[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam98

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:35

ik vindt het nog wel passen hoor

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:49

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:50

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:50

kan makkelijk, echt nog lang niet te groot!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:46

Meissie17 schreef:
Ik vind 58 kilo niet echt veel hoor!! sommige mensen denken dat paarden helemaal niks kunnen houden Knipoog en trouwens wat meer gewicht hij heeft spieren die hij kan kweken Knipoog

Paarden? Het is een pony van 1.19, en die moet dus 300 kilo wegen, als zij er niet te zwaar voor wil zijn. Dat gaat dus niet lukken.. Ze is gewoon te zwaar voor díe pony en idd een shet kan meer houden vanwege zijn sterkere benen en moet je nagaan dat voor een hele grote shet (en dan ook echt een grote en brede) 50 kilo dik de max is... Zij is dan ook nog eens zwaarder met een pony die minder kan hebben...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:47

AnnaBabs schreef:
Meissie17 schreef:
Ik vind 58 kilo niet echt veel hoor!! sommige mensen denken dat paarden helemaal niks kunnen houden Knipoog en trouwens wat meer gewicht hij heeft spieren die hij kan kweken Knipoog

Paarden? Het is een pony van 1.19, en die moet dus 300 kilo wegen, als zij er niet te zwaar voor wil zijn. Dat gaat dus niet lukken.. Ze is gewoon te zwaar voor díe pony en idd een shet kan meer houden vanwege zijn sterkere benen en moet je nagaan dat voor een hele grote shet (en dan ook echt een grote en brede) 50 kilo dik de max is... Zij is dan ook nog eens zwaarder met een pony die minder kan hebben...

Oeps verkeerde account...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:52

Bij de laatste twee past het prima. Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:00

AnnaBabs schreef:
Meissie17 schreef:

Pony's vallen onder het algemeen onder paarden jah duhh!! Maarja ik denk er zo over en jij zo !! ieder zjn mening klaar discussie gelsoten

loverkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:26

jah sommige zeggen dat ik te groot ben andere vinde ons een leuke combinatie
Afbeelding

Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:52

Ik vind je te lang.
(die foto in het rose vind ik niet mooi Lips are sealed je handen staan niet rechtop, zweep hoort daar niet en je hak trek je omhoog)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:37

ik eigenlijk ook. niet omdat je de pony zou hinderen, maar vooral omdat het je houding verpest. je moet je hakken optrekken om erbij te kunnen met je sporen... dus zonder sporen rijden luidt het advies... qua lengte tov de pony zou het nog kunnen, maar er zin andere factoren die ik wel enigszins storend vind...

spoekie schreef:
AnnaBabs schreef:

Oeps verkeerde account...

hihi, daar heb je vaker last van hè? (zie een ander topic, ik weet even niet meer welke...)
verder ben ik het helemaal met je eens (kan ook niet anders, want het is het enige logische). het punt dat we hier hebben, is mij zeer bekend, en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt. het heet de ontkenningsfase, waarin iemand wel vraagt of het met die en die pony nog wel of niet kan, en waarbij de conclusie NEE is, en waarbij de persoon in kwestie vervolgens allerlei uitvluchten bedenkt (zonder logische onderbouwing, of referenties naar DA's of therapeuten) om toch te kunnen rijden. in dit geval is de persoon in kwestie niet de ruiter zelf, maar iemand anders die waarschijnlijk dezelfde fout maakt en zich aangesproken voelt.
tegen deze personen zou ik willen zeggen: denk er nog eens goed over na, het is niet het einde van de wereld om een grotere pony te zoeken of gewoon voorlopig niet te rijden, en doe datgene waarbij het belang van je pony voorop staat, en niet dat van jou.

mariska12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:14

een grapje?

shetlanders kunnen dat egt wel houden voor een paar keertjes hoor dus...

helemaal mee eens Knipoog

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:16

superlise schreef:
maar wat maakt het eigenlijk uit of je te groot ben? je kan tog beter kijken naar je gewicht?
als je geen last hebt van je lengte dan maakt dat toch helemaal niets uit ,of ben ik de enige die er zo over denkt?

vind ik ook want.. als de pony echt last van je lengte zou hebben dan zou die wel gaan klooien enzz...
dus ik vind ook dat je naar je gewicht moet kijken !

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:03

mariska12 schreef:
superlise schreef:
maar wat maakt het eigenlijk uit of je te groot ben? je kan tog beter kijken naar je gewicht?
als je geen last hebt van je lengte dan maakt dat toch helemaal niets uit ,of ben ik de enige die er zo over denkt?

vind ik ook want.. als de pony echt last van je lengte zou hebben dan zou die wel gaan klooien enzz...
dus ik vind ook dat je naar je gewicht moet kijken !

Je commentaar staat in de verkeerde topic, in deze kun je die mening kwijt:

viewtopic.php?f=1&t=602181&hilit=

Maar je lengte is zeker belangrijk met betrekking tot de gewrichten van de pony. Dat wordt ontzettend onderschat!

loverkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:18

ik denk dat je dat eigelijk wel zelf voelt als je niet meer op je pony kan rijde zolang de pony plezier er in heeft is er tog geen probleem i;mijn pony vind het altijd leuk als ik met haar ga rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:34

Dat de pony het leuk vind, wil dat nog niet zeggen dat het goed is voor 'm. Je moet het idd wel voelen wannneer je te groot word, maar helaas wil niet iedereen dat voelen. Vaak wordt er te lang doorgereden.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:40

Roane: Ik vind je nog goed passen hoor!!
Loverkeuh: Ik vind je eigenlijk een beetje te groot!!

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:46

Hier een foto van mij en mijn Ex- Verzorgpony
Afbeelding
Hier waren me beugels een gaatje te lang( Omdat er een ander meisje op had gereden..)

Afbeelding

Ik vind mezelf op die eerste foto wel een beetje aan de lange kant..Maar bij de 2e zie ik mn eigen voeten niet eens onder de buik vandaan komen okee misschien een mini stukje.. Lachen Dus ik Twijfel een beetje.. Wat vinden jullie ervan?
Ik weeg 41 kilo en ben 1.55 lang ong. het paardje is 1.20 of 1.25
Gr, Felicia Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:07

Citaat:

rij je er nu nog op of niet?

Op de eerste foto zitten je beugels goed voor dressuur en dus ja, ben je te groot aan het worden.
Volgens mij hinder je de pony er nog niet mee, maar dan moet je wel je benen op de juiste plaats houden met aansporen (dus niet je benen naar achter doen en/of optrekken)

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:17

oh ikke ikke Haha! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:19

Is het zo "perfect" ??? Haha!

Afbeelding

Kan nog wel even he''!! Pling

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:28

Ellebelletje: kan prima

thaollat: volgens mij is je zadel te klein. Dat kan ook aardig wat schade veroorzaken. Maar verder "kan het nog wel even" Knipoog

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:37

Feliesje12 schreef:
Afbeelding
Hier waren me beugels een gaatje te lang( Omdat er een ander meisje op had gereden..)

Afbeelding

Ik vind mezelf op die eerste foto wel een beetje aan de lange kant..Maar bij de 2e zie ik mn eigen voeten niet eens onder de buik vandaan komen okee misschien een mini stukje.. Lachen Dus ik Twijfel een beetje.. Wat vinden jullie ervan?
Ik weeg 41 kilo en ben 1.55 lang ong. het paardje is 1.20 of 1.25
Gr, Felicia Haha!

Tsja, eiglijks is het een beetje moeilijk te beordelen.... Ik vind de pony namelijk ook wat aan de dunne/magere kant!

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:38

@ Ellebelletje: Dit kan nog wel om mij Knipoog Volgens mij kunnen je beugelriemen wel wat korter Knipoog

HorseGurl13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:45

linseytjee schreef:
Ben ik te groot ?
Afbeelding

Sorry hoor maar dit vind ik echt niet kunnen!!! Boos! Wil niet flauw doen hoor maar hiermee maak je je shet meer dan kapot, ookal merk je daar nu waarschijnlijk nog niets van!!!

P.S sorry dak nu 3 x achter elkaar reageer Bloos