Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:58

xJess schreef:
@xMarloes
Rondrennen in een wei is er zeker wel.
Elke vrijdag gaan de pony's van ongeveer 10 uur tot half 2 op een hele grote wei met zn allen. En bij hun grote stal zit ook nog een hele grote paddock, ongeveer de grote van een weiland. En er staat wel gras in het park, zeker bij het nieuwe gedeelte. En bijna iedereen haalt altijd een emmer (soms meer) gras/hooi voor de pony.

Wauw, 1 dag in de week een paar uurtjes 'paardenbestaan'! :roll:

Nobeliscool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:46

misz_irene schreef:
Ik ben er ook eens geweest met mijn zusje, nou denk maar niet dat ik er ooit nog weer eens kom.
Zoveel pony's met kinderen op één park valt niet te controleren en de meeste kindertjes doen dan ook alles wat verboden is.... zodra er eens een kind afvalt is het direct de schuld van de pony en krijgt die weer een trap van een of andere vader, maar er wordt nooit eens gekeken wat dat kind wel niet met die pony doet.

Veel te grote en te dikke kinderen op die kleine beesjes vind ik echt niet kunnen zelfs niet voor een dag. Waarbij de bitjes met touwtjes aan het halster worden geknoopt.... van mij hoeven zulke parken echt niet meer.

ze hebben helemaal geen bitten meer

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:11

Gowlan schreef:
xJess schreef:
@xMarloes
Elke vrijdag gaan de pony's van ongeveer 10 uur tot half 2 op een hele grote wei met zn allen. En bij hun grote stal zit ook nog een hele grote paddock, ongeveer de grote van een weiland. En er staat wel gras in het park, zeker bij het nieuwe gedeelte. En bijna iedereen haalt altijd een emmer (soms meer) gras/hooi voor de pony.

De helft van het jaar staan ze op een weiland. ;)
En ze staan met z'n allen in een hele grote stal waar ze een enorme uitloop hebben. En hoezo zouden ze alleen een 'paardenbestaan' hebben als ze op de wei staan?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:00

Gowlan schreef:
xJess schreef:
@xMarloes

De helft van het jaar staan ze op een weiland. ;)
En ze staan met z'n allen in een hele grote stal waar ze een enorme uitloop hebben. En hoezo zouden ze alleen een 'paardenbestaan' hebben als ze op de wei staan?[/quote]
Oh, dus een half jaar staan ze enkel op wei zich vol en tevens hoefbevangen te eten en vervolgens worden ze volop gebruikt en 1 dagje in de week mogen ze 3,5 uurtjes een sprietje gras eten?
Is misschien al meer dan sommige andere paarden mogelijkheid tot hebben, maar paardwaardig zoals vele mensen de uitdrukking zien, is het op die manier alsnog niet.
Ze komen er wel veel uit, hebben wel bewegingsruimte maar worden ook niet gereden en warmgelopen zoals normaal hoort te zijn.
Dus in die zin, is het niet paardwaardig nee.
En hoe het door velen word gezien: paardwaardig = minimaal dagelijks weide.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, maakt verder niet uit.
Ik ben ook ervan overtuigd dat vele paarden niet eens op de wei komen of iets, maar in de term paardwaardig, is dat het dan ook niet.

xJess

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:19

@Gowlan
Nee hoor, op dat hoefbevangenheid letten ze zeker wel. Want wat heb je eraan als je 300/400 pony's hoefbevangen heb. Dat wordt echt wel opgebouwd.
Nou er zijn echt geen mensen die erop stappen en weg galopperen hoor. En wat zie je onder warmlopen? Het enige wat die pony's hoeven te doen is een beetje op bospaadjes lopen. Ze staan dan wel niet elke dag op de wei, maar wel in een enorme paddock, er staat alleen geen gras. Maar dat kunnen ze weer in de grote stal eten. ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:44

EskeGirl schreef:
xJess schreef:
@Gowlan
Het enige wat die pony's hoeven te doen is een beetje op bospaadjes lopen.

Als je naar filmpjes kijkt, moeten ze heel wat meer doen dan 'alleen een beetje lopen' :=

Van galop gaan ze niet dood hoor ;)
Maar ik bedoelde meer, ze hoeven geen moeilijke oefeningen te doen, nageeflijk lopen en dat soort dingen.

Rinomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:45

Wat een negatieve verhalen zijn er toch.
Ik heb gewerkt in Collendoorn bij de pony's en de pony's worden netjes verzorgt.
Ze krijgen goed eten, dierenarts controles, hoefsmid komt regelmatig kappen.
's Nacht staan ze in de grote stal en in de paddock en krijgen voldoende gras en hooi gevoerd.
De kinderen borstelen en tutten de pony's op. Meer aandacht dus als de meeste paarden.

De meeste paarden in ons land staan 23/ 7 op stal en komen er een uurtje uit.

En ja er zijn soms kinderen die zich niet aan de regels houden, maar waar is de verantwoording van de ouders.
De zwaarte van de kinderen lijkt mij geen probleem, een shet is er namelijk op gebouwd om zijn eigen lichaams gewicht extra te kunnen dragen.
Die pony's lopen echt niet de hele dag en de pony's die los verhuurd worden, worden ook gewisseld.
De kinderen zitten echt niet de heledag op de pony's, want er moet toch ook nog gezwommen worden en genieten in het avonturenpark.

De kinderen krijgen les en leren hoe ze met een pony om moeten gaan.

Ik zou zeggen tegen een ieder ga gewoon eens heen kijken hoe de pony's er bij lopen.
En dan moet je geen uurtje kijken maar de heledag.

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:50

ik ben er 2 jaar geweest en wil dat ook zo houden.
- die pony'tjes worden opgejaagd met een bos sleutels (door die cowboys) ; luisteren ze niet , krijgen ze er een mep mee op hun arme hoofdjes
- veeeeel te groote kinderen op die arme shetjes
- veel pony's zonder manieren ; bokken , bijten , rollen....

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:02

Pumbaa_ schreef:
ik ben er 2 jaar geweest en wil dat ook zo houden.
- die pony'tjes worden opgejaagd met een bos sleutels (door die cowboys) ; luisteren ze niet , krijgen ze er een mep mee op hun arme hoofdjes
- veeeeel te groote kinderen op die arme shetjes
- veel pony's zonder manieren ; bokken , bijten , rollen....

De pony's worden wel opgejaagd met sleutels, maar daar wordt mee gerammelt als ze niet mee willen. Maar ze worden niet geslagen, hooguit ff met de hand op de kont. Maar zeker niet op het hoofd, en ik ben er vaak genoeg bij geweest om die pony's naar voren te jagen. En er zijn niet veel pony's die bijten en bokken hoor. En wat is er mis met rollen? Dat doet toch elk paard :?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:22

Citaat:
een shet is er namelijk op gebouwd om zijn eigen lichaams gewicht extra te kunnen dragen.

dat is absoluut niet waar !!!
een shet kan zijn eigen gewicht trekken en absoluut niet dragen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:46

Ik heb er ooit aan gedacht om contact met ze op te nemen of ik daar met m'n eigen paard mocht komen, dan verkleed als sherif en dat ik daar een beetje rond rij/loop om de kinderen in de gaten te houden en tips te geven. Soms is het voor de kinderen ook onwetendheid, sommige kinderen+ouders weten niks van paarden en als ze het wel weten zullen ze hun kinderen daar denk ik ook echt wel op wijzen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:18

Ik ben niet degene die mee gaat mailen, ik heb een vooroordeel op de verhalen en filmpjes + de foto's en filmpjes die ik van ppc-bezoekers heb gezien toen zij daar waren.
Ze hadden het zeker naar hun zin, en wil dat ook niemand ontnemen.
Zeg ook niet dat ze slecht verzorgd worden, ze krijgen vast allen aandacht en wel dierenartsonderzoeken.
Worden vast ook allen geënt en alles, dat hoor je me niet zeggen.
Maar door de manier waarop er door vele mensen (en ieder 1 is te veel) mee om word gegaan is gewoon bizar, en dat het word toegelaten ook.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:25

Gowlan schreef:
Ik ben niet degene die mee gaat mailen, ik heb een vooroordeel op de verhalen en filmpjes + de foto's en filmpjes die ik van ppc-bezoekers heb gezien toen zij daar waren.
Zeg ook niet dat ze slecht verzorgd worden, ze krijgen vast allen aandacht en wel dierenartsonderzoeken.
Maar door de manier waarop er door vele mensen (en ieder 1 is te veel) mee om word gegaan is gewoon bizar, en dat het word toegelaten ook.

We willen alleen mailen om te vragen of de leeftijdsgrens misschien omlaag kan.
Van mij hoeft het park niet te sluiten, maar ik vind het van de zotten dat daar soms nog meisjes van 14 op die dieren rijden, terwijl de grens toch echt 12 jaar is.
Daar zouden ze beter op moeten controleren!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:29

EskeGirl schreef:
Gowlan schreef:

Van mij hoeft het park niet te sluiten, maar ik vind het van de zotten dat daar soms nog meisjes van 14 op die dieren rijden, terwijl de grens toch echt 12 jaar is.

In die zin ben ik het er wel mee eens, alleen de leeftijdsgrens niet zozeer maar dat er word gekeken naar lengte en gewicht van de ruiter.
Als je een 10 jarig bonkje kind hebt van 1.55 omdat het al best groot is en dan ook al 55 kilo weegt (ze zijn er wel!) dan heeft de leeftijdsgrens nog weinig nut.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:31

EskeGirl schreef:
Gowlan schreef:

In die zin ben ik het er wel mee eens, alleen de leeftijdsgrens niet zozeer maar dat er word gekeken naar lengte en gewicht van de ruiter.
Als je een 10 jarig bonkje kind hebt van 1.55 omdat het al best groot is en dan ook al 55 kilo weegt (ze zijn er wel!) dan heeft de leeftijdsgrens nog weinig nut.[/quote]

Hier ben ik mee eens.
Had ik een paar pagina's geleden ook gezegd.
Toen kwam iemand met dat ze dan iedereen moeten meten enzo.
Maar ja, je kan wel ongeveer inschatten hoe groot iemand is.
Want met 12 jaar, ik was op mijn 12e al 1.70, zou ik er dan nog opmogen?

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:38

Hangt ervan af, ik heb het idee dat ze in PPC gewoon die pony's gebruiken om geld te verdienen. Als je daar bent en je vraagt een pony, zullen ze dat echt niet weigeren hoor!

Ik ben daar 1 keer geweest, toen wij op vakantie waren in slagharen. Maar ze laten daar wel gewoon kinderen van 14 rijden. Ik sprak toen zo'n man, die daar werkt, en die zei van er zijn meiden die elk jaar weer terug komen, een daarvoor hebben we ook een paar grotere pony's (jah joh, van 1.10)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:36

Jullie vergeten wel wat!

Volgens jullie zijn er alleen maar kinderen die niets van pony's weten en ze mishandelen, MAAR er zijn ook genoeg kinderen die gewoon goed voor ze zijn! Die ze poetsen, ernaast wandelen en er zo af en toe (als ze niet te groot zijn) op gaan zitten!. Dit doe ik ook! Ik ga er ook niet heen om te kunnen rijden, maar om een pony daar een goed weekje te geven! ;) Dus kijk ook eens positief, niet alleen negatief! De dierenbescherming lijkt me ook niet nodig, want ze zijn al strenger geworden! Je MOET nu een cap op en als je pony bezweet is moet je stappen tot hij/zij weer helemaal droog is! Ze krijgen ook genoeg eten en drinken en hebben geen wonden!

Zie ook de positieve kant in en niet alleen de negatieve! ;)

Zo dat is er uit!! :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:48

LoveMickey schreef:
Jullie vergeten wel wat!

Volgens jullie zijn er alleen maar kinderen die niets van pony's weten en ze mishandelen, MAAR er zijn ook genoeg kinderen die gewoon goed voor ze zijn! Die ze poetsen, ernaast wandelen en er zo af en toe (als ze niet te groot zijn) op gaan zitten!. Dit doe ik ook! Ik ga er ook niet heen om te kunnen rijden, maar om een pony daar een goed weekje te geven! ;) Dus kijk ook eens positief, niet alleen negatief! De dierenbescherming lijkt me ook niet nodig, want ze zijn al strenger geworden! Je MOET nu een cap op en als je pony bezweet is moet je stappen tot hij/zij weer helemaal droog is! Ze krijgen ook genoeg eten en drinken en hebben geen wonden!

Zie ook de positieve kant in en niet alleen de negatieve! ;)

Zo dat is er uit!! :+

Dat klopt ook wel.
Maar eigenlijk vind ik het vooral raar dat je nog meisjes van 14/15 op die pony's ziet rijden.
In theorie is het een goed plan, alleen in de praktijk gaat het moeilijker.
Als ze nu eens de helft of 1/3 van de pony's verkopen, kunnen ze veel makkelijker toezicht houden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:41

vroeger wou ik er ook een huren toen waren er fjorden,dat kon dus jaar later was ik er weer.. toen kon het niet meer..
alleen kleineren. mocht dus niet.

larslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:21

heey, ik ben het wel eens met lovemickey, ik wil er dit jaar nog voor de laatste keer heen, ik ben 11 en 1.65... kennen jullie de pony's goofy, tommy, iwan en bronzo? zulke schatjes! maar ik ben ook nogal groot en ik stap alleen nog en loop ernaast en borstel en voer

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:57

Stap jij er nog op? :n

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:30

larslove schreef:
heey, ik ben het wel eens met lovemickey, ik wil er dit jaar nog voor de laatste keer heen, ik ben 11 en 1.65... kennen jullie de pony's goofy, tommy, iwan en bronzo? zulke schatjes! maar ik ben ook nogal groot en ik stap alleen nog en loop ernaast en borstel en voer

Ga je nog op die pony's rijden? :oo

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:56

Ik snap niet hoe ze aan die pony's komen.
Wie verkoopt zijn pony nou aan ppc?
Of fokken ze ze daar zelf?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:49

Misschien van de zuidlaardermarkt? Of iemand die ze graag kwijt wou, zoals handelaar.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:27

Ze fokken idd zelf en tegen de tijd dat 10 pony's 20 zijn lopen alweer 50/60 kleintjes rond