Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:44

vuurneon schreef:
Ligt aan de leeftijd,bij kinderen op de basisschool wil ik wel de ouders ontmoeten maar vanaf 12 jaar en wel op middelbare school haak ik af als moeder of vader de eerste keer mee wil komen. Ik zoek iemand die zelfstandig is, mama meenemen valt daar bij mij niet onder.

Ik fietste met een vriendinnetje altijd de huizen af als kind, dat vonden onze ouders veilig genoeg. Ik zie nu ook vaak 2 vriendinnetjes samen de huizen af struinen, helaas wel met cap aan het stuur, borstels achterop en halster om de schouder. Succes hebben ze daardoor ook niet haha

Dat zou ik persoonlijk in deze tijd niet meer aanraden. Ik zou zelf t/m 14 jaar een ouder mee willen hebben. Dit omdat ik zelf tot mijn 16e ben aangerand (vanaf 13) door de eigenaar van mijn vroegere verzorgpony's. Ik weet uit eigen ervaring hoe naief tieners kunnen zijn, en ik geef echt iedereen waakzaamheid mee. Ouders meenemen getuigd van eigen verantwoordelijkheid, omdat je je eigen veiligheid belangrijk vind. Eens een trauma, altijd een trauma helaas.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:45

Shirley schreef:
Maanoogje schreef:
Ik ben ook best een boerenkindje hoor ;) (woon alleen nog wel in een woonwijk en mn ouders komen uit de stad, maar hé!)
Ik dacht eigenlijk aan de sloeberkleding die ik vroeger droeg als vervang paardenkloffie. Ik heb echt een hekel gekregen aan het kledingstijltje (*ahem* geen stijl hebben) wat ik toen droeg, dus als ik iemand zo zie dan weet ik al dat ik een verdraaid beeld binnen krijg. Maar het is maar net wat je eigen voorkeur is. Meestal denk ik dat vrouwelijke eigenaren boven de 20 en onder de 60 ongeveer een redelijk "nette" (dus redelijk passende en vrij schone) kledingstijl wel waarderen rond paarden. Je moet niet denken dat ik dure kleding of echt stijlvolle kleding bedoel.. alleen geen kleding waar je niet de supermarkt mee in durft bij wijze van spreke. (Ik ben me bewust dat ik hier heel verkeerd over kan komen. Oopsie :+ )

Edit: moet overigens ook zeggen daf mijn moeder bij ponyplekken 1 en 2 mee is geweest toen ik 13 was, en niet meer toen ik 16/17 was. De viezerik waar ik helaas 3 jaad lang mee te maken had was een buurman van verderop (ponyplek 2). Er is dus echt een reeel gevaar, waarvan ik vermoed dat mijn moeder hem eruitgepikt had als we die vent niet al jaren gekend hadden.

Ik val nog in die leeftijdscategorie ;)
Enige eis die ik stel: geen kettinkjes, armbanden, ringen en onbedekte navelpiercings :D
En behoorlijk schoeisel!

Dat vind ik wel een goede eis inderdaad. Geeft minder verdampingsverschijnselen in de zomer ook. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:46

Huidige tijd is niet anders dan vroeger. Moeder gaat vaak niet eeuwig mee en helaas ook dan als moeder of vader het helemaal vertrouwd, kan een pervers iemand nog toeslaan. Meeste misbruik vindt plaats bij bekenden immers.... -O-

Ook nog nooit meegemaakt moet ik zeggen dat meisjes hun moeder mee wouden nemen. De huidige verzorgster neemt wel haar volwassen dochter mee haha, omgekeerde wereld :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-06-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:48

Vroeger waren er ook vieze meneren met snoepjes en jonge hondjes -O-
Helaas...

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:48

Shirley heeft gelijk.
Als je "mama" ziet dat het goed is kan ze altijd weg gaan, ik geef gewoon liever mee aan vooral jonge kinderen neem gewoon een ouder iemand mee! (Zelf ben ik 13 maar maakt niet uit :P)

@vuurneon stel je voor dat er wat was gebeurd toen je jong was en langs huizen fietsten!
Je gunt je ergste vijand niet toe dat hij seksueel word misbruikt...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:53

vuurneon schreef:
Huidige tijd is niet anders dan vroeger. Moeder gaat vaak niet eeuwig mee en helaas ook dan als moeder of vader het helemaal vertrouwd, kan een pervers iemand nog toeslaan. Meeste misbruik vindt plaats bij bekenden immers.... -O-

Ook nog nooit meegemaakt moet ik zeggen dat meisjes hun moeder mee wouden nemen. De huidige verzorgster neemt wel haar volwassen dochter mee haha, omgekeerde wereld :P

Nee dat is waar. Alleen vroeger leken mensen nog iets meer angst te hebben om gepakt te worden voor hun daden, en leken in dorpen in iedergeval de gemeenschappen zo hecht dat de angst om verstoten te worden aanwezig was.
Nu door het nieuwstijdperk zien mensen nog duidelijker dat je in Nederland vaak vrij goed wegkomt met dit soort misdrijven. :(

En bij mij was het natuurlijk ook iemand die ik officieel 10 jaar kende toen ik wegging, en 7 jaar toen ik begon. ;(
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 28-06-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:54

Seksueel misbruik is heel erg, maar voorkom je niet door kennis te maken met diegene als ouder. Enige reden waarom ik zelf graag bij basisschool kinderen hun ouders wil ontmoeten, om te vragen hoe zij de begeleiding zien, wat hun rol erbij is etc. Omdat het toch om een kind nog gaat :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:54

Klopt maanoogje!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:55

vuurneon schreef:

Klopt.

Maar dan maar hopen op je eigen beoordelingsvermogen en op je kind!
Dat het zelf let op verkeerde signalen en het ook thuis durft te vertellen als er ongewenste dingen (dreigen te gaan) plaatsvinden -O-

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:55

vuurneon schreef:
Seksueel misbruik is heel erg, maar voorkom je niet door kennis te maken met diegene als ouder. Enige reden waarom ik zelf graag bij basisschool kinderen hun ouders wil ontmoeten, om te vragen hoe zij de begeleiding zien, wat hun rol erbij is etc. Omdat het toch om een kind nog gaat :)

Misschien wel!
Vaak ziet een ouder wel of een eigenaar ok is of niet.
Jij als tienermeisje bent vaak meer bezig met de pony dan met de eigenaar :o

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:57

vuurneon schreef:

Nou ja, dan noch is het wel een fatsoensnorm om naasten te kennen van iemand waar je toch meerdere keren per week mee te maken hebt. Met name uit de kant van de ouders, tenminste. Misschien dat in dat geval ouders laten eens langs moeten komen om te zien waar hun kind heengaat. Ik persoonlijk vind het als 19 jarige leuk als mijn moeder een keer meewil. Vroeger vond toen ik nog op een manege reed vond ze het ook leuk om te helpen, wat ze vaak bij anderen deed omdat ik er vrij snel handig is was geworden om paarden op te zadelen e.d. Nu wil ik haar gewoon graag leuke dingetjes laten zien die op stal aanwezig zijn, met name de dieren natuurlijk. :D

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:58

@vuurneon @shirley @maanoogje

Misschien kunnen we hier een apart topic over openen.
Misschien willen wel meerdere mensen hun mening laten horen :#

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:59

sat_nath schreef:
@vuurneon @shirley @maanoogje

Misschien kunnen we hier een apart topic over openen.
Misschien willen wel meerdere mensen hun mening laten horen :#

Is er al hoor. :)
Seksuele intimidatie door eigenaars - zo heet het geloof ik. Ik kan alleen geen linkje sturen want ik zit op school met mijn telefoon, me vooral niet 100% op mijn opdracht te concentreren. :')

Edit: laat maar, ik heb het al gedaan. :+
[VP] Seksuele intimidatie door eigenaars
Ik heb het op de pagina waar mijn eigen reflectie berichtje op staat gelaten.
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 28-06-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:01

sat_nath schreef:
vuurneon schreef:

Misschien wel!
Vaak ziet een ouder wel of een eigenaar ok is of niet.
Jij als tienermeisje bent vaak meer bezig met de pony dan met de eigenaar :o

Helaas vindt dus het meeste misbruik dus plaats bij mensen die je als ouder ook kent. Vaak zijn die perverse mensen ontzettend handig in manipulatie en doen normaal naar jou toe en je vertrouwd ze. Je merkt het pas vaak dat er wat aan de hand is als een kind een gedragsverandering doormaakt....
Ik ben een hele realistische ouder en weet dat ik het niet kan voorkomen dat enge mensen op de planeet lopen die slechte bedoelingen hebben met mijn kind. Enige dat ik kan doen, hopen in het goede van de mens (en gelukkig hebben het overgrote deel van de mensen het wel goed met je voor) en dat hij tegen die manipulatie en grooming opgewassen is.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:01

Haha herken ik wel! :)
Weet ik (volg dat topic ook) maar meer over dat het slim is als een ouder iemand meegaat als je gaat kennis maken met de pony.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:03

sat_nath schreef:
Haha herken ik wel! :)
Weet ik (volg dat topic ook) maar meer over dat het slim is als een ouder iemand meegaat als je gaat kennis maken met de pony.

Op zich zou het topic goed bovenaan de pagina houden al voldoende moeten zijn. Dit is zo'n onderwerp waar ik over denk dat discussie niet veel goeds uit zal halen, puur omdat je kans hebt dat slachtoffers zich eventueel geïntimideerd kunnen gaan voelen. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:04

Maanoogje schreef:
vuurneon schreef:

Nou ja, dan noch is het wel een fatsoensnorm om naasten te kennen van iemand waar je toch meerdere keren per week mee te maken hebt. Met name uit de kant van de ouders, tenminste. Misschien dat in dat geval ouders laten eens langs moeten komen om te zien waar hun kind heengaat. Ik persoonlijk vind het als 19 jarige leuk als mijn moeder een keer meewil. Vroeger vond toen ik nog op een manege reed vond ze het ook leuk om te helpen, wat ze vaak bij anderen deed omdat ik er vrij snel handig is was geworden om paarden op te zadelen e.d. Nu wil ik haar gewoon graag leuke dingetjes laten zien die op stal aanwezig zijn, met name de dieren natuurlijk. :D

Keer langsgaan vind ik ook prima haha, vriendinnetjes etc iedereen mogen ze meenemen. Ben heel makkelijk, maar ik vind dus zelf bij een kennismaking het een pre als die middelbare scholier alleen komt :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:05

@vuurneon het gebeurd misschien wel vaak bij mensen die je ken, maar lang niet bij iedereen. Je word ook gewoon wel begeleurd of betast bij vreemde mensen. Kortom mensen die aan jonge meisjes zitten zijn gewoon compleet gestoord!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:06

Dat is waar @maanoogje

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:08

vuurneon schreef:
Maanoogje schreef:

Keer langsgaan vind ik ook prima haha, vriendinnetjes etc iedereen mogen ze meenemen. Ben heel makkelijk, maar ik vind dus zelf bij een kennismaking het een pre als die middelbare scholier alleen komt :)

Oh dan is het wel goed. :)
Ik kan je natuurlijk niet dwingen om het anders te zien wat betreft wat oudere kinderen die een ouder meenemen, en ik vind het niet nodig dat te proberen te forceren. Hoop alleen wel dat je denkt aan dat het vaak voor de veiligheid gebeurt. Plus misschien is die ouder wel erg ehh.. streng..? Voorzichtig? Weten wij veel. :Y)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:09

Het komt misschien niet volwassen en zelfstandig over maar ik vind veiligheid gaat boven alles! Als ik mijn moeder niet zou mogen mee nemen als middelbaar school kind zou ik dat eerlijk gezegd een beetje raar vinden en ik zou denken dat het niet helemaal klopt... Ik zou veder kijken als ik zoiets zou horen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:22

En ook dat mag!

Ik heb mijn eigen wensen voor een verzorger :) de 1 vraagt geld, de ander wil niet dat vriendinnetjes meekomen en ik heb liever geen ouders bij het eerste gesprek :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:33

ik fietste vroeger ook stad en land af op zoek naar een landje voor een pony, zonder ouders maar met een vriendinnetje. Ik heb toch het idee dat dit vroeger ook 'gewoon' wel kon.

Ik zou dus geen verzorgers onder de 18 jaar willen maar als er eentje van 16 zou komen die zijn of haar ouder(s) mee zou nemen zou ik dat misschien wat vreemd vinden maar het zou mijn keuze denk ik niet beïnvloeden.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:42

vuurneon schreef:
En ook dat mag!

Ik heb mijn eigen wensen voor een verzorger :) de 1 vraagt geld, de ander wil niet dat vriendinnetjes meekomen en ik heb liever geen ouders bij het eerste gesprek :)

Ik snap het wel hoor vuurneon maar mag ik nou eigenlijk vragen waarom niet?
Ik heb al begrepen dat het niet zelfstandig overkomt, maar toen ik bij de kennismaking mijn moeder meenam vond de eigenaresse dit alleen maar fijn! Konden we goede afspraken maken. Heb ook uitgelegd dat ik voldoende rij ervaring heb om het zelf te doen en dat mijn moeder niet altijd mee gaat :+

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:44

Sees schreef:
ik fietste vroeger ook stad en land af op zoek naar een landje voor een pony, zonder ouders maar met een vriendinnetje. Ik heb toch het idee dat dit vroeger ook 'gewoon' wel kon.

Ik zou dus geen verzorgers onder de 18 jaar willen maar als er eentje van 16 zou komen die zijn of haar ouder(s) mee zou nemen zou ik dat misschien wat vreemd vinden maar het zou mijn keuze denk ik niet beïnvloeden.

Als ik een eigen pony had zou ik dit ook apart vinden. Vaak omdat 16+ kinderen al volwassen zijn. Maar ik zou sowieso bij kinderen van 11/12/13 wel vragen een moeder mee te nemen. Zo kun je duidelijk afspraken maken zodat er ook geen misverstanden zijn!