Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:12

Mooi zeg!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:24

Oh dat is een gave repaint!

xminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:33

Hoi ik ben Esther en ik kom me ook melden(als dat mag) Ik spaar al een half jaar schleich en ik heb 41 dieren waarvan 28 paarden. ik heb al wel vaak naar alle mooie dingen gekeken die hier gemaakt worden. Ik repaint niet, maar ik maak wel veel tuig. ik zit nu middenin een dekenverslaving en ik maak graag halsters.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:05

welkom

vandaag mijn eerste 2014 paard gekocht, de shetlander hengst

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:09

Welkom Esther!
Ook mijn naamgenootje Joyce nog welkom! Moest ik nog doen :j

maxima100302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:32

Hoi hoi :) ik stel me even voor :
Ik ben Maxima ( zo heet ik echt :P ) en ik ben 12 jaar. Ik ben van plan schleich te gaan verzamelen en heb even prijzen vergeleken, en bij schellens-speelgoed.nl vond ik de prijzen niet duur en ze hadden ook heeeeel veel dingen :) dus waarschijnlijk daar bestellen. Ik heb alleen een vraagje: Alsnog is schleich best wel duur, dus is het het waard om te sparen? Want ik heb nu een paar dingetjes in m'n winkelpanden en zit al op 100 euries haha, eerst was t 300 :0 toen heb ik maar heel veel dingen weg gedaan. Hopelijk weten jullie antwoord op m'n vraag. Groeties sproetjes van maxima :) Oo en hier boven staan allemaal oneliners haha :')

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:27

Hey Hey, hebben jullie mij gemist? ;) Ik was ook wel erg lang weg, zeg. Zonet even alle paginas doorgespit en ben verassend mooie dingen tegengekomen. Jammer karla van de camarque, maar wel goed dat ie is teruggestuurd. Ik heb op vakantie ook weer 2 schleichjes gekocht. Mijn moeder is heel erg verslaafd aan brocante dingen. Dus ik liep zo vet verveeld achter haar aan de 100e brocante winkel in... kijk ik zo vet verdwaasd die winkel rond, wilde ik net een verveelde zucht slaken, staat daar in gohemelsnaam ineens een KAST MET DE GE HE LE schleich collectie!!! Dus ik met zo'n *OMFGGGGG welke zitten er allemaal bij zijn die te koop ofzo of is dit sier o pls laat t te koop zijn...* gevoel die kast bekijken. EN JA HOOR!! TE KOOP!!! Daarvoor had ik bij intertoys een schleich veulen gekocht, de camarque veulen. En ik zag in deze winkel een opruimingsbak met een heel klein mini beetje beschadigde lippi ruin die ik supergraag nog een keer wilde, want die van mij was zwaarbeschadigd en ge repaint.EN HIJ WaS MAAR 6 EURO!! Dus ik zei zo tegen mn moeder: 'Uhh ik ben zo terug ff dit paardje terugbrengen en ZOEF weg was ik. Ik zo naar de intertoys racen en ik SMEET dat veulen op de toonbank, kreeg mn geld terug en racete weer terug naar die winkel, waar mijn moeder dus met de lippi ruin stond te wachten. Ik dacht zo: Ja doei weg met dat veulen dan maar niet dat veulen ik wil die lippi verdomme xD hahaha. Dus ik vet happy die lippi kopen YAY en ik heb de anda veulen ook nog gekocht. Superblij mee.

Binnenkort nog even Carlos (briek misvormd paardje van rommelmarkt voor 50 cent) repainten en dan op zoek naar hout, voor nieuwe stallen. En ja er komen ook nog de beloofde fotos van die stal van de kringloopwinkel die ik voor 2 euro had.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:28

maxima100302 schreef:
Hoi hoi :) ik stel me even voor :
Ik ben Maxima ( zo heet ik echt :P ) en ik ben 12 jaar. Ik ben van plan schleich te gaan verzamelen en heb even prijzen vergeleken, en bij schellens-speelgoed.nl vond ik de prijzen niet duur en ze hadden ook heeeeel veel dingen :) dus waarschijnlijk daar bestellen. Ik heb alleen een vraagje: Alsnog is schleich best wel duur, dus is het het waard om te sparen? Want ik heb nu een paar dingetjes in m'n winkelpanden en zit al op 100 euries haha, eerst was t 300 :0 toen heb ik maar heel veel dingen weg gedaan. Hopelijk weten jullie antwoord op m'n vraag. Groeties sproetjes van maxima :) Oo en hier boven staan allemaal oneliners haha :')

Hoi Maxima! Leuk!
Op je vraag, je kan je schleich verzameling zo duur maken als je zelf wil! Een schleich model kost gemiddeld zo'n 4,50 om en nabij, maar loopt door tot tegenwoordig zo'n 6,50 voor een groot model. Wordt ook elk jaar ietsjes duurder helaas.
Als je beslist om bijvoorbeeld alleen de paarden te sparen en alleen modellen die nu in de collectie zitten ben je voor 70 euro klaar. Wil je alle huidige dieren dan moet je inderdaad tellen op een paar honderd euro. Komt elk jaar voor zo'n 300 a 400 euro uit in de dieren series.
Maar als je echt serieus wil gaan verzamelen moet je met grotere bedragen rekening houden. Schleich bestaat sinds 1985, dus dat is al een heel aantal jaar, dus oude zeldzame modellen zijn dus ook een stuk prijziger als je ze überhaupt al kan vinden. Ik heb thuis met m'n zusje een collectie met alle uitgebrachte dieren en mensen modellen van schleich ooit. Ik schat de waarde in onze kast op zo'n €8000,-. Waarbij ons duurste model zo'n €200 heeft gekost. Maar wij sparen ook kleurvarianten, dus dat kan ook nog eens!
Je kan het echt zo gek en duur maken als je zelf wil! Net wat je wil gaan sparen!
Hoop dat je wat met de info kan :)

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:14

Ik lees tegenwoordig meer mee dan dat ik meepraat, maar alsnog. Een Update van mijn schleich collectie: Getraind paard gekocht & de haflinger ruin + de nieuwe falabella ruin. En natuurlijk, zoals ik ben: meteen dekentjes en alles gaan maken *\o/*
De foto van de falabella dekentjes doe ik groot, de rest in linkjes.

Afbeelding
^^ de drie falabellas met dekentjes. De groene en de blauwe heb ik bedacht met dat rode dekje van Rakker in mijn hoofd :o

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZUVVXFUD.jpg
^^ Haflingerdekentje

En, ik was een beetje hyper net en ik heb drie hindernissen gemaakt van ijsstokjes. :):) Het is de bedoeling dat het een crossparcours word met 20 hindernissen. Ze moeten nog geschilderd en zo maar ik wil ze graag vast aan jullie laten zien :j

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XIXZTMRO.jpg

En nog meer: Ik heb een paal gemaakt die je in een stal kan ophangen waar je halstertouwen aan kunt hangen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AXRRFBZS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AEBECP77.jpg

(sorry voor de lelijke nagellak :+ )

En ik heb ook nog mijn kat nageschilderd:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-G7PJUK78.jpg
(beetje slechte foto's, sorry! Het oog ziet er ook normaal uit in het echt maar op de foto lijkt hij vlekkerig...)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RTZUS8T8.jpg

En mijn kat in het echt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QR6KMUTP.jpg

(oeps, bewogen :+ )

Welkom alle nieuwkomers! +:)+ *\o/* :D :wave:
Lekker lang bericht dus ik hou nu wel op :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:32

Vandaag ging ik met mijn vader Moederdag cadeautjes kopen, ben even naar de intertoys gegaan en ja hoor alle paarden van 2014 waren binnen, ook de fjord! Alleen ik was blut :( maar mijn vader wou hem betalen! Ik ben dus heel blij :D

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:32

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:37

Die eerste lijkt me een repaint/custom, dus geen officieel model.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:41

Die eerste is een repaint op de przewalski, er staat ook custum boven ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:42

Oeps, niet gelezen :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:08

M'n nieuwe:

Afbeelding

Ik geef ze allemaal een naam, maar voor deze kan ik niks verzinnen. Ik zal te denken aan Vlinder maar dat klinkt eeen beetje raar vind ik... hebben jullie ideetjes of mag je dat hier niet vragen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:18

KittyDylan schreef:
M'n nieuwe:

[ Afbeelding ]

Ik geef ze allemaal een naam, maar voor deze kan ik niks verzinnen. Ik zal te denken aan Vlinder maar dat klinkt eeen beetje raar vind ik... hebben jullie ideetjes of mag je dat hier niet vragen?

Ik heb die ook wn. Bij mij heet hij Browny haha
O ja mijn nieuwe paardjes van gisteren en vandaag gekocht:
T niet op d achtergrond.
Afbeelding
De shet heet cupido en de fjord goldy
Ben echt zo blij dat de fjorden in de intertoys lagen! Was er al de hele tijd naar op zoek

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:20

Ik wil ook nog zo graag ze knappy hengst en de tennessee walker merrie maar die liggen niet meer in de winkel. Deze was de enige van de tennessee walker die ik nog niet had :(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:58

Moderatoropmerking:
Berichten over het al dan niet verlaten van dit topic zijn off topic en worden verwijderd. Dit is geen HK topic dus graag on topic blijven.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:05

Vandaag een shopdagje in Duitsland gehad! Een heel aantal Schleich verkooppunten afgegaan en een mooi aantal Schleichjes binnengesleept!
Afbeelding
-De nog missende 2013 modellen in onze collectie.
-3 van de 4 zebra geschilderde modellen, als 25 jaar jubileum special edition van Schleich
-Speciaal Schleich boek met een exclusief geschilderde tijgerbaby
-2 nieuwe rijsetjes
-3 exclusive packs met dieren
-exclusive pack van jeep met trailer
-kleurvariant van de quarter horse

Dus geslaagde dag! *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:06

Erg gaaf Joyce!
Ik ga in de zomer in Duitsland op vakantie, wat zijn goede verkooppunten? :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:08

Joyce_R schreef:
Vandaag een shopdagje in Duitsland gehad! Een heel aantal Schleich verkooppunten afgegaan en een mooi aantal Schleichjes binnengesleept!
[ Afbeelding ]
-3 van de 4 zebra geschilderde modellen, als 25 jaar jubileum special edition van Schleich
-2 nieuwe rijsetjes

Dus geslaagde dag! *\o/*

Heb ik gezin op FB. Zijn die 3 met zebraprint (giraffe, varken en kangoeroe) specials?

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:09

Dankjewel! Ook erg blij mee! :D
Even investeren, maar dan heb je ook wat!

Je kan op de officiële Schleich-site de plaats van je bestemming in Duitsland intypen en deze geeft dan de verkooppunten weer! :)
Ook echt de kleine speelgoedwinkeltjes e.d niet vergeten, want deze hebben vaak de leukste dingen! :):)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:11

KittyDylan schreef:
Joyce_R schreef:
[ Afbeelding ]
-2 nieuwe rijsetjes

Dus geslaagde dag! *\o/*

Heb ik gezin op FB. Zijn die 3 met zebraprint (giraffe, varken en kangoeroe) specials?

Zijn inderdaad specials!
Deze heeft Schleich uitgebracht in 2010 omdat ze toen 25 jaar bestonden. Hebben toen 4 modellen uitgebracht in zebrakleur. Ziet er echt maf uit, maar vind ze stiekem toch wel erg leuk!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:14

Joyce_R schreef:
KittyDylan schreef:

Zijn inderdaad specials!
Deze heeft Schleich uitgebracht in 2010 omdat ze toen 25 jaar bestonden. Hebben toen 4 modellen uitgebracht in zebrakleur. Ziet er echt maf uit, maar vind ze stiekem toch wel erg leuk!

Ik dacht: 'Huh, een zebra heeft toch niet zo'n lange nek? >;) . Ooh het is een giraffe :') '

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:19

KittyDylan schreef:
Ik dacht: 'Huh, een zebra heeft toch niet zo'n lange nek? >;) . Ooh het is een giraffe :') '

hahah! Het is al laat op de avond he :')
we hebben de 'zebra-pinguin' nog niet, ben ook benieuwd hoe die d'r uit ziet! haha