Anoniem schreef:Ik vind je eigenlijk wel te zwaar.
Het zou beter passen als het zitvlak van het zadel wat groter is, je zit nu al op de achter rand
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lotje_elmo schreef:Mensen op stal vonden het echt niet meer kunnen terwijl ik het nog wel vind passen.[ [url=m/MfI9bc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik rij er overigens niet meer zo vaak op. Vroeger wel. Ik ben nu maar 2 centimeter groter dan deze foto. Ik reed wel redelijk intensief.(voor het paard zijn doen)
lotje_elmo schreef:De beugels kloppen idd maar ik ging een rondje naar buiten en dan kan hij soms wat springerig zijn dus dan heb ik iets meer zekerheid. Soms doe ik dan ook een touwtje om voor nog meer zekerheid
elenaMM77 schreef:dankjewel voor de tips!lotje_elmo schreef:De beugels kloppen idd maar ik ging een rondje naar buiten en dan kan hij soms wat springerig zijn dus dan heb ik iets meer zekerheid. Soms doe ik dan ook een touwtje om voor nog meer zekerheid
Buiten is 1-2 gaatjes korter dan dressuurstand inderdaad soms handig..
maar ga je korter dan dat, dan wordt je juist instabieler wanneer een paard/pony springerig is..
immers de beweging van je paard/pony moet door je benen afvloeien.. als je die te kort zet, zijn ze minder veerkrachtig in de gewrichten, waardoor je meer 'stoten' krijgt.
voor buiten zou 1-2 gaatjes langer beter zijn, je hebt m nu zo kort staan dat je automatisch je hak optrekt om nog lekker te kunnen zitten, zou je je hak willen uitdrukken, dan druk je jezelf bijna uit het zadel (hak uitdrukken is weer nodig als je paard springerig is)..
door dat je zo kort zit en je hak als gevolg daarvan wat optrekt, lijkt het voor sommigen die niet verder kijken misschien dat je 'te groot zou zijn.. Niets van waar.. past prima hoor