jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:08

goldenarrow schreef:
Ik borstel ook niet na het rijden hoor! Het eerste wat Ebke doet is uitgebreid liggen rollen in het zand, dus al het zweet is toch weg + ze wordt toch enorm vies haha.

Dan snap ik het wel als ze daarna mogen rollen in het zand. Maar pony ging op stal en dan lijkt het mij wel zo netjes om er even een borstel over te halen

jwl

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:56

Doe ik ook niet. liever het zweet laten drogen en dan af borstelen dan het lekker helemaal inwrijven.

deadblackday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:16

achja, wat ik ook niet snap is als je een paard/pony alleen maar wil om hoe die eruit ziet. ik verzorgde eerst een fjord, en reed er in mijn joggingbroek. maar ben daar weggegaan omdat daar later van die echte penny's kwamen, en ik daar niet mee door de bocht kon. nu heb ik een belg (als verzorgpony) die vrij klein is, en niet van vreemden houd. vroeg toen( wij kennen die man) en heeft wel zo ongeveer.. heel lang geduurt voordat ze me eindelijk vertrouwde, maar dikke maatjes nu hoor! maar (niet gemeen bedoelt) ze ziet er niet uit. heeft nogsteeds dikke plukken lang haar overal over haar lichaam, het laat ook gewoon niet los.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 01:17

Met klonten modder toevallig? De schaar der in of de tondeuse er over.

deadblackday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:52

nee, geen klonten modder, gewoon stukjes lang haar. net zoiets als dat de wintervacht niet goed loslaat, maar dan altijd. en ja, dan word ze geschoren, even recht gemaakt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:19

Mijn vriendin heeft een Haflinger kruising, en die staat nabij een populaire lokatie voor vakantiegangers. In de zomer lopen daar veel kinderen en er was twee jaar geleden zo'n meisje die hem helemaal geweldig vond. Mocht een paar rondjes op hem stappen van ons, kind dolgelukkig. Kwamen vaker terug en op een gegeven moment echt een groep van like.. 20 kinderen aan het hek o.o
Toen stond zij daar helemaal te vertellen tegen die kinderen dat dat paard wel zóóóó stout was en héél goed kon springen en dat zij met hem zonder tuig zó over het hek gesprongen was :')

Nouja dat was de ergste penny die ik kende, al moet ik zeggen, ben zelf ook penny geweest vroeger hoor :3

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:35

Owww er stond een nieuwe pony op de manege en een meisje uit mijn les en ik gingen allebij een pony poetsen toen ging ze wc papier om de nieuwe pony zn benen doen alsof het leek of het bandages waren en dan er mee gaan lopen zo dat het leek of het haar eigen pony was

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:38

Dizzy505 schreef:
Owww er stond een nieuwe pony op de manege en een meisje uit mijn les en ik gingen allebij een pony poetsen toen ging ze wc papier om de nieuwe pony zn benen doen alsof het leek of het bandages waren en dan er mee gaan lopen zo dat het leek of het haar eigen pony was

Serieus? :')

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:58

Dizzy505 schreef:

:')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:41

Vandaag echt gelachen. Ik reed een jonge Stevige qaurter die niet zoveel kan. Dus ik rijden lang niet alles perfect de dochter van de manege eigenaresse en een meisje staan de hele tijd de kijken die dochter omdat zij die pony heeft ingereden en dat meisje gewoon. Dus bij de galop dat meisje helemaal: pfft niet eens nageeflijk! Kijk nou hij loopt veel te hard omg! Hij snijd af! ( voor zijn eerste les gong het prima) dus smiddags die dochter: weetjewat? Jij mag in je manegeles wel op bo rijden! Dus dat missie helemaal opscheppen ja ik mag op bo! Nou ze heeft voornamelijk gestapt en stilgestaan.

ponyfanXxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:39

er waren een keer een paar meiden de wei in gelopen van mijn pony. die was hoefbevangen en je mocht er zeker weten niet op zitten. ik en mijn zusje fietsen over de straat en zien dus die meiden op Cora (zo heet de pony) zitten en we liepen de wei in boos, omdat het niet hun pony was. dat meisje dus van: 'ja wel, ik ken de eigenaar.' zegt ze, maar we weten zeker dat ze de eigenaar toch niet kent, dus ik en mijn zusje helemaal boos en hebben onze grote zus erbij gehaald en toen was er een hele ruzie. gelukkig gingen ze later weg en hebben we ze nooit meer gezien... man, wat een verschrikkelijk meisje was dat!!

ponyfanXxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:46

en nou herinner ik me nog wat. ik poets dus Cora met mijn zusje en dan komt het zusje van een vriendin van mij met een vriendin aan gelopen en vragen of ze mee mogen helpen. het mocht dus we hebben Cora helemaal mooi gepoetst. alleen toen kwamen die kinderen dus elke dag en de hele tijd de wei in lopen terwijl het geen eens hun pony is. en de hele tijd bakken vol gras geven. toen ben ik een keer heel boos geworden, omdat ze toen wouden rijden met Cora terwijl dat helemaal niet mag }:) en toen waren die kinderen nooit meer gekomen maar een paar dagen erna was Cora dus hoefbevangen geworden en dat is ze nu nog steeds. en dat is alweer een anderhalf jaar of zo geleden. maar nu ben ik dus bang dat het door die bakken gras komt die ze hebben gegeven aan Cora. kan je daar ook hoefbevangen van worden?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:16

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:00

ponyfanXxx schreef:
kan je daar ook hoefbevangen van worden?

ja zeker dat dat kan. Als je maar genoeg voert en de pony dat normaal niet in zulke hoeveelheden binnenkrijgt en die gevoelig is voor bevangenheid kan dat best hoor :j

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:36

mijn eigen moeder is zelfs de penny aan het uithangen soms.
Dit weekend op de keuring was zij tegen iedereen bezig over mijn paard en ze zou nooit verkocht worden en dit en dat, dan stond ik daar van hallo mama t is niet jou paard hoor. Nou goed ze geeft ook om men paardje

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:17

LindskeXxX schreef:
mijn eigen moeder is zelfs de penny aan het uithangen soms.
Dit weekend op de keuring was zij tegen iedereen bezig over mijn paard en ze zou nooit verkocht worden en dit en dat, dan stond ik daar van hallo mama t is niet jou paard hoor. Nou goed ze geeft ook om men paardje

Dat vind ik wel heel schattig als ouders dat doen

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:52

Dizzy505 schreef:

Echt??
Eigenlijk best wel schattig. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:57

Mijn laatste ontmoeting met penny's was juist super grappig :') Ze vonden dat ik heel veel verstand van paarden had :D

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:31

Muffin01 schreef:
Dizzy505 schreef:

Echt??
Eigenlijk best wel schattig. :)

Zij deed dat niet op de schattige manier maar meer een beetje arrogant toen was ze ook al 11 ofzo of 12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:17

De enige die arrogant ermee is ben jij geloof ik.. hoe kan je nou arrogant wc papier omdoen als bandages... :')

vind het ook wel een hele schattige penny actie eigenlijk..

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:38

Ik ben niet arrogant hoor maar zij was deed dat echt als zo'n opschepper

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:49

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:59

Ik ken ook een Penny eerste klas, meisje ging de verzorgpony van haar vriendin een middagje overnemen, komt ze aan met 6 vriendinnen.
Ze had gevraagd of ze mocht rijden, nee, rijden mocht niet.. Losgooien dan? Ja, oke, losgooien mag.
De arme pony wordt alleen echt panisch als hij een zweep ziet, stonden ze dus met z'n zevenen in de wei en in totaal wel 10 zwepen ofzo.
Eerst lieten ze de pony flink rennen, maar toen dreven ze hem langzaam in een hoekje. Ponylief zag geen andere uitweg dan het stalen hek met punten dat achter hem zat, pony rent, Pony springt, blijft met zijn achterhoeven achter het schrikdraad hangen en doorboort zijn eigen longen zodra hij op het hek valt.

het ergste is nog dat de penny's weg gegaan zijn zonder de eigenaar in te lichten. Tegen voedertijd kwam hij bij de pony's en zag hij een van hen dood op het hek hangen.
;( kan het me niet voorstellen dat er zulke klojo's op de wereld rondlopen...

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:05

Borriee schreef:
Ik ken ook een Penny eerste klas, meisje ging de verzorgpony van haar vriendin een middagje overnemen, komt ze aan met 6 vriendinnen.
Ze had gevraagd of ze mocht rijden, nee, rijden mocht niet.. Losgooien dan? Ja, oke, losgooien mag.
De arme pony wordt alleen echt panisch als hij een zweep ziet, stonden ze dus met z'n zevenen in de wei en in totaal wel 10 zwepen ofzo.
Eerst lieten ze de pony flink rennen, maar toen dreven ze hem langzaam in een hoekje. Ponylief zag geen andere uitweg dan het stalen hek met punten dat achter hem zat, pony rent, Pony springt, blijft met zijn achterhoeven achter het schrikdraad hangen en doorboort zijn eigen longen zodra hij op het hek valt.

het ergste is nog dat de penny's weg gegaan zijn zonder de eigenaar in te lichten. Tegen voedertijd kwam hij bij de pony's en zag hij een van hen dood op het hek hangen.
;( kan het me niet voorstellen dat er zulke klojo's op de wereld rondlopen...

ahh wat erg ik had ze echt wat aangedaan hoor stomme penny's

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:08

gister ging ik samen met mijn moeder naar buiten, mama op de fiets en ik op het paard.
zegt mijn vader : doe wel zijn peesjes om he? en probeer zoveel mogelijk op het gras te rijden.
zo lief dat hij aan paardlief denkt :')
en wij hebben 2 veulens en mijn moeder vond 1 van die 2 veulens zoooo lief de hele tijd staan knuffelen met dat beestje :')
achja ik he wel lieve (penny) ouders