb vandaag een zadel getest (barefoot Cherokee). Twijfel heel erg tussen dit zadel of notting hill dus hopelijk kan ik iemand vinden die hem wel voor testritje wil uitlenen. En dan gaat mijn huidige veelzijdigheid zadel de deur uit.

Verder het achterwaarts als ik voor hem sta is nog steeds een probleem maar ik denk dat ik nu weet wat het probleem is (ik zelf natuurlijk), dus hopelijk nu met die nieuwe inzicht zie ik verbetering.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:23

In heel februari maar 3x wat gedaan ( ben ziek geweest en veelste slecht weer en heb tentamens)
Gelukkig nog 3 dagen tentamens en 1 dag school en dan vakantie , dan komt de osteopaat dus over ongeveer 3 weken kan ik weer rijden , heb er best veel zin in en hoop dat de behandeling heeft geholpen.
Met lady vorige week wel 1 doel behaald en dat is een 3 uur durende buitenrit gemaakt :)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:43

Wat een knap paard is Zara zeg!!
--

Morgen dagje vrij! dus lekker lang naar stal haha!
Op de planning staat rijden, en een beginnetje maken met vrijheidsdressuur!
Ga mijn spanjaardin (is dat een woord?) de Spaanse pas leren (iets zegt me dat ze dit niet heel moeilijk gaat vinden)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:58

Doelen Februari:
- Galop aanspringen tussen twee letters.
- Balken draven.
- Halsstrekken oefenen (handen volgen)

Zit al verbetering in, vorige week was hij zo stijf dat hij kreupel liep dus heb toen niet de balkjes gedraaft. Wel gestrekt en een galopje gedaan, na de galop liep hi al een stuk beter.

Zidayum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:59

Um mijn doel voor 2016 is denk ik een wedstrijdtje kunnen starten. Niet een heel groot doel maar ik denk dat dat meer bij mijzelf ligt. Paardje liep namelijk in het verleden Z2 en ik krijg al paniekaamvallen bij de F5 dus ik ga gewoon heel hard trainen (niet eens zo zeer wedstrijdgericht) om de basis te perfectioneren (want voor de F4 / F3 heb je ook niet heel veel meer nodig dan dat hihi) zodat ik wat meer vertrouwen heb in mezelf en kijken of het dan wat beter gaat al doe ik gewoon voor spek en bonen mee en wanneer is het niet handig om de basis te perfectioneren. (+ ik heb Prince nog niet eens een vol jaar maar als het zou kunnen zou dat mooi zijn)

Voor nu moet ik het volgende oplossen:
- niet over de buitenschouder weglopen
- kaaklijn rechthouden
- hulpen verfijnen
En ik mag van mn instructrice hem voor het been opzij zetten als deze dingen in orde zijn dus dat wordt dan mijn volgende doel.

In 2016 wil ik hem ook mee naar buiten nemen maar Prince heeft het niet zo op de paardetende bossen vlak naast de uitgang. Haha.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:43

Hier vandaag de osteo gehad voor mijn paardje. Bevestigde waar ik dacht dat hij moeite meehad dat dat komt doordat hij vast zat. Hij is nu weer lekker los dus aan mij de taak om dat zo te houden. We waren in ieder geval heel blij dat een bepaalde wervel in zijn nek super los was want dat betekent dat hij met weinig druk wordt gereden, niks mooiers dan dat te horenm krijg vanavond nog een mail met oefeningen :) zorro was niet zo blij met bepaalde handelingen om hem los te maken maar goed dat gaat hem uiteindelijk helpen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:26

De zadelmaker is van de week geweest voor Zara en nu we een passend zadel hebben, kunnen we oefenen met opstappen!

Afbeelding

Maar we beginnen met charmant kijken en ochtendgymnastiek :j

Afbeelding

Afbeelding

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:03

wow wat een mooi zadel heeft Zara!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:26

Citaat:
Onze doelen voor 2016 zijn:
- halsstrekken helemaal onder de knie krijgen.
- Ongeveer de hele les nageven.
- Werken aan onze band.
- Op buitenrit gaan! *\o/*

Klinkt heel weinig maar het is met ene paard zoals Raymond zó lastig om de juiste technieken te vinden. Het gaat allemaal langzaam maar het gaat wel lukken :+:

I DID IT!

Wat een avontuur was het vandaag! Eerst naar buiten, voor de allereerste keer :):)
Groepje van vijf, ging prima. Wel zijn we halverwege de rit moet stoppen omdat drie paarden aan de kletter gingen; Raymond ook. Er was een reusachtig open veld en daar maakte hij goed gebruik van met de andere twee deugnieten ~~}> Ondanks het hele ongeval en mijn zusje die is gevallen en dr pols heeft gebroken was hij terug naar huis weer super braaf! Ben zelf ook niet gevallen oid, al scheelde het weinig toen ze in volle ren galop het veld op spurtte _O-

Ben toch ontzettend trots dat hij verder hartstikke braaf was en ik hem gewoon buiten kon rijden!

Vanwege de spanning die er toch wel een beetje in zat; vooral bij mij, en dat maakt paardlief natuurlijk ook gespannen, ik vond het wel heel exciting dat ik zomaar opeens uit de stal werd geroepen dat ik over enkele minuten het erf af zou rijden. We zijn terug bij de stallen de buitenbak in gegaan en hebben even lekker getraind. Wilde eerst geen galopje doen omdat hij zo aan de kletter was gegaan, maar toen hij zelfs bij overgangen en versnellen aan de teugel bleef heb ik hem in de hoek zo; hoppá! in de galop gezet. Ik heb nog nooit zoveel voltes en hoefslagen met Raymond in de galop gewerkt, wat liep hij super zeg! Constant voelde ik hem ontspannen, mooie 'krul' in zijn hals en een lekker tempo die ik af en toe wat moest ophouden. Terug naar de draf ging ook lekker, niet onrustig draven maar gewoon rustig en voorwaarts.

Halsstrekken op het einde wat ook top ging en gestrekt uitgestapt, paard daarna nog even verwend met snoepjes en zijn zweetdeken omgedaan, topper!

Wat een dag, en mijn zusje is gelukkig ook niet bang oid en wilt na de revalidatie met haar pols weer gewoon in de lessen gaan rijden.

Eind goed al goed dus :)F

De andere doelen; de galop, halsstrekken en het nageven gaan ook op razend tempo!
Heb vakantie dus dat betekend voor meneer een weekje hard werken :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:03

cartouch schreef:
wow wat een mooi zadel heeft Zara!

Dankje! Daar betaal je dan ook voor he :D Zoals je kan zien is het een tweedehandsje, maar hij ziet er nog super goed uit. Het is trouwens een Massimo Dressuur II :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:12

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:02

Het rijden weer opgepakt na 2/3 weken niet gereden te hebben in januari door ziek verzorgpaard. Mijn doel was om weer het vertrouwen in het rijden terug te krijgen en te galopperen dus. Ben paar weken terug hard van mijn verzorgpaard afgevallen dus het vertrouwen was een beetje weg.
Maaaaar...

Afgelopen dinsdag heerlijk gereden en weer een galopje gemaakt. Wat was ik trots!

Doelen maart:
gewoon lekker weer rijden en steeds meer vertrouwen krijgen in haar!

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:03

xxxmh schreef:
Het rijden weer opgepakt na 2/3 weken niet gereden te hebben in januari door ziek verzorgpaard. Mijn doel was om weer het vertrouwen in het rijden terug te krijgen en te galopperen dus. Ben paar weken terug hard van mijn verzorgpaard afgevallen dus het vertrouwen was een beetje weg.
Maaaaar...

Afgelopen dinsdag heerlijk gereden en weer een galopje gemaakt. Wat was ik trots!

Doelen maart:

[ [url=m/qSN0JS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is ze ziek geweest? Wat had ze dan? Heb niks mee gekregen op stal :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:33

AlwaysH schreef:
xxxmh schreef:
Maaaaar...

Doelen maart:

[ [url=m/qSN0JS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is ze ziek geweest? Wat had ze dan? Heb niks mee gekregen op stal :=

Hoesten en verkouden. Hadden haar weekje vrij gegeven maar ze was nog steeds aan het hoesten. Toen DA erbij en 4 dagen antibiotica en is toen naar een binnenstal gegaan en het was gelukkig over!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:43

Gelukkig :D

Welke dag rijd je ook alweer?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:44

AlwaysH schreef:
Gelukkig :D

Welke dag rijd je ook alweer?

Dinsdag

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:45

Ohja, dan ben ik er niet zo vaak, misschien deze week wel want het is vakantie.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:04

Yacintha schreef:
Doelen Flo, februari:
- Galop bevestigen en langer volhouden
- Achterhand spieren trainen
- In de grote bak stap, draf en galop
- Leren wijken met grondwerk
- Wedstrijd 'in hand trail'

Doelen Heurby, februari:
- Oorzaak lichamelijke problemen achterhalen
- Op conditie brengen
- Wedstrijd walk-jog
- Galop nog wat verfijnen
- Inschrijven WRAN
- Wedstrijd pleasure

Tegen het einde van februari weer wat doelen kunnen afstrepen!
Vandaag de eerste officiële pleasure wedstrijd gehad met Heurby, een mooie 4e plaats behaald!
Hij is weer lekker op gang nadat hij zo ziek is geweest, je merkt er bijna niets meer van! De galop is al stukken beter, maar wil ik nog meer aan werken. Deze gaat dus ook mee als doel voor maart :)

Doelen maart:
- Les nemen
- Galop verfijnen
- Pleasure wedstrijd

Met Flo heb ik rustig het rijden weer opgepakt, maar de bodem is flink bevroren dus het wil nog niet echt. Wel weer aan de stap en draf gewerkt, dit ging erg goed! Ook heb ik veel vrijheidsdressuur gedaan, dit vindt hij geweldig!

Doelen maart:
- Steigeren op commando
- Liggen op commando
- Stap, draf en galop onder het zadel, in controle zonder 'paniek aanvallen'
- In de grote bak rijden
- Workshop reining volgen

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:22

lindamusters schreef:
Ik had geen doelen gezet met Irocco voor Januari, maar ik ga wel even wat neerzetten voor Februari:
- stemhulpen bij het longeren erin krijgen
- longeren met bijzetje en ook het zadel erop leggen aankomende maand!
- lekker tutten :D

Stemhulpen gaan steeds beter, maar moeten nog wel bevestigd worden.

Nieuwe doelen voor maart:
- laten castreren
- stemhulpen bevestigen
- voor het eerst iemand erop en hopelijk ik zelf ook een keer!
- met beter weer staart weer een wasbeurt geven

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:47

Graffi86 schreef:
Doelen februari:
- Hopen op dooi!! :+
- Als het bos was droger wordt weer lekker kilometers maken
- Inschrijven voor 20 maart, impulsklasse.....
- Tinus verder op dieet zetten (hij lijkt wel drachtig :x )

Ondanks het wisselende weer toch veel kilometers kunnen maken in februari. Kwam ik in januari niet verder dan 55km, in februari hebben we toch mooi 116km gereden! *\o/* En steeds iets meer tempo, nu het bos wat opdroogt.

Voor maart heb ik eigenlijk maar 1 doel: KWB impuls starten.
Ter voorbereiding gaan we 5 maart en oefenrondje rijden in Spaarnewoude, kijken hoe de paarden zich gedragen op vreemd terrein.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:10

Nou februari is bijna voorbij, dus ik ga maar weer doelen stellen!

Doelen februari
-bb starten zeker gelukt, zelfs al B gestart!
-Een beloofde dressuurles inplannen niet gelukt, veel te druk!

Doelen maart:
-In de B springen hoger dan 70 stijlpunten halen
-Minstens drie keer B springen starten.
-Galopwissel bevestigen.

Meer niet, dit lijkt me genoeg voor deze maand :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:32

Het is eindelijk bijna maart :D Donderdag komt de osteopaat en wss over ong. 1/2 weken mogen we dan hopelijk weer rijden.

wodan
- leren buigen ( hij kan alleen nog maar de jambette , omdraaien op commando) maar dat gaat dit jaar veel meer hopelijk :D
- lange lijnen verder oefenen

lady

- meer gaan trainen
- lange buitenrit maken ( gewoon aan de hand of lange teugel)
- betere uitgestrekte draf

DOELEN MAART

Wodan :
- hopelijk opbouwen met rijden
- lange lijnen verschillende oefeningen
- buigen vrijheidsdressuur

lady :
- weer lange buitenritten maken
- lange teugel meer trainen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:12

trysteffy schreef:
Onze maand was wel geslaagd puntje gehaald op de kring.

De maand is dan nog niet voorbij maar er zal niks speciaals beleven.

Heb wel een topic gemaakt van de week :)

[RT-HAW] Voor het eerst kring gestart

Onze volgende doelen zijn voor februari is veder oefenen met wijken en om beter zijn achterkant mee te nemen.
En hopelijk nu wel naar het bos of strand :)

Nou het wijken zit d'r beter in hij neemt zijn achterkant beter mee.
Strand is helaas niks geworden stalgenootje haar paard kreeg plotseling koliek en moest geopereerd worden en staat nu op herstellen. Misschien in me eentje een keer.

Voor maart nog de laatste 3 punten bij elkaar proberen te rijden voor de L1
En proberen iedere week buiten te rijden.