Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Abeltje77 schreef:Maar misschien kan ik beter niet in mijn rijkleren bij de slager gaan vragen naar een paardenbiefstukje....
Citaat:Maargoed TS k ben vegetariër en k ga toch ook niet al het vlees en vis (en als ik veganist zou zijn ook allen ei en melk producten) verstoppen?!
magda_90 schreef:Cyntje schreef:Das ook sterk overdreven, maar in meer producten dan je denkt
In hoeveel producten weet ik ook niet precies, maar in ieder geval veel. 3 kwart zou mij dan ook niets verbazen.
Ik eet niks waar ook maar iets van paardenvlees in zit 
Anoniem schreef:ut is wel erg triest van de TS heeft ze nog gereageerd int topic? (heb het niet helemaal door gelezen) maargoed zelf vind k dat als je wil zeuren over hoe zielig die paardjes zijn. Dat je dan beter geen vlees meer kan eten want 95% van de varkens die geslacht worden hebben een slechter leven gehad dan de paarden die geslacht worden..
Maargoed TS k ben vegetariër en k ga toch ook niet al het vlees en vis (en als ik veganist zou zijn ook allen ei en melk producten) verstoppen?!!
ik denk namelijk dat meer dan de helft van de producten in een supermarkt toch wel een van die dingen bevat(vooral eieren en melk dan moet je dus al de hele brood en zuivel afdeling verstoppen je krijgt echt niet alle melk achter de alpro soja
). magda_90 schreef:EvieNargileh schreef:Ik zal t niet eten als ik zou weten waar t overal in zit ..
In zo'n 3 kwart van alle voedselproducten die je kunt krijgen dus

, misschien hebben ze niet genoeg geld om hun paard te laten cremeren, of hebben ze het geld van de slacht hard nodig of vinden het cremeren een eng idee. Dat speelt ook nog allemaal mee hoor.En die paarden hebben een heel goed leven gehad inderdaad voordat ze bij de slager eindigde
. liedje89 schreef:Nou ja ik neem aan dat als je vegatarier bent je ook geen bot van een dier wil eten. Maar er zijn bijv. veel producten waarin dierlijk vet verwerkt zit oid en dan staat er toch niet altijd bij van welk dier. Er zijn natuurlijk ook dingen die met behulp van dingen worden gebakken als je bijv chips eet staat er niet altijd op de verpakking in wat voor olie het is gebakken.

Hypofocus schreef:liedje89 schreef:Nou ja ik neem aan dat als je vegatarier bent je ook geen bot van een dier wil eten. Maar er zijn bijv. veel producten waarin dierlijk vet verwerkt zit oid en dan staat er toch niet altijd bij van welk dier. Er zijn natuurlijk ook dingen die met behulp van dingen worden gebakken als je bijv chips eet staat er niet altijd op de verpakking in wat voor olie het is gebakken.
Wie heeft 't over vegetariërs... ???![]()
Ik niet in ieder geval
En kijk voor de grap eens op een chips verpakking: "100% zonnebloem olie" in vrijwel alle gevallen.
Plantaardige olie, gewonnen uit zonnebloemen dus. Staat er keurig op
En voor gelatine wordt in vrijwel alle gevallen botten/kraakbeen, etc. van biggen en runderen gebruik gemaakt. Het percentage paard is vrij laag.
Klopt, er staat bij dierlijk vet inderdaad niet van welk dier, maar paarden zijn geen bio-industrie. Dus het aandeel paard dat men daarvoor gebruikt is aanzienlijk minder dan het aandeel varkens en runderen.
. Hoewel het inderdaad wel voor het grootste deel koe en varken zal zijn wat overal in gedraait word. Denk ook dat die drie kwart nogal over dreven is hoor maar 1/4 zal je toch wel aankomen waar ook paardenvlees in kan zitten.