Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:17

xxliekeee schreef:
akkje schreef:

Ben er ook wel eens geweest, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iemand van een pony afstuurden. Ik kan je wel zeggen dat die mensen die daar werken enzo, meer geven om het geld dan om de pony's. Anders zouden ze sowieso al niet kinderen van 12 op zulke kleine beestjes laten rijden. Zelfs kinderen van rond de 1,60m vind ik al te groot voor een shet (heb ook het idee dat ze steeds kleinere beestjes krijgen daar, want eerst hadden ze ook nog grotere pony's, tegenwoordig is het moeilijk om een pony te krijgen waar je ook echt oppast) (gehoord van een stel mensen die daar ook waren)

En dat jij nog nooit gezien hebt dat er iemand van z'n pony gestuurd wordt betekend dat het nog nooit gebeurd is? Je zegt zelf dat je er pas 1 keer geweest bent, dus denk niet dat je daar dan een goed beeld van hebt.

Een stel kennissen komen daar ieder jaar, en die zeggen ook dat het nog nooit gebeurd is. Ikzelf ben daar een paar daagjes geweest, en ik zag lompe kinderen op veel te kleine pony's. Er liepen een stel mensen van daar rond, maar die zeiden er dus helemaal niks van ;)

Christiene

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:32

zijn die mensen misschien 16 / 18 jarige jongelui die normaal actracties besturen ofzo? geen paardenleifhebbers

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:01

De pony's komen trouwens ook op de wei als het geen vakantie periode is. Bijvoorbeeld deze week, hebben heel veel pony's op de wei gestaan. En dan kijken ze hoeveel mensen er ongeveer komen en dan halen ze een deel van de pony's van de wei. En zo wisselen ze het af. het is allemaal echt niet zo slecht als iedereen hier denkt.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:05

xmarlies96 schreef:
Het had ook geen zin gehad om een brief te sturen want ze veranderen toch niks anders haddenze dat allang gedaan. ;)

try before you die. ;)

niemand wil slechte publiciteit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:19

ik ben er zelf ook geweest. ik was toen 11 en reed op een pony die tot mijn borst kwam. je zag ook kinderen van 1.65 die op pony's van 1.30 reden. ik vind dat een fout v/d organisatie. je kan gewoon een pony uitkiezen. mijn broertje was ook mee dus ik wilde een iets kleinere pony nemen ik nam er een van 1.20 en kreeg hem gewoon mee!!!! ik ben 1.58!
groetjes lieke
p.s. ik reed zelf natuurlijk niet op die 1.30 pony :o

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:31

Toen ik daar was waren er alleen maar pony's die niet groter waren dan 1.10. En daarop reden dus kinderen van 1.65

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:42

er zijn soms wel te groten kinderen maar er zijn ook kinderen die goed voor die pony's zorgen!

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:56

ben er aantal jaar geleden ook geweest,
en ja er zijn kinderen die wel goed voor ze zorgde. maar ik heb heel veeel kinderen gezien die niet normaal met de paardjes omgingen

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:33

idd, de meeste denken van nu kan ik zoveel rijden als ik wil (rijden normaal dan 1x in de week ofzo) en jah die doen dat dan ook.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:12

ik ben er vroeger ook geweest, kregen we een shetlandertje dat stokkreupel was(lees: letterlijk door haar benen zakte zodra er iemand op ging zitten en niet normaal liep maar strompelde), we hadden hem teruggebracht onder het mom van dat ze er dan wel naar zouden kijken. Gingen we 's avonds naar die paardenparade daar kijken (soort optocht met paarden) en wat denk je? liep dat arme shetlandertje gewoon mee, ze zakte bij elke pas door haar voorbenen.. Echt heel zielig..

maarja zo is mijn ervaring..

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:01

ik vind het maar zielig
ik ben altijd heel goed voor paarden en andere dieren dus ik vind/heb een beetje een bubbel gevoel

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:19

Ik vind het zielig
In zo'n advertentie stonden 2 van die poowns met de meiden erop die zo te zien iets van `14 waren enzo en die de benen op moesten trekken

Verder werd hier een opmerking gezegd van dat ze eigenlijk 12 jarige ook niet meer op shets mogen laten rijden

Ik verzorgde op mijn 12e een shet en was zeker niet te groot me benen kwamen nog lang niet onder de buik

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:11

Ik ben er 2 keer geweest, natuurlijk hartstikke leuk voor ons, maar volgensmij vinden de pony's het helemaal niet leuk, elke dag een nieuw baasje.....

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:04

Ik denk gewoon niet dat je als pony gelukkig bent daar.
Het is denk ik nog erger dan manege ponys voor hun.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:06

Citaat:
Voor een grote Shet trek ik de grens van 1.45m.

Eskegirl, wel grappig want op jou profiel staan filmpjes dat je op een shet rijdt waar je bijna met de grond mee kan lopen ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:19

xxliekeee schreef:
Citaat:
Voor een grote Shet trek ik de grens van 1.45m.

Eskegirl, wel grappig want op jou profiel staan filmpjes dat je op een shet rijdt waar je bijna met de grond mee kan lopen ;)

Ik weet het, laatst in Januari gereden ergens, ooit ik September erop geklommen, was dan een kwartiertje per week. Ik heb stomme fouten gemaakt, maar ben nu al een maand of 5 gestopt.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:59

HorsesWoman schreef:
Ik denk gewoon niet dat je als pony gelukkig bent daar.
Het is denk ik nog erger dan manege ponys voor hun.

Manegepony's hoeven het niet erg te hebben hoor, het hangt ervan af WELKE manege je dan als voorbeeld neemt. Bij ons in de buurt is een manege waar de pony's dag en nacht binnen staan (apart in een box, zonder contact met andere pony's), en dan elke dag ongeveer 2/3 uur in de binnenbak lopen (behalve zondag, dan gaan de 'goede' pony's op wedstrijd (ook niet elke week hoor!) en de andere staan gewoon de hele dag binnen), en dat was het. Als je het daarmee vergelijkt hebben de PPC-pony's (haha klinkt best grappig) het niet heel veel slechter (die staan 's nachts in een grote groep bij elkaar, komen lekker buiten etc.). Dit wil nog niet zeggen dat ik PPC goed vindt hoor! Ik vind het echt niet kunnen dat er veel te grote meiden hun pony's dat park rondjagen.

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:10

PonyParkCity is echt helemaal geweldig! Ik ben er pas een keer geweest en zag inderdaad kinderen die wat groot zijn op zo'n shet. Gelukkig zijn shets niet de slapste paardjes en ze worden meer vertroetelt als geslagen. Knuffelen, liggen in de 'rustbak', maar ook een drafje of galopje kunnen ze prima baas.
De halsters passen prima en ik geloof dat menig manegepaard minder pret heeft als deze pony's. Hooi eten, poetsen, chillen op het terras, héérlijk om te zien hoe de kinderen schik hebben met hun pony's.

Het concept is geweldig en maak me nou niet wijs dat er bij jullie op de manege in de lessen én in de verzorging alleen maar goede dingen gebeuren.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:40

Dat zeg ik ook niet, maar er zijn veel mensen daar die 'eindelijk de hele dag kunnen ponyrijden op een 'eigen' pony'. En jah, die doen dat dan ook. Ik weet niet of je wel eens die folder in je handen hebt gehad (zat toevallig een jaartje (denk ik) terug bij de penny van mijn jongste zusje) maar zelfs daarin staan meiden die veel te zwaar zijn voor de pony waar ze op rijden.

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:43

ik heb er 3x geweest en vind het helemaal te gek!
mijn liefelings pony heb ik 2x een weekend gehad heet Danger, als die pony je aaardig vind is die super!
maar als die pony je al niet mag als je hem ophaalt bokt en steigerd die de heletijd :p
bij mij is die gelukkig GE-WEL-DIG :D!!

ilove her : /3

x

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:04

manoukjelle schreef:
ik heb er 3x geweest en vind het helemaal te gek!
mijn liefelings pony heb ik 2x een weekend gehad heet Danger, als die pony je aaardig vind is die super!
maar als die pony je al niet mag als je hem ophaalt bokt en steigerd die de heletijd :p
bij mij is die gelukkig GE-WEL-DIG :D!!

ilove her : /3

x

Jij vind het helemaal te gek, maar die pony's ook?

Je vertelt dat hij bokt en steigers, dat verteld toch iets over hoe die beestjes het daar vinden...

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:39

Nee, wat ik wil zeggen is
dat die beestjes als ze je echt niet mogen ofzo krijgen ze je er echt wel af.
dan doen ze er echt wel wat aan. en die 'cowboy;s' letten echt wel op!
en ze letten echt wel op de leeftijd grens.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:22

manoukjelle schreef:
Nee, wat ik wil zeggen is
dat die beestjes als ze je echt niet mogen ofzo krijgen ze je er echt wel af.
dan doen ze er echt wel wat aan. en die 'cowboy;s' letten echt wel op!
en ze letten echt wel op de leeftijd grens.

Dat geloof ik wel, ik zeg alleen dat het toch iets zegt als die beesten steigeren en bokken.

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:57

Maar er wordt egt iets aan gedaan.
ben je er wel eens geweest.. ?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:14

TeskeBeitske schreef:
PonyParkCity is echt helemaal geweldig! Ik ben er pas een keer geweest en zag inderdaad kinderen die wat groot zijn op zo'n shet. Gelukkig zijn shets niet de slapste paardjes en ze worden meer vertroetelt als geslagen. Knuffelen, liggen in de 'rustbak', maar ook een drafje of galopje kunnen ze prima baas.
De halsters passen prima en ik geloof dat menig manegepaard minder pret heeft als deze pony's. Hooi eten, poetsen, chillen op het terras, héérlijk om te zien hoe de kinderen schik hebben met hun pony's.

Het concept is geweldig en maak me nou niet wijs dat er bij jullie op de manege in de lessen én in de verzorging alleen maar goede dingen gebeuren.

Op mijn manege hebben de pony's het wel beter. Ze worden in de ochtend van de paddock gehaald en komen met zijn tweeen in de stal te staan omdat het bewezen is dat ze zich dan beter voelen. Ze rijden dan meestal(de meesten) 1 of 2 uur. Maar zodra er geen lessen meer zijn gaan de pony's naar de paddock, tenzij er op de volgende dag geen lessen zijn, dan mogen ze weer naar de wei. Ook als er pony's ziek zijn of kreupel gaan ze naar de paddock of wei. Als er een wond is bij de pony komt deze in een stal appart te staan en word er elke dag mee gewandeld als het niet mogelijk is het paard een paar uur in de kleine binnenbak te zetten. Tijdens de tijd dat ze op stal staan krijgen ze ook onbeperkt kuil. Ook het tuig is goed passend. Maar voor nog betere drukverdeling komt er nog een bontje bij. Ook als er geen goedpassend zadel is voor een pony, krijgt deze pony vrij-uit tot dat het past. Het zelfde geld bij singelwondjes. Als er alleen haar weg komt er een bontje om de singel en word er extra opgelet. Is het wondje wel open, dan komt de pony op rust.

edit: de pony hebben een luik zodat ze naar buiten kunnen kijken! (de helft van de stallen dan.)