De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:20

Alweer een paar jaar geleden ben ik eens van een manegepaard afgevallen. Hij schrok van het geluid van een kruiwagen die met behoorlijk wat herrie omviel (kindjes waren ermee aan het spelen en erin gaan zitten met zijn allen- toen viel het ding dus om). Paard ging flink aan de kletter. Ik heb heel wat bokken en onverwachte bochtenop hoge snelheid uit moeten zitten. Uiteindelijk kreeg ik hem rustig en hield ik halt. Hij stond echt helemaal braaf stil.. Wat denk je? Precies toen viel ik er vanaf :+

paardengek_8

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:18

Ik was een keer op kamp, en toen kreeg ik een heel eigenwijze pony. We gingen gallopperen in een stukje bos bij de manege. en daarin waaren ook 1 diepe kuil, en een heuvel(tje) was niet echt hoog of zo. We waren dus in galop en we gingen door de kuil geen probleem, maar toen we over de heuvel gingen vond hij erop gaan nog wel leuk, maar eraf blijkbaar niet want vanuit het niets stond hij stil. Had het nooit verwacht want vorige rondje vond hij geweldig. Dus ja ik lag op zijn nek, en natuurlijk vond hij het leuk om zijn hoofd naar beneden te doen. Dus toen ben ik er in een koprol vanaf en lag ik halverwege de heuvel, met de teugels in mijn handen, en hij stond er nog bovenop

manon368

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:42

Paar jaar geleden van een hafje met springen. Ze gaf een kei hoge bok vlak na een hindernis. ik vloog, maakte een koprol en bellande in kleermakerszit. En pony stond er vrolijk bij te kijken. :+

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:44

Na eerst een half rondje aan de bakrand hebben gehangen voordat ik er naast lag en vervolgens klem hebben gezeten tussen paard & muur :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:21

Geniaaal _O-

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:24

Ik heb er eigenlijk twee :') . Een keer met een salto (serieus, dat kan ik niet eens :P ), zo over zijn nek heen. Hij gaf maar een klein bokje maar ik reed nog niet zo lang, dus whoem, ik vloog er zo af. En een andere keer was het vlak na de sprong, ik had mijn evenwicht niet helemaal honderd procent en ik hing op de hals van dat paard. En het paard liep rustig de hele bak rond... Ik kwam maar niet in het zadel dus heb ik mezelf er maar af laten glijden :') , maar wat meot dat er geinig uit hebben gezien.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:32

Zo ook een vriendin, op springwedstrijd weigerde haar pony en d8 ze misschien te blijven zitten als ze de paal vast hield maar nee ze gleed langs de paal op de grond... :') wat heb ik gelachenn
_O-

marly22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:46

Ongeveer 10 jaar terug deden we tikkertje met de ponyles. Ik zat op de kleinste (en ondeugendste) pony van de manege, Bianca. We stonden op het midden en Bianca wou geen stap meer zetten. Ik zag de tikker aankomen, dus ik geef bianca een tik. Bianca steekt dr hals naar beneden en geeft een bok, en ik gleed zo over dr hals naar beneden, en toen zat ik voor dr :-P Het was zelfs een plekje in de dorpskrant waard!

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:54

Oke vriendin heeft dus 2 pony's, en ik loop op een grasstukje (in de dameszit (benen aan linkerkant), omdat ik even mn benen rust moest geven), en mn vriendin liep met een andere pony achter me (gewoon lopend), dus ik zit zo heerlijk in de dameszit, en moest ik naar links, dus ik stuur, gaat ponylief schis naar rechts, pakt 1 plukje gras en gaat vervolgens weer in draf schis naar links. Tja, daar had ik niet op gerekent, en ik in mn dameszit, viel ik nogals van ponylief van de rechterkant, beide benen in de lucht.. :+

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:04

Bij mij was het toen ik aan het springen was en Racing besloot om er niet over te gaan. Ik was vergeten aansingelen voor het springen en tja , Racing nam de bocht nogal kort. Daar gleed het zadel. Sindsdien kan ik mijn singel niet vaak genoeg nakijken ! :o

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:05

Heel "elegant" proberen af te stappen aan de andere kant, en dan met je voet in de beugel blijven hangen

PLOF

:')

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:43

Dat was alweer een aantal jaartjes geleden in de les.
De les was net begonnen en we waren net een rondje aan het stappen.
Ik vond mijn beugels iets te kort dus ben ik eraf gegaan om de beugels wat langer te maken.
Toen ik er weer op klom begon de pony te lopen in een scherpe bocht naar links,en tijdens het opstappen gleed ik er aan de andere kant weer af omdat hij dus een scherpe bocht naar links liep.
De intructeur was even met zijn aandacht bij andere kinderen uit de les dus heeft mij er niet af zien glijden :+ omdat ik dit een beetje genant vond rende ik gauw weer naar mijn pony,sprong er weer op en reed gauw weer weg :o
Dus uiteindelijk heeft de instructeur niks gemerkt en lach iedereen van de les in een deuk:=

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:44

Iemand geeft je een voetje zo hard dat je het paard niet eens raakt en aan de andere kant er weer af valt :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:49

Ik reed nog niet zo lang, volgens mij een maandje of twee.
Toen moest ik op een redelijk groen paard, paard was braaf zolang hij maar niet in galop zou gaan.
Maar de voorganger ging in galop (toevallig zijn mama) en het paard ging er dus achteraan.
Hij maakte dus een paar vreugdesprongetjes dus ik vloog er vanaf..
Ik vond het wel grappig en heb dus (schijnbaar) een whieeee :D geluid gemaakt en kwam toen lachend op de grond :')

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:54

op een hindernis afgaan dan ineens stopt je pony in een noodrem je valt met een salto zo over de hindernis heen pony stap daarna vrolijk zelf over de hindernis kijkt daarna achter om van kom je nog _O-
ooh wat was ik boos
(was toen nog klein)

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:27

Ik zat op Rakker, een Shetlander.
Iemand roep mij, dus ik draaide naar links met mijn lichaam.
En Rakker naar rechts. (ik was aan de grote kant van hem, maar moest hem weer even manieren aanleren)
En toen liep ie zo onder me vandaan. _/-\o_
We hebben zo gelachen xd

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:33

Ik denk die keer dat onze shetlander een hele bokkenserie maakte en ik keurig bleef zitten.
Ik helemaal trots dat ik hem onder controle had, reed naar het hek. Hij schuurt even langs de bakrand, en ineens lig ik in de brandnetels. (ja inderdaad, die groeiden in de bak en hadden we nagelaten te knippen. Achteraf dus niet slim :') )
Ik heb niet gelachen, mijn familie wel.

Beckydevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:38

Ik reed op een pony die iedere keer in een bepaalde bocht in gallop niet op de hoefslag wou blijven. Dus ik iedere keer proberen hem op de hoefslag te krijgen, geeft hij iedere keer een bok. Ik viel er iedere keer vanaf, nou is dat nog niet zo grappig, maar na dat een paar keer meegemaakt te hebben kwam de bocht weer, ik helemaal naar links hangen (ik had nog neit zo heel lang les) en ik spring er uit mezelf af :oo Niet heel slim...

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:09

Jaren geleden toen mijn zus en ik nog verzorgpaarden hadden in plaats van eigen paarden, gingen we een ritje maken buiten door de polder. Er was een stukje bij met veel bomen waar we tussendoor reden en op een of andere manier gingen de paarden aan de kletter.
De bomen stonden redelijk dicht op elkaar en mijn paard schoot er kris kras doorheen, waarna ik haar kon kalmeren. Opeens zag ik het paard van mijn zus zonder haar mijn kant op komen en ik kalmeerde ook haar en ben met de 2 paarden terug gereden over het pad.

Toen ik mijn zus zag moest ik bijna huilen van het lachen... ze hing namelijk wijdbeens aan 2 bomen. De ruimte was schijnbaar net breed genoeg voor alleen haar paard, waardoor ze er vanaf is geschoven en is blijven hangen. Ook zij kwam niet meer bij van het lachen!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:10

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:19

Ik nog nooit [voelt zich stiekem trots] :o Maar 2 van mijn vriendinnen wel. De 1ste stapte op haar lievelings manegepaard maar terwijl ze nog met alleen nog maar haar 1ne voet in de stijgbeudel had bedacht Spot (dat paard) het geniale idee om al door te stappen dus ze belandde recht op haar kont. Gelukkige konden we er allemaal om lachen inclusief zij en onze rij instructeur. :') De 2de ging voor haar 1ste keer springen op Swany en blijkbaar had het paard een geniaal idee. Inplaats van er beide over te gaan alleen mijn vriendin erover te laten gaan. DUs ze steek swany is galopje en recht voor de balkjes stopt hij abrupt en zijn valt er recht over. Gelukkig niet zo'n grote pony. /3

Irismonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:36

Ooh, ik weet nog toen ik 8 of 9 ofzo was, dat we met een feestje op shetjes gingen rijden.
Nou, omdat ik al wel wat ervaring had mocht ik zonder naastloper. De pony's die reden met een halstertje en zonder zadel.
Ik lette even op iets anders, toen mijn pony doodleuk bedacht om maar eventjes te gaan draven, en ik er in slowmotion afgleed, en in een modderplas viel!
En toen liep ik de rest van de dag rond met een mooie bruine modder plek op m'n billen. :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:38

Dat ik met lange teugel uitstap. Iemand trekt de deur open en paard draait in slow motion om.
Ik draai er precies in tegenovergestelde richting vanaf :+ Ook in slow motion.
Moest er wel om lachen, tot ik merkte dat ik niet omhoog kwam.
Bleek mijn stuitje gebroken te hebben, was een stuk minder komisch toen :j

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:07

Silence schreef:
Dat ik met lange teugel uitstap. Iemand trekt de deur open en paard draait in slow motion om.
Ik draai er precies in tegenovergestelde richting vanaf :+ Ook in slow motion.
Moest er wel om lachen, tot ik merkte dat ik niet omhoog kwam.
Bleek mijn stuitje gebroken te hebben, was een stuk minder komisch toen :j

aii, arme silencee <3

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:14

vandaag weer geweldig gevallen. Waren aan het galoppere, maar je moet weten, de Haflinger waar ik op rijd, snijdt bochten af. Blijkbaar was het zadel niet goed aangesingeld, waardoor die helemaal naar de buitenkant draaide, ik ben er nog vrij lang kunnen opblijven, maar dan uiteindelijk er af gevlogen, het was alla Pocahontas die van de waterval duikt, alleen kwam ik op mijn buik terecht.
Het was letterlijk in het zand bijten.
Lucht werd uit mijn longen geklopt en nu een pijnlijke heup, maar dat hoort erbij. Ben er opnieuw op gekropen en heb meteen weer gegaloppeerd!!!!

TIP: Ook al was er les op het paard waar je op rijdt, vlak voor uw les, controleer de singel nog maar eens, je weet nooit.