[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:37

@Odettelover:ik vind het nog prima kunnen hoor, leuke combi Lachen

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:35

Jaja, ik heb er nóg een verzorgSHET bij. Hij heet Prisco, volgens zijn baasje vernoemd naar het paard van Anky van Grunsven... Tong uitsteken
(even ontopic mijn verhaal: Ik kwam bij de eigenaar vragen;"Hallo meneer, ik zoek een verzorgpony en ik zag bij u in de wei een Shetlander staan, zou ik die mogen verzorgen?" "Ja graag, mijn Shet komt aandacht te kort! Hoe heet je en hoe oud ben je?" "Ik heet Rianne Berndsen en ik ben 12 jaar oud, ik woon aan de overkant van de sloot (er zit daar een sloot)" "Nou, dan kun je meteen beginnen, ik heb nog wel een zadel en hoofdstel liggen, ik haal het wel even dan maak jij intussen kennis met Prisco. ", nou alles geregeld, komt ie aan met het zadel en hoofdstel, bijna alles was stuk dus ik zeg dat kan ie niet meer om hoor! Dus ik heb een bit en halstertouw gehaald en dat aan zijn halster gedaan en toen mocht ik rijden en natuurlijk eerst poetsen enzzzzzz. )

Waarom dat verhaal? Omdat jullie anders gaan denken dat dit in ponypark Slagharen is, en dat is het niet! Boos! Nu weet je gelijk waarom ik zonder zadel en hoofdstel erop zit! En ik heb de achtergrond weggeveegt omdat ik voor de mesthoop stond.... stommm...............

Nu de foto en de vraag, ben ik te groot voor Prisco (ik denk dat het met zadel wel een stuk zal schelen want het is een VZ- zadel):

Afbeelding

Sorry voor het lange verhaal en groetjes van Rianne Clown

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:43

Rianne, ik vind het nogwel kunnen teminste zolang die pony er nog plezier in heeft Lachen

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:04

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:22

(ik zie nou dat ik op de foto erg blij ben met me nieuwe verzorgpony, check mij gezicht :'()

@ Fjordido, ik vind het nog wel kunnen, Fjorden zijn sterke paarden en hebben niet snel last van uitstekende benen, dus het kan nog wel... Tong uitsteken

__KELLY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:58

Marije19 schreef:
linseytjee schreef:
Ben ik te groot ?
Afbeelding

Dit is een grapje hoop ik...

een grapje?

shetlanders kunnen dat egt wel houden voor een paar keertjes hoor dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:00

De ruiter is precies goed hierboven hoor, alleen jammer dat de pony veel te klein is Clown

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:06

maar wat maakt het eigenlijk uit of je te groot ben? je kan tog beter kijken naar je gewicht?
als je geen last hebt van je lengte dan maakt dat toch helemaal niets uit ,of ben ik de enige die er zo over denkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:07

superlise schreef:
maar wat maakt het eigenlijk uit of je te groot ben? je kan tog beter kijken naar je gewicht?
als je geen last hebt van je lengte dan maakt dat toch helemaal niets uit ,of ben ik de enige die er zo over denkt?

Pony's hebben ook last van lengt hoor. Hoe zou jij het vinden als er iemand van 2,5 meter op je schouders zat? (hoe licht ie dan ook is)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:10

nou als dat zo is merk je dat met rijden neem ik aan?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:20

Lik3H0rses schreef:
een grapje?

Waarom voor een paar keertjes wel? Het is slecht voor de gewrichten. Als je om de pony geeft, doe je dat gewoon niet!

@superlise: Meestal wel ja, maar sommige willen dat niet voelen.....

@fjordido: Dit is idd niet goed. Je zit teveel achter in het zadel en wanneer je je beugels langer zou maker, zit je 'm daar in de weg. Dus ja, je bent te groot.

@Turbootje: met zadel kan het nog wel.

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:57

superwoman schreef:
@Chocotof: vind je nét aan hoor..... zou als het mogelijk is wat aan je gewicht doen. Dan krijg je een mooiere combinatie. Je zat behoorlijk scheef op die foto en dat je lang en "zwaar" bent is een goede verdeling wel een must!
Zelf zou ik er niet meer op gaan rijden....

Pardon?????????????? OP die foto zit een meid op een pony die prima in proporties is en nu zeg jij dat ze wat aan haar gewicht moet doen????? Laat me niet lachen........... Ik vind het nogal beledigend, sorry.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:59

Lik3H0rses schreef:

een grapje?

ahum... dat kan dus niet! houden jullie van paarden of van op paarden rijden? dat is een heel verschil namelijk. een paard is geen rijmachine.
@ turbootje, je bent wel te lang, maar met zadel kan het nog nét denk ik. graag een foto met zadel dus. te zwaar ben je denk ik niet, de pony wel...
@ Fjordido, je bent wel te lang, je benen steken te ver uit als je je beugels op de goede lengte doet. qua gewicht kan het nog wel. even goed in de gaten houden of je paard er last van heeft.

superlise schreef:

was dat maar zo. ten eerste heb je ervaring en in zekere mate ruitergevoel nodig om je paard dusdanig te kunnen aanvoelen. daarbij zijn er veel mensen die het eigenlijk niks kan schelen, dus die het niet voelen omdat ze dat niet willen. dan noemen ze het joligheid, of klieren, of 'mijn pony is gewoon eigenwijs'...
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 25-06-06 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:59

Fjordido: Kan nog makkelijk hoor..

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:02

merrieveulen schreef:
Lik3H0rses schreef:

een grapje?

ahum... dat kan dus niet! houden jullie van paarden of van op paarden rijden? dat is een heel verschil namelijk. een paard is geen rijmachine.
@ turbootje, je bent wel te lang, maar met zadel kan het nog nét denk ik. graag een foto met zadel dus. te zwaar ben je denk ik niet, de pony wel...
@ Fjordido, je bent wel te lang, je benen steken te ver uit als je je beugels op de goede lengte doet. qua gewicht kan het nog wel. even goed in de gaten houden of je paard er last van heeft.

superlise schreef:

was dat maar zo. ten eerste heb je ervaring en in zekere mate ruitergevoel nodig om je paard dusdanig te kunnen aanvoelen. daarbij zijn er veel mensen die het eigenlijk niks kan schelen, dus die het niet voelen omdat ze dat niet willen. dan noemen ze het joligheid, of klieren, of 'mijn pony is gewoon eigenwijs'...

Mee eens!!!!!!!!!!!!!1

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:29

inge13 schreef:
Ben zelf 1.65 en weeg 58 kilO m'n ponytje is zelf 1.19 rijd er niet zo vaak meer op 1 keer in de week. foto's heb ik helaas niet...

Ik vind 58 kilo veel te veel voor een pony van 1.19, zelfs als hij zwaar gebouwd én je bent ook flink aan de grote kant. Ik vind het dus niet meer kunnen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:31

spoekie schreef:
inge13 schreef:
Ben zelf 1.65 en weeg 58 kilO m'n ponytje is zelf 1.19 rijd er niet zo vaak meer op 1 keer in de week. foto's heb ik helaas niet...

Ik vind 58 kilo veel te veel voor een pony van 1.19, zelfs als hij zwaar gebouwd én je bent ook flink aan de grote kant. Ik vind het dus niet meer kunnen.

qua lengte zal het waarsch. net niet meer gaan nee. 58 kilo vind ik inderdaad erg veel. wat voor type pony is het? het moet nl een flinke joekel zijn, aangezien hij op optimaal gewicht 300 kilo zal moeten wegen, tov jouw gewicht...

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:08

oestinja schreef:
Pardon?????????????? OP die foto zit een meid op een pony die prima in proporties is en nu zeg jij dat ze wat aan haar gewicht moet doen????? Laat me niet lachen........... Ik vind het nogal beledigend, sorry.

Sommige mensen nemen niet de moeite om verder te lezen! Reageer dan niet!

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:34

@ merrieveulen: Dat zal moeilijk gaan (die foto mét zadel), want het zadel en hoofdstel zijn allebei vergaan en kunnen niet meer op Prisco, dat zal zielig zijn, dus ik wacht op een nieuw zadel en een hoofdstel ga ik nog zelf kopen, dus een foto mét zadel zal nog lang gaan duren!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:55

Turbootje schreef:
@ merrieveulen: Dat zal moeilijk gaan (die foto mét zadel), want het zadel en hoofdstel zijn allebei vergaan en kunnen niet meer op Prisco, dat zal zielig zijn, dus ik wacht op een nieuw zadel en een hoofdstel ga ik nog zelf kopen, dus een foto mét zadel zal nog lang gaan duren!

dan zou ik niet meer rijden tot je een goed nieuw zadel hebt. op de foto is de pony te dik, dus hij neemt dubbel overgewicht mee. bovendien is de drukverdeling van een zadel bij een relatief grote/ zware ruiter erg belangrijk. een opgevouwen deken erop doen kan ook al helpen. is wel fijner voor de pony...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:01

Ik ben het met Merrieveulen eens

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:33

spoekie schreef:
inge13 schreef:

Ik vind 58 kilo niet echt veel hoor!! sommige mensen denken dat paarden helemaal niks kunnen houden Knipoog en trouwens wat meer gewicht hij heeft spieren die hij kan kweken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:56

een pony van 1.19 haalt vaak zijn lengte uit zijn benen. Terwijl een shet kortere beentjes heeft, en een ongeveer net zo hoog bovenlijf. Een shet kan méér houden, omdat hij stevigere benen heeft dan een pony die zijn lengte uit zijn benen haalt!
58 kilo vind ik ook wat veel voor een pony van 1.19.
En met 1.65 ben je gewoon te groot

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:36

Om maar weer in herhaling te vallen;
Mijn dierenarts zegt dat een paard maximaal 1 vijfde van z'n eigen lichaamsgewicht veilig kan dragen. Wanneer het paard/pony te dik is, mag hij nog minder dragen.

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:02

Afbeelding

Afbeelding
Beetje rare foto, maargoed

soms vind ik het echt niet kunnen dat ik er nog op rij, en soms vind ik het wel gaan. Het verschilt ook erg per foto, zo raar is dat. Ik weeg 50 kilo en ben ong 1,63, maximaal(weet niet precies)
Wat vinden jullie?

Er is op dit moment 1 grotere pony op de manege die ik wel leuk vind (lang niet zo leuk als goldy, maar wat niet is kan komen) maar die is niet beschikbaar in mijn lessen. Maar als het echt niet meer zou gaan is het op een manege natuurlijk wel makkelijker overstappen.
Laatst bijgewerkt door Loje op 26-06-06 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt