wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mareeq

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:40

idd ook omdat het gevaarlijk werd.
ik weet ook nog dat je vroeger je eigen paard mee kon nemen, maar daar kan ik me in vergissen (was toen nog best klein O:) )

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:10

Mareeq schreef:
altijd janken idd als ik weer naar huis moest :P

:P Stonden we daar de laatste avond ( Demi, Nena , Bibi en ik ) te huilen bij die stal |( :+
kan er nu nog steeds wel om huilen als ik op een vervelend moment aan haar moet denken..

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:32

broschje :o

moonie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:18

femmelke2 schreef:
ben er nog nooit geweest :?
ik wil er wel is graag naar toe maar zijn dr alleen shetjes?
ben namelijk 1.60m en weeg 47 kg

Heej,,
ik ben 1,68 en ik ben dit jaar geweest!!
en ze letten meer op je leeftijd dan op je lengte hoor!!
En ik had :D harley die is echt de liefste!!!
En ik had poohbear en die was ook leuk mar eigenwijs :+

xx

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:37

moonie4ever schreef:
femmelke2 schreef:
ben er nog nooit geweest :?
ik wil er wel is graag naar toe maar zijn dr alleen shetjes?
ben namelijk 1.60m en weeg 47 kg

Heej,,
ik ben 1,68 en ik ben dit jaar geweest!!
en ze letten meer op je leeftijd dan op je lengte hoor!!

En ik had :D harley die is echt de liefste!!!
En ik had poohbear en die was ook leuk mar eigenwijs :+

xx

ow gelukkig..... OMG... |o |o |o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:39

ik snap dit niet he...
arme shetjes :n

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:44

ik ook niet _Bitje_, laten ze gewoon kijken naar de lengte en het gewicht van de kinderen.
Gewoon kinderen langer dan 1.50 er niet meer oplaten en niet zwaarder dan 50 kg voor de grote shetten.

Je kan wel heel licht zijn maar toch heel lang, dan zit je die pony's alleen maar in de weg bij de benen en dat is ook sneu. Dan lopen ze niet meer in evenwicht.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:45

tja, maar ja, die kleine kinderen en die (ponypark) eiegnaren doen
het alleen maar om het geld ... snap je toch niet ?
welzijn van de ponys gaat voor, heb ik geleerd athans

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:50

snap het ook niet, okee dat ze daar pony's hebben prima.
maar laten ze eerst die kinderen een dag verplicht een cursus geven met de ouders erbij waarin ze leren hoe ze moeten omgaan met de pony's enz.

heb zelf gewerkt op een camping met pony's waar ook op gereden kon worden, maar daar was áltijd begeleiding bij. De ouders moesten erbij zijn èn wij als begeleiding.
dat was veel beter geregeld.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:53

ja dat is teminste wat :)
daar worden die shetjes bij een kind gedumt en ze kunnen
er mee doen wat ze willen ...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:56

Wij zijn laatst ook geweest een dag of 5 in totaal.
Maar je ziet idd kids erop zitten van of ouder dan 12 of veel te lang. Ik zou zelf zeggen tot een jaar of 10 is beter.
Wij hadden trouwens Pooh Beer en later Banjo omdat ze Pooh Beer te eng vond, en idd eigenwijs is die zeker.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:57

[quote="ruiter1992"]snap het ook niet, okee dat ze daar pony's hebben prima.
maar laten ze eerst die kinderen een dag verplicht een cursus geven met de ouders erbij waarin ze leren hoe ze moeten omgaan met de pony's enz.

Er is ook elke dag ponyles hoor en daar moeten de ouders bij zijn. Er word verteld hoe je met een pony om moet gaan.
En zonder ouder krijg je ook gewoon geen pony mee, heb het zelf gezien dat ze werden teruggestuurd, om hun pa of ma te halen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:58

ja de lessen, maar wat er om die lessen gebeurt is gewoon onverantwoord voor die shetten (en kinderen)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:01

Ze mogen eigenlijk alleen maar stappen, maar ja grotere gaan dan toch weer in draf of in galop. Maar het mag dus niet!
En aan elk halster zit een touwtje voor de ouder om de pony vast te houden. Ik vind ook dat die er gewoon bij moet blijven. Heb zelf ook rondgelopen zo met de kids aan het touwtje wat er bij hoort.

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:24

pff begint dit nou weer opnieuw? voor je al je kritiek die nergens op slaat gaat leveren kyk even een pagina terug naar myn preek dan kan je zien hoe 'zielig' het daar is ;) en ze letten wel op lengte en vooral op gewicht en zodra ze merken dat je slecht bent voor je pony ben je hem kwyt, dus niet praten als je nikss weet oke danku ;)

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:28

Wodie<3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:30

maar het gebeurt gewoon vaak genoeg dat die ponys niet altijd even vriendelijk
behandeld worden door sommige kids ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:10

_Bitje_ schreef:
maar het gebeurt gewoon vaak genoeg dat die ponys niet altijd even vriendelijk
behandeld worden door sommige kids ;)

Dat heb ik ook regelmatig gezien idd, pony's die de zweep krijgen om niks eigenlijk. Word vooral door de oudere kids gedaan trouwens.
Ik heb ook al meerdere keren er wat van gezegd. Verder gaat het echt wel goed hoor. De pony's krijgen van de meeste lekkere poetsbeurten knuffels.
Kortom zo slecht is het daar niet voor ze. Hoevaak word een pony thuis niet geslagen door die zelfde kids die het daar ook doen?
Dus voor die paar die dat doen kan je ze niet allemaal over een kam scheren toch?
Nogmaals ben er zelf afgelopen week geweest.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:13

Almeralover schreef:
pff begint dit nou weer opnieuw? voor je al je kritiek die nergens op slaat gaat leveren kyk even een pagina terug naar myn preek dan kan je zien hoe 'zielig' het daar is ;) en ze letten wel op lengte en vooral op gewicht en zodra ze merken dat je slecht bent voor je pony ben je hem kwyt, dus niet praten als je nikss weet oke danku ;)

Lieverd, jij kan preken wat je wilt. Maar het maakt bar weinig indruk. Niet alleen de spelfouten doen je de das om maar ook de ongefundeerde inhoud. Wie praten er precies over 'dingen waar ze niets van weten?'
Tijdens mijn werk (ik 'corrigeer' paarden, hoewel het 99% van de keren de eigenaars zijn die gecorrigeerd hadden moeten worden) heb ik in de loop der jaren meerdere pony's van het toenmalige ponypark Slagharen en het huidige PPC over de vloer gehad. Wat die diertjes allemaal mankeerden... Behalve gedragsproblemen, leden ze allemaal onder een zeer slecht gebit. Zoveel ponies kun je nooit de jaarlijkse GOEDE tandarts behandeling geven die paarden nodig hebben. Zeker als ze geen grofstengelig hooi te eten krijgen (zoals in dit geval). Mijn vriend is hoefsmid en die kon stevig aan de slag om de beenstanden te corrigeren, rotstraal te genezen en te kort bekapte hoefjes te ontlasten. Ook 2 ponies die zwaar kopschuw waren (ik spreek over 1 a 2 jaar geleden), je kon niet eens naar de oren wijzen of ze kwamen omhoog. Een oud-medewerkster van het PPC had ze opgekocht toen ze ontslag nam. Meisje heeft nog bij mijn moeder stage gelopen en we hebben dus uit eerste hand vernomen dat er wel degelijk 'strenge' regels zijn over lengte,gewicht etc maar dat de controle daarom minimaal is. Door tekort aan personeel. Of door een tekort aan kennis.
Toen we de paardjes gingen halen moesten we even wachten bij het cafetaria, vlak daarvoor zag ik een paar meisjes van een jaar of 14 op een paar grote shetlanders rondscheuren (ze pasten er wel op qua gewicht hoor, dat is mijn punt niet), paardjes waren drijfnat van het zweet en het enige wat ze deden was stilstaan om foto's te maken en te kletsen OF galloperen. En jawel ze kregen een boze waarschuwing van het personeel, die daarna verder liep... de meisjes hebben 5 minuten gewacht en gingen toen vrolijk verder. Van takken hadden ze zweepjes gemaakt en 1 meisje had (ik neem aan dat ze dat zelf had gedaan) van een halstertouw een bit gemaakt...
Ja ik ben mijn beklag gaan doen en ik kreeg als antwoord "op de meeste maneges lopen ze langer hoor, en die meisjes zorgen straks weer heel goed voor hun ponies en anders doen wij dat vanavond wel". M'n reet. Walgelijke tent daar.

Ik zie de vergelijking met maneges vallen, daar MOET je in een les meerijden waar toezicht is. Bij PPC niet, daar krijg je je paardje mee. Je KAN meerijden in de 'lesjes'. Bovendien is een manege niet zo grootschalig waardoor ze het overzicht over de verzorging minder snel uit het oog verliezen. Een manege heeft nooit meer dan 50 lespaarden (heeel ruim genomen)
En natuurlijk worden de ponietjes daar geknuffeld en hangen ze om de nek, maken ze tekeningen voor ze en krijgen ze kusjes en snoepjes. maar is dat wat een paard wil..........?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:51

Overiegsn Almeralover, als ik naar het filmpje kijk in jouw profiel zie ik al 2 belangrijke misstanden. 1 je bent te groot voor de pony, 2 op 1 foto stat het diertje aan zijn teugels vast aan een paal. Op maneges zie je dat echt niet! No way. Want daar is begeleiding en die tikt je keihard op de vingers als je dat doet! Wel eens een paardje met uigescheurde mondhoeken gezien?
Op je filmpje zien we ook dat niet alle ponies met halster worden gereden (zoals iemand eerder beweerde en ik tijdens mijn bezoek ook meende te zien, er reden er iig minstens 3 zonder bit) maar met een hoofdstel zonder neusriem. En we zien jullie ook duidelijk galopperen, iets wat ook iemand probeerde te beweren, (dat je alleen mag stappen) en die laatste 2 argumenten zijn geen aanval op jou!
Als je op ww.youtube.nl Ponyparkcity 2008 intypt krijg je alleen maar filmpjes van meisjes die te groot zijn voor de pony's, in de krul getrokken paardjes, bitten die met strotouwtjes aan een halster zijn gehangen (op welke hoogte het hangt boeit opeens niet meer, of dat het tegen de kiezen/tanden aan tikt ook niet denk ik..) tussen de idylische plaatsjes door. Want je ziet ook lieve knuffelende shetjes, mooie shots in het bos etc, heus ik zie ook de goede dingen, helaas wegen die niet op tegen de slechte...

Bijvoorbeeld een filmpje waarop ik een meisje de pony meerdere keren met de zweep op het hoofd zie slaan omdat hij 'irritant is en niet meer wil galoperen maar met dr zusje deed hij dat wel de hele tijd'
Of een filmpje waar je een groepje ponies vanuit de verte aan ziet komen galoperen, ze stoppen bij een huisje, ponys worden vastgezet meisjes lopen weg.
Nog een voorbeeld van een filmpje: meisje is zo lang dat ze haar benen op moet trekken in de bochten.
Of: filmpje dat een meisje op een grazende pony springt met veel moeite (braaf beestje) hem aan zijn bit omhoog trekt en gelijk in galop schupt.
Dat galoperen is trouwens soieso erg populair aan de ademhaling van sommige paardje ste horen (komen al hijgend/piepend voorbij) Bijvoorbeeld filmpje: Isabelle, Rosalie, Janine, Patrick galoperen.

Hoe meer filpmjes ik bekijk hoe meer ik me stoor aan dat hele PPC . En aan de mensen die het ervoor opnemen.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:09

Naar mijn mening worden de pony's daar meer als producten gezien, dan als pony's.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen. :o

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:50

@ bonita_bon; je kan nu wel een hele preek tegen my gaan houden waar je je allemaal aan irriteert, en het zal vast wel allemaal kloppen, maar er zyn de laatste jaren superveel dingen veranderd, je MOET nu bitloos ryden, zien ze je 1x met een bit kryg je een waarschuwing, nog een x is pony inleveren, de filmpjes waar jy het over had van ponyparkcity 2008 dat klopt inderdaad, maar de helft daarvan is nu verbannen uit ppc en de andere helft komt nietmeer of is zo geschrokken dat ze niks anders meer doen dan ernaast lopen, en even over je commentaar over myn fotos; ten 1e ja ik weet dat ik wat te groot ben, ik ryd ook hooguit een half uurtje per dag en met rijden bedoel ik alleen maar stappen, ik ben 39 kg ik ben mn hele leven al licht geweest, maar daar gaat het nu niet om, ik kom er nog heen omdat ik supergek op die pony heb en ik haar al sinds 2004 elk jaar zo'n 6/7 keer heb, ik heb haar zo'n beetje alles geleerd, aangezien ik de eerste was die haar had sinds ze daar stond, en over dat ze vast stond aan een bit, dat is inderdaad slecht, 1 van de redenen waarom de ponys nu bitloos staan, maar vergeet niet dat alle ponys zo stonden, en de ponys daar zo zyn opgevoed dat ze ook blyven staan en niet gaan lopen trekken zodat hun mond uitscheurt, sowieso deed ik dit byna nooit maar dit was omdat we toen heel even een ijsje gingen halen, en degene die de foto maakte bleef er voor de zekerheid bij zodat als er een pony toch zou schrikken ofzo, die gelyk losgemaakt kon worden.
Verder vallen de hoeven & tanden tegenwoordig super mee, ik ben pas 2weken geweest en de 1e dag zag ik dat mn pony nogal lange hoeven had, ik heb dat gemeld en 2 dagen later is ze bekapt, het is logisch dat ze het niet kunnen overzien met rond de 400 ponys, maar als je zoiets ziet meld het dan, dan wordt het probleem gelyk verholpen, verder zijn er idd kinderen die heeeeel de dag galloperen, toen ik er 2weken was heb ik dat ook vaak genoeg gezien, maar vroeger was het elke keer kregen ze wel een waarschuwing maar werd er niets aan gedaan, nu zijn ze daarintegen super streng, eerst 1 waarschuwing en by de volgende klacht wordt je pony ingenomen, dus nogmaals; het park is veranderd, de regels zijn aangescherpt dus je moet niet heel je leven dezelfde mening houden, kyk ook naar de goede dingen, sommige mensen beweren dat ponys het op een manege beter hebbe, de ponys van ppc leven hoe een pony hoort te leven, ze kennen geen zadels, worden bitloos gereden, staan met ze alle in een mega grote inloopstal+weide, en hebben 9 van de 10x een supergoed iemand, helaas zullen er altijd slechte mensen blyven komen, maar dat kan het park niet voorkomen, ze kunnen alleen zorgen dat die mensen geen pony meer krygen, en dat doen ze nu ook, denk daar maar eens aan =)

BIRTHExDARCO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:37

Iebel !! xD

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:42

split is de leukstemooistebesssste <3

Afbeelding

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:12

sorry almera jij hoort en mag ook niet eens meer op de pony,s qua leeftijd . dus ook niet stappen ook al is het maar een half uurtje . ik vind regels zijn regels en ook voor het welzijn van de pony,s