Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Telpeva schreef:Poeh, dat klinkt echt als een hoop werk Annickx!
Telpeva schreef:Poeh, dat klinkt echt als een hoop werk Annickx!
Stephanie, ben je een beetje bekend met Photoshop, of met bepaalde termen in Photoshop? ik heb wel een tip voor je maar die is wat lastig om uit te leggen:
Wat mij opvalt is dat de lijnen niet helemaal netjes strak zijn, je ziet zegmaar echt pixel blokjes. Dit kan je voorkomen door op groter formaat te werken. (en/of de DPI hoger in te stellen, maar dat is een beetje een technische jargon kreet uit de grafische wereld, en ik weet niet of je ermee bekend bent) Als je dan pas aan het EIND je plaatje kleiner maakt, dan heb je minder last van die blokjes.
Als je er niet uitkomt of hulp erbij wil kan ik je eventueel wel helpen, oogt je logo netjes strak![]()
(weet niet of dit eigenlijk gezien wordt als off topic? zo ja mijn excuus...)
Roosje01 schreef:wow telpeva wat gaaf gemaakt zeg! hoe heb je dat gedaan met die staart met epoxy?
Citaat:Zoals misschien te zien is heb ik voor dit model een steigerende hengst gebruikt, dit model is in 2 delen gezaagd. Het snijvlak was geheel recht, wat de aanhechtig van klei lekker lastig maakt (als het groeven heeft, kan de klei nog in de groeven blijven 'hangen', maar nu dus niet)
Hier heb ik toen met een handboor een aantal gaten in geboord, en toen één voor één lange stukken ijzerdraad in vast gelijmd (lijmpistool drup op het gat, ijzerdraad naar binnen, aanduwen, even vasthouden en checken of het goed vast zit, en klaar) Tot en met dit punt dezelfde werkwijze als het aanzetten van het shetlander been een paar pagina's terug, ongeveer.
Dit ijzerdraad heb ik toen ingevlochten, en het was expres zo lang dat ik tot de staart door kon gaan, en weer terug naar de voorkant, en bij de voorkant heb ik het een paar maal rondom de aanhechtingen gedraaid. Dit heb ik daarna op een paar punten nog extra vast gezet met mijn lijmpistool.
Daarna is het simpel, flinke dot klei tot een worst maken, en die er in steken en rondom het ijzer boetseren. Tussen het ijzer en de buitenlucht zit denk ik een halve cm, bij het uiteinde van de staart is dat dunner.