langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:18

Enkele jaren geleden ging ik samen met mijn vriendin naar een wedstrijd van een vriendin.
Zegt een vriendin tegen mij "Ik heb toch maar mijn kalkoenen meegebracht, ik riskeerde het niet zonder" (was een wedstrijd op gras)
Komt mijn vriend heel serieus naar me toe en fluistert hij "Waarom brengt zij in godsnaam kalkoenen mee naar een wedstrijd???" (hij dacht dus aan het dier "kalkoen" :o )

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 17:04

NoreenJulia schreef:
bentlage schreef:
jup, hier ook eens, wist toen nog niet welke kant je op moest om voorrang te krijgen, (links toch?) en toen was er zo'n een met eigen paard, PAS OP HOOR! IK TRAP JE ZO VAN JE HUURPONY (is manegepony van 140 cm hoog...) AF!!! reed per ongeluk aan de verkeerde kant voor voorrang blijkbaar...

Zo arrogant zijn ze nou ook weer niet..

nou.. k ben blij dat ik de regels nu wel ken enzoo.... ze zijn soms echt erg...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:59

sander_lotte schreef:
Enkele jaren geleden ging ik samen met mijn vriendin naar een wedstrijd van een vriendin.
Zegt een vriendin tegen mij "Ik heb toch maar mijn kalkoenen meegebracht, ik riskeerde het niet zonder" (was een wedstrijd op gras)
Komt mijn vriend heel serieus naar me toe en fluistert hij "Waarom brengt zij in godsnaam kalkoenen mee naar een wedstrijd???" (hij dacht dus aan het dier "kalkoen" :o )

_/-\o_ :') :') :') :')

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:19

Haha... Grappige verhalen _/-\o_
Heb er zelf wel wat :+

1.

Als ik in de buitenbak rijd zijn er wel eens kinderen die 'Galop, galop!' gaan roepen... Haha...

2.

Jongens uit mijn klas vroegen altijd als we ergens een pony zagen: Is het niet zielig als een veulentje helemaal alleen in de wei staat?

3.

Zo'n jongen uit mijn klas zei een keer voor de grap: Ahh... Nu begrijp ik dat meisjes zo goed kunnen wippen... Ze leren het allemaal op paardrijden!! (In draf vooral...)

4.

Een vriendin van mij moeder komt wel eens kijken en dan neemt ze haar nichtje van 3 mee.
Dat nichtje roept dan altijd: Go Lotte! Goed gedaan!
Echt schattigg :j

5.

Heb ook wel eens deze opmerking gekregen: Goh... Ik dacht dat je een paardenvriend was! 'Ja, dat ben ik ook!' Waarom schop je hem dan en sla je hem op de hals en geef je hem een tik met de zweep?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:41

Bij mijn verzorgpaard zijn er 2 meisjes, en de jongste zat de hele tijd de zeggen wat we moesten doen:

'Bij de F oversteken!'

We zijn net in de bak:
'Nu galop!'

'Rondje maken!'

Heel schattig <3

MuttleyMarty

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:44

Haha :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 20:51

Merula123 schreef:
Bij mijn verzorgpaard zijn er 2 meisjes, en de jongste zat de hele tijd de zeggen wat we moesten doen:

'Bij de F oversteken!'

We zijn net in de bak:
'Nu galop!'

'Rondje maken!'

Heel schattig <3

aahw! die is toch wel echt heel schattig! en daarna natuurlijk nog even laten stappen op je paardje omdat ze je zo goed geholpen heeft? ;) haha

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:15

bentlage schreef:
Merula123 schreef:

'Bij de F oversteken!'

We zijn net in de bak:
'Nu galop!'

'Rondje maken!'

Heel schattig <3

aahw! die is toch wel echt heel schattig! en daarna natuurlijk nog even laten stappen op je paardje omdat ze je zo goed geholpen heeft? ;) haha

Haha, dat niet hoor ;)

Ze mag wel altijd nog even stappen op de verzorgpony van mijn zusje, want die is ook een beetje van haar :)

shiirley133

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:52

Vandaag weer iets mee gemaakt.
Niet langs de bakrand, maar langs de weg.

Was lekker met mijn verzorgpaardje aan het wandelen.
Het was best wel een druk tijdstip, maar meneer schrikt gelukkig bijna nergens van O:)

Alle auto's remmen rustig af en rijden helemaal met zo'n groot mogelijke bocht om me heen.
Komt er ineens een gek aan scheuren. Remt gelukkig af.
Dus dacht nog: ooh die zag me te laat. (liep net na een bocht)
Gaat achter me toch als een gek op zn gas trappen en komt druk toeterend langs me.

Wat was ik op dat moment blij dat paard lief zo koel in z'n kop is en gewoon niet reageert.
Had heel anders af kunnen lopen aangezien er naast de weg allemaal van van dat verschrikkelijke prikkeldraad staat!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:02

Ik ben gister behoorlijke tijd onderweg geweest voor een shoot & kreeg 1 zo'n leuke reactie van een vader en zoon (kwam enkel vaders en zonen tegen waarbij die zoon helemaal pony gek was haha): misschien is dat Pippi Langkous wel zei de papa. Neehee dat kan niet, want pippi bestaat niet zei zoonlief. Echt super leuk!
En ook een gezin met zoon kwam om het hoekje zei de vader: nou wat heb jij een geluk vandaag! Zie je ook nog zomaar een pony van dichtbij! Zoonlief straalde helemaal.

En 1 iets minder leuk iets. Kwamen 2 vrouwen aan 1 fiets 1 scootmobiel. Waren ze foto's aan maken van mij en zsazsa. Dus zei van: in vervolg even vragen als u foto's wil maken. Alvast bedankt.
Kreeg ik terug: stuk chagrijn!
Dus ik weer: zou u het leuk vinden als er zomaar foto's van u gemaakt werden.
Dames: we maken ze ook niet van jou hoor, maar van paard.
Ik: mijn paard mijn toestemming! En wis de foto's!

Aaargh als je vraagt vind ik geen probleem maar niet zomaar. Bah

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:27

Merula123 schreef:

'Bij de F oversteken!'

We zijn net in de bak:
'Nu galop!'

'Rondje maken!'

Heel schattig <3

dit doet kindje waar ik op pas (3,5) ook bij mama als ze aan het trainen is. "Geef hem maar een klopje mama, hij is braaf nu" <3

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:50

ThinkAgain schreef:
Merula123 schreef:

'Bij de F oversteken!'

We zijn net in de bak:
'Nu galop!'

'Rondje maken!'

Heel schattig <3

dit doet kindje waar ik op pas (3,5) ook bij mama als ze aan het trainen is. "Geef hem maar een klopje mama, hij is braaf nu" <3

ahw dat is lief haha <3

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:23

xDaantjxx schreef:
Ik ben gister behoorlijke tijd onderweg geweest voor een shoot & kreeg 1 zo'n leuke reactie van een vader en zoon (kwam enkel vaders en zonen tegen waarbij die zoon helemaal pony gek was haha): misschien is dat Pippi Langkous wel zei de papa. Neehee dat kan niet, want pippi bestaat niet zei zoonlief. Echt super leuk!
En ook een gezin met zoon kwam om het hoekje zei de vader: nou wat heb jij een geluk vandaag! Zie je ook nog zomaar een pony van dichtbij! Zoonlief straalde helemaal.

En 1 iets minder leuk iets. Kwamen 2 vrouwen aan 1 fiets 1 scootmobiel. Waren ze foto's aan maken van mij en zsazsa. Dus zei van: in vervolg even vragen als u foto's wil maken. Alvast bedankt.
Kreeg ik terug: stuk chagrijn!
Dus ik weer: zou u het leuk vinden als er zomaar foto's van u gemaakt werden.
Dames: we maken ze ook niet van jou hoor, maar van paard.
Ik: mijn paard mijn toestemming! En wis de foto's!

Aaargh als je vraagt vind ik geen probleem maar niet zomaar. Bah

ik vindt dit van jou kant ook een beetje gezeik /overdreven.

Maargoed,

Ik reed vandaag naast de a7
en toen kwam ik terug stopte er een auto mobilist om te vragen waar mijn kenteken plaat was

Zeg maar toen ik weer op de boeren weg was

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:18

Espritfan: zag net dat ik dus stukje was vergeten, moest nog: wilt u, voor het stukje in vervolg.
Ik vind het niet meer dan netjes dat je ff vraagt als je foto's wil maken van mn paardenbeestje. Dan vind ik ook geen probleem.
Voorbeels op camping in du. Was een pracht border collie en we mochten met die hond spelen en vroeg die man of ik wat foto's mocht maken en evt op fb mocht zetten. Was geen probleem.
Maarja zal wel aan mn goede opvoeding liggen dat ik eigenlijk alles netjes vraag, keurig u blijf zeggen (ook al kook ik van binnen) etc etc etc

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:21

Op het eind was ik er ook gwn klaar mee. Echt van die 2 kakdames die denken beter te zijn. Ja hallo ik vraag ze eerst netjes om invervolg even te vragen en dat alvast bedankt was ook netjes. Ik moest gwn ff doorlopen. Mja krijg je dat naar je hoofd.

Ik snap ook niet dat je vind dat ik zeik of overdreven reageer.
En waarom pak je direct het "negatieve" stuk eruit als ik vragen mag? Heb 2 ontzettende positieve (voor mij)glimlach gevende verhalen en dr schoot me net nog 1 te binnen & dan pak je negatief.
Sorry kan dat echt niet begrijpen

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:49

xDaantjxx schreef:
Op het eind was ik er ook gwn klaar mee. Echt van die 2 kakdames die denken beter te zijn. Ja hallo ik vraag ze eerst netjes om invervolg even te vragen en dat alvast bedankt was ook netjes. Ik moest gwn ff doorlopen. Mja krijg je dat naar je hoofd.

Ik snap ook niet dat je vind dat ik zeik of overdreven reageer.
En waarom pak je direct het "negatieve" stuk eruit als ik vragen mag? Heb 2 ontzettende positieve (voor mij)glimlach gevende verhalen en dr schoot me net nog 1 te binnen & dan pak je negatief.
Sorry kan dat echt niet begrijpen

Omdat dit mij stoorde. Maar dit is een leuk topic dus discussie via pv

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:43

Heel irritant....
Mensen die commentaar op je hebben omdat je paard niet aan de teugel loopt.....

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:20

Mijn pony (western pony van 4) vloog op de rem omdat ie schrok van een wapperend zeil. Toen heeft een vrouw die ook in de bak reed, mij lopen zwartmaken waar heel de stal bij stond omdat ik mijn pony zou mishandelen door die slide stops. terwijl hij gewoon schrok

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:50

@mie
oh lekker :\
Hopelijk wel is het nu wel gewoon goed?

@nikki
hahaha, volgens mij weten die mensen niet eens wat het is _O-

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:59

puppy1128 schreef:
@mie

@nikki

nee de helft van de stal kijkt me raar aan terwijl ik aan het rijden ben joh, echt iedereen gaat kijken als ik aan het rijden ben

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:33

mie123gie schreef:
puppy1128 schreef:
@mie

@nikki

nee de helft van de stal kijkt me raar aan terwijl ik aan het rijden ben joh, echt iedereen gaat kijken als ik aan het rijden ben

Vervelend...

juliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:46

Ik ben precies blij dat mijn paard niet meer op een manege sta aan al die dingen die hier staan :)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:03

Haha er komen echt leuke verhalen voorbij _O- .
Ik heb er ook eentje:
Ik moest lang geleden in halen in een wat slechtere les, toen we klaar waren vroeg een meisje die mee reed van "is dat jouw pony? :)" was wel lief maar is gewoon manege pony haha

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:20

Ik snap wel dat iemand niet wil dat ze foto's van je maken hoor!! Zou ik ook niet willen!!

Sinds ik mn friesje heb, krijg ik wel heeeeel veel leuke reacties langs de weg. Ik loop graag naast haar, want zo krijgen we een hechte band, en leert ze me vertrouwen wanneer ik naast haar loop. Ze is nog erg jong en vooral groen en kent eigenlijk gewoon niets.

* Wauw, wat een schitterend paard zeg? Een echte fries?.....Wat een knuffelbaar dier!!*
* Wat moet je paard opbrengen??* (Heeeeeeel veel geld ;) )
*Moet je er niet op zitten?* (Nee, we werken samen aan onze conditie! Gaat al erg goed!!)
*Moet je er niet op zitten?* (Nee, veel mensen vinden paardrijden geen sport, daarom loop ik er naast, dan lijkt het tenminste een sport ;) ) * hahahhahahha, licht helemaal plat*

In de bak:
*Woow, wat loopt je paard ruim!! Prachtig* (A) Jeej :D
*Woow, die is zo zwart als roet, strakt mag ze niet meer mee doen, omdat het rasistich is!!*

Die laatste vond ik het hilariste!!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:25

ik had gister springles met mijn verzorgpony en naast het huis van mijn instructrice is een kinderdagverblijf.
dus wij gingen daar springen en die kindjes vonden de paardjes heel leuk, echt super schattig <3 op een gegeven moment hoorde ik zo'n kindje zeggen : "spring paardje, spring, spring!" <3

vooral de timing, precies zo'n moment dat pony weer eens eigenwijs doet en weigert :')