Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:09

Asyaa gelooft het niet, Moontje, tja dan maar niet...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:11

inderdaad volgende onderwerp. (heb nog genoeg te doen bah wie komt me helpen mijn huis schoonmaken is heel leuk echt waar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:13

Paardenvlees is lekker :D

Tjah voor mij is een paard net als een koe of een varken. Dus mij boeit het niet als het op mijn bord ligt :P

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:20

ah LW arm varken ga jij gewoon op een varken zitten pff wat gemeen ;)
Je maakt mag ik hopen wel onderscheidt tussen een kip en een paard. (arme platte kip anders)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:37

renske_13 schreef:
Ik eet echt nooit paardenvlees! ;) Ik zou het niet eens door mijn keel kunnen krijgen. Dan zie je soms op tv die arme beestjes in de rij staan voor de slacht ;( |(
Maargoed, iedereen zo zijn mening.

Groetjees

Niels schreef:
en je eet wel ander vlees?
En eet je weleens snacks? (frikadellen, kroketten etc?)

Asyaa schreef:
En eet je wel eens drop?
Of gebruik je wel eens lijm?

En heb je leren schoenen of een leren jas? Bak je je frietjes in 100% plantaardige olie? Zijn de middeltjes die je gebruikt niet op dieren getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:24

Moontje1991 schreef:
ah LW arm varken ga jij gewoon op een varken zitten pff wat gemeen ;)
Je maakt mag ik hopen wel onderscheidt tussen een kip en een paard. (arme platte kip anders)

whaha nee zo bedoel ik het niet }:0
Bedoel qua vlees om te eten :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:21

Jullie zijn echt op dreef :+

Overigens dreigt de excursie naar Nijkerk niet door te gaan vanwege te weinig belangstellenden -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:23

welke excursie??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:34

*hopelijk kan ik nu eindelijk posten*

magda_90 schreef:
Ik moest even lachen om de beginpost eerlijk gezegd. Paardenvlees is voor mij net zo normaal als ieder ander vlees. Een paard staat nu eenmaal ook op de menukaart van de mens, dito met koe, varken, kip etc.

Overigens als de TS geen paardenvlees meer wil eten dan zal ze echt een hoop dingen moeten laten staan (taarten met gelei, veel snoep, toetjes etc.) daar zijn de resten allemaal in verwerkt.

Wij gaan waarschijnlijk met onze school binnenkort naar Nijkerk toe, ik zal het erg leerzaam vinden om te zien hoe het daar aan toe gaat (we hebben hier al diverse video's over gezien).

suleilitha en KiWiKo dat vlees zal vast veel beter smaken dan een gemiddeld vleesstukje inderdaad! Als het kon dan had ik het later ook zelf geslacht en hup de vriezer in. Maar ik ben alleen niet zo'n vleeseter (vind het niet zo erg lekker) maar dat moet dan vast wel goed komen :j

Die excursie :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:57

Zozo, discussie is nog flink op dreef...

Ts heeft nogal wat losgemaakt :-)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:42

Achjo is toch ook gezzelig.
Meestal gaan dit soort topics direct op slot

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:29

Is dat zo?

Waarom dan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:42

Dus TS, als ik het goed begrijp: omdat het paardenvlees is verduisterd (verstopt) zijn de paarden die dat vlees leverden voor niets gestorven...

Nogal ziek om vlees te verstoppen omdat het niet in je straatje te pas komt. Wat dacht je van chocoladeproducten en cacaoslavernij?
Of bespoten groente? Of exotisch fruit dat van ver weg hier naartoe is gevlogen, dus veel milieuvervuiling... Of wegwerpscheermesjes? Of leren veters, zullen we dat ook maar achter de chips gooien? :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:02

Saina schreef:
Is dat zo?

Waarom dan?

Zwaar oftopic?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:08

Persoonlijk vind ik het niet te eten, paardenvlees, tenzij het verwerkt is in fastfood. :D En ik moet bekennen dat ik als Penny-meisje wel eens sip bij een pakje paardenvlees in de supermarkt heb gestaan, in de overtuiging dat mijn lievelings-manegepaard daar in plakjes lag... :')
Maar sorry TS, ik vind het echt veel te ver gaan om het vlees achter de chips te laten verrotten. Je hebt sinds je beginpost niet meer in dit topic gereageerd, maar ik zou je toch graag willen uitnodigen uit te leggen wat je hier nou mee wilde bereiken..?

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:21

Wist je dat als je een groente tuin hebt, en je praat met veel liefde tegen je plantjes, dat ze het dan veel beter doen?
Wist je dat het eigenijk moord is, als je dan uiteindelijk die prachtige gegroeide glimmende tomaat pakt, aan stukken snijd en in je prutje verwerkt. En het allerergste zijn de aardappelen. Die moet je eerst het loof laten afsterven, voordat je ze mag rooien. |(
Ik laat de kolen staan, die aangevreten worden door de rupsen, want ik kan enorm genieten van de vlinders in de tuin.

Maar die tomaat, kan ik heel erg van genieten.....
:Y)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:30

Ik heb zelf nog nooit paardenvlees gegeten en zou het denk ik ook niet zo snel doen.
Heb het weleens in de supermarkt zien liggen ja, wordt gewoon verkocht...
Maar wat bereik je ermee om al die pakjes te verstoppen? Ik snap je reactie wel, maar daar bereik je niets mee. Die paarden zijn toch al geslacht, dan kan er maar beter van gegeten worden dan dat het ergens weg ligt te rotten toch?
En als je tegen het eten van paardenvlees bent ga dan actie voeren om het te voorkomen, hiermee voorkom je het niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:58

Moontje1991 schreef:
Saina schreef:
Is dat zo?

Waarom dan?

Zwaar oftopic?

Geen zorgen had al getemd, maar er is niets mee gebeurt dus praat gerust door :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:01

@TS: onze Jumbo is vandaag geopend en die heeft wel paardenvlees in de schappen. Ik heb het maar achter de chips gelegd :j Het is er nu zo druk dat de chips waarschijnlijk zo op is dus dan kunnen mensen het daar pakken, net zo makkelijk want dat lege schap is dan inmiddels ook al aangevuld zodat mensen het op 2 plekken in de winkel kunnen verkrijgen :7 :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:35

Gerner schreef:
Wist je dat als je een groente tuin hebt, en je praat met veel liefde tegen je plantjes, dat ze het dan veel beter doen?
Wist je dat het eigenijk moord is, als je dan uiteindelijk die prachtige gegroeide glimmende tomaat pakt, aan stukken snijd en in je prutje verwerkt. En het allerergste zijn de aardappelen. Die moet je eerst het loof laten afsterven, voordat je ze mag rooien. |(
Ik laat de kolen staan, die aangevreten worden door de rupsen, want ik kan enorm genieten van de vlinders in de tuin.

Maar die tomaat, kan ik heel erg van genieten.....
:Y)

Oh ik ken daar een liedje over carrot juice is murder.
gaat inderdaad over de moord op groenten en dat het uitmoorden van groente moet stoppen. (en dat staat er op een spandoek: eat meat no more murder)
Dus ik ga zo naar de supermarkt en al die arme groentes verstoppen achter de chips. (wodt druk daar)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:50

Ik krijg door dit soort topics gewoon de behoefte om eens paardenvlees te gaan proeven. Kijken wat ik ervan vind. Kan ik me een eerlijk oordeel vormen.

Maar misschien kan ik beter niet in mijn rijkleren bij de slager gaan vragen naar een paardenbiefstukje...

Denk ik.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:51

Abeltje77 schreef:
Ik krijg door dit soort topics gewoon de behoefte om eens paardenvlees te gaan proeven. Kijken wat ik ervan vind. Kan ik me een eerlijk oordeel vormen.

Maar misschien kan ik beter niet in mijn rijkleren bij de slager gaan vragen naar een paardenbiefstukje...

Denk ik.

Waarom niet? Het is iig duidelijk dat je een echte paardenliefhebber bent :') :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:54

Das waar. Ik hou van paarden extern én intern!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:55

Gewoon proeven Abeltje :j Het is alleen niet zo mijn smaak, iig niet de paardenrookvlees, vind het veel te zout :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:06

ik zal ook eens een deze dagen kijken hoe het nou smaakt :P