Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:14

Ahum... lees ik hierboven nou goed dat de verstopactie van TS gaat leiden tot méér eters van paardenvlees? _O-

Anoniem

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:20

Ja, het wekt nieuwsgierigheid op :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:27

weten jullie trouwens dat er niet in elke frikandel en kroket paardenvlees zit, zie het hierboven zovaak vallen. denk meld het even :D

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 06:56

Wij hebben thuis ook frikandellen zonder paardenvlees hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:18

ut is wel erg triest van de TS heeft ze nog gereageerd int topic? (heb het niet helemaal door gelezen) maargoed zelf vind k dat als je wil zeuren over hoe zielig die paardjes zijn. Dat je dan beter geen vlees meer kan eten want 95% van de varkens die geslacht worden hebben een slechter leven gehad dan de paarden die geslacht worden..

Maargoed TS k ben vegetariër en k ga toch ook niet al het vlees en vis (en als ik veganist zou zijn ook allen ei en melk producten) verstoppen?!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:25

Abeltje77 schreef:
Maar misschien kan ik beter niet in mijn rijkleren bij de slager gaan vragen naar een paardenbiefstukje....

Ik kom dus regelmatig in de AH in mijn kloffie, en het viel me al een tijdje op dat de slager me altijd heel enthousiast begroette dan :D
Paar maanden geleden knoopte hij een praatje met me aan, vroeg ik dus of hij ook iets met paarden had, toen zij hij dus dat ie aan de andere kant van het lijntje had gestaan, dat ie inderdaad paardenslachter geweest was. Hij begon zich al helemaal te verdedigen, verbaasde zich volgens mij dat ik niet heel kwaad werd ofzo :D

Alleen als ik "normale" kleren aan heb herkent ie me niet :( :D

EvieNargileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:32

Ik zal t niet eten als ik zou weten waar t overal in zit ..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:16

EvieNargileh schreef:

In zo'n 3 kwart van alle voedselproducten die je kunt krijgen dus :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:18

magda_90 schreef:
EvieNargileh schreef:

Das ook sterk overdreven, maar in meer producten dan je denkt :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:23

Cyntje schreef:

In hoeveel producten weet ik ook niet precies, maar in ieder geval veel. 3 kwart zou mij dan ook niets verbazen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:31

Sientje schreef:
Ahum... lees ik hierboven nou goed dat de verstopactie van TS gaat leiden tot méér eters van paardenvlees? _O-

Ja inderdaad. :+

Ik vind het gewoon echt de domste actie die je kunt bedenken.
Het ligt nu te verrotte achter de chips. :n

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:43

Citaat:
Maargoed TS k ben vegetariër en k ga toch ook niet al het vlees en vis (en als ik veganist zou zijn ook allen ei en melk producten) verstoppen?!

ik ben ook vegetarier,maar dit is toch wel een kinderachtige actie van je hoor.
frikandellen,kroketten,zuurvlees,veel snoepjes ect,daar zit dat echt wel allemaal in. ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:50

magda_90 schreef:
Cyntje schreef:

In hoeveel producten weet ik ook niet precies, maar in ieder geval veel. 3 kwart zou mij dan ook niets verbazen.

Geloof mij maar dat 3 kwart echt teveel is ;) Ik eet niks waar ook maar iets van paardenvlees in zit ;)
En das echt niet 3 kwart van de supermarkt :+

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:36

Hoe zou het trouwens inmiddels ruiken in die supermarkt? TS, heb je dat toevallig al gechecked...? :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:40

Anoniem schreef:
ut is wel erg triest van de TS heeft ze nog gereageerd int topic? (heb het niet helemaal door gelezen) maargoed zelf vind k dat als je wil zeuren over hoe zielig die paardjes zijn. Dat je dan beter geen vlees meer kan eten want 95% van de varkens die geslacht worden hebben een slechter leven gehad dan de paarden die geslacht worden..

Maargoed TS k ben vegetariër en k ga toch ook niet al het vlees en vis (en als ik veganist zou zijn ook allen ei en melk producten) verstoppen?!!

Volgens mij zou er dan echt niks overblijven om het achter te verstoppen }:0 ik denk namelijk dat meer dan de helft van de producten in een supermarkt toch wel een van die dingen bevat(vooral eieren en melk dan moet je dus al de hele brood en zuivel afdeling verstoppen je krijgt echt niet alle melk achter de alpro soja :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:45

magda_90 schreef:
EvieNargileh schreef:

Nee, dat is echt onzin ;)
Op ieder product is men verplicht alle ingrediënten te noemen.
Ik weet niet wat jij dagelijks naar binnen werkt, maar ik ben persoonlijk nog nooit een product tegen gekomen, waar paardenvlees in verwerkt zit.

Nou lust ik geen frikadellen, dat scheelt.
Maar het komt echt niet zoveel voor als je hier schrijft.

Ik weet ook niet precies wat je met "alle voedselproducten" bedoeld... Of je 't dan over snacks in de snackbar hebt, of echt álle voedsel producten.
Want als je 't over álle voedsel producten hebt, dan zit niet eens in 1% van die producten paardenvlees verwerkt. Dus zéker geen 75% ;)

Bovendien wordt "lijm" en gelatine enzo niet van het vlees gemaakt, maar van botten. Klein detail.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:50

Nou ja ik neem aan dat als je vegatarier bent je ook geen bot van een dier wil eten. Maar er zijn bijv. veel producten waarin dierlijk vet verwerkt zit oid en dan staat er toch niet altijd bij van welk dier. Er zijn natuurlijk ook dingen die met behulp van dingen worden gebakken als je bijv chips eet staat er niet altijd op de verpakking in wat voor olie het is gebakken.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:51

Hier n dordt is paardenworst erg bekend en wordt veel gegeten, mijn ouders houden er ook van ik vind het gewoon puur niet lekker, we hebben hier ook een paardenslager, tja.. ik ga mee met de opmerkingen die al eerder zijn gezegd over paarden en varkens. BTW Je moet ook kijken naar de mensen die hun paard naar de slacht brengen :), misschien hebben ze niet genoeg geld om hun paard te laten cremeren, of hebben ze het geld van de slacht hard nodig of vinden het cremeren een eng idee. Dat speelt ook nog allemaal mee hoor.En die paarden hebben een heel goed leven gehad inderdaad voordat ze bij de slager eindigde ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:55

liedje89 schreef:
Nou ja ik neem aan dat als je vegatarier bent je ook geen bot van een dier wil eten. Maar er zijn bijv. veel producten waarin dierlijk vet verwerkt zit oid en dan staat er toch niet altijd bij van welk dier. Er zijn natuurlijk ook dingen die met behulp van dingen worden gebakken als je bijv chips eet staat er niet altijd op de verpakking in wat voor olie het is gebakken.

Wie heeft 't over vegetariërs... ??? :?
Ik niet in ieder geval ;)

En kijk voor de grap eens op een chips verpakking: "100% zonnebloem olie" in vrijwel alle gevallen.
Plantaardige olie, gewonnen uit zonnebloemen dus. Staat er keurig op ;)

En voor gelatine wordt in vrijwel alle gevallen botten/kraakbeen, etc. van biggen en runderen gebruik gemaakt. Het percentage paard is vrij laag.

Klopt, er staat bij dierlijk vet inderdaad niet van welk dier, maar paarden zijn geen bio-industrie. Dus het aandeel paard dat men daarvoor gebruikt is aanzienlijk minder dan het aandeel varkens en runderen. ;)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:08

Volgens mij gaan we nu toch wel erg ver offtopic. :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:16

Hypofocus schreef:
liedje89 schreef:

Wie heeft 't over vegetariërs... ??? :?
Ik niet in ieder geval ;)

En kijk voor de grap eens op een chips verpakking: "100% zonnebloem olie" in vrijwel alle gevallen.
Plantaardige olie, gewonnen uit zonnebloemen dus. Staat er keurig op ;)

En voor gelatine wordt in vrijwel alle gevallen botten/kraakbeen, etc. van biggen en runderen gebruik gemaakt. Het percentage paard is vrij laag.

Klopt, er staat bij dierlijk vet inderdaad niet van welk dier, maar paarden zijn geen bio-industrie. Dus het aandeel paard dat men daarvoor gebruikt is aanzienlijk minder dan het aandeel varkens en runderen. ;)

Jij koopt dure chips hoor hypofocus op de chips van de budget merken staat dat er echt niet op :+ . Hoewel het inderdaad wel voor het grootste deel koe en varken zal zijn wat overal in gedraait word. Denk ook dat die drie kwart nogal over dreven is hoor maar 1/4 zal je toch wel aankomen waar ook paardenvlees in kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:23

Vrijwel alle chips worden tegenwoordig in plantaardige olie gebakken. Net zoals de producten in snackbars. Vrijwel allemaal bakken ze plantaardig.

Dierlijk vet is niet goed voor je rikketik, dus dat wil de overheid zoveel mogelijk beperken ;)

Ik weet niet uit m'n hoofd welke olie de chips van b- en c-merken exact gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nog met dierlijk vet werken ;)

*edit* net even opgezocht, zelfs bij de aldi verkopen ze chips met zonnebloem olie. :o :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:38

Nou ja ik dacht dat bijv de euroshopper chips wel gewoon in dierlijk vet werden gebakken daar staat ook niets op namelijk. Het is opzich wel waar dat veel meer productenen en horeca houders het nu in plantaardig doen maar het is toch (nog) niet verplicht of wel?

Maar er zit wel echt in een heleboel dingen stukken dier die je daar niet zou verwachten daar ging het meer om geloof ik. (We moeten de TS een beetje helpen anders weet ze de volgende keer als ze boodschappen gaat doen niet welke producten ze allemaal moet verstoppen)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:46

Ik ging een keer paardenbiefstuk afrekenen toen ik mijn rijkleding nog aan had.
De kassiere vroeg nog of ik wel gelezen had of het paardenvlees was _O-

Het meerendeel van de paardenliefhebbers eet geen paardenvlees omdat ze weten dat het een paard is.
Zonder dat ze het zouden weten eten ze het zo op :j
en ga nou niet vertellen dat nét jij het écht niet lust O:)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:48

biefstuk vind ik heerlijk, paardenworst...bah