[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:34

voor de mooi kan het niet meer, maar volgensmij belemmer je de pony niet, dus ik vind dat het nog kan!

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:26

Ik vind dat het nog net kan. Als je je beugels een gaatje langer doet ziet het er vast al beter uit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:39

ik vind je te lang

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:43

Je beugels mogen wel wat langer. Dat scheelt denk ik ook al in beeld. Je bovenlichaam lijkt wat lang. Dus voor het mooie ben je wellicht te groot maar je kunt zelf het beste inschatten of je de pony ook daadwerkelijk in de weg zit. Aan je gewicht zal het in ieder geval niet liggen. Voor mij ben je een twijfelgeval.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:44

Aan je gewicht twijfel ik niet, maar ik vind je toch wel echt wat te lang...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:46

Ik vind het nog net passen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:24

Ze belemmert het paard al qua zit volgens mij, niet eens qua lengte. Langere beugels.

Rij overigens nu nog wel eens op een shetje, korte stukjes. Ponybeest is volgens mij krap aan 1 meter en ik 1,70. Maar oké dat hoort ook gewoon niet haha

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:31

Dat vind ik echt niet kunnen Slvna. Met 1.70m belast je een shetlander ontzettend. Je kan zo goed als meelopen.

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:33

xSlvna schreef:
Knip...

Rij overigens nu nog wel eens op een shetje, korte stukjes. Ponybeest is volgens mij krap aan 1 meter en ik 1,70. Maar oké dat hoort ook gewoon niet haha

Dat hoort inderdaad niet, en dat je het weet en er dan nogsteeds op rijd vind ik heel erg. Ik ben 1.76 en ik stap niet op een pony kleiner dan 1.50, maar 1 meter? Dan kan je bijna mee lopen! Arme pony

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:35

Met 1.70 op een shet is gewoon mishandeling. Dat vind ik echt niet kunnen :n

De vorige foto vind ik een twijfelgeval, misschien oogt het beter als je beugels was langer zitten omdat je nu niet in een loodlijn zit.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:36

M0N5T3R schreef:
xSlvna schreef:
Knip...

Dat hoort inderdaad niet, en dat je het weet en er dan nogsteeds op rijd vind ik heel erg. Ik ben 1.76 en ik stap niet op een pony kleiner dan 1.50, maar 1 meter? Dan kan je bijna mee lopen! Arme pony

Precies dit :j Ik ben 1.77/1.78 en stap ook echt niet op een een smallere pony kleiner dan 1.50 of een bredere pony kleiner dan 1.45.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:38

Als ie er last van had, zou hij me wel eraf bokken. :+

Spoiler:
Grapje. Zit er ook maar once in a while op voor 100 meter... word gereden door iemand die 40 cm kleiner is maar wel nog 5 a 10 kg zwaarder als ik. Dus dan vind ik mezelf niet zo verschrikkelijk :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:39

xSlvna schreef:
Ze belemmert het paard al qua zit volgens mij, niet eens qua lengte. Langere beugels.

Triest :n

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:42

xSlvna schreef:
Als ie er last van had, zou hij me wel eraf bokken. :+

Grapje. Zit er ook maar once in a while op voor 100 meter... word gereden door iemand die 40 cm kleiner is maar wel nog 5 a 10 kg zwaarder als ik. Dus dan vind ik mezelf niet zo verschrikkelijk :')

Zelfs voor 100 meter ben je veel te groot! Niet meer op die pony stappen!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:53

1,70 op een shet van 1 Meter!! Misschien ben je heel erg slank en weeg je minder dan 45 kilo maar je hebt dan echt veels te lange benen. Ikzelf ben 1,52 en 35 kilo en ik rijd op een shet van 1.06 ik ben aan de grote kant maar mijn voeten komen net onder zijn buik uit ( hij is echt veel afgevallen dus is hij niet te dik ofzo meer)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:06

ik vind de vorige foto eigenlijk wat te groot..

immers je moet zeker 3-4 gaatjes langer zitten om het mogelijk te maken dat je vertikaal in een rechte lijn zit..

zoals de foto nu is, is je bovenlichaam al flink aan de lange kant, maar eigenlijk moet je ook naar je bovenbeen kijken, dat gedeelte dat nu naar voren steekt moet bijna geheel naar beneden komen te hangen.. je hebt jezelf aangepast aan je pony, maar daarmee belemmer je de pony al.

ik denk dat je beter naar een pony/paardje om kunt gaan kijken die zeker 10 cm groter is, maar voor het fijnere rijden eigenlijk al 15 cm.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:15

maar ik reed laats op een shet van 90 cm ikzelf 1,52 maar ik was de 2e die op hem reed.. Je kan er moeilijk een klein kindje opzetten. Ik heb er een halfuur op gezeten.. Sindsdien ook nooit meer. Ik raakte als ik een beetje schuin ging hangen de grond.... Dus 1,70 op 1 meter kan dan ook niet...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:23

ik denk dat ze nu wel vaak genoeg gehoord heeft dat jullie het niet vinden kunnen. denk niet dat het nodig is om het nog vaker te zeggen. ze heeft de hint vast wel begrepen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:18

Ik vind die laatste nog wel passen hoor

DaphneMaddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:40

Ik vind het erg grappig dat mijn rij instructeur het perfect vind passen. Jullie moeten gewoon op iedereen commetaar hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:42

Ik vind het echt niet perfect passen hoor. Maar ja, wie ben ik he.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:43

DaphneMaddox schreef:
Ik vind het erg grappig dat mijn rij instructeur het perfect vind passen. Jullie moeten gewoon op iedereen commetaar hebben

Dat is niet zo... Ik vind het gewoon echt niet passen :)

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:45

Ik vind t ook niet meer passsen, en al helemaal niet meer perfect...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:45

DaphneMaddox schreef:

waarom zet je dan in hemelsnaam een foto van jezelf en vraag je het aan mensen?
Zoals je zelf al aangaf, je begon er zelf ook al aan te twijfelen.. En nu je daarvan bevestiging krijgt van de mensen hier, die dezelfde indruk hebben als de mensen die het rl tegen je zeggen, is het ineens commentaar leveren? misschien het topic nog even goed doorlezen, want er zijn ook meer dan voldoende foto's waar mensen gewoon passen.. En vergeet niet, iedereen die hier post twijfelt over zijn maat en de maat van de pony, dus zul je vaker horen dat iets niet past dan op een willekeurig ander draadje. Immers dit draadje is er om de mening te vragen als je twijfelt. Wordt dan niet narrig op het moment dat de twijfel bevestigd wordt.

(vraag mij ook af of die rijinstructeur zegt dat de beugels zo kort moeten?)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:54

elenaMM77 schreef:
DaphneMaddox schreef:

waarom zet je dan in hemelsnaam een foto van jezelf en vraag je het aan mensen?
Zoals je zelf al aangaf, je begon er zelf ook al aan te twijfelen.. En nu je daarvan bevestiging krijgt van de mensen hier, die dezelfde indruk hebben als de mensen die het rl tegen je zeggen, is het ineens commentaar leveren? misschien het topic nog even goed doorlezen, want er zijn ook meer dan voldoende foto's waar mensen gewoon passen.. En vergeet niet, iedereen die hier post twijfelt over zijn maat en de maat van de pony, dus zul je vaker horen dat iets niet past dan op een willekeurig ander draadje. Immers dit draadje is er om de mening te vragen als je twijfelt. Wordt dan niet narrig op het moment dat de twijfel bevestigd wordt.

(vraag mij ook af of die rijinstructeur zegt dat de beugels zo kort moeten?)

En ik vraag mij ook af op de rijinstructeur zegt dat het elastiek (of wat voor hulpteugel dan ook) zo strak moet zodat ze eigenlijk in de krul getrokken wordt (of zie ik het niet goed en is dat zwarte een deel van het hek?)