Janine1990 schreef:bello2005 schreef:en recht in je gezicht ? dan kun je alsnog heel veel schade aan je hersens krijgen.
begrijp me niet verkeerd. maar een cap houdt zeker wel wat tegen maar een goede klap tegen je slaap of recht in je gezicht kan ook veel hersenschade aanbrengen
Voor recht in je gezicht heb je natuurlijk al een hele hoop beschermd. Mijn cap zit tot aan mijn wenkbrauwen (iets daaronder), er is een stuk ruimte van zeker 2cm tussen de cap en mijn gezicht, exclusief klep, wat dan al de trap vertraagt.
Hersenschade door een trap in het gezicht zal dan komen door een trap tegen je neus, wanneer het tussenschotje omhoog wordt gedrukt wordt het erg gevaarlijk inderdaad.
Het blijft een kwestie van goed richten voor het paard. Zelf heb ik schade in mijn gezicht gehad door een paard dat omhoog kwam, waardoor mijn lip tussen mijn tanden en de manenkam terecht kwamTijdelijke schade gelukkig
Toen ik van dat paard af viel, is het paard over mijn heup heen gekomen met ijzers. Had ook een leuke tijdelijke tattoo. Maar dat was niet door een trap. Je kan je dus ook afvragen in hoeveel gevallen een paard na een val ook nog natrapt. Een trap komt namelijk ook harder aan dan per ongeluk geraakt worden. Hoewel je beide natuurlijk liever niet hebt.
Het zou in dat opzicht wel interessant zijn om te weten wat voor schades er aan het gezicht zijn bij het paardrijden. En dan bedoel ik natuurlijk de schades in het gezicht die zijn opgelopen terwijl er ook een cap is gedragen.
dat is waar. volgens mij is het over het algemeen gesproken weinig paarden die nog na trappen. maar je hebt ze wel.
joa idd.. ben ook wel eens benieuwd hoeveel en wat de schade dan precies is.
wel leuk onderwerp eigenlijk

Punz schreef:Precies Qimm!
Want inderdaad, wát een oneigenlijke discussie..
Feit dat er ook iets ánders kan gebeuren wordt steeds gebruik als argument om goed te praten waarom je geen gebruik maakt van iets wat wél bescherming kan bieden.
Nou ja...
Allemaal dan maar jezelf niet laten vaccineren, geen condooms gebruiken etc etc
Want he..
Waarom zou je je laten vaccineren tegen tetanus/pokken/kinkhoest, je beschermen tegen een SOA etc etc als je ook kanker kunt krijgen
Het feit dat er ook iets ánders kan gebeuren praat gewoon níet goed dat je je niet via een doodsimpele manier ( namelijk cap op) beschermd tegen mogelijke hersenschade door trap of val
joa dat klopt dan wel. maar vind het eerlijk gezegd geen eindeloze discussie.
mij lijkt het interessant om het eens daadwerkelijk in cijfers te bekijken wat de schade is met en zonder cap
tuurlijk een cap beschermd heus wel iets. en wil niet zeggen dat als de cijfers dusdanig hoger zijn met cap dan zonder dat je dan maar zonder moet rijden, maar het is gewoon nieuwschierigheid.
ik blijf zonder cap rijden tot mn kleine in de picture is.
kwita schreef:Nou ik vind je geen zeur, ik heb een gewoon kind dat ook iets kan overkomen.
Natuurlijk zijn de omstandigheden aangepast en staat ze onder begeleiding gezien haar leeftijd maar inmiddels is ze al 4. En zijn verzorging, grondwerk en vd kinderspel voor haar zo spelenderwijs kun je ze ook veel meegeven . Dankbaar ben ik voor ons schoolmeestertje, maar ze weet ook dat andere pony's dus niet zo lief kunnen zijn. Bij mijn pony betrek ik ze daarom bewust en met een andere daar mag ze niet bijkomen .Het paard van papa is speciaal maar ook daar weet ze heel goed wat ze wel en niet mag!
En zoals eerder gezegd veiligheidsmaatregelen zijn genomen maar ze mag ook plezier beleven aan haar vrijetijdsbesteding.
Zelf had ik een overbeschermende /betuttelende moeder en dat is niet goed voor me geweest. Hoe goed bedoeld ook ze heeft me onbewust wel tekort gedaan.
ben je 'eerste' kind ? of enigskind.
daar hoor ik vaker bij dat ze te kort worden gehouden. en je kunt het inderdaad zien als te kort gedaan. maar goed een moeder probeert altijd het beste te doen.
maar als jouw kindje dat al in ziet vind ik dat echt knap. en geloof er inderdaad ok wel in dat je je kindje niet alleen laat