die daarvoor past

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
terpentijn schreef:Onvoorstelbaar dat men toch maar door wil blijven raggen op een duidelijk veel te kleine pony... Dit is voor mij in het algemeen bedoeld naar veelal de jonge mensen die hier foto's posten.
Mijn vraag is dan: ik neem aan dat deze jonge meiden goed paardrijden ooit willen leren.
Ga dan op voor mijn part op een manege op een goed passend PAARD zitten, want op een te kleine (eigen)pony is dit onmogelijk aan te leren, alleen al omdat de beenhulpen niet meer goed mogelijk zijn.
Zo (op te klein spul) is het ook werkelijk onmogelijk om goed te leren paardrijden.
jwl schreef:Ik kan me nog een gevalletje herinneren van de dressuur shetlander, het filmpje op yt. Volgens mij heb ik niemand zien klagen daarover maar alleen leuke reacties gezien terwijl daar toch een volwassen vrouw op zit en hier word de zoveelste afgeschreven als dierenbeul terwijl deze pony geen zware dressuur loopt op stang en trens. Ik neem aan dat geen enkele trainer een paard naar de verdoemenis laat lopen pijl is het 'maar een shetje'.
Voor die ene keer in de week vind ik het prima gaan. Voor het plaatje is het misschien te groot maar om nou weer te roepen dat de pony lijd is ook weer een overdreven begrip.