Heee allemaal.
Eigenlijks ben ik wel benieuwd naar wat paardenmensen nou echt leuk vinden bij een paard. Ik ga bijvoorbeeld liever naar een palomino dan naar een vos. Gewoon omdat ik meer van aparte kleurtjes hou.
Daarom heb ik een lijstje gemaakt op in te vullen. Het gaat vooral om paardenspullen en het uiterlijk/karakter van een paard.
1. Heb je een eigen of verzorgpaard? beide
2. Ga je voor een KWPN of liever Fjord? vind ze allebei leuk maar heb twee kwpn'ers
3. Bruinbont of zwartbont? driekleurig

4. Vos of bruin? tja nu moet ik kiezen tussen mijn eigen paard en mijn verzorgpaard

kleur maakt me niet zoveel uit, meer de bouw en uitstraling van het geheel
5. Mooiste hoofdaftekening: die van ricardo (zie profiel, beetje vreemd)
6. Mooiste beenaftekening: 4 gelijke voetjes of geen witte voetjes.. of (oud paard van mijn moeder) één heeeeeel hoog been.. die helemaal doorliep onder de buik

7. Mooiste kleur: zoals ik al zei, heb geen voorkeur. maar vind aparte kleurtjes altijd wel leuk. zoals valk of cremello.
8. Leukste ras: kwpn'ers toch wel. zo veelzijdig en een super karakter als je het mij vraagt

9. Ondeugend of heel erg braaf: beetje van beide. mijn eigen paard is echt zo ondeugend als de pest en dat is niet altijd even leuk. maar altijd maar vanzelf alles doen zonder dat jijzelf iets hoeft te doen lijkt me ook zo saai.
10. Beste rijbroek: zonder kunstlederen zitvlak.. daar krijg ik echt de pest van.
11. Wat vind je van geruite rijbroeken? ligt eraan of het zachte kleuren zijn of juist hele harde. van die geruite rijbroeken die verschillende tinten van dezelfde kleur zijn vind ik nog wel mooi maar te bont hoeft van mij niet.
12. Wat vind je van jeansstof rijbroeken? erg mooi

13. In welke kleur heb je het liefste een rijbroek? maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. ik heb een donkerblauwe, grijze en zwarte.. daar kunnen namelijk alle shirtjes op

14. Welk merk cap: ik weet eigenlijk niet welk merk ik heb. zo'n standaard cap die iedereen heeft

15. Bruine of zwarte cap: zelfde kleur als de laarzen

16. Rijlaarzen of chaps: rijlaarzen vind ikzelf fijner. net iets steviger.
17. Merk zadel: als het lekker zit maakt het me echt geen bal uit
18. War voor soort zadel: springen voor springen, dressuur voor dressuur en zit er over te denken om een westernzadel voor mijn paardje aan te schaffen. heb er een paar geprobeerd en vind ze veel lekkerder zitten dan een dressuurzadel. aangezien ik bijna alleen maar naar het bos ga met meneer...
19. Welk merk dekje: boeit me niet. ik ben niet iemand die op merken let. alleen op de kleur en het materiaal van het dekje.
20. Welke kleur heeft je mooiste dekje: rood wit blauw

engelse vlag jeuuuj
21. Hoe duur is een dekje meestal bij jou? niet te duur.. alleen was die engelse vlag 50 euries maar normaal gesproken haal ik ze op evenementen. 2 voor 30 euro ofzo.
22. Van welk merk heb je liever een dekje? BR of HV Polo: ik vind ze allebei echt top en supermooi. HV Polo vind ik net iets chiquer maar valt 9 vd 10 keer buiten mijn prijsklasse dus meestal ga ik voor BR.
23. Welk merk hoofdstel heb je: twee samengestelde hoofdstellen van vanalles en nog wat. en eentje van outdoor brabant. geen idee welk merk.
24. Houd je van glitterfrontriemen:

25. Houd je van frontriemen met een naam erop: niet echt.
26. Peesbeschermers of bandages: peesbeschermers, maar bandages vind ik ook mooi af en toe.. beetje afwisselen.
27. Welk merk peesberschermers: BR meestal. lekker veel kleurtjes.
28. Wat gebruik je meer, peesbeschermers of bandages: peesbeschermers. sneller en makkelijker + je hoeft ze niet constant te wassen.
29. Heb je setjes van peesbeschermers/bandages met een dekje?: jaaaaaaa

I loooove setjes.
30. Mooiste peesbeschermers: komt ie hoor.. donkerblauwe van BR en daar heb ik dan van die stukjes stof (kan even niet op de naam komen, die je moeder vroeger altijd op de gaten van je broek streek) van de engelse vlag in plaats van het BR logo. dus eerst het logo ervanaf gehaald en toen die stukjes stof erop.
31. Mooiste bandages: donkergroene.. erg chique bij een donkergroen dekje.
32. Welk merk halster: van de boerenbond en eppeljeck

33. Wat vind je van halsters met een neusbontje: nutteloos bij mijn paard... die zijn binnen 3 uur niet meer te herkennen.
34. Wat vind je van leren halster: heeeel mooi

ons vorige paard had er een.
35. Mooiste kleur halster: hangt af van de kleur van het paard.
36. Hoeveelborstels heb je?: genoeg om mee te poetsen. van elke soort twee.. een bij mijn eigen paard en een bij mijn verzorgpaard.
37. Welke borstel gebruik je het meeste: die borstel die tussen hard en zacht in zit. met lange haren.
38. Knotjes of een hengstenvlecht: laatste tijd ben ik nogal van de hengstenvlechten. jammer genoeg gaat dat niet zo super met korte manen
39. Bij welke winkel koop je het liefste spullen: eppeljeck en superhorse zitten hier vlakbij dus daar.
40. Wat voor deken gebruik je het meeste: zweetdeken. bij ons staan ze niet met dekens.
41. Wat is j mooiste deken: mijn enigste zweetdeken

donkerblauw met rode bies.
42. Houd je van stippeldekens: jaa
43. Houd je van felgekleurde dekens: jaa
44. Houd je van hele donkere dekens: jaaa
45. Shop je liever online of in het echt: in het echt. je moet wel weten wat je koopt hea
46. Wat vind je van Eskadron: erg mooi, maar dit seizoen vind ik wat minder.. met die rood groen wit. niet echt mijn smaak.
47. Watvind je van Eurostar: hele fijne rijbroeken

48. Wat vind je van BR: goed en betaalbaar merk.
49. Wat vind je van HV Polo: supermooi maar wel duur zeg. pfff.
50. Wat vind je van Pagony: ken ik niet eens

(blond he)
51. Wat vind je van Harry's Horse: opzich leuk, maar af en toe mist de kwaliteit een beetje.
52. Wat vind je van Lamicell: ken ik ook niet

53. Wat vind je van Equitheme: uhh..

54. Vertel iets over je paard ( ras, aftekeningen, kleur. ) : Ricardo: donkerbruin met achter twee witte voetjes. KWPN'er die me toch stout kan zijn! hij is nogal ondeugend. soms leuk, niet altijd. heb niet altijd zin om tijdens het rijden de eerste drie kwartier een gevecht aan te gaan. hij heeft een superleuke bles. in zijn paspoort staat: "onregelmatige kleine kol, enige witte haren verspreidt op het voorhoofd en op het neusbeen. kijk op mijn profiel voor een foto.
Victory: KWPN'er met karakter. ook niet altijd de makkelijkste maar wil altijd voor je werken. hij heeft rechtsvoor een witbeen en een normale bles.
55. Mooiste paardrijkleding foto: ik heb nooit hetzelfde aan

maakt me ook niet echt iets uit
56. Mooiste paardenspul foto ( mooiste dekje, setje ) : zie profiel

bij ricardo die foto op het strand.