Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:16

Het is nog een beetje de vraag of ik het ga doen. Ik zit momenteel wel in mijn examenjaar en er komen veel mensen op die beurs kijken. Mochten er (ik zeg simpelweg maar iets) 50 mensen geintereseerd zijn in mijn werk, dan zou ik die opdrachten nooit binnen 3 maanden kunnen afronden.

Het evenement is trouwens op 14 april in Ermelo.

Stephaniexh

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:57

Ik heb net trouwens even een logo gemaakt voor mijn website, is deze leuk? Of een beetje te saai..

Afbeelding

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:20

mischien kan je er wat kleur in aan brengen, en eventueel een heel paard maken met de accesoires erop die je maakt?

aaargh ben vandaag ziek... en dat terwijl er hier een dik pak sneeuw ligt, had graag foto's gemaakt, hopen dat het er morgen nog ligt kan ik mijn schleich mooi mee naar buiten nemen.

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:14

bestelling van bijna 70 euro betaald :D Verder nog iets van 5 andere bestellingen te doen, lekker geld verdienen! super leuk al die bestellingen! gelukkig heb ik morgen een zeer rustig dagje, eerste 2 uur vrij en laatste uur valt ook uit, verder niks geks waar ik voor zou moeten leren deze week. Dus lekker schleichen en lekker bezig zijn super leuk <3

na al die (honderden, echt waar!) bestellingen vind ik het nog steeds leuk. in maart heb ik mijn site al een jaar en ik heb iets van 150 bestellingen gehad via mijn site :D Ben er zeer blij mee en ik vind t nog steeds leuk :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:30

Poeh, dat klinkt echt als een hoop werk Annickx!

Stephanie, ben je een beetje bekend met Photoshop, of met bepaalde termen in Photoshop? ik heb wel een tip voor je maar die is wat lastig om uit te leggen:

Wat mij opvalt is dat de lijnen niet helemaal netjes strak zijn, je ziet zegmaar echt pixel blokjes. Dit kan je voorkomen door op groter formaat te werken. (en/of de DPI hoger in te stellen, maar dat is een beetje een technische jargon kreet uit de grafische wereld, en ik weet niet of je ermee bekend bent) Als je dan pas aan het EIND je plaatje kleiner maakt, dan heb je minder last van die blokjes.

Als je er niet uitkomt of hulp erbij wil kan ik je eventueel wel helpen, oogt je logo netjes strak :)
(weet niet of dit eigenlijk gezien wordt als off topic? zo ja mijn excuus... :o )

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:39

Telpeva schreef:

(sorry voor weer een post)

Ja, klopt.... Sommige periodes heb ik het druk, en soms heb ik heel weinig bestellingen! Maar rond sinterklaas/kerst is het nog drukker 8)7 Maar het komt allemaal wel goed :P

Morgen laatste kans voor deelnemen fotowedstrijd, deze week word de winnaar bekend!!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:12

Telpeva schreef:

Stephanie, ben je een beetje bekend met Photoshop, of met bepaalde termen in Photoshop? ik heb wel een tip voor je maar die is wat lastig om uit te leggen:

Wat mij opvalt is dat de lijnen niet helemaal netjes strak zijn, je ziet zegmaar echt pixel blokjes. Dit kan je voorkomen door op groter formaat te werken. (en/of de DPI hoger in te stellen, maar dat is een beetje een technische jargon kreet uit de grafische wereld, en ik weet niet of je ermee bekend bent) Als je dan pas aan het EIND je plaatje kleiner maakt, dan heb je minder last van die blokjes.

Als je er niet uitkomt of hulp erbij wil kan ik je eventueel wel helpen, oogt je logo netjes strak :)
(weet niet of dit eigenlijk gezien wordt als off topic? zo ja mijn excuus... :o )

Je hulp kan ik best wel gebruiken ja :). Ik heb wel photoshop maar daar snap ik eigenlijk niks van :o. Mijn lijnen zijn inderdaad niet zo strak,
dit plaatje heb ik via paint gemaakt, gewoon even een voorproefje :).

Volgensmij is dit niet offtopic want het gaat over een logo voor mijn schleich site, toch? :P.

@annickx, zozo, 150 bestellingen, dat zijn er wel veel :).

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:42

Zooooooooooooooooooo, kijk een paar dagen niet en direct weer een paar pagina's erbij :P

@ ShettepretAwards: Leuk, ik had ook gestemd op de barebackpad en het mentuig *D Gefeliciteerd winnaars!!! *\o/*

@ SanneLeoni: Snap waarom je twijfelt, maar het is wel errug leuk :j

@ Horwse: Leuke site. Nu je logo nog :P
Het begon bij mij nu ook te kriebelen, en ik ben dus ook gaan frutselen. Hij is roze-geel met de Friese hengst :)
Iemand enig idee of ik het resultaat hier mag neerzetten?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:01

wow sanne wat een unieke kans zeg!

hier ligt (nog) geen sneeuw tis net wel begonne zachtjes te sneeuwen als het er ligt is het wel leuk om wat foto's te maken met me paardjes. Maar mag eerlijk gezegd best wegblijven...

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:47

sorry dat ik zo lang niet ben geweest, wegens citotoetsen :)

ik het percheron veulen en de dartmoor merrie erbij.

ik zou die kans zeker grijpen sanneleoni!

roosje: ja ik wil ook nog foto's maken, het word denk ik morgen.

gefeliciteerd winnaars van shettepret awards!!

ik ga wss binnenkort verhuizen, en dan krijg ik een hele grote kamer! yes, kan ik eindelijk m'n manege weer opbouwen, nu staan ze maar wat op de planken te koekeloeren.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:21

Bij mij ligt al ongeveer 8 mm. sneeuw. Tijd om een sneeuw-rit te organiseren met mijn manege! Misschien komen er foto's. Onze vijver was ook weer bevroren, maar het is nog net niet dik genoeg om er een aantal schleich paarden op te zetten,. Nog heel eventjes wachten dus voor mijn horses om ice show, trouwens, mijn ideeën daarvoor waren: Een aantal karren in een rijtje met Friese paarden en Haflingers, vind ik wel sneeuwpaardjes, de ponykar met een shet ( denk ik mijn repaint) En een rijtje met wat IJslanders met rijder, en nog de lusitano hengst met dressuurruiter. Hoop dat het mooi word!

Leuk logo word dat al! Annickx, misschien moet je een robot aannemenxD

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:25

ik vind het echt leuke ideeen rosan, zal deze week wel lukken denk ik..
ik moet het nog steeds doen met mijn namaak winterdorp, hier ligt namelijk nog geen sneeuw

de peeskappen laat ik even doen,
ik ga nu beginnen om alvast een aantal showhalsters te maken..

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:27

Hee, lampje! Zie were in je onderschrift (PBL) staan van die valentijnswedstrijd en ik krijg abrupt een ideetje ervoor! Ik hoop ook dat het deze week gaat lukken, het lijkt me zoooo leuk! (SORRY voor de slowchattersnu)

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:46

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:49

Leuke foto's! Vind de martinggaal op foto 1 goed gelukt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:51

Er komen weer allemaal leuke dingen voorbij, super! heb even geen tijd om te reageren want ik moet eigenlijk weg, maar ik had ook beloofd foto's te posten van mijn wedstrijd inzending dus bij deze:

Mijn gepimpte vissekom, uuhhh zeepaardkom:

Afbeelding

Afbeelding

http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 5klein.jpg

Het zeepaard ligt op een plateau boven een onderwater grot, en hij zit met één voetje in het water de visjes lastig te vallen. Echte visjes zitten er uiteraard niet in, dat vond ik wat te ver gaan. Maar in theorie zou het wellicht nog kunnen ook, hele kleine visjes dan :)

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:54

Wouw super gemaakt Telpeva!
en bedankt Uska! ben ik best lang mee bezig geweest :j

Heeft iemand nog leuke foto's van je schleich manege/stal/ranch?

Ikzelf heb niet echt een manege want ik gebruik dekstels van grote plastic dozen als weide :') Ik heb wel de schleich stal dus :P

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:56

Mooi Telpeva! Origineel idee.
Ik heb een foto van een zelfgemaakte Schleichsiganture. Geen idee of ik die hier plaatsen mag?

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:02

Volgens mij mag dat wel!
Het moet inderdaad nog even wat harder gaan sneeuwen en vriezen, dan kunnen we hele mooie winterfoto's maken! leuk idee dat horses on ice! ga ik ook proberen denk ik!

Ben ook nog druk bezig met de wedstrijd van PBL. Word al mooi!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:21

wow telpeva wat gaaf gemaakt zeg! hoe heb je dat gedaan met die staart met epoxy?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:55

Roosje01 schreef:
wow telpeva wat gaaf gemaakt zeg! hoe heb je dat gedaan met die staart met epoxy?

Hihi, wil je het echt weten? Ik zit momenteel een beetje krap qua geld (ben aan het sparen voor een goed boek <3 ), dus om wat geld te besparen heb ik voor dit model goedkope klei gebruikt (bij de Action vandaan). Beetje vergelijkbaar met DAS klei denk ik, iets goedkoper nog :) Helaas hecht deze klei voor geen meter, dus heb ik een ijzeren skelet in het hele paard (dus ook in de voorkant) moeten maken om de boel bij elkaar te houden, anders raakt de staart los van de voorkant. Maar op deze manier werkt het prima, en tot op bepaalde hoogte is het model ook gewoon op te tillen en te verplaatsen zonder dat er wat scheurt.

Hij is wel vrij kwetsbaar, niet geschikt om mee te spelen.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 30-01-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:00

heb je foto's van dat ijzeren skelet? ben wel heel erg benieuwd naar het ontstaan van deze mooie creatie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:21

Nee sorry, foto's daarvan heb ik niet, had nog maar zo weinig tijd om hem af te maken en ik heb heel veel aan één stuk door gewerkt zonder pauzes, en meestal is het juist in die pauzes dat ik foto's maak.

Als je het leuk vind om te lezen kan ik de werkwijze wel ongeveer beschrijven, bij deze voor geïnteresseerden (heb het even in een quote gezet zodat mensen die het niet interessant vinden hier kunnen stoppen met lezen) :) :
Citaat:
Zoals misschien te zien is heb ik voor dit model een steigerende hengst gebruikt, dit model is in 2 delen gezaagd. Het snijvlak was geheel recht, wat de aanhechtig van klei lekker lastig maakt (als het groeven heeft, kan de klei nog in de groeven blijven 'hangen', maar nu dus niet)
Hier heb ik toen met een handboor een aantal gaten in geboord, en toen één voor één lange stukken ijzerdraad in vast gelijmd (lijmpistool drup op het gat, ijzerdraad naar binnen, aanduwen, even vasthouden en checken of het goed vast zit, en klaar) Tot en met dit punt dezelfde werkwijze als het aanzetten van het shetlander been een paar pagina's terug, ongeveer.
Dit ijzerdraad heb ik toen ingevlochten, en het was expres zo lang dat ik tot de staart door kon gaan, en weer terug naar de voorkant, en bij de voorkant heb ik het een paar maal rondom de aanhechtingen gedraaid. Dit heb ik daarna op een paar punten nog extra vast gezet met mijn lijmpistool.

Daarna is het simpel, flinke dot klei tot een worst maken, en die er in steken en rondom het ijzer boetseren. Tussen het ijzer en de buitenlucht zit denk ik een halve cm, bij het uiteinde van de staart is dat dunner.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:42

hij is echt heel leuk geworden! :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

jammer dat je geen foto's hebt maar je beschrijving is heel duidelijk.