Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:05

Tomorrow schreef:
Ik spaar ook schleich :P
Ik heb een halve zolder vol :9 + stal en poppetjes enz.

Maar ik ben er nu een beetje mee gestopt, best jammer maar het kost best veel en ik wil ook heel veel andere dingen voor mijn paarden. En ik wil ook ooit nog een grote stal van hout maken + rijbaan enzo :P
Zelf maak ik wel dekentjes en halsters.

leuk... :D doe ik ook wel eens zelf.. altijd leuk om dat soort dingen te doen!!

Tomorrow

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:42

Ja ik krijg er ook weer bijna zin in om het te gaan doen, maar ik moet nog zo veel andere dingen doen dat ik er nu gewoon geen tijd voor heb.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:17

Naborah schreef:
Welk(e) heb je binnen gekregen?

Lippizaner hengst, Falabella, Andalusier veulen, Friese merrie en Pony Rijset.. :+

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:58

Ik heb vandaag de paardenverzorgster van schleich die ik dubbel had (Geprobeerd) te repainten... Verf was na 2 uur nog niet droog.. Ik heb het er gelukkig nog af gekregen, maar welke verf moet je gebruiken voor op schleich??

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:31

Verf was na 2 uur nog niet droog :+ (Sorry maar ik vind dit een grappige uitspraak :D ) Als je een laag geverft hebt kun je dat het beste een dag laten drogen voordat je aan een nieuwe laag begint. Zelf gebruik ik verf van Revell voor my little ponies. Heb er ook wel eens een schleich mee geverfd. Die is al droog met 6 uur maar zelfs die laat ik liever een dag liggen drogen zodat je echt zeker weet dat de laag droog is en je er geen deukjes en krasjes inkrijgt omdat het op sommige plaatsen alleen nog maar oppervlakkig droog is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:16

xxannemiekxx schreef:
Ik heb vandaag de paardenverzorgster van schleich die ik dubbel had (Geprobeerd) te repainten... Verf was na 2 uur nog niet droog.. Ik heb het er gelukkig nog af gekregen, maar welke verf moet je gebruiken voor op schleich??

ik gebruik modelbouw verf. Dus verf in hele kleine potjes voor bijv. zelf te bouwen boten/ vliegtuigen e.d.
werkt goed. Maar is ook niet droog in 2 uur (meestal dan). Sommige kleuren en potjes zijn bijna meteen droog (in een half uur) en de
andere kleur duurt het soms 2 dagen. Verschilt per potje/ kleur/ hoe goed je roert en schud bij en voor openen. Maar
trouwens, las net ook iedereen weer praten over met laagjes verven. Zelf verf ik nooit met laagjes. Als ik mijn paard
bruin wil verven, verf ik hem meteen bruin. Niet eerst wit en daarna pas bruin. Misschien wel 2 laagjes bruin, maar niet eerst wit
ofzo. Meteen bruin. Als dat droog is de beentjes in de kleur die ik wil, dan de manen, de ogen, de neus, witte delen en uiteindelijk de staart.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:45

Lotte_Wessel schreef:
xxannemiekxx schreef:

ik gebruik modelbouw verf. Dus verf in hele kleine potjes voor bijv. zelf te bouwen boten/ vliegtuigen e.d.
werkt goed. Maar is ook niet droog in 2 uur (meestal dan). Sommige kleuren en potjes zijn bijna meteen droog (in een half uur) en de
andere kleur duurt het soms 2 dagen. Verschilt per potje/ kleur/ hoe goed je roert en schud bij en voor openen. Maar
trouwens, las net ook iedereen weer praten over met laagjes verven. Zelf verf ik nooit met laagjes. Als ik mijn paard
bruin wil verven, verf ik hem meteen bruin. Niet eerst wit en daarna pas bruin. Misschien wel 2 laagjes bruin, maar niet eerst wit
ofzo. Meteen bruin. Als dat droog is de beentjes in de kleur die ik wil, dan de manen, de ogen, de neus, witte delen en uiteindelijk de staart.

Ik werk alleen in laagjes omdat ik high lights wil creëren.
Dat wit verven doe ik, omdat ik heb gemerkt dat als ik bruin op een zwart model schilder, de kleur gewoon niet zo mooi uitkomt.
Kan ook aan mij liggen hoor, maar heb het een keer vergeleken met elkaar :P

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:29

na 2 uur is misschien wel logisch dat het dan nog niet droog is, maar niet als je een laagje maakt die echt überdun is.. :Z
Maar ik zal wel kijken of ik modelverf kan vinden, waar koop je die?
Iig bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:30

Voor de gene die het nog intressant vinden, uiteindelijk waren we aan het twijfelen tussen de teneese en de palomino, en is het de palomino geworden ;)

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:29

Oke! Past wel bij je paardje ja. Had er niet eens aan gedacht :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:02

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet bedoeld om spullen te koop aan te bieden. Ik heb de verkooppost en reacties daarop verwijderd.
Op EA kunnen verkooptopics worden geplaatst.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:21

xxannemiekxx schreef:
na 2 uur is misschien wel logisch dat het dan nog niet droog is, maar niet als je een laagje maakt die echt überdun is.. :Z
Maar ik zal wel kijken of ik modelverf kan vinden, waar koop je die?
Iig bedankt :D

die kun je kopen bij de multimate en gamma enzo.. maar volgensmij bij elke bouwwinkel en speelgoedwinkel meestal ook
wel ;) Ben je bezig met een projectje dan?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:47

ik heb net een halstertje m et een longeerlijntje eraan gemaakt en een halstertje met teugel. met dat touw dat op een rol zit voor scheepsknopen enzo. En dan heel smal kan je dan bij werken met de aansteker. en heb het western setje gekocht.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:38

mag ik me hier ook melden? Val nl niet meer in de categorie "Young".

Ik ben ook enthousiast verzamelaar en heb er een stuk of 50.
Ook doe ik repainten en andere dingen knutselen.

JANNEKEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 23:41

Tuurlijk, Iedereen mag zich hier aanmelden en gezellig mee klesten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:56

furyke schreef:
mag ik me hier ook melden? Val nl niet meer in de categorie "Young".

Ik ben ook enthousiast verzamelaar en heb er een stuk of 50.
Ook doe ik repainten en andere dingen knutselen.

Joh ik ben ook "al" 25 :D Kan juist de laatste jaren pas echt sparen aangezien ze toch nog aardig wat kosten en veel geld naar studie ging.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:59

ach ik ben bijna 35 heb gister weer even zitten knopen en smelten.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:35

oke mooi, heb idd niet naar jullie leeftijden gekeken.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:31

Ik ben 13 :P
Ik maak ook halstertjes enzo. Maar ik gebruik secondelijm. En een soort stevig lint. Gekocht bij de blokker :)

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:36

Wij hebben thuis ook een aardige verzameling, o.a. de fjord die ik in Duitsland heb gekocht :D Verder zie je 'm idd niet zoveel meer..

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:57

Ik heb hem trouwens ook nu!!
Gekocht via Marktplaats. :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:01

k heb de fjord ook. Maar wil m denk ik ook met aalstreep.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:06

Jaaa ik spaar ook :D
Dus ik ga gezellig mee kletsen hier.

De gene die ik al had;
- Haflinger hengst
- Haflinger veulen (liggend, weet niet of er nog een is.)
- Arabische/Arabier(zit daar verschil in? :o) hengst
- Hannoveraan veulen.

Vandaag gekocht;
- Mustang hengst (Stijgerend, wit)
- Arabier Merrie
- Arabier veulen (Degene die staat. Ik zie nu dat er ook nog een grazende is.. die mis ik dus en die hebben ze volgens mij ook niet bij Intertoys hier :o)

En vanaf morgen het springende paard over een hindernis met een mens op zijn rug, Waar ik echt heel heel blij mee ben :D.

Wat ik erg jammer vindt, bij ons vindt ik echt nergens tuig(zadels, hoofdstellen, setjes.) En die vindt ik echt heel erg leuk :).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:08

Leuk zeg! Heb je mooie start van je verzameling.

Ik ben zelf niet zo'n tuig fan. Gaat mij echt om de paarden zelf. Al zijn die setjes ook wel leuk. Heb daar al het westernpaard met cowboy en laso, spring en renpaard van. Dus nu nog dressuur en slidingstop paard en ze zijn compleet.

liannevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:34

Heb er 3 en 1 poppetje.
Een indiaanen paard met berijder een lippizaner veulen en een helemooie valk kleurige.
Ook een veulen maar kweenie wat het is