Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:58

ElineS schreef:
Ik had mijn paard 2 jaar geleden voor het eerst 24 uur buiten gezet, na altijd gewend te zijn op stal te staan 's avonds. Ze heeft weken zielig voor het hek gestaan. Vooral als het regende. Heb haar toen maar weer 's avonds naar binnen gezet, want ze was echt niet gelukkig 24 uur buiten Zag haar voor me weg verpieteren.

Deze zomer heb ik weer een poging gedaan, nu op een andere stal, maar langzaam opbouwen, tot ze heerlijk 24 uur buiten stond in de zomer. Regendeken op met de regen, want ze heeft wel nog een hekel aan regen :') en ze heeft het heerlijk gehad.

Het is dus maar net wat je paard gewend is denk ik ook.

Ik ben blij dat ik het weer geprobeerd heb, want nu heeft het goed uitgepakt.. Van het lente gaat ze ook weer lekker 24 uur de weide op.

Pas sinds een maand staat ze 's avonds weer op stal, vanwege het weer en dan gaat ze ook wel graag heen, want daar ligt het eten natuurlijk en ze heeft echt een hekel aan regen. Dus ik geloof wel dat paarden wel graag op stal willen staan voor een tijdje, maar ze wil 's ochtends ook net zo graag weer naar buiten. De keuze aan hun laten, dus een schuilstal, zou mij echt ideaal lijken. Bij haar vorige eigenaar was ze in de winter echt een brok energie en heel vervelend. Daar sloeg ze de stalwanden er bijna uit omdat ze de hele winter op stal stond en één uurtje in de bak mocht rennen, nou, joepie. Toen ik haar dan ook kocht in de winter en ineens zoveel uur naar buiten mocht, was ze zielsgelukkig. Haar karakter veranderde in een paar dagen van vervelende rotmerrie naar een rustig kalm ding.

@Annemeik: Ik ben het op zich wel met je eens. Perfect kan ook niet.. Ik zou het ook wel willen, 24 uur buiten nu, maar heb die mogelijkheid niet, zoals vele anderen het ook niet hebben. Dus dat begrijp ik.

Maar er zit wel een heel verschil in, een paar uurtjes op de weide per dag of helemaal niet. Ik vind rijden of stapmolen of 2 uurtjes in de paddock gewoon niet genoeg. De 5 uurtjes per dag zijn ook niet genoeg, die 7 of 8 uren ook niet, maar het komt al heel wat meer in de buurt dan het andere.

Je paard de hele dag oppotten op stal is gewoon niet goed... En als je dus die paar uurtjes per dag niet kan bieden... Heb je niets met een paard te zoeken, vind ik dan.

Je laat je hond toch ook niet de hele dag in de bench.

Ja er zit verschil in 24/7 binnen en 18/7 binnen, maar niemand hier houdt zijn paarden 24/7 binnen. Ik vind het niet meer dan normaal dat mijn paard minder buiten komt, om al die redenen die ik al heel vaak genoemd heb. Mijn pony is gelukkig, vrolijk, actief en gelukkig kerngezond. Sowieso kan ik haar gewoon niet meer buiten zetten op de plek waar ik nu sta, zou ik dat willen of zou mijn pony meer weidegang nodig hebben, dan zou ik moeten verhuizen van stal (wat waarschijnlijk te duur is voor mijn ouders) of hem weg moeten doen. Zoals ze er nu bij staat staat ze prima, gelukkig.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:25

Citaat:
@Annemeik: Ik ben het op zich wel met je eens. Perfect kan ook niet.. Ik zou het ook wel willen, 24 uur buiten nu, maar heb die mogelijkheid niet, zoals vele anderen het ook niet hebben. Dus dat begrijp ik.

Maar er zit wel een heel verschil in, een paar uurtjes op de weide per dag of helemaal niet. Ik vind rijden of stapmolen of 2 uurtjes in de paddock gewoon niet genoeg. De 5 uurtjes per dag zijn ook niet genoeg, die 7 of 8 uren ook niet, maar het komt al heel wat meer in de buurt dan het andere.

Je paard de hele dag oppotten op stal is gewoon niet goed... En als je dus die paar uurtjes per dag niet kan bieden... Heb je niets met een paard te zoeken, vind ik dan.

Voor mij hangt dat er vanaf, als het voor altijd zou zijn, nee idd. Maar voor max 2 mnd per jaar, en de rest van het jaar 10-12 uur op het land, dan moet dat dan maar zo.

Hier in Nederland ben je ook erg afhankelijk van weer en bodemgesteldheid.

Dat is dan wel weer de reden waarom wij geen hond hebben :D die zou de hele dag binnen moeten zitten, het hele jaar door.

fleurplop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:49

Wat ik zielig zou vinden is als honden en katten ook vegetarisch gevoerd worden, omdat baasje dat ook is :D
[/quote]
Dat vind ik ook, hoewel onze hond niks tegen een kaas en brinta dieet zou hebben. :')[/quote]

ik zelf ben ook vegetariër heb 2 honden en 4 katten. ze krijgen gewoon brok met hun voedingseisen er in. wel krijgen ze soms biofood maar dat is gewoon voor erbij. ik ben het wel met jullie mening eens want als je zou gaan bedenken wat honden en katten van nuture zouden doen dan zouden ze ook gewoon vlees eten.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:53

Bella staat 's zomers dag en nacht buiten, en in de winter van ong 8:00 tot 16:00 (weiland)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:24

Annemeik schreef:
Citaat:

Voor mij hangt dat er vanaf, als het voor altijd zou zijn, nee idd. Maar voor max 2 mnd per jaar, en de rest van het jaar 10-12 uur op het land, dan moet dat dan maar zo.

Hier in Nederland ben je ook erg afhankelijk van weer en bodemgesteldheid.

Dat is dan wel weer de reden waarom wij geen hond hebben :D die zou de hele dag binnen moeten zitten, het hele jaar door.

Hier ben ik het mee eens, dit geldt voor mij ook.
Over die 2-4 maanden voel ik me niet schuldig. Wie weet verhuis ik over 3 jaar na mijn opleiding wel en heeft paardlief ineens wel die mogelijkheid.
Dan staat hij dus ongeveer een jaar in zijn hele leven te veel op stal (komt er wel uit, 3-4 uurtjes per dag)
Zie het liever anders, maar geen mogelijkheid en ach wat is een jaar op een paardenleven? Voor mij geen reden om hem te verkopen (ben zijn 4e baasje en hij is 6, dus ik heb gezworen dat hij altijd bij mij mag blijven)

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:30

Die van mij staan ook binnen

Motje11

Re: Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:30

Ik heb speciaal een stal gezocht waar de paarden ook 's winters (met andere paarden) naar buiten gaan. Dat vind ik erg belangrijk, zowel de beweging als het sociale contact.

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:22

ik de zomer staat paardlief 24/7 buiten, lekkere wei met bomen en een schuilhokkie :)
in de winter van 07.00 uur tot 17.00 uur, zonder deken, het is een bekakte volbloed- kwpn'er, maar hij smelt niet van water, en anders gaat hij maar onder zijn hok staan ;)
(btw, Ik heb wel gewoon dekens, maar vaak gebruik ik ze niet)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:23

Ik ben het gedeeltelijk eens met MarlindeRooz (al zou ze sommige dingen wat volwassener mogen brengen).
Ik ben een tegenstander van je paard op stal houden. Mij maak je niet wijs dat een paard het op stal fijner vindt dan buiten. Oke, een stalletje om te schuilen voor de regen, maar niet om er de hele dag in te staan.

Ik denk dat wij meer aan onze paarden moeten gaan denken, inplaats van alleen aan zichzelf. Een vaste baan vinden in deze tijden, is zo goed als onmogelijk. Maar neem dan gewoon geen paard, als je student bent, een wankelende baan hebt, van te voren al weet dat je geen tijd of geld hebt etc etc. 'Neem dan een vast baan', dat is makkelijk gezegd ja, maar 'Ik zit middenin de crisis, dus moet mijn paard maar binnen staan' ook. Er zijn 1000 andere mogelijkheden, die ervoor zorgen dat je paard niet de hele dag op stal hoeft te staan. Ik noem er een: verhuizen naar een andere stal, maar dan krijgt men weer de reacties 'Ik vind het fijn hier, ik wil helemaal niet naar een andere stal' , ' Mijn vrienden zitten hier en ik wil ze niet kwijt'. Wij moeten ons gaan realiseren dat we dingen moeten opgeven als we een paard willen houden.

Voor alles is een oplossing te vinden, zelfs voor het aller moeilijkste probleem. Stel je wordt ongewenst zwanger en kan het financieel niet meer aan (je paard houden), dan kan je hem verkopen, iemand zoeken die mee wil betalen etc etc. Maarja dat is moeilijk in deze tijden, paarden verkopen. En dan komt er nog bij, dat die gene zijn/haar paard niet wil verkopen, omdat die gene zoveel van het paard houdt. Echt liefde noemen ze dat hé. Nou ik zie dat toch anders. Liefde in je hoofd is mooi, maar als je die liefde op de persoon (in dit geval het paard) daadwerkelijk kan overbrengen, dat is toch veel mooier. Je geeft je paard voldoende weidegang, heerlijk voer, een poetsbeurt en hij geef jou een heerlijk ritje terug, dat is pas liefde. Maar sommige laten dat eerste weg en doen alleen het laatste.... En gaan dat liefde noemen. Het is liefde ja, maar liefde die van 1 kant komt. Genoeg over liefde. Het bekendste excuses is dat je geen geld hebt. Dat kan best, maar waarom moet je paard eronder lijden. Huur ergens een weiland voor 50 per maand, gooi d'r een container in en je paarden zijn gelukkiger dan ooit. Een hele eenvoudige en goedkope oplossing en in mijn ooghoek de beste. Dan lopen we vast bij nog een probleem: Er is nergens in mijn buurt een weiland te huur? Moet het dan persé in jou buurt, je kan toch wel 10 minuutjes extra rijden voor je paard.

Zo zie je maar, er is overal een oplossing voor :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:33

_Femkeeex schreef:
Ik ben het gedeeltelijk eens met MarlindeRooz (al zou ze sommige dingen wat volwassener mogen brengen).
Ik ben een tegenstander van je paard op stal houden. Mij maak je niet wijs dat een paard het op stal fijner vindt dan buiten. Oke, een stalletje om te schuilen voor de regen, maar niet om er de hele dag in te staan.

Ik denk dat wij meer aan onze paarden moeten gaan denken, inplaats van alleen aan zichzelf. Een vaste baan vinden in deze tijden, is zo goed als onmogelijk. Maar neem dan gewoon geen paard, als je student bent, een wankelende baan hebt, van te voren al weet dat je geen tijd of geld hebt etc etc. 'Neem dan een vast baan', dat is makkelijk gezegd ja, maar 'Ik zit middenin de crisis, dus moet mijn paard maar binnen staan' ook. Er zijn 1000 andere mogelijkheden, die ervoor zorgen dat je paard niet de hele dag op stal hoeft te staan. Ik noem er een: verhuizen naar een andere stal, maar dan krijgt men weer de reacties 'Ik vind het fijn hier, ik wil helemaal niet naar een andere stal' , ' Mijn vrienden zitten hier en ik wil ze niet kwijt'. Wij moeten ons gaan realiseren dat we dingen moeten opgeven als we een paard willen houden.

Voor alles is een oplossing te vinden, zelfs voor het aller moeilijkste probleem. Stel je wordt ongewenst zwanger en kan het financieel niet meer aan (je paard houden), dan kan je hem verkopen, iemand zoeken die mee wil betalen etc etc. Maarja dat is moeilijk in deze tijden, paarden verkopen. En dan komt er nog bij, dat die gene zijn/haar paard niet wil verkopen, omdat die gene zoveel van het paard houdt. Echt liefde noemen ze dat hé. Nou ik zie dat toch anders. Liefde in je hoofd is mooi, maar als je die liefde op de persoon (in dit geval het paard) daadwerkelijk kan overbrengen, dat is toch veel mooier. Je geeft je paard voldoende weidegang, heerlijk voer, een poetsbeurt en hij geef jou een heerlijk ritje terug, dat is pas liefde. Maar sommige laten dat eerste weg en doen alleen het laatste.... En gaan dat liefde noemen. Het is liefde ja, maar liefde die van 1 kant komt. Genoeg over liefde. Het bekendste excuses is dat je geen geld hebt. Dat kan best, maar waarom moet je paard eronder lijden. Huur ergens een weiland voor 50 per maand, gooi d'r een container in en je paarden zijn gelukkiger dan ooit. Een hele eenvoudige en goedkope oplossing en in mijn ooghoek de beste. Dan lopen we vast bij nog een probleem: Er is nergens in mijn buurt een weiland te huur? Moet het dan persé in jou buurt, je kan toch wel 10 minuutjes extra rijden voor je paard.

Zo zie je maar, er is overal een oplossing voor :)

Was het maar zo simpel
Je kunt een vaste baan hebben en ontslagen worden of gaan scheiden.
Of een ongeluk krijgen en een paar maanden zelf niet voor je dier(en) kunnen zorgen.
In de echte wereld zijn dingen wat gecompliceerder en genuanceerder...
En 10 minuten extra rijden per fiets of auto ?
Dan heb je aan deze kant namelijk nog steeds niets.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:35

Wat een discussies altijd hierover he.
Mijn paarden staan in de maanden december en januari ook veel binnen. Met mooi weer naar buiten, en sowieso elke dag als ik ga.
Maar ze kunnen in de winter gewoon niet 24/7 buiten. Staan ze tot hun knieen in de modder. Nee daar wordt een paard blij van.
Mijne staan te wachten tot ze naar binnen mogen, hebben ook onbeperkt hooi en ruime stallen.
Bijna alle stallen hier in de buurt staan de paarden in de winter binnen. Staan ze op de boerderij waar ik nu sta nog veel buiten.
En zo veel keuze heb je hier niet!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:39

Bijna overal kan je ergens een weiland huren, tenzij je in New York ofzo woont. Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school. Waar woon jij precies? Ik weet zeker dat er ergens in de buurt een weilandje te vinden is.

Ook vind ik dat mensen te snel opgeven en de moeite er niet voor doen om een oplossing te vinden. Als je creatief bent, kun je heus wel wat bedenken ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:40

talithaa_0 schreef:
Wat een discussies altijd hierover he.
Mijn paarden staan in de maanden december en januari ook veel binnen. Met mooi weer naar buiten, en sowieso elke dag als ik ga.
Maar ze kunnen in de winter gewoon niet 24/7 buiten. Staan ze tot hun knieen in de modder. Nee daar wordt een paard blij van.
Mijne staan te wachten tot ze naar binnen mogen, hebben ook onbeperkt hooi en ruime stallen.
Bijna alle stallen hier in de buurt staan de paarden in de winter binnen. Staan ze op de boerderij waar ik nu sta nog veel buiten.
En zo veel keuze heb je hier niet!

Wie zegt dat ze 24/7 naar buiten moeten. Het gaat mij erom dan de paarden even beweging krijgen, even lekker mogen rennen etc. 6/7 uurtjes per dag... Moet kunnen toch.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:46

_Femkeeex schreef:
Bijna overal kan je ergens een weiland huren, tenzij je in New York ofzo woont. Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school. Waar woon jij precies? Ik weet zeker dat er ergens in de buurt een weilandje te vinden is.

Ook vind ik dat mensen te snel opgeven en de moeite er niet voor doen om een oplossing te vinden. Als je creatief bent, kun je heus wel wat bedenken ;)

Onder de rook van Rotterdam.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:48

Ik heb het even opgezocht op internet en het ziet er heel 'groen' uit. En in de omgeving waar jou paard nu staat, zijn er daar geen weilanden te huur? Of zijn er daar geen stallen waar je paard wel overdag buiten komt?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:54

NesxNas schreef:
Fjord die ik lease vertikt het soms om de wei op te gaan. Hij steigert/bokt zodat hij terug kan naar zijn stal.

Hij heeft 3 jaar op de wei gestaan, soort van pensioen. Daar is hij zo in elkaar getrapt en heeft hij een tijd lang niet genoeg te eten gehad waardoor hij nu de wei niet meer op wil.

Van de zomer stond hij bij het hek te dringen en te wachten tot er iemand langskwam die het hek opende zodat hij naar zijn stal kon rennen, voorafgaand is hij dus onder stroomdraden etc doorgekropen om niet meer op de wei te staan. Hij houdt gewoon niet van buiten. Niet op de wei en niet op de paddock. Als hij niet op de wei wil, en er alles aan doet om daar weg te komen, gaan wij hem toch niet in de wei zetten omdat bokt dat wil? Nee wij weten zelf wat goed voor hem is. Ieder paard is anders en er zijn ongetwijfeld paarden die het helemaal super vinden op de wei. Maar hij niet.

Deze fjord is een keer getrapt in de wei. Hij haat de wei niet, maar is bang van de plaats omdat er in het verleden het een en ander is gebeurd op die plek ;) Ik weet zeker, dat als je verhuist naar een andere stal en het 'in de wei staan' opbouwt, dat hij het weer heerlijk gaat vinden. Maar zoals ik al zei, mensen nemen niet de moeite om zoiets te doen. Geloof me, geen enkel paard heeft van naturen een hekel de aan wei.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 02-01-14 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:56

_Femkeeex schreef:
NesxNas schreef:
Fjord die ik lease vertikt het soms om de wei op te gaan. Hij steigert/bokt zodat hij terug kan naar zijn stal.

Hij heeft 3 jaar op de wei gestaan, soort van pensioen. Daar is hij zo in elkaar getrapt en heeft hij een tijd lang niet genoeg te eten gehad waardoor hij nu de wei niet meer op wil.

Van de zomer stond hij bij het hek te dringen en te wachten tot er iemand langskwam die het hek opende zodat hij naar zijn stal kon rennen, voorafgaand is hij dus onder stroomdraden etc doorgekropen om niet meer op de wei te staan. Hij houdt gewoon niet van buiten. Niet op de wei en niet op de paddock. Als hij niet op de wei wil, en er alles aan doet om daar weg te komen, gaan wij hem toch niet in de wei zetten omdat bokt dat wil? Nee wij weten zelf wat goed voor hem is. Ieder paard is anders en er zijn ongetwijfeld paarden die het helemaal super vinden op de wei. Maar hij niet.

Deze fjord is een keer getrapt in de wei. Hij haat de wei niet, maar is bang van de plaats omdat er in het verleden het een en ander is gebeurd op die plek ;) Ik weet zeker, dat als je verhuist naar een andere stal en het 'in de wei staan' opbouwt, dat hij het weer heerlijk gaat vinden. Maar zoals ik al zei, mensen nemen niet de moeite om zoiets te doen. Geloof me, geen enkel paard heeft van naturen een hekel de wei.

Hij is al verplaatst van stal. Hij stond eerst ergens met pensioen, en is toen hierheen gekomen. En hij is niet een keer getrapt hoor, vaker nog.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:58

_Femkeeex schreef:
Ik heb het even opgezocht op internet en het ziet er heel 'groen' uit. En in de omgeving waar jou paard nu staat, zijn er daar geen weilanden te huur? Of zijn er daar geen stallen waar je paard wel overdag buiten komt?

Ja hoor, in de zomer is er zat weiland te huur. Het seizoen loopt van april t/m oktober ongeveer, daarna houdt het op.
En je paard komt overdag veelal even buiten als je er zelf bent of 1 van je stalgenootjes hem eruit wil laten. Daarom ben ik er vaak 2x per dag

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:01

Nesxnas: Daar ligt het probleem dus. Hij is bang van de paarden en die plek, maar hij heeft geen hekel aan de wei. Misschien heb alleen in de wei zetten, met andere paarden om hem heen? Of hem samen met nog een ouder paardje zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:06

_Femkeeex schreef:
Nesxnas: Daar ligt het probleem dus. Hij is bang van de paarden en die plek, maar hij heeft geen hekel aan de wei. Misschien heb alleen in de wei zetten, met andere paarden om hem heen? Of hem samen met nog een ouder paardje zetten?

Bij die paarden en op die plek staat hij niet meer. Hier op stal kunnen ze niet op de wei in de winter, dus proberen we hem zo lang mogelijk op de paddock te laten, maar daar vindt hij ook niks aan. Het liefst staat hij in zijn stalletje en kijkt naar buiten en knabbelt aan zijn hooi, hij hoeft al die drukte niet, hij is van zichzelf al niet heel actief. Maar nogmaals, hij is niet van mij, ik heb er niks over te zeggen. En commentaar als 'Moet je hem maar niet leasen' heb ik geen boodschap aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:23

_Femkeeex schreef:
Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school.

Je bent wat minder tijd kwijt op school dan met een volledige baan, woon-werkverkeer en een huishouden dat je moet runnen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:35

Cassidy schreef:
_Femkeeex schreef:
Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school.

Je bent wat minder tijd kwijt op school dan met een volledige baan, woon-werkverkeer en een huishouden dat je moet runnen.

En drie kinderen en een man om aandacht aan te schenken...
Oh ja, had je maar geen man en kinderen moeten nemen _O-

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:37

Cassidy schreef:
_Femkeeex schreef:

Echt hoe weet je dan nou weer? Hoe weet jij dat?
Ik ben anderhalf uur onderweg alleen heenreis met ov naar school. En dan nog hopen dat alles goed gaat met ov, wat heel vaak niet met het ov, en ik heb ook een huishouden en een bijbaan.
Maar gelukkig weet jij dat ik minder tijd kwijt ben dan iemand met een fulltime baan.
Jeetje, dat ligt toch totaal aan de situatie?

Ken menig persoon met een fulltime baan op de hoek, en eenn partner die alle huishouden doet, minder tijd kwijt is dan ik aan studie, bijbaan en huishouden.
En ken mensen met 80 urige werkweek die meer tijd kwijt zijn dan ik.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:40

Cassidy schreef:
_Femkeeex schreef:

Echt hoe weet je dan nou weer? Hoe weet jij dat?
Ik ben anderhalf uur onderweg alleen heenreis met ov naar school. En dan nog hopen dat alles goed gaat met ov, wat heel vaak niet met het ov, en ik heb ook een huishouden en een bijbaan.
Maar gelukkig weet jij dat ik minder tijd kwijt ben dan iemand met een fulltime baan.
Jeetje, dat ligt toch totaal aan de situatie?

Ken menig persoon met een fulltime baan op de hoek, en eenn partner die alle huishouden doet, minder tijd kwijt is dan ik aan studie, bijbaan en huishouden.
En ken mensen met 80 urige werkweek die meer tijd kwijt zijn dan ik.[/quote]

Het ging niet over jou, maar over een meisje wat nog thuis woont onder moeders vleugels en voor wie alles betaald en geregeld wordt.... ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:45

Nens77 schreef:
[
Het ging niet over jou, maar over een meisje wat nog thuis woont onder moeders vleugels en voor wie alles betaald en geregeld wordt.... ;)

Dit is de quote.
Cassidy schreef:
_Femkeeex schreef:

Ik zie hier niet staan of dit meisje op zichzelf woont of niet?
Of lees ik ergens over heen?
Zoja,, excuses.
Edit:
_Femkeeex schreef:

Dit was het originele bericht.
Er staat hier niks over de situatie van dat meisje.
Ik durf te wedden dat ik meer tijd kwijt ben aan mijn reistijd, studie, bijbaan en huishouden dan menig mens met een fulltime baan zonder kind.

Weet ook best dat het niet over mij gaat, maar naar 'school' gaan betekent echt niet altijd dat je van 10 tot 4 op school zit, niet werkt, thuis woont en dat mammie en pappie alles betalen.