Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverzz

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:56

jeej volgend weekend komt mijn zus en gaat ze meschien een paar van haar schleich mee brengen
er komen dan foto s als ze ze mee heeft *\o/*

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 23:30

ik heb even een probleempje op mijn site met mijn mailadres voor mijn wedstrijd (heel vaag),
heb hem nu even niet meer gelinkt, dus gewoon het adres kopieren en plakken
of stuur een berichtje via bokt..

dus voor degenen die al meegedaan hebben, hier even de deelnemers tot nu toe,
sta je er nog niet tussen dan heb ik nog niks ontvangen, stuur het dan even opnieuw of doe een bericht via bokt..
- Deena Vet
- Joanne Holstein
- Brigitte Huitema
- hannah41
- Pip Bogers
- Joanne Schermer
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 28-01-12 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:42

@Rosan: Ze is al erg leuk rosan, ik vind vooral de overgangen erg goed gelukt!
@Roosje: Ik had in deel 7 al een hele uitleg gepost van hoe ik de krassen er af haal maar ik kan het nu even niet vinden...
@horseloverzz: Vind dat er al veel vordering in zit vergleken met je eerste halster! En dat voltigeersetje is ook erg goed gelukt! :j

Hier alvast een link van mijn site zoals beloofd (hij is nog niet helemaal af hoor!)
http://schleichenzo.weebly.com :)
Moet ik trouwens nog linkjes van iemand z'n site erop zetten? (maakt niet uit van wat! als het maar Schleich is!)Pb me dan maar even!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:48

Horwse schreef:
@Rosan: Ze is al erg leuk rosan, ik vind vooral de overgangen erg goed gelukt!
@Roosje: Ik had in deel 7 al een hele uitleg gepost van hoe ik de krassen er af haal maar ik kan het nu even niet vinden...
@horseloverzz: Vind dat er al veel vordering in zit vergleken met je eerste halster! En dat voltigeersetje is ook erg goed gelukt! :j

Hier alvast een link van mijn site zoals beloofd (hij is nog niet helemaal af hoor!)
http://schleichenzo.weebly.com :)
Moet ik trouwens nog linkjes van iemand z'n site erop zetten? (maakt niet uit van wat! als het maar Schleich is!)Pb me dan maar even!

Ziet er al leuk uit! heb één tipje voor je qua taalgebruik, ik zou zelf geen afkortingen gebruiken bij de openingspagina. Een nieuweling op gebied van Schleich zal waarschijnlijk niet weten wat 'custs' zijn, even als voorbeeldje :) hier zou ik zelf het volledige woord opschrijven.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:11

@Telpeva: Maar bij het kopje custs en repaints word het weer uitgelegd ;) Maar ik zal er op letten bedankt!

Net even al mijn schleich rommel (zoals mijn moeder het noemt :P ) opgeruimd... Ik kon de vloer niet eens meer zien :')
Ook heb ik een stuk bij mijn manege aangebouwd toen ik alles weer neer gezet had. Ik zal morgen even proberen foto's te maken.
Ik heb ook nog een vraagje:
Hoe maken jullie je gespen? met een ijzerdraadje of gewoon van een al bestaand ringetje? omdat ik nergens gespen in de winkels kan vinden wil ik een poging doen tot gespjes maken maar ik weet niet hoe jullie dat doen.... :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:30

Ergens een paar pagina's terug (misschien wel eind van het vorige topic? ik weet het niet meer) staat geloof ik een kleine uitleg om zelf gespen te maken. Daar heb je tangetjes voor nodig, minimaal eentje die kan snijden, en eentje waarmee je kan buigen. En uiteraard draad :D

Al mijn ijzerwerk maak ik zelf van gekleurd koperdraad, dit doe ik zo zodat ik dan zeker weet dat alles 100% dezelfde kleur heeft, en dat alle hoofdstellen/zadels etc. dan qua kleur met elkaar matchen.

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:54

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:44

En we hebben de camargue familie, TWH merrie + jaarling én getraind paard binnen *\o/*
Heb ook nog een hond van 2012, die bruine met dreadlocks :P Hij is zo vreemd dat ie leuk is :')
Mams kreeg er ook nog een gratis schleich kalender bij, dus die hangt nu ook lekker op in mijn kamer :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:29

@Jackytje; haha leuk, gefelilciteerd met je nieuwe aanwinsten, welke kalender?¿? Heb je daar miss. Nog een foto van? Of kan je hem gewoon op google opzoeken? *D

bedankt voor alle complimenten over mn site maar als je je link erop wil doe dat even via pb.g ga zo nog even bezig, ik wou proberen hem vandaag af te hebben.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:59

Telpeva schreef:
Ik vind hem al best leuk worden Rosan, de overgang van wit naar lichtbruin vind ik goed geslaagd, volgens mij is dat bij een echt paard ongeveer net zo! weet je al wat voor kleurtje de hoeven gaan krijgen? want bij dat witte voetje kan je ook een lichtere kleur hoef kiezen :)

Ik neem trouwens aan dat de witte stukjes direct onder de manen ook nog weggewerkt gaan worden?

Ja, en ze heeft nu dus twee witte voetjes gekregen best snoezigxD Alle witte stukjes worden weggewerkt met bruin of palomino, licht eraan welke kleur het moet zijnxD. Dankje dat jullie de overgang zo leuk vinden! Ik vind het zelf ook wel xD Ze is nu aan een kant hoe ze al was, de kant waar je haar oog wel ziet, en aan de andere kant is ze nu bijna helemaal wit met stipjes.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:19

Leuk Rosan, Heb je foto's van haar? Heeft ze trouwens al een naam? ;)

Heb vandaag foto's gemaakt van het aangebouwde stuk aan mijn manege, maar heb geen zin meer om ze te uploaden. dat doe ik morgen wel even... Had ook even nagedacht wat ik nog meer kon maken voor schleich dus ik heb een beetje zitten googlen en heb nu een stal met een ketting aan een kant, en aan de andere kant ook een ketting die leid naar een houten balk met een kraan en emmer eronder, eigenlijk een soort poetsplek met stal en opbergplaats..
Meer dit idee:
http://www.google.nl/imgres?q=poetsplaa ... ,r:7,s:198

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:59

Ben ik ook weer, heb het zó druk. Weer heel veel bestellingen er bij gekregen (3) waaronder 1 van bijna 70 euro, niet dat ik dat heel bijzonder vind want dat heb ik nogal vaak, maar ik heb nog zo veel andere bestellingen te doen en ik moet écht nieuw zwart leer kopen, vrijwel op :S

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:05

70 euro? Goeie genade, ik zou dat niet eens aan durven nemen zo'n grote opdracht!

Even iets totaal anders van me afschrijven, ik vind het zó leuk! vandaag was ik nietsvermoedend naar een tuincentrum geweest, en nu bleek dat daar een soort van dierendagen gaande waren, allemaal leuk en aardig, en er stond dus ook een kraam van Brooke Hospital! Nu zat ik er al een tijdje aan te denken om hobbymatig kapotte modelpaarden op te knappen, en de winst daarvan te doneren aan Brooke. Dus ik vertelde de mensen achter de kraam over mijn plannen en ze waren al enthousiast, en gaven aan dat ik het beste nog even contact op te nemen met het hoofdkantoor. Ik heb ook direct spulletjes meegekregen aan folders en flyers (die ik dan bij de bestellingen kan stoppen etc.)
Man, dat lijkt me zó leuk, dat ik mijn hobby kan gaan uitoefenen, en tegelijkertijd een goed doel als Brooke kan steunen! Blij blij

Ik heb daarstraks ook direct contact opgenomen met het hoofdkantoor, en zit nu te wachten op antwoord van hun kant.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 17:58

dat tikt lekker door annick, maar wel veel werk zeker..

leuk telpeva

ik ben nu een poging aan het doen om peeskappen te maken,
alleen krijg me secondelijm niet meer open :?
heb ook al andere lijm geprobeerd, maar dat werkt allemaal niet zo prettig..

edit: lijm eindelijk open ;)
alleen poging 1 is niet helemaal gelukt,
nu bezig aan poging 2..
maar moet van de week even kijken of ik zwart elastiek kan vinden in de juiste maat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:15

Ik heb vandaag bandages gemaakt., Gewoon 4 repen van ongeveer 10 a 15 cm en dan om de benen rollen en vastzetten met een elastiekje.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:57

ok en toen zat ik vast met mijn peeskap,
dit heb ik nu:
Afbeelding

maar zoals te zien is, wil de sluiting niet helemaal lukken,
ik wilde het zo realistisch mogelijk met een dubbele klitteband sluiting,
maar in 2 aparte sluitingen werkte de mini stukjes klitteband niet,
en nu zit er dus een megahomp klitteband, dus ook niet mooi :?
ik denk dat er niks anders op zit dan ze met gespjes te maken, wat denken jullie?

btw jullie hebben nog 2 weken om aan mijn wedstrijd mee te doen (zie OS)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:34

Heb je ook foto's van die peeskappen met paard erin? :) Cool Telpeva! Misschien krijg jij ook wel een bestelling van 70.-, kan je aan brooke geven! Maar toch, 70 euro is wel heel erg veel. Wat had die persoon dan bestelt van 70 euro? Ik heb nu nog geen foto's van mn shetje, maar ze heeft wel een naam: Yasmine, spreek uit jasmiene niet djesmin. Ik ga morgen misschien toch opnieuw wat dingetjes buitenb leggen voor misschien toch een poging tot een horses on ice show, want nu is het weer keud en het leek me zo'n leuk idee! PBL, raar dat je lijm niet meer openging, misschien zat de dop vastgeplakt?! Howrse, heb jij foto's va je poetsplaats vind het een leuk idee!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 04:10

Rosan2001 schreef:
Heb je ook foto's van die peeskappen met paard erin? :) Cool Telpeva! Misschien krijg jij ook wel een bestelling van 70.-, kan je aan brooke geven! Maar toch, 70 euro is wel heel erg veel. Wat had die persoon dan bestelt van 70 euro? Ik heb nu nog geen foto's van mn shetje, maar ze heeft wel een naam: Yasmine, spreek uit jasmiene niet djesmin. Ik ga morgen misschien toch opnieuw wat dingetjes buitenb leggen voor misschien toch een poging tot een horses on ice show, want nu is het weer keud en het leek me zo'n leuk idee! PBL, raar dat je lijm niet meer openging, misschien zat de dop vastgeplakt?! Howrse, heb jij foto's va je poetsplaats vind het een leuk idee!

denk dat het een beetje persoonlijk is om zomaar te gaan zeggen wat iemand allemaal wel niet besteld heeft. Ze heeft gewoon een grote bestelling punt.

@palmbier ziet er goed uit net echt. die sluitingen is wel lastig punt kun je het klittenband niet op maat knippen nu het vast zit?

morgen (naja straks over een paar uur kom net uit avonddienst) weer opnieuw mijn sier manege terug opzetten zucht.... en de schade bekijken...

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 09:00

dop van de lijm zat idd vastgeplakt, maar met een tangetje kreeg ik hem eraf,
ik heb nog geen foto's met paard, omdat ze niet blijven zitten met dit klitteband,
maar ik ga vanavond nog iets anders proberen, kijken of dat wel lukt..

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:35

Jongens, ik ben door het evenement Equiday gevraagd of ik een halve stand wil huren om daar mijn repaint paarden te presenteren :D

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:39

SanneLeoni schreef:
Jongens, ik ben door het evenement Equiday gevraagd of ik een halve stand wil huren om daar mijn repaint paarden te presenteren :D

Waar is dat en wat is de datum want dan heel misschien kom ik wel even spieken;)

@palm ik ga vandaag bezig met jou wedstrijd teminste als het lukt

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:28

Meen je dat Sanne? Wat gaaf zeg!! Zou ik ook wel willen haha!!
Equiday lijkt mij ook heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:36

Ben ziek thuis, niet leuk :(

Ik hou van mijn blindegeleidenpony-tuigjes, maar ik heb 1 probleem.. ik krijg ze niet meer af XD

Hoe ik ze heb gemaakt:
een band om de nek maken.
Een band om de buik maken.
Die met elkaar verbinden
Je moet trouwens ringetje om de buikband doen: 2. Aan de zijkanten moet je die lijmen, daaraan kan je de riem klikken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:19

SanneLeoni schreef:

Wat ontzettend leuk, heb je hier wat meer informatie over? lijkt mij ook wel leuk om even bij je kraam te komen kijken, als het een beetje in de buurt is :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:02

Ik ben gisteren weer gekomen van ski vakantie! Heb nu echt zo ongelofelijke spierpijn, overal!
Vandaag ben ik trouwens ziek thuisgebleven van school. Maar ik heb wel in het weekend mijn 4e bestelling gekregen :) Ga er vandaag maar eens mee aan de slag.