Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:papagroom schreef:leuk hoor.....voor en tegen gaat rijden bij tjoppie regelen we gelijk een bus voor de geinteresseerden....wordt vast een reuze gezellige dag....LOL
Nee hoor, ik wil helemaal niet rijden. Ik stap per definitie alleen nog maar op paarden die ik goed ken (enkele uitzondering daargelaten)
Ik wil alleen graag een kijkje nemen bij de lessen en als ze rijdt.
Nieuwsgierigheid naar de mens achter deze reacties.
Voor zover dat dan lukt. Zou me ook kunnen voorstellen dat een familielid met veel verstand van wedstrijdrijden gaat kijken, als het mij niet zou lukken.
Maar ik probeer zoiets wel af en toe te doen, als ik in nederland komt.
Overigens krijg ik binnenkort ook bezoek van een fervent KR ruiter. Kunnen we lekker daarover bomen.
Heel leuk toch???
daNiielle_ schreef:Nou om heel eerlijk te zijn is het best eens interessant om bij anderen te gaan kijken. [/size]
tjoppie schreef:liljebo schreef:Tjoppie, weet niet of je mijn verzoek hebt gelezen? (laatste posts)
Je mag ook via pb iets met mij afspreken.
Als jij met mij mee wil kijken prima!
Ik kan ook eens naar jou toe komen kijken of we zo elkaar kunnen begrijpen.
tjoppie schreef:Ik weet het beter gemaakt. Als jij nou zegt wanneer jij weer in Nederland bent, dan pas ik mijn schema aan die van jou aan.
bellamy97 schreef:tjoppie, waarom zeg je eigenlijk dat bitloos rijden scherper inwerkt? Ik heb dat idee niet. Jij zegt dat mensen als excuus gebruiken dat ze bitloos gaan rijden dat het beter voor het paard is, vriendelijker. Maar dat ze eigenlijk hun paard niet aankunnen of het paard een probleem in zijn mond heeft? Ik heb namelijk het idee dat bitloos wel beter is voor het paard. Het ligt natuurlijk wel aan de optoming. Als je met een hackmore rijdt dan denk ik ook dat dat scherper is dan een bit, maar dat gaat helemaal niet over alle bitloos rijdende mensen. Ik rijd met een sidepull met een erg dikke neusriem. Mijn paard reageert duidelijker op een bit. Maar omdat ik denk dat het veel minder scherp inwerkt rijd ik ermee.
daNiielle_ schreef:Nou om heel eerlijk te zijn is het best eens interessant om bij anderen te gaan kijken. En dan ook te zien hoe verschillende paarden reageren op het bitloos rijden.