Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 06:18

Je haakt dat samen vast, het is zoals een dubbele draad meehaken.
Wanneer je werkje af is kun je nog met naald en draad de losse draadjes vastzetten.
Ik persoonlijk haak de losse draadjes mee en maak het nog extra vast mez naald en draad.

Facebook is niks voor mij, die verwijder ik binnenkort weer. Daar zet ik ook niks op. Even zoeken op.google en.je komt op bokt uit. Je hoeft niet in te loggen om deze pagina te zien.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:16

Ik ben bezig met een BBB, zal zo meteen als ik klaar ben zal k foto's laten zien!

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:16

_SnowBall schreef:
Ik ben bezig met een BBB, zal zo meteen als ik klaar ben zal k foto's laten zien!

wat is een BBB? 8)7

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:29

Barackpad(denk dat je het zo schrijf :D Maar mn telefoon had dat verbeterd :) Sorry! Vraag niet waarom die BBB doet inplaast van barackpad :oo

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:08

Houdt het maar op barebackpad :D
Ben heel benieuwd hoe je dat zelf gemaakt hebt.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:33

oh zo! Ben zeer benieuwd naar het resultaat en hoe je het maakt :)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:05

Ben ook benieuwd := Heb geen naaimachine moet dus alles met de hand... Dat gaat wel even duren. Maar ik heb al een begin! Ik ga nu geen foto's plaatsen dat doe ik als ik klaar ben. Dan zie je het in stapjes :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:23

Ik ben benieuwd naar jou.fotos wannee je het af hebt, met d hand duurt inderdaad lang..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:02

Hi! Kan iemand mij de maten van de hoofd van een shetlander sturen? De maat achte de oren, en tussn de oren en de maat vanaf de oor tot de oog?
dankjullie.wel! :-)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:28

Zal het morgen voor je opmeten! :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:22

Heel erg lief van jou! Waar bokt niet goed voor is :-) ik wil namelijk een passend oornetje voor shetties maken, of in ieder geval proberen :-)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:33

Arashah schreef:
Heel erg lief van jou! Waar bokt niet goed voor is :-) ik wil namelijk een passend oornetje voor shetties maken, of in ieder geval proberen :-)

Ik ben het briefje kwijt waar ik het op heb geschreven %) Had hem in mn jaszak gedaan, alleen dat is net een overlevingspaket :+ Heb het waarschijnlijk ergens verloren toen ik er iets uit ging halen... Ik ga de volgende x een foto maken als ik het op nieuw heb op gemeten!

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:53

Heey ik volg dit topic al een tijdje naar heb nooit wat geplaatst of gereageerd.
Mijn vriendin heeft een hoofdstel gemaakt voor haar pony met riemen van de action

het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:35

Nou hier de barebackpad dan!

Wat heb je er voor nodig?
-Oud dekje
-Bontje of oud handdoek. Maakt niet uit, als het maar lekker zit :)
-Fleece deken
-Oude singel
-Oud singel ''riempje'' ( waar je de singel aan vast maakt)
-Visdraad of erg strek draad
-Sterke naald
-Versieringen, bij mij bij bijvoorbeeld een golvend strookje van een oud rokje.

Stap 1.
Je gaat uit het bontje de zitvlak tekenen. Bontje onder het dekje en dan overtrekken. Liever ruimer dan te kort. Je kan het altijd afknippen.Als je dit eenmaal hebt gedaan naai je dit goed vast. Hou er wel rekening mee dat de lusjes aan de voorkant vrij moeten zijn.
Afbeelding

Stap 2.
Je pakt nu je ouder singel. Deze heeft 2 plekken waar je die vast aan kan maken. Dan knip je aan een kant de clipjes er van af. (Oke onduidelijk, misschien helpen de foto's een beetje :) ) Dit naai je vast. Ik heb een vrij grote singel voor de ezel waar ik hem op gebruik ( Ja een ezel :+ )Dus ik doe hem extra hoog, tegen het bontje aan. Maar normaal zou dit iets lager moeten.
Afbeelding

Stap 3.
Nu je dit hebt gedaan, gaan we die lus naaien waar de andere kant van de singel mee word vast gemaakt. Zoals ik al zei, is mijn singel te lang en ik hang hem weer ietsjes hoger op. Ook is de lus die ik gebruik kleiner. Omdat bij mij door het leer moeilijk is te naaien, heb ik kort afgeknipt bij een gaatje en vanuit dat gaatje genaait. Als je dit hebt gedaan komt het er zo uit te zien :
Afbeelding

(Deze stap mag je overslaan)
Stap 4.
Omdat ik er toch niet zo zeker was van die singel zo hoog ( ook dat het niet zo lekker zit ) Naai ik er een stukje filt over.
Afbeelding

Stap 5.
Nu we dit gedaan hebben gaan we fleece erover heen naaien. Net zoals je met het bontje hebt gedaan leg je de fleece deken(of iets anders) onder het dekje. Zoals ik al zei : Liever ruim dan te kort. Als je dit hebt gedaan, gaan we naaien. Zorg ervoor dat waar de singel is, dat je dat stukje niet naait. Ook moet je waar je de singel vast maakt niet doornaaien. Ik zal het uitleggen met de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Mag je overslaan)
Stap 6.
Omdat ik maar een lus heb, moet je ook een singel vast aanmaak ding ( hoe noem je dat? := ) Ik heb 1 kant netjes afgeknipt en aan de ander kant heb ik ingekort ( omdat de singel dus te lang is ) Ik heb het zo gevouwd en vast gemaakt met... ja, loomelastiekjes :+ Helpt wel! Netjes opgelost.
Afbeelding

Stap 7.
Versieren! Ik heb uit een oud rokje en strook wat een mooie golvend patroon heeft, uitgeknipt. Vastgenaaid en klaar! Erg simpel. Ook heb ik die 2 lusjes,waar je rekening moest houden bij dat bontje knippen, aan elkaar vast genaaid. Dit is een erg droog bokriempje :Y)
Afbeelding

Afbeelding

En klaar! Ik ga volgende x passen, en dan laat ik een fototje zien hoe die past!

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:35

X_Isje schreef:
Heey ik volg dit topic al een tijdje naar heb nooit wat geplaatst of gereageerd.
Mijn vriendin heeft een hoofdstel gemaakt voor haar pony met riemen van de action

het resultaat:

[ [url=m/RxDw0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HivYOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aAmgI5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dcGMIu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooi!

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:32

Iemand een voorbeeld van een zelfgemaakte neckrope ?

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:36

Heb zelf alleen nog touwhalsters gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:31

hoi,

ik wil zelf een dekje maken
nu de stof, naald en draad,... heb ik allemaal al alleen de vulling nog niet...

wat kun je gebruiken als vulling?

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:33

Handdoek? Oud dekje? Er zijn genoeg dingen :j

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:30

Ik doe ook mee! Ik heb een webshop geopend waar ik zelfgemaakte paardenspullen verkoop, accecories. Ik ontwerp dus strikjes en manenclipjes. En binnenkort ook ringetjes voor om de knotjes van je aard(Met dressuur enzo, en je snapt me wel :P)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:26

PoekieX schreef:
Ik doe ook mee! Ik heb een webshop geopend waar ik zelfgemaakte paardenspullen verkoop, accecories. Ik ontwerp dus strikjes en manenclipjes. En binnenkort ook ringetjes voor om de knotjes van je aard(Met dressuur enzo, en je snapt me wel :P)

Leuk! Al vind ik de spulletjes eerlijk gezegd niet mooi genoeg om te verkopen :x

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:15

Mag ik mij hier ook melden? O:)

Vind het altijd leuk om wat inelkaar te knutselen.
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste dekje gemaakt, en heb ook een touwhalster gemaakt en een longeerhulp (maar ivm veiligheid toch maar de echte gekocht := )

Afbeelding

Fjelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:21

Bamii schreef:
Mag ik mij hier ook melden? O:)

Vind het altijd leuk om wat inelkaar te knutselen.
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste dekje gemaakt, en heb ook een touwhalster gemaakt en een longeerhulp (maar ivm veiligheid toch maar de echte gekocht := )

[ [url=m/8tWQeo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woow! Dat dekje is mooi :j

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:19

Het dekje is mooi geworden, Bamii! :)

@ Chalinka Je kan ook een oud dekbed gebruiken als vulling, maar dan moet het alleen niet te dik te zijn. Ook kan je op de markt fiberfill kopen. :)

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:36

LisaaSophie schreef:
PoekieX schreef:

Leuk! Al vind ik de spulletjes eerlijk gezegd niet mooi genoeg om te verkopen :x

Hoe bedoel je niet mooi genoeg om te verkopen? Tips zijn welkom! Maar denk er wel bij na dat ik nog maar pas een weekje begonnen ben en dat is pas 11 ben. En mijn moeder zei ook al over die ma nenclips, het lintje moet je op een andere manier vastmaken en dat ik met dikker touw moet vlechten.