.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:00

fanny_loverr schreef:
muts_x schreef:
Ik heb geen foto, maar wel een vraag.

Denken jullie dat iemand van 1.80 m nog op een pony van ongeveer 1.46 / 1.47 past?

dat is echt op het randje.
Pony die ik 2 jaar gereden heb was ook 1.46 en ik 1.80
Het wil wel maar is niet mooi meer, dit was trouwens ook een redelijk brede pony.
Op een haf ofzo wil het makkelijk, maar een ranke sportpony kan echt niet meer

Nee, dat dacht ik inderdaad zelf ook al.

Ik denk zelf dat het met een e-pony wel of in ieder geval beter kan. Wat denken jullie?[/quote]

ligt eraan hoe breed die E pony is... zet mij op een smalle E pony van 1.56.. en ik zie er
belachelijker uit dan op een bolle van 1.47.. en dit is onlangs nog getest.. tot grote hilariteit van
de omstanders uiteraard...

Suz24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:02

Heeft er nog iemand een mening over de combinatie van mij en mijn pony? (zie halverwege pagina 10)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:28

Ik heb een vraag voor jullie.

Ik (22 jr) zit al een tijdje na te denken over een aanschaf van een pony (pas over een paar jaar) en ik vraag me af of ik qua gewicht wel op D-pony pas? Ik ben ook meer een ponymens dan paardenmens, afgelopen jaren reed ik voornamelijk op E-pony of paard.

Ik ben 1.63 cm lang en weeg op dit moment 62 kg (wisselt tussen 60-65 kg). Mijn vraag aan jullie is, zou ik qua gewicht nog op een pony met een normale bouw (geen stevige pony zoals fjord/haflinger) van 1.40 passen?? Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:30

Suz24: Ik vind je er nog netjes oppassen Lachen

Goldenflower: Ik denk dat dat helaas niet gaat lukken ivm. met je gewicht, incl. kleding en zadel etc. kom je uit op ong. 70 kilo, wat toch wel erg veel al is voor een normaal gebouwde D Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:01

Goldenflower: denk dat het van lengte nog wel zal lukken, van gewicht hangt het af van pony tot pony

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:27

Afbeelding

Oudere foto , ben nu iets groter.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:10

Hejj, ik rijd nu met paarden, maar ge vanaf deze zomer met mijn pony van 1.44m beginnen rijden. Zelf ben ik 1.57. Dit gaat toch nog?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:20

L_iek: past gewoon nog denk ik Ja
Jultjeuhh: dat gaat zeker nog Knipoog

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:58

L_iek: past
Jultjeuhh: past ook

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:04

past

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:05

L_iek @ zou toch graag een foto van nu dan willen zien Knipoog dan ga ik denk toch twijfelen Knipoog

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:39

Liek , Op die foto past het, heb je ook een foto van nu?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:23

smurffie schreef:
L_iek @ zou toch graag een foto van nu dan willen zien Knipoog dan ga ik denk toch twijfelen Knipoog

Nee geen andere foto. Ben niet veel gegroeid. Beugels zitten denk ik 3 gaatjes langer.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:09

@ eilleen333: 60 kg moet wel nog kunnen. Ja
@ Goldenflower: Volgens mij past het niet, neen.
@ L_iek: Op deze foto ben je niet te groot, moeilijk te beoordelen of je nu wel te groot bent...
@ Jultjeuhh: Zal volgens mij wel passen.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:45

Ik heb een shetlander van 1.10 m ong kan iets groter zijn en een welsh van 1.30 m ong.
Op wie vinden jullie mij beter passen? Ik vind het allebei nog wel kunnen.

En ik heb nog een vraag vinden jullie het kunnen als ik 2/3 keer in de week op een grote shet zou rijden? Alleen rustige buitenritten vooral stap. Ik groei namenlijk nog maar zo'n 5 cm en zou graag op shetlanders willen blijven rijden. Wel maar 2/3 dagen in de week en de rest VD, LL vrijspringen enz... Ik heb het dan wel over een grote shet (kruising) van zo'n 1.10/1.15 meter?
Hier de foto's van ik op mijn welsh en shet

shet van de zijkant
Afbeelding

shet schuin van voor
http://i265.photobucket.com/albums/ii23 ... art205.jpg

welsh zijkant
Afbeelding

welsh schuin van voor
http://i265.photobucket.com/albums/ii23 ... 008042.jpg

Op allebei de pony's rijd ik met de zelfde maat beugels en zitten gewoon op mijn lengte dus niet extra kort zodat het niet lijkt dat ik eventueel te groot ben voor de shet. Oja ik ben 1.56m en weeg samen met he zadel zo'n 40/42 kg meer niet.

edit: duidelijkere foto
Laatst bijgewerkt door Lisaaaa op 02-04-08 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:52

Nou Lisa(poemta_hvj), zoals ik al had gezegd; Ik vind dat je toch wat beter past op Tarzan dan op Fleurtje, maar Fleur leek er laatst helemaal geen last van te hebben oid.

En L-iek; op die foto past het nog. Als je niet veel groter bent geworden, kan het nu ook nog.

Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:29

Ik vind dat je op beide nog kan, maar op de shet denk ik niet meer als je nog 5cm groeit Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:31

ik vind het ook op beide pony's nog kunnen, zolang je geen groei spurt krijgt, want dan houd het wel snel op..
leuke pony's heb je!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:08

Ik vind het echt op het randje, vooral bij de Welsh, ook al is die blijkbaar 20 centimeter groter. O.w.v.d. bouw waarschijnlijk. Ik denk dat het op die andere shet wel zou passen, want die is blijkbaar iets groter. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:16

het zadel is te groot... wederom. het ligt bij beide dieren te ver naar voren, OP de schouder ipv erachter, maar achter het zadel is niet genoeg ruimte om het ver genoeg naar achteren te plaatsen.

verder vind ik het heel opvallend dat deze twee ponies beiden hetzelfde zadel dragen, waarvan dus één met een dik bontje eronder. een goed passend zadel is zó belangrijk, zéker als de ruiter die ermee rijdt al relatief groot voor de pony is. een mindere pasvorm in een zadel los je niet op met een bontje.

het zadel lijkt me voor de shet ook te smal, het helt wat achterover waardoor de ruiter niet in het zwaartepunt van het zadel zit. bij de welsh meen ik dit ook te zien, hetzij in mindere mate.

al met al vind ik beide voorbeelden geen fijn beeld geven, wellicht ziet het er al heel anders uit wanneer er gebruik gemaakt wordt van een passend zadel.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:27

@merrieveulen voor een nieuw zadel word gezorgd. We gaan kijken voor een boomlooszadel en als dat niet past laten we een gewoon zadel passen. Dat zadel word dan alleen voor de welsh gebruikt want de shet gaat met pensioen.

En dat bontje tja die had k voor mijn verjaardag gekregen en doe k er gewoon onder omdat... weet ik eigenlijk niet. Ik wist eerst niet dat dit slecht kon zijn omdat dit te krap kan worden toch? De volgende keer zal ik er geen bontje onder doen Knipoog. Bij de shet heb ik er geen bontje onder het zadel omdat dat bontje op het blauwe dekje ligt en ik het gele dekje had opgedaan bij Tarzan Tong uitsteken

En jij vind het allebei geen fijn beeld geven he!? Ik steek dan misschien wel met mijn voeten onder haar buik uit maar ik ben voor de rest wel heel smal en zelfs in een kleiner zadel zou ik waarschijnlijk nog passen en ik merk aan haar ook niet dat ze er last van heeft. Nu heb ik haar wel pas een paar maanden maar dan nog. Je zegt als er een passend zadel op ligt is het misschien anders. Ik zal een foto maken als er een passend zadel op ligt Knipoog maar dat kan wel nog een tijdje duren.

@ iedereen bedankt voor de reacties Pling

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:16

hoi Tong uitsteken
in het vorige topic had een ik een berichtje geplaatst, maar toen helemaal vergeten dat ik het bericht had geplaatst.

Citaat:
ik vraag het me toch af,
Ik ben ongeveer 1.70/172 de pony is 1.40.
Het is een kruising nrps X Haflinger dus redelijk sterk, gewicht is ook neit het probleem, maar ikheb best lange benen, zit ik de pony erg in de weg als mijn voeten eronder uit steken?

Ik ben 18 dus groeien doe ik ook niet echt meer gelukkig, is het verstandig zo'n pony te kopen?

Heb de reactier hierop dus net pas gelezen Knipoog ik wou jullie even bedanken ervoor nog, de pony staat nu ook echt te koop...
Ik kan nu sowieso geen pony/paard kopen, maar vind het toch wel jammer..

Nouja sorry, ene beetje een nutteloos berichtje maar goed wou ik even kwijt Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:38

PoEmTa_hvj schreef:
@merrieveulen voor een nieuw zadel word gezorgd. We gaan kijken voor een boomlooszadel en als dat niet past laten we een gewoon zadel passen. Dat zadel word dan alleen voor de welsh gebruikt want de shet gaat met pensioen.

En dat bontje tja die had k voor mijn verjaardag gekregen en doe k er gewoon onder omdat... weet ik eigenlijk niet. Ik wist eerst niet dat dit slecht kon zijn omdat dit te krap kan worden toch? De volgende keer zal ik er geen bontje onder doen Knipoog. Bij de shet heb ik er geen bontje onder het zadel omdat dat bontje op het blauwe dekje ligt en ik het gele dekje had opgedaan bij Tarzan Tong uitsteken

En jij vind het allebei geen fijn beeld geven he!? Ik steek dan misschien wel met mijn voeten onder haar buik uit maar ik ben voor de rest wel heel smal en zelfs in een kleiner zadel zou ik waarschijnlijk nog passen en ik merk aan haar ook niet dat ze er last van heeft. Nu heb ik haar wel pas een paar maanden maar dan nog. Je zegt als er een passend zadel op ligt is het misschien anders. Ik zal een foto maken als er een passend zadel op ligt Knipoog maar dat kan wel nog een tijdje duren.

@ iedereen bedankt voor de reacties Pling

hou je er dan ook rekening mee dat je met een zadel dat niet past niet kunt rijden? aangezien je aangeeft dat het nog wel even kan duren voor er een passend zadel is... boomloos zou ik bij deze ruiterverhouding zéker niet aanraden, aangezien de druk- en gewichtsverdeling met een boomloos zadel amper aanwezig is, en met een goed passend boomzadel wel.
met 'geen fijn beeld' heb ik het over het geheel, niet alleen over de lengte van de ruiter, deze valt imo nl best mee. de houding van de welsh vind ik storend, alsook het niet passende zadel, en de voeten van de ruiter die aan het voorbeen komen (al dan niet het voorbeen rakend).

ik ben erg benieuwd naar nieuwe foto's met een goed zadel.