wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:18

montoya schreef:
sorry almera jij hoort en mag ook niet eens meer op de pony,s qua leeftijd . dus ook niet stappen ook al is het maar een half uurtje . ik vind regels zijn regels en ook voor het welzijn van de pony,s

jij bent dus duidelijk iemand die niet weet waar ie het over heeft, de regels zyn tot 12 jaar omdat de meeste kinderen rond de 12 jaar wel rond de 50 kg zyn, iedereen mag erop als ie wat ouder is, als je maar niet lang bent en niet zwaar bent, ik bedoel een kind van 12 kan 1,75 en 60 kg zijn terwijl iemand van net 15 (ik dus) 1,60 is en 39 kg, dus dat slaat nergens op, overigens is de pony van my niet de makkelykste en zal ze nooit luisteren naar een klein meisje, dus zolang er wat oudere maar wel niet te zware en niet te lange meisjes komen, is dat juist handig, voor ponys als split,poohbear,jacobus enzo, en sowieso ook voor het inrijden van nieuwe grotere ponys, want er zijn niet zoveel meisjes van rond de 8 die een jong ponytje kunnen inryden, en sowieso er komen nu steeds grotere ponys, dus wat is het probleem? en nogmaals; ik zit er hooguit een half uurtje per dag op, dat is dan stappen, en gewoon stukjes laten eten als ik erop zit enzo, ik zou er nog makkelyk op kunnen galloperen, maar ik vind dat gewoon niet fyn dus als ze haar energie kwijt moet ga ik ernaast rennen, dus geen commentaar op me alsjebliefd want je weet niet waar je het over hebt ;)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:23

en nog iets, je hebt het over het welzijn van de pony, nou geloof me, ze hebben liever iemand als ons die byna niet ryd, alleen maar stapt, ze lekker in de bak laten uitrusten en weet waar die mee bezig is, dan een kind van 8 die in de bek trekt, schopt, mept en heel de dag gallopeert, ik geloof niet dat deze geweldige ponys (vooral de witte met zwarte vlekjes :D) er zo slecht uitzien ;)

kijk is hoe hard ze werken, jaja het zweet loopt van ze af he =)
Afbeelding

enne jaa iedereen daar ryd met bit want we houden van in de mond trekken.
Afbeelding

en kijk is hoe mager deze ponys zyn, nou dat kan echt niet hooor ;o
http://i27.tinypic.com/11h6r2q.jpg

wat een zielige pony he.
http://i31.tinypic.com/34qwsyf.jpg

kyk is hoe mager ze zyn en hoe verdrietig ze kyken, jaa deze ponys worden zwaaaaaaar mishandeld.
http://i32.tinypic.com/w77fn.jpg

zie deze 3 eens hard werken dan.
http://i30.tinypic.com/28gwc5x.jpg

en deze zien er ook echt zwaaaar afgeraced uit he..
http://i31.tinypic.com/2zoj52f.jpg

ik hoop jullie hiermee een beetje duidelyk te maken dat jullie gepreek 9 van de 10 x nergens op slaat, en dat er idd soms welleens een paar racertjes zyn, maar dat zyn 9 van de 10x ook kinderen van rond de 8 jaar dus kom dan niet zeuren over 'die veel te oude kinderen op die arme kleine ponytjes' oke danku.
Laatst bijgewerkt door lindake op 20-09-09 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link gezet, je mag maximum 2 foto's plaatsen

montoya

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:21

nou ik weet zekers wel waar ik het over heb we komen er al jaren.
en je hoort mij niet zeggen dat ze het daar slecht hebben anders kwam ik er niet .
maar de regels zijn 12 hoe je het went of keert en wat ze toelaten jah dat is voor de verzorgers . maar er staat duidelijk tot 12 jaar . verders ga ik niet met je in discussie

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:03

De pony's in ppc hebben het inderdaad zoals almeralover al zegt
een lui leventje hoor.
Bij kleine kinderen hoeven ze niks te doen en als er een keertje een racer op hun rug zit en ze willen niet liggen die kinderen er al naast daar zijn die pony's eigenwijs genoeg voor.
Ze zijn ook allemaal lekker dik ( op 2 oudjes na dan)
Ik vind dat het allemaal wel erg wordt overdreven!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:43

Almeralover:
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken om te zeggen dat ze 'mishandeld' worden.
Maar het zijn sowieso de kleine dingen die totaal onverantwoord zijn. Zoals dat je zonder cap rijdt op een pony zonder tuig.
Of het feit dat hij maar 1 stap naar voren hoeft te doen op foto nummer 3 en hij staat in z'n touw, met alle gevolgen van dien.

Dit soort foto's bewijzen juist alleen maar dat de kinderen die in PPC komen niet verantwoordelijk genoeg zijn om voor deze pony's te zorgen. Ík zou het iig niet in m'n hoofd halen om met m'n eigen paard zo te rijden zonder cap en tuig, of om hem zo met het touw voor z'n benen te laten staan.

Daarbij vind ik die halsbanden er ook alles behalve comfortabel uitzien. Pony kan niet eens door z'n kaak buigen, arm ding.

Ook nog eens: Hoezo worden de regels goed nageleefd?????? Je bent 14 en het is TOT 12. En je rijdt er nog vrolijk op los zo te zien. Als er echt zo goed gecontroleerd werd dan was je er allang vanaf gesleurd door een medewerker.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 19-09-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:43

Skittle :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:16

ik kan ook fotos maken op een goed moment ;)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:40

Focussed schreef:
Almeralover:
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken om te zeggen dat ze 'mishandeld' worden.
Maar het zijn sowieso de kleine dingen die totaal onverantwoord zijn. Zoals dat je zonder cap rijdt op een pony zonder tuig.
Of het feit dat hij maar 1 stap naar voren hoeft te doen op foto nummer 3 en hij staat in z'n touw, met alle gevolgen van dien.

Dit soort foto's bewijzen juist alleen maar dat de kinderen die in PPC komen niet verantwoordelijk genoeg zijn om voor deze pony's te zorgen. Ík zou het iig niet in m'n hoofd halen om met m'n eigen paard zo te rijden zonder cap en tuig, of om hem zo met het touw voor z'n benen te laten staan.

Daarbij vind ik die halsbanden er ook alles behalve comfortabel uitzien. Pony kan niet eens door z'n kaak buigen, arm ding.

Ook nog eens: Hoezo worden de regels goed nageleefd?????? Je bent 14 en het is TOT 12. En je rijdt er nog vrolijk op los zo te zien. Als er echt zo goed gecontroleerd werd dan was je er allang vanaf gesleurd door een medewerker.

jij wilt echt niet lezen he? voor de 10e x; de regelt TOT 12 zyn niet persee tot 12, het is gewoon een limit zegmaar omdat je nooit precies een leeftyd kan zeggen omdat de ene op zyn 12e al 60 kg is en de andere 30, dus hebben ze gezegt tot 12 MAAR ALS JE OUDER BENT EN NIET ZWAAR OF LANG MAG JE NOG. dus dan leef ik de regels na toch ? ik ben niet lang en niet zwaar, ja ik ben idd iets te lang voor split, maar ik ryd ook byna nietmeer he, behalve dat half uurtje per dag stappen ZONDER HOOFDSTEL en dan kan je zeggen dat het onverantwoord is? zoiets heet natural horsemanship, wat ik ook doe met myn eigen pony, maar uit jou verhaal blykt wel dat je 9 van de 10 x keurig netjes met hoofdstel lekker bitje, zadel etc ryd op je paard (als je die hebt), die halsbanden zien er idd niet lekker uit, maar er kan zo minimaal 1 vuist tussen, en die banden MOETEN gewoon omdat je anders niet kan reserveren enzo, in de winter als het dicht is gaan ze allemaal af, en over de pony waarvan de teugel te 'lang' is, deze pony doet by elke stap die ze zet haar hoofd omhoog, dus daarom kunnen de teugels zo blyven omdat ze elke x weer naar achter glijden, en aub geen commentaar op die pony want dat is een eigen pony dus dat meisje weet echt wel waar ze mee bezig is he nadat ze der al 10 jaar heeft ;)
oja en dan nog 1 ding, 'Dit soort foto's bewijzen juist alleen maar dat de kinderen die in PPC komen niet verantwoordelijk genoeg zijn om voor deze pony's te zorgen.' ik vind het wel heel grappig dat je dat zegt hoor, even voor de duidelijkheid, ik heb een pony die vroeger mishandeld is, toen ik haar kreeg durfde ze NIKS en was ze overal bang voor, je kon haar niet aaien etc, nu 3 jaar later kan ik ALLES bij haar doen, ze loopt achter me aan, ze vertrouwd me, en ik denk niet dat dat gelukt was als ik niet verantwoordelijk genoeg was? ik heb echt wel verstand van ponys, en er komen idd kinderen in ppc die niet kunnen ryden, en 9 van de 10 x durven die ook alleen maar heel de dag te stappen en er zyn sowieso lessen + 1 verplichte ponyinstructie waar je heen moet omdat je anders je pony niet meekrygt.

en @ _bitje_ ; wat jy zegt vind ik wel super triest, het komt op mij neer alsof je wilt zeggen dat ik superslecht voor myn pony ben en dat ik even fotos maak als ze uitrust ofzo? nou geloof wat je geloven wilt, vraag het aan IEDEREEN die ooit tegelyk met my is geweest, hoe myn fotos zyn, zo ben ik voor splittie, en eigenlyk interesseert het me geen flikker wat jullie denken over hoe ik voor splittie ben, als ik&splittie & nog 10duizend andere mensen zelf maar weten dat ik er goed voor ben, ik bedoel; waarom denk je dat wy gratis een pony meekrygen die net koliek heeft gehad en het nog heel rustig aan moet doen en nog niet bereden mag worden? denk je nou echt dat ze dat zouden doen als ze ook maar denken dat wij geen verstand hebben van ponys of dat we er wel op zouden gaan rijden? denk het niet. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:43

jou fotos zien er erg vriendelijk en blij uit , zoal voor de pony als
voor jou, maar nog vind ik het triest dat sommige die paarden helemaal
verpesten door achter het huisje nare dingen met ze uit te halen etc.
dan heb ik het niet over jou mag ik aanemen ? :)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:52

_Bitje_ schreef:

nee oke sorry dat ik zo reageerde dan maar omdat ik hier geloofik de enige ben (op deze pagina) die het voor ppc opnam & fotos had geplaatst dacht ik dat je het over my had ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:55

Gewoon zielig spul daar, al die mensen en kinderen, die eraan zitten en trekken.

Dit moet verboden worden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:57

Almeralover schreef:
_Bitje_ schreef:

nee oke sorry dat ik zo reageerde dan maar omdat ik hier geloofik de enige ben (op deze pagina) die het voor ppc opnam & fotos had geplaatst dacht ik dat je het over my had ;)

:D

Ragdollcat schreef:
Gewoon zielig spul daar, al die mensen en kinderen, die eraan zitten en trekken.

Dit moet verboden worden.

sommige kinderen zijn idd heel extreem :n

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:14

Laatst bijgewerkt door lindake op 20-09-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link gezet, je mag maximum 2 foto's plaatsen

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:17

er zyn idd sommige mensen die echt debiel zyn en gewoon niet snappen dat die pony leeft, en vroeger werd er idd ook bar weinig aan gedaan, maar nu lopen er mensen door het park waarvan je niet zien dat ze by ppc horen, maar als ze foute dingen zien krygen die mensen een waarschuwing, nog een x dat zien is pony inleveren en voor de rest van de vakantie geen pony meer, dus er zyn idd wel minpunten, maar ze zyn echt hard bezig om die weg te werken :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:10

Almeralover schreef:
_Bitje_ schreef:

dan heb jij niet alles gelezen als je goed gelezen had had je ergens in het begin gezien dat ik heb gezegt dat die pony,s het daar niet zwaar hebben en dat ze goed verzorgt worden . maar jij trek je alles wel aan naar je zelf toe .
jammer hoor !!!!!!!

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:53

almeralover schreef:

montoya schreef:
dan heb jij niet alles gelezen als je goed gelezen had had je ergens in het begin gezien dat ik heb gezegt dat die pony,s het daar niet zwaar hebben en dat ze goed verzorgt worden . maar jij trek je alles wel aan naar je zelf toe .
jammer hoor !!!!!!!

ik had het niet tegen jou maar tegen _bitje_ ??

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:09

ikke? :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:11

Moderatoropmerking:
Dames, letten jullie er wel op dat het de bedoeling is om op een respectvolle manier te posten?

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:24

het lykt me een goed idee als vanaf nu alle ppc-haters weg gaan uit dit topic want dit is een 'wie is jou lievelings shet uit Ponyparcity' topic en niet een 'ik haat ppc' topic ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:37

Almeralover schreef:
@ bonita_bon; je kan nu wel een hele preek tegen my gaan houden waar je je allemaal aan irriteert, en het zal vast wel allemaal kloppen, maar er zyn de laatste jaren superveel dingen veranderd, je MOET nu bitloos ryden, zien ze je 1x met een bit(hoe kom je aan een bit) kryg je een waarschuwing, nog een x is pony inleveren, de filmpjes waar jy het over had van ponyparkcity 2008 dat klopt inderdaad, maar de helft daarvan is nu verbannen uit ppc(nee van een groot gedeelte staat nu ook ppc 2009 op internet, zelfde kinderen, zelfde fouten, alleen iets ouder en zwaarder) en de andere helft komt nietmeer of is zo geschrokken dat ze niks anders meer doen dan ernaast lopen, en even over je commentaar over myn fotos; ten 1e ja ik weet dat ik wat te groot ben, ik ryd ook hooguit een half uurtje per dag en met rijden bedoel ik alleen maar stappen, ik ben 39 kg ik ben mn hele leven al licht geweest, maar daar gaat het nu niet om, ik kom er nog heen omdat ik supergek op die pony heb en ik haar al sinds 2004 elk jaar zo'n 6/7 keer heb, ik heb haar zo'n beetje alles geleerd (de paardenmensen onder ons snappen waarom ik deze zin accentueer), aangezien ik de eerste was die haar had sinds ze daar stond, en over dat ze vast stond aan een bit, dat is inderdaad slecht, 1 van de redenen waarom de ponys nu bitloos staan, maar vergeet niet dat alle ponys zo stonden, en de ponys daar zo zyn opgevoed dat ze ook blyven staan en niet gaan lopen trekken zodat hun mond uitscheurt(omg....), sowieso deed ik dit byna nooit maar dit was omdat we toen heel even een ijsje gingen halen, en degene die de foto maakte bleef er voor de zekerheid bij zodat als er een pony toch zou schrikken ofzo, die gelyk losgemaakt kon worden.
Verder vallen de hoeven & tanden tegenwoordig super mee (en jij hebt er verstand van? je bent tandarts? Niet... ow... dierenarts dan? ook niet... uhm... instructeur? nee? goh... je bent net 15.........., ik ben pas 2weken geweest en de 1e dag zag ik dat mn pony nogal lange hoeven had, ik heb dat gemeld en 2 dagen later is ze bekapt, het is logisch dat ze het niet kunnen overzien met rond de 400 ponys (danku je maakt mijn punt), maar als je zoiets ziet (ALS ja...) meld het dan, dan wordt het probleem gelyk verholpen, verder zijn er idd kinderen die heeeeel de dag galloperen(nu opeens weer wel?!), toen ik er 2weken was heb ik dat ook vaak genoeg gezien(genoeg filmpjes ervan op internet), maar vroeger was het elke keer kregen ze wel een waarschuwing maar werd er niets aan gedaan, nu zijn ze daarintegen super streng, eerst 1 waarschuwing en by de volgende klacht wordt je pony ingenomen, dus nogmaals; het park is veranderd, de regels zijn aangescherpt dus je moet niet heel je leven dezelfde mening houden, kyk ook naar de goede dingen, sommige mensen beweren dat ponys het op een manege beter hebbe, de ponys van ppc leven hoe een pony hoort te leven, ze kennen geen zadels (hoe naief, een passend zadel is 100 keer beter ivm drukverdeling dan zonder zadel), worden bitloos gereden (ook op de meest recente filmpjes is nog een bit te zien, bovendien is bitloos niet automatisch vriendelijker), staan met ze alle in een mega grote inloopstal+weide, en hebben 9 van de 10x een supergoed iemand, helaas zullen er altijd slechte mensen blyven komen, maar dat kan het park niet voorkomen, ze kunnen alleen zorgen dat die mensen geen pony meer krygen, en dat doen ze nu ook, denk daar maar eens aan (nee sorry, de negatieve dingen overschaduwen BY FAR de positieve) =)

I rest my case...

NOGMAALS almeralover, er zijn heus goede kinderen en er zijn ook goede regels, maar helaas blijft het feit dat ppc een commercieele ellende is voor die diertjes...
Ik hoop dat iemand van de directie een keer zijn oogkleppen afdoet en een groot slot om het hek gooit...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:59

Almeralover: Het feit dat je zonder harnachement rijdt wil nog niet meteen zeggen dat je aan NH doet hoor :) . Of wil je me nu wijsmaken dat jij ook in een roundpen met deze pony traint via bijv. Parelli? Dacht het niet :n

Joh, als jij wil zeggen dat je er verantwoordelijk genoeg bent... moet je zelf weten. Je foto's spreken alleen voor zich, en je manier van discussiëren zegt meer over jouw volwassenheid dan dat ze zelf zegt :) .

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:10

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:23

hoor je my zeggen dat ik met DEZE pony aan NH doe? ik ben niet achterlijk hoor ik heb die pony 6 keer per jaar en ik weet echt wel dat je er heeeel veel tyd aandacht en moeite in moet steken om met NH te beginnen, ik doe het met mn eigen pony, verder ga ik hier niet op in aangezien ik byna alles al 20x heb gezegt.
xxxxxxx

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:04

Ja, je zegt zelf: Dat zonder tuig is NH hoorrrrrrr.
Dus :)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:45

hhahahahahahahahah je ziet my dat nergens zeggen hoor, ik probeer die pony de beginselen van NH aan te leren ja, maar daar blyft het ook by, ze is nou eenmaal niet van my dussja, en ga allemaal naar je haattopic alsjebliefd want dit is een topic voor ppc fans =)