Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:19

ik ga dit jaar voor de laatste keer omdat ik te oud en te groot ben maar ik ga om mijn liefste bronzo voor de laatste keer te zien ik rijd niet meer op hem gewoon wandelen heel veel knuffelen!! <3 maar ik geef toe sommige mensen zijn heel zielig met hun pony ik heb er een paar keer ook wat van gezegd ( lijk wel een politie agend dan XD) maar ze hebben de hoofdstellen afgeschafd door dat getrek enz nu rijden ze met halster.
xx

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:47

KLfan schreef:
Ze fokken idd zelf en tegen de tijd dat 10 pony's 20 zijn lopen alweer 50/60 kleintjes rond

jij hebt het makkelijk voor het zeggen!!

Marls

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:47

Ze kunnen de pony's ook kopen van handelaren zoals op de zuidlaardermarkt. Want inrijden is dan idd een heel gedoe.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:53

Toen ik er was heb ik wel eens meiden gezien van rond de 14, die dan gewoon die pony's gaan inrijden. Ze gaan erop hangen en dan gaan ze zitten. Meestal lopen ze van te voren als je ongeveer 2,5 zijn af en toe door het park met kinderen ernaast. Mag gewoon gratis geloof ik.

Vind het alleen niet de manier om die pony's in te rijden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:14

Ponyparkcity is gewoon een zielig park.. Ik snap niet dat mensen daarheen gaan. Vind het gewoon dierenmishandeling je kan haast de dierenbescherming wel gaan inschakelen.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:39

Volgens mij is die al heel vaak ingeschakeld, maar ze doen er niet veel aan. De dierenbescherming kent PPC volgens mij echt wel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:48

akkje schreef:
Volgens mij is die al heel vaak ingeschakeld, maar ze doen er niet veel aan. De dierenbescherming kent PPC volgens mij echt wel.

Als paarden eten en drinken, droge plekken niet te dun zijn, komt de dierenbescherming niet in actie.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:52

ha en die pony's doen het ook nog :O

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:09

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om beelden te plaatsen van mensen die daar geen toestemming voor hebben gegeven. Daarom heb ik het bericht verwijderd.

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:36

het is niet echt goed voor de pony's daar al die kinderen erop gelukkig worden de pony's elke avond goed bekenen of ze wondjes en dat soort dingen hebben OOK mogen pony's om de dag het weiland in dan wel s''avonds er zijn ook regels over gewicht en grote van de kinderen. Maar ik vindt het wel zielig dat de pony's daar geen namen hebben die verzinnen de kinderen de ene keer heet de pony peertje en de ander keer rockey maar aan de ene kant snap ik het ook wel al die 300 pony's een naam geven en ook nog eens onthouden is wel veel werk :o en de pony's krijgen wel erg veel aandacht teveel soms....

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:51

verapony88 schreef:
het is niet echt goed voor de pony's daar al die kinderen erop gelukkig worden de pony's elke avond goed bekenen of ze wondjes en dat soort dingen hebben OOK mogen pony's om de dag het weiland in dan wel s''avonds er zijn ook regels over gewicht en grote van de kinderen. Maar ik vindt het wel zielig dat de pony's daar geen namen hebben die verzinnen de kinderen de ene keer heet de pony peertje en de ander keer rockey maar aan de ene kant snap ik het ook wel al die 300 pony's een naam geven en ook nog eens onthouden is wel veel werk :o en de pony's krijgen wel erg veel aandacht teveel soms....

wel hoor ze hebben allemaal een VASTE naam ;) die staan op hun halsband.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:52

verapony88 schreef:

Tuurlijk, het is heel zielig dat ze geen naam hebben, veel zieliger dan dat er te grote kinderen op rijden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:59

jonge paarden zijn eerst idd loop pony . heb er vaak genoeg 1 of soms 2 meegenomen en bij het huisje rustig laten lopen. verder ben ik het niet eens met de manier van het doen en laten. vroeger hadden ze nog grote pony's en dat was veel beter. dus niet shetjes maar ook fjorden denk dat die gewoon terug moeten komen. maar is weer onveratwoord ivm crossen door oudere tieners. ja die tijden in het begin waren super nog een foto die ook op mijn nachtkastje staat , die herrinert aan die mooie tijd :

Afbeelding

was in 97 en was amper 5 jaar.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:29

ach verandering zal er toch niet komen en ik ken iemand die 16 is en die past nog ruim op mijn shetlander ( qua lengte en gewicht ) dus een leeftijdsgrens is niet echt handig nee eerder gewicht/lengte en dat hoef je echt niet te meten/wegen.
en in theorie worden de pon's goed verzorgd alleen de huurders doen dit niet altijd dus meer toezicht.

ik ben geen vriend van ppc maar ook geen vijand omdat ik het nooit met eigen ogen heb gezien

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:53

Ik kom er al vanaf 2007, en ik weet 1 ding zeker ; het is zeker geen dierenmishandeling! Anders bestond het al lang niet. Die pony's krijgen vaak genoeg aandacht, en ik zie ook regelmatig een hoefsmid bij die shetjes hoor ;) En er zijn nu ook strengere regels, alleen kinderen t/m 12 mogen rijden, als je ouder bent mag je alleen maar wandelen met een pony'tje. En er rijden genoeg van die cowboys rond om alles in de gaten te houden. En je mag ook zegmaar je pony niet slaan met een zweep.

Dus ik snap niet wat het probleem is . :S

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:31

De filmpjes die hier neer gezet worden zijn allemaal filmpjes uit 2008 ofzo.
Nu is het al een heel stuk veranderd. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:41

xJess schreef:
De filmpjes die hier neer gezet worden zijn allemaal filmpjes uit 2008 ofzo.
Nu is het al een heel stuk veranderd. ;)

Er zijn genoeg filmpjes uit 2010, waar je het nogsteeds ziet.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:17

Ze hoeven geen dresuur pony te hé. Mijn neefjes konden ook zo op mijn shet weg rijden.

@Sjors493: hoe bedoel je dat ik dat makkelijk an zeggen het was alleen een objectieve uitspraak.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:00

Ik weet niet waar jullie een brief over willen sturen, maar dingen over maximum lente/gewicht zijn allang besproken hoor, en er zijn 2 jaar geleden ook wat dingen voorgevallen waardoor ze nu veel strenger controleren. En kinderen boven de 12 krijgen wel een pony mee, maar zodra ze tijdens een controle (die ze nu veel uitvoeren) die kinderen zien galopperen of iets kunnen ze gelijk hun pony inleveren.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:03

Het had ook geen zin gehad om een brief te sturen want ze veranderen toch niks anders haddenze dat allang gedaan. ;)

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:58

xxliekeee schreef:
Ik weet niet waar jullie een brief over willen sturen, maar dingen over maximum lente/gewicht zijn allang besproken hoor, en er zijn 2 jaar geleden ook wat dingen voorgevallen waardoor ze nu veel strenger controleren. En kinderen boven de 12 krijgen wel een pony mee, maar zodra ze tijdens een controle (die ze nu veel uitvoeren) die kinderen zien galopperen of iets kunnen ze gelijk hun pony inleveren.

Ben er ook wel eens geweest, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iemand van een pony afstuurden. Ik kan je wel zeggen dat die mensen die daar werken enzo, meer geven om het geld dan om de pony's. Anders zouden ze sowieso al niet kinderen van 12 op zulke kleine beestjes laten rijden. Zelfs kinderen van rond de 1,60m vind ik al te groot voor een shet (heb ook het idee dat ze steeds kleinere beestjes krijgen daar, want eerst hadden ze ook nog grotere pony's, tegenwoordig is het moeilijk om een pony te krijgen waar je ook echt oppast) (gehoord van een stel mensen die daar ook waren)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:00

akkje schreef:
xxliekeee schreef:

Ben er ook wel eens geweest, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iemand van een pony afstuurden. Ik kan je wel zeggen dat die mensen die daar werken enzo, meer geven om het geld dan om de pony's. Anders zouden ze sowieso al niet kinderen van 12 op zulke kleine beestjes laten rijden. Zelfs kinderen van rond de 1,60m vind ik al te groot voor een shet (heb ook het idee dat ze steeds kleinere beestjes krijgen daar, want eerst hadden ze ook nog grotere pony's, tegenwoordig is het moeilijk om een pony te krijgen waar je ook echt oppast) (gehoord van een stel mensen die daar ook waren)

Kinderen van 1.60...

Voor een grote Shet trek ik de grens van 1.45m.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:41

akkje schreef:
xxliekeee schreef:

En dat jij nog nooit gezien hebt dat er iemand van z'n pony gestuurd wordt betekend dat het nog nooit gebeurd is? Je zegt zelf dat je er pas 1 keer geweest bent, dus denk niet dat je daar dan een goed beeld van hebt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:38

vroeger heb ik er ook op die fjorden gereden, een keertje met mijn nicht, voor een uurtje.. jaar later waren ze weg. was wel echt geweldig als herinnering.

maar ik snap het wel dat die weg zijn.. als ik verhalen hoor van volwassen die erop gingen rijden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:37

Een volwassen iemand kan makkelijk op een fjord rijden dat kan een fjord wel dragen.
Maar waarom die fjorden nu weg zijn weet ik ook niet maar paarden worden daar wel heel slecht behandeld..