Rare verhalen Deurne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:08

bolle_henkie schreef:
En Boooo, heb je je nu wel of niet ingeschreven voor het aankomend schooljaar?

Ik zit nu in de 3e dus kan me nog niet inschrijven. Knipoog
En nee, ik ga niet naar Deurne. Ik ben vanavond naar een school gegaan en daar heb ik informatie gahad over het prinsentuin college in Breda, omdaar paardensport/houderij te gaan doen. Het lijkt me een hele leuke en leerzame opleiding. Zaterdag ga ik naar de opendag dus ik ben benieuwd. Maar ik denk dat dit het word ! Pling

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:19

Ben blij te horen dat je een leuke opleiding hebt gevonden. Als je iets wil leren, en je gaat ervoor, dan kun je dat op iedere school!! Als je er maar voor probeert te zorgen, dat je op goeie stallen stage gaat lopen. Daar steek je namelijk het meeste van op!! Hou je me op de hoogte over de open dag van morgen? Hoor graag hoe het geweest is.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:34

Je moet je gewoon bedenken wat je met het diploma kan, ik heb zelf in Deurne gezeten maar werk niet in de paardebranche omdat ik er geen werk in kan vinden.

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:33

smaos schreef:
Je moet je gewoon bedenken wat je met het diploma kan, ik heb zelf in Deurne gezeten maar werk niet in de paardebranche omdat ik er geen werk in kan vinden.

Als je nog werk zoekt in de paardenwereld: www.eurohorsegrooms.nl. Zij zijn een soort van bemiddelingsbureau in de paardenbranche en ze hebben echt heel veel leuke banen!! Ja Ikzelf werk via hun al ruim twee jaar bij een internationale dressuur-handelsstal. Echt een SUPERJOB!!! Haha! Mijn collega komt ook via EHG en zij werkt er al drie jaar. EHG heeft waanzinnig leuke vacatures in heel nederland. Zij brengen je in contact met de bedrijven en houden je op de hoogte over nieuwe vacatures. Zodra je je baan hebt gevonden, werk je voor je nieuwe werkgever en dus niet via EHG. Je hoeft dus ook niet een deel van je salaris af te staan (zoals bij veel uitzendbureaus). OK dan!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:58

bolle_henkie schreef:
Ben blij te horen dat je een leuke opleiding hebt gevonden. Als je iets wil leren, en je gaat ervoor, dan kun je dat op iedere school!! Als je er maar voor probeert te zorgen, dat je op goeie stallen stage gaat lopen. Daar steek je namelijk het meeste van op!! Hou je me op de hoogte over de open dag van morgen? Hoor graag hoe het geweest is.

Ik bedoelde niet afgelopen zaterdag maar de zaterdag die er nu aankomt Bloos 27 Januari.
Ik laat het nog weten !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:37

bolle_henkie schreef:

Als je nog werk zoekt in de paardenwereld: www.eurohorsegrooms.nl. Zij zijn een soort van bemiddelingsbureau in de paardenbranche en ze hebben echt heel veel leuke banen!! Ja Ikzelf werk via hun al ruim twee jaar bij een internationale dressuur-handelsstal. Echt een SUPERJOB!!! Haha! Mijn collega komt ook via EHG en zij werkt er al drie jaar. EHG heeft waanzinnig leuke vacatures in heel nederland. Zij brengen je in contact met de bedrijven en houden je op de hoogte over nieuwe vacatures. Zodra je je baan hebt gevonden, werk je voor je nieuwe werkgever en dus niet via EHG. Je hoeft dus ook niet een deel van je salaris af te staan (zoals bij veel uitzendbureaus). OK dan!

even over eurohorsegrooms... je moet je daar inschrijven voor 20 euro...en dan nog maar de vraag of ze echt iets vinden... dat vind ik dan weer zo jammer! en een deel van je salaris afstaan bij een uitzendbureau heb ik nog nooit gehoord! je krijgt gewoon een vast uurloon en dat uurloon word beslist door het bedrijf waarvoor je gaat werken Knipoog als je van je paardenloontje ook nog af zou moeten staan hou je helemaal niks meer over namelijk Clown
dat is nog een minpunt van in de paarden werken... je maakt vaak lange zware dagen en 9 van de 10 keer krijg je minimumloon of niet veel er boven! kijk als je verder geen financiele verplichtingen hebt kan dat best, maar zodra je een eigen huisje wilt enz enz word het toch allemaal wel erg krapjes denk ik zo...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:53

Rianneke schreef:
bolle_henkie schreef:

even over eurohorsegrooms... je moet je daar inschrijven voor 20 euro...en dan nog maar de vraag of ze echt iets vinden... dat vind ik dan weer zo jammer! en een deel van je salaris afstaan bij een uitzendbureau heb ik nog nooit gehoord! je krijgt gewoon een vast uurloon en dat uurloon word beslist door het bedrijf waarvoor je gaat werken Knipoog als je van je paardenloontje ook nog af zou moeten staan hou je helemaal niks meer over namelijk Clown
dat is nog een minpunt van in de paarden werken... je maakt vaak lange zware dagen en 9 van de 10 keer krijg je minimumloon of niet veel er boven! kijk als je verder geen financiele verplichtingen hebt kan dat best, maar zodra je een eigen huisje wilt enz enz word het toch allemaal wel erg krapjes denk ik zo...

Het is zelfs 30 euro

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:42

_Veronique_ schreef:
Het is zelfs 30 euro

Bloos dan zijn ze gewoon nog duurder geworden...

maar wel appart dat je dat inschrijfgeld moet betalen... hoe moet je dat betalen als je geen werk hebt Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:07

Booooo schreef:
bolle_henkie schreef:
En Boooo, heb je je nu wel of niet ingeschreven voor het aankomend schooljaar?

Ik zit nu in de 3e dus kan me nog niet inschrijven. Knipoog
En nee, ik ga niet naar Deurne. Ik ben vanavond naar een school gegaan en daar heb ik informatie gahad over het prinsentuin college in Breda, omdaar paardensport/houderij te gaan doen. Het lijkt me een hele leuke en leerzame opleiding. Zaterdag ga ik naar de opendag dus ik ben benieuwd. Maar ik denk dat dit het word ! Pling

bedoel je het mbo. ik ben ook op de opendag ik doe mee met de behendigheidwedstrijd in de kas om 12 uur. ik doe zelf dier leerjaar 3

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:57

miekelover schreef:

bedoel je het mbo. ik ben ook op de opendag ik doe mee met de behendigheidwedstrijd in de kas om 12 uur. ik doe zelf dier leerjaar 3

Ja het MBO. Maar jij doet zeker dierenverzorging?

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:03

Ik wilde er ook over 2 jaar heen om de opleiding Horse&Health te volgens, is eigenlijk precies wat ik zoek. Maar ik hoor nu ook van alle kanten dat het een slechte opleiding is, en hier in de buurt nemen ze al niet eens meer stagaires meer aan ( omdat ze gewoon te weinig geleerd is ) en ik ben sowiezo bang om daarna geen werk te krijgen als dierenartsassistent Ziek Geen idee wat ik nu moet doen, word er echt niet goed van Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:51

Booooo schreef:
miekelover schreef:

Ja het MBO. Maar jij doet zeker dierenverzorging?

jaa klopt. Het is 2e jaar is gewoon basis net als bij paard en in de 3e moet je ineens gaan leren. Zo vreemd maarja. veel mensen stoppen naar het 1e of 2e jaar omdat ze niks leren.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:31

Rianneke schreef:
bolle_henkie schreef:

hoeze zou inschrijfgeld raar zijn? de meeste uitzendbureus houde een klein deel van e loon in voor zichzelf waardoor je wel meer dan 30 euro verliest hoor.
En geloof me dat EHG een baan voor je heeft, dat ligt helemaal aan je eigen instelling. k had nieteens de tijd gekregen om mijn inschrijfgeld te betalen en ik had al een baan via ze.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:40

Ania schreef:

hoeze zou inschrijfgeld raar zijn? de meeste uitzendbureus houde een klein deel van e loon in voor zichzelf waardoor je wel meer dan 30 euro verliest hoor.

maar daar merk je in je portomonee niks van... Pling inschrijfgeld vind ik raar, aangezien ze geen baangarantie kunnen geven! ik heb er ook een tijdje ingeschreven gestaan, maar hun kwamen telkens met banen aan die al vergeven waren als ik naar die stal opbelde, of echt op plekken waar niemand wilde werken! en tsjah toen had ik er ook niet veel zin meer in! heb mijn paardenbaan toen via mijn eigen contacten gevonden... maar aangezien paardenbanen zo slecht betalen heb ik voor een gewone baan gekozen voor het uitzendbureau! krijg evenveel betaald als het vaste personeel daar dus ze snoepen niks van mijn loon weg Pling het bedrijf heeft alleen hogere kosten aan mij maar dat is hun probleem Haha!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 17:23

Ben op de opendag geweest heb heel veel informatie gehad.
Dit word de school ! Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:08

Gefeliciteerd meid. Ik ben jaloers.. *LOL*

Ik hoor nooit slechte verhalen over Deurne, bij ons op stal lopen er 3 rond die die opleiding gedaan hebben en als je ziet hoe die rijden en met paarden omgaan ben je zo jaloers! Heel veel succes!

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:39

ehs is idd erg goed met heel veel bekende connecties.. maar het probleem is dat daar zich vaak mensen aanmelden die denken dat een paardenbaan makkelijk en erg leuk is. Deze mensen met waarschijnlijk te weinig ervaring..kun je niet bij de grote stallen plaatsen omdat daar ervaring vereist is. Dan kom je toch al vaak op maneges terecht, en die staan als het goed is, daar niet ingeschreven. Dus als je graag wil werken in de paarden en erg leergierig bent met enige ervaring, weet ik ook idd zeker dat je binnen 2 dagen al werk kunt hebben!

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:29

lohengrin39 schreef:
ehs is idd erg goed met heel veel bekende connecties.. maar het probleem is dat daar zich vaak mensen aanmelden die denken dat een paardenbaan makkelijk en erg leuk is. Deze mensen met waarschijnlijk te weinig ervaring..kun je niet bij de grote stallen plaatsen omdat daar ervaring vereist is. Dan kom je toch al vaak op maneges terecht, en die staan als het goed is, daar niet ingeschreven. Dus als je graag wil werken in de paarden en erg leergierig bent met enige ervaring, weet ik ook idd zeker dat je binnen 2 dagen al werk kunt hebben!

Dat veel mensen vergeten hoe zwaar het werk kan zijn, klopt inderdaad! Maar wat ervaring betreft.... Ik heb voor ik op deze stal terecht kwam, een jaar met show arabieren gewerkt. Totaal anders dan dressuurpaarden. Maar ik ben toch aangenomen!! Ja Het ligt gewoon helemaal aan je inzet en je inzicht en als je die goed voor elkaar hebt ( zegt niet dat ik dat altijd heb.... Bloos ) dan kun je overal aan de slag! Ik ken zat leuke stallen die staan te springen om mensen, of het nu ruiters zijn of grooms. Iedereen is welkom!!
En dat EHS inschrijfgeld vraagt vind ik niet vreemd. Ze hebben tenslotte ook een bedrijf wat ze draaiende moeten houden en ze doen echt goed hun best voor je! Net als Ania Kreeg ook ik bijna niet de kans om te betalen.... Ik kwam daar op gesprek en werd binnen 5 minuten langs een van de EHS meiden in de auto gezet om naar een stal te rijden waar ze nog mensen zochten!! Sterker nog: ze was er tijdens het hele gesprek bij en heeft een goed woordje voor me gedaan!! En nog geen twee uur later belde ze me op dat ik aangenomen was!!! Btw: Thanks Floor!!! Afgod

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:17

lohengrin39 schreef:

als ik het zo lees heb ik gewoon ongeluk gehad bij EHG Ach gut ik kreeg namelijk telefoonnummers van stallen waar ik naar toe moest bellen! en als ik dan belde waren de banen al vergeven door hunzelf en niet via EHG omdat dat geld scheelde Haha! eigenlijk wel logisch...maar goed dit is ook al uhm een tijdje geleden!
binnen 2 dagen werk vind ik trouwens wel erg snel! ik zou zelfs me bedenkingen erbij hebben omdat de bedrijven die echt leuk zijn altijd genoeg personeel via via kunnen krijgen Haha! ag ik ben nu happy met mijn niet paarden baan! verdien meer als het dubbele als dat ik in de paarden zou gaan werken en dat vind ik een hoop geld! kan gelukkig nog zat bijklussen in de paarden en ben aant sparen voor me eigen stal Cool

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:27

Rianneke schreef:
als ik het zo lees heb ik gewoon ongeluk gehad bij EHG Ach gut ik kreeg namelijk telefoonnummers van stallen waar ik naar toe moest bellen! en als ik dan belde waren de banen al vergeven door hunzelf en niet via EHG omdat dat geld scheelde Haha! eigenlijk wel logisch...maar goed dit is ook al uhm een tijdje geleden!
binnen 2 dagen werk vind ik trouwens wel erg snel! ik zou zelfs me bedenkingen erbij hebben omdat de bedrijven die echt leuk zijn altijd genoeg personeel via via kunnen krijgen Haha! ag ik ben nu happy met mijn niet paarden baan! verdien meer als het dubbele als dat ik in de paarden zou gaan werken en dat vind ik een hoop geld! kan gelukkig nog zat bijklussen in de paarden en ben aant sparen voor me eigen stal Cool

de leuke stallen zijn allemaal aangesloten bij EHS Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:15

Ania schreef:

de leuke stallen zijn allemaal aangesloten bij EHS Clown

nee hoor! ken nog genoeg leuke stallen die daar geen zaken mee doen dus Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:32

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier ontopic blijven aub?

Sabjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:29

Hmm.. ik heb ook rare verhalen gehoord..t schijnt dr af en toe nogal vies aan toe te gaan ofzo..
ik kreeg laatst een folder van mn leraar over n paarden opleidingen enzo.. kzal even kijken wat t ook al weer was voor je

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:01

Sabjeh schreef:
Hmm.. ik heb ook rare verhalen gehoord..t schijnt dr af en toe nogal vies aan toe te gaan ofzo..

... vies? hahaha weet niet wat je hebt gehoord, maar zet heel wat jongeren bij elkaar en er gebeurt van alles Haha! maar goed dat is bij andere scholen net zo...

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:50

Ik ken iemand en die heeft ook aan Deurne "gestudeert" en die werkt nu Fulltime op dressuurstal van Grunsven! Als Groom ofzo Clown