Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:27

Rider01 schreef:
De 'beroemdheden' hebben wel een voorbeeld functie, soms vind ik dat ze daar best ietsje meer aandacht aan mogen schenken.
Maar goed het blijven 'ruiters' ze zijn er om de paarden uit te brengen in de sport, niet om ze te verzorgen of vertroetelen, iets wat de recreatie-ruiter meestal wel doet en misschien daarom een andere kijk op dingen heeft.

Wat een onzin. Ik durf te wedden dat menig recreatiepaard een veel minder goed leven heeft dan de paarden van topruiters en ja dan doel ik ook op de liefde die ze krijgen.

Bandida, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is.
Veroordelen voordat je de inns en outs weet is niet bepaald representatief voor je.
Jij zit toch ook op je paard rond te karren? Das precies hetzelfde.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:28

TS: ik vind dat je je op erg glad ijs begeeft!
Je bent 13 jaar. Al wat gepresteerd in de paardensport?
Dit is een discussie uitlokken, waar je zelf nog geen verstand van kan
hebben. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat je al paarden kan trainen,
op het niveau van Anky en Edward. Dit is een topic, die in mijn ogen, kant
nog wal raakt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:33

easygoing schreef:

Nee hoor, ik zie toch wel echt grote verschillen met m'n eigen beesten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:37

Rider01 schreef:
de hele omgang met paarden is dan een mensenprobleem ;)

Dat is ook zo, volledig mensenverantwoordelijkheid, allemaal. Het valt me alleen op dat ik heel andere keuzes maak voor die van mij als Anky voor die van haar. En daar ging het over. Wat vind je er van? Wel.. ik vind dat het er niet uit ziet, en dat het niet bepaald reclame is voor het betreffende mensenprobleem, zijnde paardensport, en als je wil dus de hele paardenhouderij.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:41

Bandida schreef:
easygoing schreef:

Nee hoor, ik zie toch wel echt grote verschillen met m'n eigen beesten

Hoezo? Zijn jouw paarden anders dan andere paarden? Zijn jouw paarden wel ooit ontstaan om op te rijden?
Hoeven jouw paarden jou niet te gehoorzamen? Mogen ze doen wat ze willen? Lopen ze in een afgezet stuk wei? Of kunnen ze gaan en staan waar ze willen?

Het antwoord weet ik natuurlijk allang, dat is nee op alle vragen die ik stelde.
Kortom wat maakt jou beter dan een ander die op een andere manier met paarden omgaat? Niets!!!
En wie zegt dat jij je paarden niet vreselijk kwelt? Je zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen voor je paarden zorgen en ermee omgaan maar dat wil nog niet zeggen dat je het allemaal doet zoals het paard het het liefste heeft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:43

Johanna59 schreef:
TS: ik vind dat je je op erg glad ijs begeeft!
Je bent 13 jaar. Al wat gepresteerd in de paardensport?
Dit is een discussie uitlokken, waar je zelf nog geen verstand van kan
hebben. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat je al paarden kan trainen,
op het niveau van Anky en Edward. Dit is een topic, die in mijn ogen, kant
nog wal raakt.

+:)+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:47

easygoing schreef:
Kortom wat maakt jou beter dan een ander die op een andere manier met paarden omgaat? Niets!!!

Wil je nu beweren dat ik blind ben? Hier wordt niet gezweet, gestressed, geijzerwinkeld of met sporen geprikt, in een krul gelopen en we doen ook niet aan concours. Wil je nog verschillen? 't is een lange lijst. Ik zei alleen dat ik Anky en co (de hele sport) er niet vind uitzien, en de uitvoering dierenmishandeling vind, ik zei niets over mezelf beter vinden. En ik vat ook niet waarom jij je aangesproken voelt.
Dat was gewoon de vraag in de OP.. ik heb alleen maar eerlijk mijn gedacht gezegd.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:48

Bandida schreef:
Rider01 schreef:
de hele omgang met paarden is dan een mensenprobleem ;)

Dat is ook zo, volledig mensenverantwoordelijkheid, allemaal. Het valt me alleen op dat ik heel andere keuzes maak voor die van mij als Anky voor die van haar. En daar ging het over. Wat vind je er van? Wel.. ik vind dat het er niet uit ziet, en dat het niet bepaald reclame is voor het betreffende mensenprobleem, zijnde paardensport, en als je wil dus de hele paardenhouderij.

Dat ben ik met je eens, ik maak ook hele andere keuzes maar ik hoef er niet van te leven, ben geen topsporter (zou dat trouwens ook niet kunnen: op die manier paarden rijden puur voor prestatie)
Of het reclame is..tja voor de 'leek' ziet het er wel gelikt uit, kan de reacties van 'wauw wat mooi' dan ook wel begrijpen. (hoewel je die reactie denk ik ook wel krijgt als je rijd met alleen een neckrope...dat wordt nou weer niet uitgezonden :+ )

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:56

Bandida schreef:
easygoing schreef:

Wil je nu beweren dat ik blind ben? Hier wordt niet gezweet, gestressed, geijzerwinkeld of met sporen geprikt, in een krul gelopen en we doen ook niet aan concours. Wil je nog verschillen? 't is een lange lijst. Ik zei alleen dat ik Anky en co (de hele sport) er niet vind uitzien, en de uitvoering dierenmishandeling vind, ik zei niets over mezelf beter vinden. En ik vat ook niet waarom jij je aangesproken voelt.
Dat was gewoon de vraag in de OP.. ik heb alleen maar eerlijk mijn gedacht gezegd.

Ik voel me niet aangesproken maar ik geef wel reactie op jouw mening en dat is naar mijn weten nog steeds toegestaan. Mijn punt is dat veel mensen met een andere manier van met paarden omgaan er van overtuigd zijn dat dat de enige juiste manier is en al het andere kan de grond in geschopt worden. Das niet fair. Er staat nergens zwart op wit welke methode de juiste is. Paarden die niet in het zweet gereden worden en geen bit in hebben hoeven het echt niet zoveel beter te hebben dan paarden die wel zweten.
Kijk ik vind het voor een paard niet fijn als hij alleen maar op zijn langs zal ze levens met zijn hoofd in de lucht gereden word. Waarom vind ik dat niet fijn omdat de rug van een paard daarmee niet gesterkt word om een ruiter naar behoren te dragen zonder dat het paard daar last van heeft.

Feit is gewoon dat hoe je ook met paarden omgaat, ze rijd en ze verzorgt je het nooit goed zal doen.
Geen enkele methode is de juiste omdat paarden van origine helemaal niet onder ons juk horen te leven en ons zouden moeten gehoorzamen.Dus als je dan toch naar de basis van een paard terug wil grijpen dan zou je er helemaal niet mee om moeten gaan. Dat is de enigste manier om niet mee te doen aan dierenmishandeling.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:59

Electra63 schreef:
Wat fijn dat allerlei amateurs die Anky nog nooit IRL hebben zien trainen, een oordeel hebben.

Gelukkig heb ik Anky wel erg vaak IRL zien trainen. Vandaar m'n mening ook :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:03

easygoing schreef:
Geen enkele methode is de juiste omdat paarden van origine helemaal niet onder ons juk horen te leven en ons zouden moeten gehoorzamen.Dus als je dan toch naar de basis van een paard terug wil grijpen dan zou je er helemaal niet mee om moeten gaan. Dat is de enigste manier om niet mee te doen aan dierenmishandeling.

Daar verschillen wij dan van mening, want ik ben overtuigd dat je wel ethisch verantwoord rijpaarden kan houden. En ik ben ook overtuigd dat daar een 'methode' voor is. Meerdere zelfs.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:20

Bandida schreef:
easygoing schreef:

Iedereen kijkt door z'n eigen ogen en ziet dingen op z'n eigen manier, mede gebaseerd op ervaringen of juist het gebrek daaraan...
Wie het "goed" ziet is nogal discutabel.

Zo vind jij de dresuursport een uitvoering van dierenmishandeling en de ander vind het al een uitvoering van dierenmishandeling wanneer er een persoon op een paard gaat zitten.

Ik vind de woorden dierenmishandeling nogal ver gaan, gezien je het hebt over zweet,stress, sporen en in de krul .......
Bij mishandeling denk ik aan stuk maken en dat ik toch veelvuldig bij de amateurs die dat onbedoeld doen, máár kan zeker ook in de topsport gebeuren.
Toch is het zo datr de toppaarden van Anky een mooie leeftijd hebben (en hgebben gepresteerd op topniveau) en niet lichamelijk of geestelijk kapot zijn..

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:37

Als anky haar paard(en) zou mishandelen, waren haar paarden nu allang dood hoor ;)
Laatst bijgewerkt door PuurxNatuur op 02-05-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:37

Precies superwoman, daar sluit ik me helemaal bij aan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:40

Bandida schreef:
easygoing schreef:

Daar verschillen wij dan van mening, want ik ben overtuigd dat je wel ethisch verantwoord rijpaarden kan houden. En ik ben ook overtuigd dat daar een 'methode' voor is. Meerdere zelfs.

Dan zou ik graag argumenten horen waarom het dan ethisch verantwoordelijk is.

Rufus2

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:05

wat mij opvalt is dat de personen die Anky,Edward enz lopen af te kraken geen enkele rijpic/video oid in hun eigen profile hebben staan, dus in mijn ogen is hun commentaar niet onderbouwd.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:23

Ayasha schreef:
HorsesWoman schreef:
Mijn mening, ik vind haar een verschikkelijke dramamaker.
Ze is verwaand en ze flipt om hele kleine dingen.

Ruzie met haar gehad bij outdoor. ;)
Ze heeft 0,0 respect voor haar tegenstanders en de mensen er omheen.

om ruzie te maken moet je met twee zijn dus jij zal vast ook niet zo'n schatje zijn. ;)

uuuuh im sorry,maar wij werden boos omdat ze totaal flipte omdat haar paard een beetje schok door een andere ruiter die iets liet vallen,met kleine spong opzij als gevolg.

Ik hou niet van de sport, dressuur prima,maar dan op een paardvriendelijk manier
met zo min mogelijk poespas. Ze rijd ruw met haar hand,
en dat is een feit, er zijn al genoeg bewijs foto's van op internet,

& nou sorry,maar daar respect voor hebben en naar opkijken, ECHT NIET!
kan me niet schelen wat ze wel allemaal wel niet op haar naam heeft staan,
en dat ze als de "beste ruiter van nederland" word gezien.
paarden moeten paarden blijven, en dit gaat alleen nog maar om winnen.

Ja dressuur is natuurlijk voor paard, en bit kan me ook niks schelen,
maar dat getrek en getiet, daar draait mijn maag van om.

maar dat is natuurlijk mijn mening maar,
en ik rijd geen wedstrijden dus wat maakt mijn mening uit voor de meeste hier.

waar gaat de wereld toch naar toe. :+

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:24

Rufus2 schreef:
wat mij opvalt is dat de personen die Anky,Edward enz lopen af te kraken geen enkele rijpic/video oid in hun eigen profile hebben staan, dus in mijn ogen is hun commentaar niet onderbouwd.

noo ofcourse,want wij zijn natuurlijk niks tegen over iemand die op hoog nivo rijd.
we hebben ogen in ons hooft, en mijn paard word teminste niet met haar kin op haar borst getrokken. ;)

dat ze haar paarden mishandeld gaat natuurlijk te ver.Maar ik heb geen respect voor haar.
Laatst bijgewerkt door HorsesWoman op 02-05-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:27

Horsewoman, als je niet van de sport houd waarom ben je dan wel op zo'n concours? En waarom ga jij ruzie maken met iemand die onenigheid heeft met een ander?

Over je reactie op Rufus2 kan ik kort zijn en dat is dat je het duidelijk nog steeds niet begrijpt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:28

Bandida schreef:
easygoing schreef:

Ik ben niet bekend met deze discussie maar Bandida wat een vreemde opmerking:
Wat is slecht aan al het bovengenoemde?
Als je dergelijke dingen per definitie slecht vindt, vind ik het hypocriet dat je dan wél op je paard zit.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:30

easygoing schreef:
Horsewoman, als je niet van de sport houd waarom ben je dan wel op zo'n concours? En waarom ga jij ruzie maken met iemand die onenigheid heeft met een ander?

Je moet toch ooit een keer daar geweest zijn, dat was dus mijn 1e en laatste x.
2e vraag; aangezien ze dan ook nog flipt tegen ons, en dat pik je niet als je beetje normaal bent.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:33

HorsesWoman schreef:
easygoing schreef:

2e vraag; aangezien ze dan ook nog flipt tegen ons, en dat pik je niet als je beetje normaal bent.

Je hoeft er niet geweest te zijn hoor, niemand die je dwingt. Das echt je eigen keuze.
En ja kan mij niet wijs maken dat ze zo out of the blue tegen jullie tekeer ging overigens zeg je zelf dat jullie boos werden omdat ze onenigheid had met een ander.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:35

easygoing schreef:
HorsesWoman schreef:

Je hoeft er niet geweest te zijn hoor, niemand die je dwingt. Das echt je eigen keuze.
En ja kan mij niet wijs maken dat ze zo out of the blue tegen jullie tekeer ging overigens zeg je zelf dat jullie boos werden omdat ze onenigheid had met een ander.

yes, en waren in de stal, dus ze werd ook pissig op ons.
genoeg over dat,dat is maar een mini reden waarom ik haar niet mag.

Mijn mening is, wil je echt verstand overal van krijgen moet je ook alles 1 x hebben meegemaakt,
vandaar.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:37

meemaken doe je niet door 1x kaar een wedstrijd te gaan. en dat eerste trek ik nog steeds zwaar in twijfel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:44

HorsesWoman schreef:

bemoei je niet dan heb je dat niet. :+
Waarom moei jij je met wat in de piste gebeurt als je geen functie hebt en geen ruiter bent? :+