Roane schreef:Een hoop mensen waar ik rij zitten te mopperen dat ik te groot ben voor m'n haf
maar dat valt toch reuze mee??
Zonder zadel
Met zadel.
Ik weeg 60 kg, ben 175 cm, en mijn pony is rond de 1.50.
kan prima !!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Roane schreef:Een hoop mensen waar ik rij zitten te mopperen dat ik te groot ben voor m'n haf
maar dat valt toch reuze mee??
Zonder zadel
Met zadel.
Ik weeg 60 kg, ben 175 cm, en mijn pony is rond de 1.50.
loverkeuh schreef:jah sommige zeggen dat ik te groot ben andere vinde ons een leuke combinatie
merrieveulen schreef:ik eigenlijk ook. niet omdat je de pony zou hinderen, maar vooral omdat het je houding verpest. je moet je hakken optrekken om erbij te kunnen met je sporen... dus zonder sporen rijden luidt het advies... qua lengte tov de pony zou het nog kunnen, maar er zin andere factoren die ik wel enigszins storend vind...
hihi, daar heb je vaker last van hè? (zie een ander topic, ik weet even niet meer welke...)
verder ben ik het helemaal met je eens (kan ook niet anders, want het is het enige logische). het punt dat we hier hebben, is mij zeer bekend, en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt. het heet de ontkenningsfase, waarin iemand wel vraagt of het met die en die pony nog wel of niet kan, en waarbij de conclusie NEE is, en waarbij de persoon in kwestie vervolgens allerlei uitvluchten bedenkt (zonder logische onderbouwing, of referenties naar DA's of therapeuten) om toch te kunnen rijden. in dit geval is de persoon in kwestie niet de ruiter zelf, maar iemand anders die waarschijnlijk dezelfde fout maakt en zich aangesproken voelt.
tegen deze personen zou ik willen zeggen: denk er nog eens goed over na, het is niet het einde van de wereld om een grotere pony te zoeken of gewoon voorlopig niet te rijden, en doe datgene waarbij het belang van je pony voorop staat, en niet dat van jou.
Citaat:Wat mij eigenlijk opvalt, is dat vooral de mensen die eigenlijk niet echt te groot zijn, zich er het meeste zorgen om maken. Terwijl de mensen die wél te groot/zwaar zijn, niet luisteren of geen foto's plaatsen, enkel 'verdedigen' dat te grote/zware mensen er wél oppassen.

superwoman schreef:Citaat:Hier een foto van mij en mijn Ex- Verzorgpony
rij je er nu nog op of niet?
Op de eerste foto zitten je beugels goed voor dressuur en dus ja, ben je te groot aan het worden.
Volgens mij hinder je de pony er nog niet mee, maar dan moet je wel je benen op de juiste plaats houden met aansporen (dus niet je benen naar achter doen en/of optrekken)
HorseGurl13 schreef:Feliesje12 schreef:Hier een foto van mij en mijn Ex- Verzorgpony
Hier waren me beugels een gaatje te lang( Omdat er een ander meisje op had gereden..)
Ik vind mezelf op die eerste foto wel een beetje aan de lange kant..Maar bij de 2e zie ik mn eigen voeten niet eens onder de buik vandaan komen okee misschien een mini stukje..Dus ik Twijfel een beetje.. Wat vinden jullie ervan?
Ik weeg 41 kilo en ben 1.55 lang ong. het paardje is 1.20 of 1.25
Gr, Felicia
Tsja, eiglijks is het een beetje moeilijk te beordelen.... Ik vind de pony namelijk ook wat aan de dunne/magere kant!
ze is ook wel iets dikker geworden toen ik en nog iemand haar verzorgdee.. i dOn'tt know how maarjaaa
voor het plaatje pas ik er niet meer op, maar Sonja heeft er nog plezier in, daar aat het om.. en ik zit haar ook niet in de weg

esther_sonja schreef:nou eigenlijk kan het mij niet zo schelen... ik ben 1,66 en 55 kilo en
ik rijd nog steeds soms op mn shet van 1,05.. en ja het is een dik vet varkentjevoor het plaatje pas ik er niet meer op, maar Sonja heeft er nog plezier in, daar aat het om.. en ik zit haar ook niet in de weg

ShettenGek schreef:ik vroeg me af of ik nog op mijn shetlander zou kunnen rijden.
ik ben 1.62m, en weeg 44kilo.
Mijn shetlander is 97cm en heeft dan ook nog een zadeltje erop.
Zou ik er nog op kunnen rijden?
Zoniet,
zet ik hem voor de kar en zoek ik een klein meisje die wel op hem kan rijden.
esther_sonja schreef:nou eigenlijk kan het mij niet zo schelen... ik ben 1,66 en 55 kilo en
ik rijd nog steeds soms op mn shet van 1,05.. en ja het is een dik vet varkentjevoor het plaatje pas ik er niet meer op, maar Sonja heeft er nog plezier in, daar aat het om.. en ik zit haar ook niet in de weg

Chocotof schreef:Het kan esther_sonja niet schelen dat ze haar pony in de weg zit en later of binnekort pijn doet en de pony hier de rest van zijn leven last van heeft.
Zo'n soort mensen trek ik persoonlijk van de desbetreffende pony af.