Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:53

jasz schreef:
jullie zijn wel van het snel aanvallen he ;)
Ik heb toch niet gezegd dat het mij beter lijkt om die staarten te laten zitten zodat die er af gebeten kunnen worden :Y)
het is natuurlijk wel een teken dat er te veel biggen op een plek zitten, die blijkbaar veel stress hebben, want in normale (natuurlijke) omstandigheden, zouden varkens niet elkaar staart eraf bijten. dat gaat tegen de natuur in, en dat komt dus door de slechte omstandigheden waarin ze leven. de staarten afknippen zorgt dan dat er geen extra pijn komt door bijten, maar dat zorgt niet dat ze zich beter voelen.

edit: verkeerde woordkeus.

En we hebben in NL zoveel ruimte en geld over om alle biggenen varkens buiten te laten lopen? Dan kan als het vlees 4x zo duur wordt :) maar dan eet de consument liever vlees uit het buitenland... Tja...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:56

ik vind dat ik wel kan zeggen dat varkens meer ruimte zouden moeten hebben.
Ik zou dat niet erg vinden, en ik eet sowieso al geen vlees. Maar ja, als mensen per sé vaak vlees willen en goedkoop, wordt het uit het buitenland gehaald.
in het buitenland zijn trouwens ook gewoon biologische boerderijen, niet zo dat daar alles veel slechter is dan hier.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:00

Maar ik wist bijvoorbeeld niet dat wij varkensvlees uit het buitenland eten, ik eet het dus ook liever niet meer, ik weet namelijk niet hoe het in het buitenland gebeurd. Ik vind het ronduit belachelijk, zijn we nu echt te dom om braaf 'ons eigen vlees' te eten, wat wij kunnen controleren en waar wij veel invloed op kunnen hebben? :')

Hier strengere eisen aan het verzinnen en vervolgens uit het buitenland eten, lijkt me niet zo slim, heel eerlijk gezegd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:07

xSlvna schreef:
Maar ik wist bijvoorbeeld niet dat wij varkensvlees uit het buitenland eten, ik eet het dus ook liever niet meer, ik weet namelijk niet hoe het in het buitenland gebeurd. Ik vind het ronduit belachelijk, zijn we nu echt te dom om braaf 'ons eigen vlees' te eten, wat wij kunnen controleren en waar wij veel invloed op kunnen hebben? :')

Hier strengere eisen aan het verzinnen en vervolgens uit het buitenland eten, lijkt me niet zo slim, heel eerlijk gezegd.

Is ook niet slim vind ik, vooral omdat daar de regels wbt de medicijnen niet zo streng zijn. Ik eet gewoon alleen vlees uit NL ;) varkensvlees eet ik sowieso niet maar dat heeft niks te maken met het dierenwelzijn.

xSlvna

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:09

En hoe weet je waar je vlees vandaan komt, uit de super dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:11

xSlvna schreef:

Staat er gewoon op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:12

xSlvna schreef:

Lezen op t pakje :)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:13

Ik vindt dat ook de varkens die het volgens jullie goed hebben geen fijn leven hebben.
Die staarten er af halen is natuurlijk beter dan dat ze er af gegeten worden, maar er is een reden dat die varkens de staarten er af vreten bij elkaar. Als ze buiten lopen doen ze het namenlijk niet.
En ja, ik weet dat alle varkens buiten laten lopen onmogenlijk is. Maar ik werk niet mee aan al die varkens in stallen, ik eet gewoon een stukje koe waarvan ik weet waar het vandaan komt en waarvan ik weet dat de koeien een goed leven buiten gehad hebben. (ik hou niet van varkens vlees) En daar betaal ik graag wat meer voor :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:14

nou het heeft niks met dom te maken, maar wel met geld. het verdiend blijkbaar veel beter om vlees goedkoop uit het buitenland te halen, dan gewoon uit nederland.
met medicijnen weet ik niet hoe het zit, maar er zit altijd wel wat medicijnen in, aangezien de varkens hier ook gewoon met medicijnen behandeld worden en ingeënt.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:50

wendyenbram schreef:
Dit soort filmpjes maken dat mensen die toch alles al zielig vinden nog erger tegen de vee industrie zijn.
Maar let wel dit soort filmpjes zijn NIET de normale gang van zaken.
En dan liggen varkens of andere dieren er niet bij zoals je zou willen (in hokken en niet op stro en niet buiten) mishandelt worden ze echter niet.
(ja in het filmpje wel, echter is het ook een hoop knip en plak werk waardoor de erge dingen nog erger lijken)
Maar men ziet toch wel in dat dit niet een normale gang van zaken is? of denkt men dat dit de manier van varkens houden is?

Helaas zullen er altijd mensen zijn die slecht voor hun dieren zijn. En als dat een boer is, is dat een slechte naam voor alle boeren. Maar zo is het ook onder maneges, en particulieren die beesten houden.

Als er 1 particulier is die zijn paarden mishandelt, zeg ik toch ook niet dat ALLE particulieren slecht zijn voor hun paarden?
en dat geld helaas wel voor boeren, Omdat er dit soort filmpjes gezien worden denkt men dat ALLE boeren zo doen.
En dat is wat de boeren hier op bokt zo tegen de borst stuit.

Ik heb duidelijk gezegd, dat ik vind dat Nederland goed met het vee omgaat en dat dit zeker niet bij alle varkensboerderijen wordt gedaan. Alleen de minderheid die dat WEL doen, moeten stoppen en er moet zo snel mogelijk iets gedaan worden, aan mishandeling van varkens (ook van andere dierem) in heel de wereld.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:57

maralyn schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=HQsb3FBs9HY

Ach, en dit is dan weer een ander toezicht...

Wat een toeval, ik ben vorig jaar met een school excursie geweest op dat bedrijf. En op het KI station. :) Leuk filmpje.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:00

xSlvna schreef:
Ja, en wat boeit die snelle, korte pijn? Ga het big lekker vangen, geef hem een verdovende prik en ga dan aan de gang, dier is ondertussen half gestorven van de stress :\

En vervolgens allemaal ziektekiemen verspreiden over verschillende biggen en tomen? En wat gaat die simpele prik kosten?

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:09

JustHorez schreef:
Wanneer de tijd is aangekomen dat we dood moeten, raken we door een electrische schok op ons zenuwstelsel buiten bewustzijn, zodat we geen pijn voelen.
We worden dan nog levend met ons hoofd naar beneden opgehangen en gestoken zodat we leeg bloeden.
Maar dit gaat wel eens mis.
Soms ondergaan we het slachtproces, het steken, villen en verscheuren - levend, bewust en schoppend.

dit is niet waar mijn vader heeft zelf varkens die bij ons geboren worden daarna verkocht worden aan de slager door degende aan wie wij de varkens hebben verkocht en het gaat er anders ze worden in een keer gedood met een pistool in een keer!

Edit
ik weet niet waar je sommige onzin vandaan hebt!!

Mijn thuis ruikt naar ammoniak.
Ik slaap op beton.
Ik ben vast gebonden, zodat ik niet kan omrollen.
Mijn voedsel zit vol met kunstmatige vetten, waardoor ik ernstige gezondheidsproblemen krijg.
Mijn eigenaren kunnen hierdoor meer geld verdienen door mijn formaat.
Ik kan nooit mijn voedsel nuttigen, zoals ik dat instinctief in het wild zou doen

dit is ook niet waar...

Ja, maar bij andere slager gaat dit dus wel zo.
Best een heftig gedicht, maar helaas vaak de waarheid.. ;(