Kelly_Taco schreef:en ga nou niet vertellen dat nét jij het écht niet lust
Haha, toch wel. Heb dr principieel helemaal níets op tegen, maar vind het gewoon niet zo lekker. Net als wild, vind ik over het algemeen ook niet zo lekker.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
upendo schreef:
Neeee, cavia hoort toch meer bij de Russische keuken..
En ja, deze keer ben ik wel op mijn stoel blijven zitten
. Citaat:(We moeten de TS een beetje helpen anders weet ze de volgende keer als ze boodschappen gaat doen niet welke producten ze allemaal moet verstoppen)
Citaat:Onder E-nummers wordt meestal verstaan een lijst van additieven, die door de Europese Unie zijn toegestaan in voor humane consumptie geschikte levensmiddelen. Het nummersysteem is echter veel uitgebreider en is opgesteld door de Codex Alimentarius en wordt wereldwijd gebruikt. Deze lijst bevat ook o.a. additieven voor diervoeding. Als een additief in de EU is toegelaten wordt er de letter E aan toegevoegd. Dit geldt echter ook voor sommige additieven voor diervoeding (zoals astaxanthine). Ook additieven die inmiddels niet meer zijn toegelaten, behouden nog de E.
.
Cyntje schreef:magda_90 schreef:In hoeveel producten weet ik ook niet precies, maar in ieder geval veel. 3 kwart zou mij dan ook niets verbazen.
Geloof mij maar dat 3 kwart echt teveel isIk eet niks waar ook maar iets van paardenvlees in zit
En das echt niet 3 kwart van de supermarkt
Hypofocus schreef:Bovendien wordt "lijm" en gelatine enzo niet van het vlees gemaakt, maar van botten. Klein detail.

magda_90 schreef:Hypofocus schreef:Bovendien wordt "lijm" en gelatine enzo niet van het vlees gemaakt, maar van botten. Klein detail.
Ook botten zijn afkomstig van een dier

Hypofocus schreef:Dhani schreef:gelatine wordt gemaakt van botmerg.
Nee, voornamelijk van de botten zelf, plus het kraakbeen en soms ook huid
Het wordt gewonnen via hydrolyse van collageen.
Collageen is het eiwit dat voorkomt in bindweefsels: botten, kraakbeen en huid dus.
dat wist ik helemaal niet, er was mij ookt verteld dat het alleen botmerg was

_Melissa schreef:nou dan kom ik zeker ook van een andere planeet want ik kom vaak bij de supermarkten maar ben nog NOOIT paardenvlees tegen gekomen wel bij de slager.