Dankje Kim (:
Fellow schreef:Ziet er best goed uit hoor! Ik had alleen bij dat eerste filmpje een duidelijkere ophouding gegeven. Ze loopt meerdere rondjes door, terwijl je eigenlijk wil dat ze na het eerste commando gewoon gaat stappen. Zou je kunnen vergelijken met beengebruik onder het zadel. Bij geen reactie geef je duidelijkere hulpen, om te voorkomen dat ze denken dat het ook goed is als ze na de 10de keer pas reageren.
Laatste filmpje ziet er al een stuk beter uit.

Ja, klopt hoor! Die ophoudingen geef ik ook wel, dat kun je misschien via film niet zo goed zien. Probleem was dat ze de gang 'stappen' telkens oversloeg
het was óf draven óf stilstaan, kop naar beneden en eten. Op zich luistert ze dus wel naar het commando, ze gaat langzamer, maar dan een tikje te veel. En als ze dan weer aandraaft op het moment dat je klikt met je tong (hele kleine hulp), kun je niet veel meer doen dan geduld hebben.
Maar denk ook dat het aan mijn eigen houding lag. Op het moment dat ik een keer diep uit adem luistert ze vrijwel direct, mijn energie zal eerder dus toch wel te hoog geweest zijn.
Vandaag Kerst dus niet echt iets met de pony's kunnen doen, maar toen ik aan kwam om te voeren stond ik wel even verbaasd te kijken
Stitch was ontsnapt naar het grote weiland. Op zich wel te verwachten, nadat hij gister ook al de hele tijd onder de draad kroop.
Hij kwam wel braaf naar me toe gelopen toen ik hem riep 
Spoiler:
Uiteraard heb ik daarna iets aan het draad gedaan om te voorkomen dat het weer gebeurt, hopelijk!
Edit: Oh die foto's ben ik vergeten te plaatsen! Terwijl Serena gister zo stond te eten na het longeren:

Werd Stitch een beetje jaloers... en besloot z'n eigen gras te fixen 

Om stroom gaf ie niks, dankzij (voor mij dan niet) zijn bos manen.