Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kimmie25501 schreef:Oke bedankt allemaal. Ik voel me weer iets beter!
EW, die laatste foto is echt geniaal![]()
Ik heb een bitje gevonden! Een dubbelgebroken bustrens, maar 14.5![]()
Ik heb hem eerst kort gepoetst en daarna lekker opgezadeld.
Het bitje paste goed, alleen de keelriem was iets te klein. Daarom moet ik nog even een gaatje bijmaken.
Daarna gingen we naar de bak. Eerst heb ik hem aan de hand eventjes rustig rondgestapt, en daarna ging ik erop. Dan was nog een hele klus, want hij vond het erg eng als ik op het krukje stond en groter was dan hem. Maar naar een paar pogingen was het gelukt.
Daarna heb ik eerst gewoon lang gestapt totdat hij rustig was en toen ook nog wat gedraafd.
In het begin ging hij heel hard en was er nog niet veel controle.
Toen gewoon veel voltes gedraaid en rustig gebleven. Ik heb nog niet zo'n stabiele zit, dus als ik wat stuiterde, vond hij dat erg eng en ging hij nog harder. Maar al met al heb ik best fijn gereden. Nog niet gegaloppeerd, want dan leek ons niet zo'n goed idee.
Ook had ik nog wel wat spanning, en nam hij dat weer een beetje over.
Morgen heb ik weer les, dus dan gaan we weer hiermee verder werken.
Dan ga ik hem wel eerst even longeren, zodat hij even kan galopperen.
Kimmie25501 schreef:Dankjewel!
Liekec, ik wil er ook zeker nog een zadelmaker naar laten kijken, maar mijn instructrice heeft er wel vrij veel verstand van, en kan ook goed zien hoe iets past. Ik wil mijn zadel pas later laten vermaken, omdat we nu veel meer gaan rijden en hij meer spieren zal krijgen. Hij gaat dus nog heel erg veranderen, en dan is het niet handig als het zadel nu al vermaakt wordt.