Almeralover schreef:@ bonita_bon; je kan nu wel een hele preek tegen my gaan houden waar je je allemaal aan irriteert, en het zal vast wel allemaal kloppen, maar er zyn de laatste jaren superveel dingen veranderd, je MOET nu bitloos ryden, zien ze je 1x met een bit(hoe kom je aan een bit) kryg je een waarschuwing, nog een x is pony inleveren, de filmpjes waar jy het over had van ponyparkcity 2008 dat klopt inderdaad, maar de helft daarvan is nu verbannen uit ppc(nee van een groot gedeelte staat nu ook ppc 2009 op internet, zelfde kinderen, zelfde fouten, alleen iets ouder en zwaarder) en de andere helft komt nietmeer of is zo geschrokken dat ze niks anders meer doen dan ernaast lopen, en even over je commentaar over myn fotos; ten 1e ja ik weet dat ik wat te groot ben, ik ryd ook hooguit een half uurtje per dag en met rijden bedoel ik alleen maar stappen, ik ben 39 kg ik ben mn hele leven al licht geweest, maar daar gaat het nu niet om, ik kom er nog heen omdat ik supergek op die pony heb en ik haar al sinds 2004 elk jaar zo'n 6/7 keer heb, ik heb haar zo'n beetje alles geleerd (de paardenmensen onder ons snappen waarom ik deze zin accentueer), aangezien ik de eerste was die haar had sinds ze daar stond, en over dat ze vast stond aan een bit, dat is inderdaad slecht, 1 van de redenen waarom de ponys nu bitloos staan, maar vergeet niet dat alle ponys zo stonden, en de ponys daar zo zyn opgevoed dat ze ook blyven staan en niet gaan lopen trekken zodat hun mond uitscheurt(omg....), sowieso deed ik dit byna nooit maar dit was omdat we toen heel even een ijsje gingen halen, en degene die de foto maakte bleef er voor de zekerheid bij zodat als er een pony toch zou schrikken ofzo, die gelyk losgemaakt kon worden.
Verder vallen de hoeven & tanden tegenwoordig super mee (en jij hebt er verstand van? je bent tandarts? Niet... ow... dierenarts dan? ook niet... uhm... instructeur? nee? goh... je bent net 15.........., ik ben pas 2weken geweest en de 1e dag zag ik dat mn pony nogal lange hoeven had, ik heb dat gemeld en 2 dagen later is ze bekapt, het is logisch dat ze het niet kunnen overzien met rond de 400 ponys (danku je maakt mijn punt), maar als je zoiets ziet (ALS ja...) meld het dan, dan wordt het probleem gelyk verholpen, verder zijn er idd kinderen die heeeeel de dag galloperen(nu opeens weer wel?!), toen ik er 2weken was heb ik dat ook vaak genoeg gezien(genoeg filmpjes ervan op internet), maar vroeger was het elke keer kregen ze wel een waarschuwing maar werd er niets aan gedaan, nu zijn ze daarintegen super streng, eerst 1 waarschuwing en by de volgende klacht wordt je pony ingenomen, dus nogmaals; het park is veranderd, de regels zijn aangescherpt dus je moet niet heel je leven dezelfde mening houden, kyk ook naar de goede dingen, sommige mensen beweren dat ponys het op een manege beter hebbe, de ponys van ppc leven hoe een pony hoort te leven, ze kennen geen zadels (hoe naief, een passend zadel is 100 keer beter ivm drukverdeling dan zonder zadel), worden bitloos gereden (ook op de meest recente filmpjes is nog een bit te zien, bovendien is bitloos niet automatisch vriendelijker), staan met ze alle in een mega grote inloopstal+weide, en hebben 9 van de 10x een supergoed iemand, helaas zullen er altijd slechte mensen blyven komen, maar dat kan het park niet voorkomen, ze kunnen alleen zorgen dat die mensen geen pony meer krygen, en dat doen ze nu ook, denk daar maar eens aan (nee sorry, de negatieve dingen overschaduwen BY FAR de positieve) =)
I rest my case...
NOGMAALS almeralover, er zijn heus goede kinderen en er zijn ook goede regels, maar helaas blijft het feit dat ppc een commercieele ellende is voor die diertjes...
Ik hoop dat iemand van de directie een keer zijn oogkleppen afdoet en een groot slot om het hek gooit...