Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:44

20 euro vind ik wel erg veel :o
Meestal tussen 10-15 euro, had hem al eens gekocht, maar nooit aangekomen...

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:52

ik heb m gekocht voor 15 euro (zonder streep) maar wat ben ik er blij mee! <3

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:54

Ik ben 13.
Ik kom net terug uit Frankrijk en ik had natuurlijk wat schleich meegenomen. Ik had de Fell pony hengst mee, de friese merrie (oude) en de andalusier hengst. Ik heb in Frankrijk nog de nieuwe vrjetijdsset gekocht en de palomino. Schleich is ruim een euro duurder in frankrijk! :( maarja ben er toch heel blij mee *\%/* . Ik heb ook een deken gemaakt voor de fell pony, een hoofdstel voor de friese merrie en een halster voor de anda. En ik heb een dekje gemaakt waar je zadeltassen aan vast kan maken en een tent of slaapmatje acterop kan binden! Op die manier heb ik ook een rit gemaakt in Frankrijk op een palomino genaamd Mystic en dat is de rede dat ik de palomino hengst heb gekocht en dat setje voor hem heb gemaakt :) Ik kan nu hlaas geen foto's plaatsen... Maar degene op Instagram die mij volgen zullen Mystic al hebben gezien met zijn nieuwe setje :D ( @stalolympics )

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:21

Ik ben 15 :) Wat een prachtige foto's en creaties komen hier voorbij _/-\o_ ! Ik heb denkik een stuk of 20 paardjes en nog wat andere dieren. Tuig enzo maak ik niet, ik zou het alleen maar verprutsen :') Wel ben ik in de winter begonnen aan een stal, die ga ik eens dringend afmaken! Ik wil ook gaan repainten, mis. dat ik daar in de winter mee begin :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:39

Hier weer wat foto's van mijn laatste creaties en nieuwe spullen :)

Afbeelding
Dit is nieuw (ook de deken en het halster natuurlijk. paardje niet)

Afbeelding
Ook nieuw paardje. Welk ras is dit? Arabier? Ik heb hem Texel genoemd omdat ik hem op Texel heb gekocht.

Afbeelding
Longeersetje (blauwe is longeerlijn)

Afbeelding
Deken

Afbeelding
Andere kant

Afbeelding
Onderkant

Afbeelding
Voorkant

Afbeelding
Martingaal

Afbeelding
Voorkant

Afbeelding
Onderkant

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:22

Ook weer eens een berichtje van mij,
Ik ben zondag jariggg!!!!!
Ik wil natuurlijk een paard maar dat zit er niet in..... :(
Dus dan maar schleich, ook superleuk :D
Ik heb lekker geschleichd deze vakantie, helaas is hij over een week alweer voorbij |(
Ik heb zadels, hoofdstellen, halsters, dekjes en twee kleine zadelkamers (ze puilen nu alweer uit :+ ) gemaakt.
Groetjes!

paarden_gek9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:11

Spoiler:
Hoi ik ben op zoek naar goedkoop tuig ( hoeft niet zelfgemaakt te zijn maar wel heel )

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:44

Paardengek ik maak zelf alles voor jou schleichpaarden en goedkoper dan de webshops. PB me maar wat je allemaal wil hebben.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:48

Mag ik weten waar iedereen die poppetjes koopt met die bewegende armen en benen?
Ik heb er een (Jaren geleden bij de lego gekregen :') ) maar verder?
Is het op een site ofzo?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:06

Dat zijn belville poppetjes. Je kunt ze kopen bij Belville sets (dus met bijvoorbeeld huizen of bouwsets erbij), maar je kunt ze ook kopen op marktplaats. Houd er wel rekening mee dat ze heel gewild zijn de laatste tijd waardoor er veel mensen zijn die er veel te veel voor vragen (denk dan aan €8 tot €10 of misschien nog wel meer). Natuurlijk heb je ook wel eens geluk en kom je er een tegen voor een lage prijs. :) . Ik heb ze zelf nooit gekocht voor mijn schleich omdat ik ze daar niet realistisch genoeg voor vind, maar ik ben wel eens op zoek geweest voor andere mensen, dus echt veel verstand heb ik er ook niet van

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:00

Karla_1999 schreef:
Dat zijn belville poppetjes. Je kunt ze kopen bij Belville sets (dus met bijvoorbeeld huizen of bouwsets erbij), maar je kunt ze ook kopen op marktplaats. Houd er wel rekening mee dat ze heel gewild zijn de laatste tijd waardoor er veel mensen zijn die er veel te veel voor vragen (denk dan aan €8 tot €10 of misschien nog wel meer). Natuurlijk heb je ook wel eens geluk en kom je er een tegen voor een lage prijs. :) . Ik heb ze zelf nooit gekocht voor mijn schleich omdat ik ze daar niet realistisch genoeg voor vind, maar ik ben wel eens op zoek geweest voor andere mensen, dus echt veel verstand heb ik er ook niet van

Ik heb ze altijd gekocht voor 4,- per stuk haha en ik heb er nu 6 :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:15

Stille meelezer.
Vind ze voor foto wel mooiee ondat je ze in een houding kan zetten dan schleich poppetjes.

Kruipt weee onder de steen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:40

Gister een nieuw paard gekocht, morgen ga ik foto's ervan maken.
Rond de tweede of derde of laatste week van september kan ik gratis leer krijgen. Ze zijn 15 bij 15 cm en ik kan kiezen tussen de kleuren rood,zwart en wit.
Ik heb toestemming gekregen om 4 lapjes weg te geven. Maakt niet uit welke kleur. Dus als je dan dat wilt hebben moet je maar even een pb doen welke 2 je wilt en de eerste 2 krijgen het rond die tijd. (Dan pb ik je wel als ik het heb)

@Kittydylan.ik vind het rood/bruine longeertuigje erg leuk!
Het gedoe over beville. Ik heb zelf 1 poppetje omdat ik die op zolder gevonden heb. Maar ik gebruik voor de rest alleen maar schleich poppetjes

Schleich27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:35

IK weer, Ik ben 13.
Ik ben 2 dagen bezig geweest met een nieuwe bak (bodem leggen , zand ,bakletters,etc.)
Hij is nu bijna af alleen nog een stukje vullen met zand.Ik heb niet de echte afmetingen gebruikt,Hij is van karton en een paar houten roerstaafjes,maar ik vind em er wel goed uitzien,niet erg real maar goed voor fotos enz. Sorry voor de lange tekst ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor slechte avond en gsm kwaliteit maar mijn camera is nog steeds stuk :o

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:00

Ik heb vandaag twee nieuwe paardjes gekocht. Op allebei zitten was krasjes (die met de minste gepakt). Kun je die eraf krijgen? (In die winkel hebben ze allemaal krassen, weet niet wat ze er mee doen...)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:06

Het ligt er aan wat voor krassen. Als het krassen zijn die echt in het paardje zitten (dus ook door de verf heen), is het erg lastig om die weg te krijgen, je kunt proberen om ze met wat repaint-kunsten weg te krijgen. Als het "krassen" zijn die op het paardje zitten (dus (vaak zwarte) streepjes die door langs dingen schuren erop zijn gekomen), zijn vaak wel weg te poetsen met babydoekjes (heel flink boenen)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:26

Afbeelding
(Dat witte) Dat is eigeljk zwart maar vanaf zo gezieb wit. Dit hebben ze allebei. Kan dit schoon gepoest worden ofzo?

(Ben niet goed in re painten dus dat doe ik niet)

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:18

Hoi mensen, ik heb een vraag over vernis,
Hoe doen jullie dat erop?
En zou het met een sprayflesje kunnen?

Ik heb ook weer twee repaints gemaakt op de dartmoor merrie en het fell pony veulen.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen.
Ik hoop veel schleich voor mijn verjaardag te krijgen, dat is zondg al, jeeee!
Ik word 15.

Groetjes!!!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:21

Ik heb een tijdje niets gepost, maar wilde toch wat creaties met jullie delen :)

Afbeelding
Frozen

Afbeelding
Moonschadow

Beide waren opdrachten.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:54

Hi ben ik weer. Ik ben bezig met een paar zadeltjes, ik laat ze morgen zien aangezien ik mijn camera eerst even moet zoeken := .
@ SanneLeoni altijd wee even mooi. :+

@ Mitchielove je zet je model op een krant, en dat spuit je inderdaad met een flacon. Let er wel op dat je de juiste vernis gebruikt, want als je met vernis op pastel gaat spoelt het weg. En hetzelfde gebeurt met vernis voor pastel bij verf.

@KittyDylan dat is een krasje denk ik? ( kan het niet goed zien op de foto) . Word moeilijk op weg te poetsen zonder verder het model te beschadigen.

@Schleich27 super stoer! Ik wil dat ook. Ook al zal het bij mij wat rommel geven, hihi O:)

Ik heb intussen nog een lijstje gemaakt met die dingetjes die geknutseld kunnen worden en hoe, aangezien die vraag hier vaak gesteld word. (Wil niet zeggen dat dat slecht is hoor)

Wat. Hoe. Nodig.
Peesjes. Plak stof op een stukje tape, knip het in de juiste. Tape, stop , lijm, klittenband/lint
Vorm en maak de riempjes.
Dekje. Knip een vorm uit dikker stof of vilt, plak met lijm lint. Filt/dik stof, lijm, lint
Of touw in het met horizontaal en aan het einde kleine
Stukjes * zie foto onderaan.

Vliegendeken. Knip een deken vorm uit op papier die past op jou model. Stof met veel gaatjes, papier,
En leg dit daarna op een stof met allemaal kleine gaten. Lint, lijm, ijzerdraad, tang.
Plakt daarna lint aan de randen van de deken voor detail.
Maak gespied met ijzer draad, en plak die vast met lint aan
De voorkant vak de deken. Doe dit ook op de plek van de buik
Riemen.

Gewone deken. Herhaal het proces van de vliegendeken, gebruik hierbij alleen geen gaatjes stof maar
Gewone stof.

Hoefijzertjes. Maak een vorm van een hoefijzer met ijzerdraad, maak hem. Ijzerdraad,hamer,
Daarna plat met een hamertje en teken met zwarte stift de gaten. Zwarte stift, tang.

Potje hoefvet. Koop kleuterkraaltjes bij de action* zie foto onderaan. Lijm een Kraaltjes, lijm,
In de juist geknipte maakt tandenstoker in. Verf hem eventueel. Tandenstoker, verf
En plak met papier een etiket erop. Schaar, papier.

Poetskistje. Knip 3 ijslollystokjes tot 2 cm. Knip de topjes van het het stokje. Ijslollystokjes,
Tot 1 centimeter. Lijm dan de drie van 2 cm aan elkaar. Liniaal, schaar,
Door een op de tafel te leggen en de andere twee er recht op. Tandenstoker, lijm.
Tegen aan te lijmen. Lijm dan die van 1 cm tegen die rand aan. Knip
Een tandenstoker in de juiste maat en lijm die er tussen* zie foto onderaan

Natuurlijk ga ik ze zelf allemaal even maken en zodra ze af zijn plaats ik een foto.( ik heb dit allemaal zelf bedacht dus ik weet niet of het ook lukt)

Het dekje met als voorbeeld hoe een lintje geplakt moet worden.
Afbeelding

Hoe de poetskist er ongeveer uit zou komen te zien ( voorbeelden van breyer gepakt )
Afbeelding

De kralen van de action ( of blokker, big bazar etc.)
Afbeelding

ilserenate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:56

Heey
Ik ben Ilse en ik ben 11 jaar en ik heb sinds kort ook 2 schleich paardjes en wat andere spullen ik maak zelf ook dingen voor me schleich paarden ik heb de bovenkant van me kast best vol staan met dingen ik ga binnenkort ook een stal maken met me vader van hout ik ben druk bezig met het ontwerpen van de stal
groetjes ilse

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:10

Ik ben ook een stille meelezer. Ben niet zo actief meer op bokt. Toch elke dag ff checken. We vallen allemaal een beetje stil. Waar zijn de leuke fotos? : :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:21

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:18

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:26