jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:13

bentlage schreef:
manon_goldy schreef:
Ik vind het echt sieluuuuug dat mensen hun poowns niet poetsen voor de les ;)
Nee hoor grapje! Maar als je zo van paarden houd moet je ook poetsen :) gelukkig genoeg die het wel doen!

Ik doe het ook niet, behalve als ponylief duidelijk heel vies is.. modderplekken/poepvlekken e.a.

Ik doe het vaak wel, mijn lieveling bijt soms nog al in stal omdat hij bang is. Niemand durft/wilt hem te poetsen. Hij is vaak erg vies. Ook is het zo van dat je op goldy "moet" rijden. Niemand houd van hem, ik rijd er daarom elke week op en verzorg hem ook. Samen met de enige andere goldy lover

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:15

manon_goldy schreef:
liliekska schreef:
oja bij ons op stal loopt ook zo'n meisje uit de beginners van 10, ik moest inhalen dus mocht dan op een moeilijke pony vrijdrijden bij de beginners. Ik was aan het stappen op de linkerhand en zij op de rechterhand. je moet links langselkaar dus ik wacht tot ze van de hoefslag gaat. staat ze voor me stil met zo'n blik van: zeg ga je nog aan de kant? dus de instructrice, zeg ..... ga je nog opzij? links langs elkaar! Bij ..... (iemand met een eigen paard) weet je dat toch ook? volgende rondje krijg ik een boze blik......
zegt ze na de les doodleuk: agh ik ben toch veel beter! jij hebt een veel kleinere pony!, (ik reed miss wel een kleinere pony (van 4) maar ik was toevallig wel aan het galopperen, zij niet.)

WTF! Wat heeft de grote van de pony met beter rijden te maken?!?!?

ja anders zou ik de allerslechtste van de manege zijn..... (meestal de kleinste pony).
oh wij moeten links langs elkaar dus. maarja.

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:00

liliekska schreef:
oh wij moeten links langs elkaar dus. maarja.

Je hebt ook gelijk hoor!
Als ik met mijn verzorgpony bij de pony club rijd word dit ook gehanteerd!
(eveneens als bij het losrijden voor wedstrijden)

http://www.bokt.nl/wiki/Voorrangsregels

DeEenhoorn

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:02

Al wie zich in de baan wil wagen,
dient dit vooraf beleefd te vragen
Wie zijgang rijdt heeft vrije baan
wie stapt moet naast de hoefslag gaan
Wie links rijdt heeft de meeste praats
Wie rechts rijdt maakt voor d'anders plaats
Rijdt veel praat weinig en tot besluit
Kom tijdig, en ga op tijd er uit...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:17

bentlage schreef:

;)

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:20

bentlage schreef:

Die is echt geweldig, moet maar weer eens iets uit mijn hoofd gaan leren.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:44

haha, en dan te bedenken dat ik hem nog kan vernieuwen ook. zitten oudjeswoorden in (d'anders is dan de ander)

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:31

bentlage schreef:
haha, en dan te bedenken dat ik hem nog kan vernieuwen ook. zitten oudjeswoorden in (d'anders is dan de ander)

Ik vond het juist wel leuk, deed me denken aan de Efteling. Ambachtelijk arbeid is nodig om d'oude pracht te behouden voor het nageslacht. Staat altijd bij attracties die in onderhoud zijn

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:44

Milty schreef:
bentlage schreef:

Ik vond het juist wel leuk, deed me denken aan de Efteling. Ambachtelijk arbeid is nodig om d'oude pracht te behouden voor het nageslacht. Staat altijd bij attracties die in onderhoud zijn

haha, mij nie. ben daar n jaar geleden nog geweest. maar nee.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:02

nambi schreef:
Weer mijn vraag (nu bij het 27 jarige 'manegepaard', die gratis is weg gegeven). Wat voor maneges zijn dat? Ik kan het mij gewoon zo moeilijk voorstellen dat een manege eigenaar en het personeel zomaar een paard weg geven of kleine kids zonder controle en duidelijke regels over de stallen laten lopen..
Ik ken de manege in kwestie niet, maar dat meisje had er vaak gereden en dat paard is altijd haar lieveling geweest daar... :=

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:36

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Amen! _/-\o_ Deze wordt bewaard!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:43

Zitosh schreef:
nambi schreef:
Weer mijn vraag (nu bij het 27 jarige 'manegepaard', die gratis is weg gegeven). Wat voor maneges zijn dat? Ik kan het mij gewoon zo moeilijk voorstellen dat een manege eigenaar en het personeel zomaar een paard weg geven of kleine kids zonder controle en duidelijke regels over de stallen laten lopen..
Ik ken de manege in kwestie niet, maar dat meisje had er vaak gereden en dat paard is altijd haar lieveling geweest daar... :=

"Aah jij bent altijd mijn lievelingspaardje geweest en ik hou zo veel van je en nu ben je eindelijk van mij! Now die!" ~~}> }:)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:52

Milty schreef:
Zitosh schreef:

"Aah jij bent altijd mijn lievelingspaardje geweest en ik hou zo veel van je en nu ben je eindelijk van mij! Now die!" ~~}> }:)

Dat dacht ik dus ook :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:57

De meesten op stal wisten wel hoe het af zou lopen.. Maar wie zijn wij om haar advies te geven he? :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:02

Ik meldde laatst dat ik les ging krijgen van iemand (rechtrichten etc). Kwam er toch een reactie van de verzorger! "WAT ga je met MIJN paard doen?"... Het is nog steeds mijn paard hoor... Ik ben de eigenaar. >;)

Ach... De verzorger betreft mijn zoon van 11 die sinds een half jaar officieel "baasje" is van Jippe. Ik wist niet dat ook jongens zich tot rasechte Penny konden ontvouwen. :D Zo liet ik hem de foto zien van van Jippe met staartjes in zijn manen. Ik had verwacht dat hij dat dus kinderachtig zou vinden... Nou nee dus. Hij vond t best mooi, maar... Wilde ik dan voortaan wel voor RODE elastiekjes zorgen? Ipv de nu bijna onzichtbare zwarte (in Jippes zwarte manen). Ja een echte Penny dus, maar dan wel een rode penny.

Hij is eigenlijk erger dan mijn roze Pennydochter van 8 MET abbo op het tijdschrift :Y)

Maar verder geen klagen hoor. Vind dit wel schattig.

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:55

Zilfstar schreef:
Ik meldde laatst dat ik les ging krijgen van iemand (rechtrichten etc). Kwam er toch een reactie van de verzorger! "WAT ga je met MIJN paard doen?"... Het is nog steeds mijn paard hoor... Ik ben de eigenaar. >;)

Ach... De verzorger betreft mijn zoon van 11 die sinds een half jaar officieel "baasje" is van Jippe. Ik wist niet dat ook jongens zich tot rasechte Penny konden ontvouwen. :D Zo liet ik hem de foto zien van van Jippe met staartjes in zijn manen. Ik had verwacht dat hij dat dus kinderachtig zou vinden... Nou nee dus. Hij vond t best mooi, maar... Wilde ik dan voortaan wel voor RODE elastiekjes zorgen? Ipv de nu bijna onzichtbare zwarte (in Jippes zwarte manen). Ja een echte Penny dus, maar dan wel een rode penny.

Hij is eigenlijk erger dan mijn roze Pennydochter van 8 MET abbo op het tijdschrift :Y)

HAHA die vind ik echt goed. De eerste alinea dacht ik van: Oh nee, weeeer een brutale penny verzorger. Ik lag helemaal dubbel bij het stukje over de rode elastiekjes, echt geweldig dat hij dan ook nog kritisch is over de elastiekjes

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:01

Zilfstar schreef:

_O-

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:17

haha schattig hoor van je zoontje

oh nee....

EDIT: SCHATTUGGGHH <3

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:12

Het is ook ECHT een penny met een echt penny paard, zijn eigen zwarte getemde en alleen door hem te berijden _O- (EX)hengst... Hij heet nog net geen Shadow :P

Afbeelding

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:29

Zilfstar schreef:
Het is ook ECHT een penny met een echt penny paard, zijn eigen zwarte getemde en alleen door hem te berijden _O- (EX)hengst... Hij heet nog net geen Shadow :P

[ Afbeelding ]

Of Black Beauty :j

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:27

MyHu schreef:
liliekska schreef:
Je moet toch altijd rechts aanhouden?

bij de beginners op onze manege word geleerd dat je links langs elkaar moet dus op de rechterhand 2de hoefslag moet gaan.

Rechts heeft voorrang, dus klopt wel idd.[/quote

of je nou rechts aanhoud, of allebei de ander aan de linker kan laat gaan is hetzelfde. je kan bij beide de linkerhand schudden.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:25

Zilfstar schreef:

_O-

deadblackday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:43

ha ha, ik vind juist het poetsen en vriemelen leuk. ben ik dan ook een penny? er zat bij ons wel een meisje in de les (rij op een manege) die nieteens het paard aanraakte, dat moest haar moeder maar doen anders werd ze vies.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:46

Gister was er een meisje en die heeft de pony waar ze op reed niet eens opgezadeld want de pony is "gevaarlijk" in stal. Na het rijden heeft ze hem in stal gedaan hoofdstel er af getrokken zonder een riempje open te maken ook het bit niet afspoelen of naar de zadelkamer brengen. Zadel heeft ze zelfs opgelaten en nog geen 5 minuten na de les was ze verdwenen. Daar kan ik me best boos om maken want ik vind dat je na het rijden wel gewoon moet afzadelen en even borstelen ofzo

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:02

Ik borstel ook niet na het rijden hoor! Het eerste wat Ebke doet is uitgebreid liggen rollen in het zand, dus al het zweet is toch weg + ze wordt toch enorm vies haha.