als hij nu 4,5 is ben je zeker te zwaar, hij is nog niet eens volgroeid. wachten tot hij zeker zes jaar is, en voor die tijd lichte training voor achterhand, rug- en buikspieren. ook niet zonder zadel rijden, je vormt nu een drukpunt. een zadel zal deze druk verdelen. liever iets meer gewicht met zadel, dan dit. maar feit blijft dat je er niet meer op past, de pony is een volbloed shet, en het is maar net hoe de foto genomen is, want op die andere foto zie ik toch een heel ander plaatje. en op weer een andere foto zie is stevig verzet bij de pony. de vraag is dus waar je de grens trekt. jij zegt dat je van het rijden op shetten houdt, misschien zou het beter zijn als je het belang van je pony voor je eigenbelang zet. als je met dieren werkt, moet je rekening met ze houden, anders kan je beter een fiets nemen.
zaira_sak schreef:karoliena op die andere foto lijkt dat alleen maar zo ik strek dan mijn benen en die is gwon sleccht getrokken en toen had ik nog 20cm over
zou kunnen, maar dan zou het dus ook kunnen dat je hier gewoon kleiner lijkt?
ik schat jouw pony op zo'n 250 kilo, maar hij is nog erg jong, en je bent lang. gewoon niet meer rijden dus.