Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Doelen 2016
- Goed meelopen aan het touw (niet staken als mijn andere in de wei blijft)
- In de wei aan het touw poetsen
- De pony's één voor één binnen zetten (neem ze nu tegelijk mee, omdat als ik eentje uit de wei haal, de ander meeglipt)
- Bomproof maken (is bang voor alles)- Niet wegrennen als ik haar proberen te pakken in de wei
Doelen Januari- Netjes het halster om en af kunnen doen
Citaat:Doelen Februari
- Meer rust met poetsen
- Achter hoefjes uit krabben
Ghostattack schreef:Alvast mijn doelen voor februari:
-Zadelmaker laten komen voor Zara
-Beginnen met rijden
-Longeren met dubbele lijnen
-Grondwerk doen, band opbouwen
-Eventueel een eerste lesje meepakken!
xxdomiixx schreef:Ik zet mijn paard niet vast met poetsen ik laat het touw los en daar moet hij blijven (ground tying). Als hij wel weg gaat dan zorg ik dat hij zijn voeten ook gaat bewegen: om mijn heen circlen veel van hand veranderen. Dan uiteindelijk wil hii stil staan en kan ik verder. Of soms stuur ik hem achteruit en weer vooruit en dan weer acheruit. Hij moet weten wat zijn taak is namelijk stil staan.
Graffi86 schreef:@Janinevv Ik herken dat wel hoor. Je hebt je draver nog niet heel lang toch? Mijn dravers waren beide ook geen fan van poetsen. De ene kroop helemaal in zijn schulp, alsof ik hem aan het mishandelen was, de ander werd binnen no-time humeurig en draaide dan weg. Ik ben op stal gaan poetsen, en als ze wel buiten de box stonden touw alleen om de paal heen geslagen.
Daarbij hele zachte borstels gebruikt, en steeds een beetje meer vragen (dus eerst alleen poetsen zodat er iig een zadel op kan, daarna uitbreiden met een roskam erbij, enz) Bij Guus (de wegloper) duurde het 6 maanden voor hij zijn eerste 'kriebelneusje' liet zien, bij Tinus (die angsthaas) wel een jaar. Nu zijn ze gek op poetsen, hoe langer er harder roskammen/kriebelen hoe beter!