De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:26

Dat was tijdens een springles. :j
We sprongen een lijntje en mijn pony wil nog wel eens de sjas erin zetten en van joligheid bokken zodra hij de 2e hindernis ziet en dat deed hij nu dus ook...

Ik trok hem na de eerste hindernis op een volte maar voelde toen dat het zadel door zijn maffe sprongen (en ronde lichaam) naar voren begon te schuiven. Het zadel schoof steeds meer naar voren en Rico bleef maar bokken en maf doen. We gingen recht op de bakrand af toen hij een wapper naar links maakte en ik richting bakrand gelanceerd werd. :oo

Een toeschouwer zag 't aankomen en stond al met gespreide armen klaar om me op te vangen. :D
Gelukkig kon ik me met m'n handen tegen de bakrand tegenhouden, anders was ik zo in de andere bak in de kinderles beland. Ik kwam keurig op mijn voetjes terecht. *D
En mijn pony stond een paar meter verder beteuterd te wachten tot ik hem kwam bevrijden van het zadel om zijn nek. :(:)

Sindsdien rijden we met een staartriem. :Y)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:27

haha maar waarom stopte je niet even met galoperen debravanesch

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:34

Haha, ik kan er heel veel neerschrijven xD
Op de manege hadden we een eigenwijs paardje wat zich uit het niets razendsnel richting de binnenkant van de bak draaide en een bok richting de muur gaf. En toen kwam de dag dat de instructrice vondt dat ik dat beestje wel kon temmen. Hoppa, over het hoofd afgestapt.

Op de manege hadden we een zeer rond friesje staan wat nog niet helemaal volleerd was. Dus, ik vol trots opgestapt. Op een gegeven moment moest ik een volte halve baan rijden ofzo. Meneertje dacht ja daag ik draai zsm weer om zodat ik achter de rest aankan. Toen schoof mijn zadel met mij naar de zijkant. Ik bleef nog heel lang hangen, als een indiaan ofzo. Het paard bleef maar mini rondjes draaien, toen moest ik wel afstappen.

Op een andere manege mocht ik uitstappen op het lespaard van mijn vriendin, ze had die les zonder zadel gereden. Dus ze gaf me een voetje, maar duwde iets te hard door. Toen gleed ik er aan de andere kant weer af. xD

Ik maakte een buitenrit met mijn verzorgponies. Ik op een haflinger, mijn vriendin op een mini shet, en mijn zusje op het braafste maar snelste paardje. Mijn zusje had echter nog maar 2 keer met mij meegereden. ( Ze kon uitstekend blijven zitten en het shetje leed er niet onder ) Dus wij gingen in volle galop over de hei, toen stond mijn haflinger uit het niets stil, ik over het hoofd afgestapt. De mini shet waar mijn vriendin op reed deed precies hetzelfde, net als mijn vriendin, die stapte ook over het hoofd af. En toen kwam mijn zusje. Die bleef zitten. 2 adolescente meiden met 8 jaar rijervaring vs. mijn zusje die intotaal 4 uurtjes in haar hele leven gereden had.

En de laatste, maar geniaalste. Hoewel het niet echt vallen is.
Het was herfst, en mijn geweldige ex mini shettie moest even de beentjes strekken. Dus samen met moeders gingen we springen ( mijn mini shet aan de hand ). Dus ik zomp door de modder op de hindernis af, en mevrouw loopt braaf mee. Over de hindernis ( een hele lage ). En vervolgens, zonder aanleiding, denkt ze goh. Nu echt de beentjes strekken! Dus ze gaat er vandoor, en ik sleep er achter aan door de modder. Toen moest ik de rest van de dag ik modderkleren rondlopen. Jippiej xD Heb me achteraf wel scheel gelachen xD

tjah, ik heb me toch wat op mijn rug gelegen terwijl ik de slappe lach had omdat ik op de grond was beland. :)
Laatst bijgewerkt door Leppie op 30-08-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:49

Op de stal waar ik vroeger stond, hadden we vlak voor de kerst altijd een gezellig samenzijn en degene die in dat jaar het vaakst van een paard was gevlogen, kreeg een soort "oorkonde" :+ .
Nu was er eentje van mijn toenmalige (suuuper brave) Haffie afgevlogen. Wij allemaal lachen "want hoe kan je nou in hemelsnaam van Balou vallen :? !!".
Het had die avond heel erg gesneeuwd en we besloten een nacht-/sneeuwrit te maken met z´n allen; ik op Balou.
Het moest natuurlijk gebeuren :P : Balou verstapte zich in een sneeuwheuveltje en ik gleed er zo naast :D ! De sneeuw zat echt overal (zelfs in mijn onderbroek :P ) en iedereen maar roepen "hoe kan je nou van Balou vallen??!!!" :')
Laatst bijgewerkt door Sterre op 30-08-11 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:06

Ik heb er zelfs nog een filmpje van, haha!
Mijn vriendin was met haar pony bij mij en we hadden onze pony's in de voortuin gezet. Die van mij uit het beeld van de camera. Ik klim melig en onhandig achterstevoren op haar haffie. Komt mijn andere vriendin net over het fietspad en roept vrolijk; HAAI!
Dus ponylief van mijn vriendin besluit richting het hek te draven voor een begroeting. Bij de eerste drafstap lig ik op haar rug, languit, en bij de tweede gaat het als zo'n tekenfilm; poppetje zweeft even in de lucht, gilt omdat het merkt dat het valt en knalt naar beneden. Nja zo ging het bij mij. Het filmpje is slechte kwaliteit, en het laatste deel mist. Na de val draaft paardje er nog achteraan ook, hahaha. Vriendin helemaal slap van het lachen.

Ps. Jaa, we waren melig en gooiden elkaar er vanaf xD. Ik heb me niet bezeerd, ja mijn buik deed pijn van het lachen, vooral toen mijn pony haar neus tegen me aandrukte en ook echt zo keek van; R U Ok? x'D

Klikkerdeklik voor filmpje ;3
Laatst bijgewerkt door xMerleLove op 30-08-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:14

Leppie schreef:
Haha, ik kan er heel veel neerschrijven xD
Op de manege hadden we een eigenwijs paardje wat zich uit het niets razendsnel richting de binnenkant van de bak draaide en een bok richting de muur gaf. En toen kwam de dag dat de instructrice vondt dat ik dat beestje wel kon temmen. Hoppa, over het hoofd afgestapt.

Op de manege hadden we een zeer rond friesje staan wat nog niet helemaal volleerd was. Dus, ik vol trots opgestapt. Op een gegeven moment moest ik een volte halve baan rijden ofzo. Meneertje dacht ja daag ik draai zsm weer om zodat ik achter de rest aankan. Toen schoof mijn zadel met mij naar de zijkant. Ik bleef nog heel lang hangen, als een indiaan ofzo. Het paard bleef maar mini rondjes draaien, toen moest ik wel afstappen.

Op een andere manege mocht ik uitstappen op het lespaard van mijn vriendin, ze had die les zonder zadel gereden. Dus ze gaf me een voetje, maar duwde iets te hard door. Toen gleed ik er aan de andere kant weer af. xD

Ik maakte een buitenrit met mijn verzorgponies. Ik op een haflinger, mijn vriendin op een mini shet, en mijn zusje op het braafste maar snelste paardje. Mijn zusje had echter nog maar 2 keer met mij meegereden. ( Ze kon uitstekend blijven zitten en het shetje leed er niet onder ) Dus wij gingen in volle galop over de hei, toen stond mijn haflinger uit het niets stil, ik over het hoofd afgestapt. De mini shet waar mijn vriendin op reed deed precies hetzelfde, net als mijn vriendin, die stapte ook over het hoofd af. En toen kwam mijn zusje. Die bleef zitten. 2 adolescente meiden met 8 jaar rijervaring vs. mijn zusje die intotaal 4 uurtjes in haar hele leven gereden had.

En de laatste, maar geniaalste. Hoewel het niet echt vallen is.
Het was herfst, en mijn geweldige ex mini shettie moest even de beentjes strekken. Dus samen met moeders gingen we springen ( mijn mini shet aan de hand ). Dus ik zomp door de modder op de hindernis af, en mevrouw loopt braaf mee. Over de hindernis ( een hele lage ). En vervolgens, zonder aanleiding, denkt ze goh. Nu echt de beentjes strekken! Dus ze gaat er vandoor, en ik sleep er achter aan door de modder. Toen moest ik de rest van de dag ik modderkleren rondlopen. Jippiej xD Heb me achteraf wel scheel gelachen xD

tjah, ik heb me toch wat op mijn rug gelegen terwijl ik de slappe lach had omdat ik op de grond was beland. :)

Die eennalaatste geniaaal _O- lig hier helemaal slap _O-

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:55

IloveNikitaa schreef:
Die eennalaatste geniaaal _O- lig hier helemaal slap _O-

Dankje _/-\o_ Er zullen er vast veel meer volgen in de toekomst ^^,

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:05

Is er ooit iemand bovenop eikels gevallen :') Ooit lang geleden eens op een schimmeltje gereden. Beestje was al een aantal jaren niet meer bereden, maar ik zou het wel even doen :P . Eerste paar keren ging hartstikke goed, totdat ik een boksalvo kreeg en ik precies met mijn kont op een lading eikels die op de grond lagen belande.... Dat doet best zeer, en ik had ook de vormen van de eikels in mn kont staan :')

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:08

IloveNikitaa schreef:
haha maar waarom stopte je niet even met galoperen debravanesch

Als je helemaal scheef hangt, is dit nogal moeilijk. Plus ik ben nog aan het leren galopperen dus dit zal er ook wel mee te maken hebben.

sjoukjee22

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:30

Met een salto van je paard vliegen

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:13

die heb ik ook al gedaan, alleen was de landing niet geslaagd

lovetimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:21

_Lot schreef:
Gewoon er even op willen springen zonder zadel terwijl paard los voor de muur staat zodat ik gelijk weg kan stappen zonder halstertouw los te maken. Paard is 1m53 en toen ik erover heen hing deed hij heel subtiel een pasje opzij, ikke op de grond en plat van het lachen om de kop die mijn paard trok, heb hem nooit zo beteuterd zien kijken als toen :')

Hahahaha !! Dat soort dingen had ik ook zoo vaak met mijn verzorg pony !!
Dat was een kleine C pony en dan ging ik heel vaak bokje springen maar ja ze wist op het gegeven moment dat je heel hard kan wegrennen als net de handen op de kont afzetten :P :D

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:46

[/quote]
Dat was een kleine C pony en dan ging ik heel vaak bokje springen maar ja ze wist op het gegeven moment dat je heel hard kan wegrennen als net de handen op de kont afzetten :P :D[/quote]

Lijkt me zo slecht voor de rug van het beesie. Niet om gemeen te zijn hoor!

lovetimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:19

Leppie schreef:

Dat was een kleine C pony en dan ging ik heel vaak bokje springen maar ja ze wist op het gegeven moment dat je heel hard kan wegrennen als net de handen op de kont afzetten :P :D[/quote]

Lijkt me zo slecht voor de rug van het beesie. Niet om gemeen te zijn hoor![/quote]
Ik was toen 6 ofzo en onder de 20 kilo ... Nu zou ik het ook niet meer doen !

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:59

lovetimo schreef:
Leppie schreef:

Dat was een kleine C pony en dan ging ik heel vaak bokje springen maar ja ze wist op het gegeven moment dat je heel hard kan wegrennen als net de handen op de kont afzetten :P :D

Lijkt me zo slecht voor de rug van het beesie. Niet om gemeen te zijn hoor![/quote]
Ik was toen 6 ofzo en onder de 20 kilo ... Nu zou ik het ook niet meer doen ![/quote]

Haha. okee dan is het goed. Ik ken namelijk iemand die dat ook doet alleen was dat meisje een kilo of 50 en deed ze dat bij haar mini shet :S

samanthaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:50

ik deed soort wedstrijd met vriendin, en toen wou ik volte doen, maar mn pony ging de andere kant op, en toen lag ik ernaaast ahaha.

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:51

Haha, afgelopen vakantie toen ik op een net ingereden pony zat. Ze schrok en sloeg haar hoofd zo hoog in de lucht dat ik een klap kreeg.
Toen steigerde ze en bokte ze achter elkaar aan en ik werd gelanceerd. Ik kwam keurig op beide benen terecht en kon zo weglopen. :')
Ik had wel 2 wondjes op mijn beide knieën, maar ik zou niet weten hoe dat komt haha!

En een keer in een meertje, mijn pony sprong opeens een aantal keer boven het water uit.
Ik viel in het water maar had mijn pony nog wel keurig vast. :P

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:38

tijdens het inrijden van catootje:
mijn zus longeerde cato toen ik op haar reed. ze schrok van een vogel ensloeg op hol (of iets wat er op leek) mijn zus werd omgetrokken de long gleed uit haar handen en ik werd gelanseert in de waterbak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1 VOORDEEL MIJN WOND WAS WEL GELIJK GEKOELD )

jespertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Ik zat op Lotje en we reden maar met zijn 2. Het onweerde een beetje, eerst viel ik ernaast maar daarna met een salto op me kont. Ik moest huilen. maar later wel om lachen :P

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:44

Nou ik ging zonder zadel op m'n pony rijden. toen schrok hij en gleed ik op z'n kont, nou dat was natuurlijk vet eng iemand op je kont. dus toen schoot hij weer na voor. en natuurlijk gingen de paarden van de buurman ook rennen. plat door de bocht, ik: viel eraf. even schrikken maar als je je iets gaat verbeelden is het kei grappig

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:00

camilla1998 schreef:
Nou ik ging zonder zadel op m'n pony rijden. toen schrok hij en gleed ik op z'n kont, nou dat was natuurlijk vet eng iemand op je kont. dus toen schoot hij weer na voor. en natuurlijk gingen de paarden van de buurman ook rennen. plat door de bocht, ik: viel eraf. even schrikken maar als je je iets gaat verbeelden is het kei grappig
Haha

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:40

al die verhalen, echt hilaarisch !!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:02

Bij mij was het op de manege, waar ik toen reed. Ik was 7 ofzo en reed op een van de grote paarden. Het ging allemaal heel goed, ook in draf. Totdat ze ineens stilstond :oo Ik over de hals gelanceerd, en kwam op de grond terecht. Maar het mooiste was dat ik automatisch een soort koprol/ salto maakte, en meteen weer opstond :') Haha, geen idee hoe ik dat voor mekaar kreeg!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:03

haha geniaal

DawnFirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:47

Ik moest wel eens een vervelend manege ponytje afrijden, na een rodeo rit ( met bokken, stijgeren, weer snel weg willen rennenxD dat soort dingen) De laatste bok was zo'n 200% bok en ik kwam op zijn hals terecht het beestje was moe en stond stil, Ik wouw mijn voet in de beugel doen en toen gleed ik er prompt af, van een stilstaande pony looolxD. Iedereen kij hard lachen inclusief mezelf geh xD