Maffe pennyverhalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:25

xxsweet schreef:
Wat zal Anky blij geweest zijn met al die jonge meisje die Salinero allemaal naar de GP hebben gereden.. En ze doen het nog voor niks ook!

Ja idd Maar Salinero is geen kindervriend, het pennymeisje waarmee ik had gesproken beschreef Salinero als een hele wilde hengst, die zij toevallig even naar GP had gereden En ze wou niet eens mijn (denkbeeldige) hengst africhten tot GP nivau dat vond ik toch wel zó jammer .. dacht ik zo: "eindelijk iemand gevonden die mijn wilde hengst gratis tot GP niveau wilt trainen" Werkt ze fulltime bij Anky op stal inclusief zondag dat vond ik toch zó jammer he! Heb jij nog leuke pennymeisjes die mijn wilde hengst tot GP niveau willen trainen?

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:46

nog meer maffe verhalen?

_Blacky_

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:56

Gemma_Luuvv schreef:
Sifra_ schreef:
Ik heb me toch zo iets ergs... Dat wil je niet geloven!

Er zat zon meisje bij me op school (11/12 jaar) kwam ze naar me toe: Ze kwam op mijn manege rijden. Ik zo 'oohh leuk hoor...' (vond het helemaal niet leuk)
Kom ik haar dus tegen op de manege, oohhh ik ga mee naar Saloucka. Ik zo ja je gaat maar mee he. Zei helemaal poetsen (ik lekker knuffelen met loucka). Toen ging ik dus rijden, en ze had commentaar joh! Echt grappig gewoon! Vroeg ze of ze er ook eens op mocht. NIET DUS! Ik afzadelen zij helemaal helpen, ik dacht echt zo hoezooo penny . Toen ging ik naar huis...

DE DAG LATER STOND ZE AAN DE DEUR! (Telefoon boeken ook! ) Ga je mee naar Saloucka

Ik zo eeemhh... Ik bepaal nog altijd zelf wanneer ik naar Saloucka ga en waag het je niet om ooit es zelf naar der toe te gaan! Ze snapte het niet echt dus ik fiets weg (was net van plan om naar stal te gaan) fiets ze achter me aan... Wat gereden enzo zij de hele tijd achter me aan, mag ik op loucka mag ik op loucka... Pfffff

De dag erna kwam ik op msn. Een paar meisjes mij toegevoegt. Daar wat mee gepraat die waren wel aardig. Toen kwam het dus: Een zon meisje zo: hoezo durf je eigenlijk niet met Saloucka te springen? Ik: ??? (Ik sprong 1 x in de week met Saloucka en ook best wel hoog, want Loucka kan super springen) Zei zo jah je doet toch samen met M met Saloucka en M moet altijd springen en jij doet maar alleen dressuur... Ik stond helemaal paf ... Had ze dus gezegt dat we samen deden met Loucka en dat zij altijd moest springen en dat ik altijd dressuur deed omdat ik niet durfde te springen... Ze sprong zelfs Z met haar! Ze ging volgende week met Loucka naar Spanje om een of andere springwedstrijd te springen!

PFF MUAHAHA

Haha die is leuk

geweldig

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:04

Vorig jaar op de manege, reed er een meisje op een haflinger, die verzorgde ze..een lieve ruin!
Wij hadden het over Ramona, (mijn oude pony) dat ze hengstig was, komt ze er heel wijs bij staan...nou, bobby is ook wel eens merrie-ig
Ik heb gelachen! niet normaal Toen hebben we maar even uitgelegd dat dat niet kon, maar dat geloofde ze dan weer niet. Want als bobby vervelend werd dan was ie gewoon Merrie-ig!

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:54

hahah wat een leuk topic!!
ik heb eens meegemaakt dat ik mijn pony ''mishandelde'' volgens zo'n penny kind!
ik reed mijn pony aan de teugel, dat was heel slecht volgens dat kind.. en sporen waren zielig..
en pony deed oren in de nek in de stal (doet hij altijd) dus vind hij mij niet lief
en zo ging het maar door.. echt errug af en toe joh!

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:49

StalHaast schreef:
hahah wat een leuk topic!!
ik heb eens meegemaakt dat ik mijn pony ''mishandelde'' volgens zo'n penny kind!
ik reed mijn pony aan de teugel, dat was heel slecht volgens dat kind.. en sporen waren zielig..
en pony deed oren in de nek in de stal (doet hij altijd) dus vind hij mij niet lief
en zo ging het maar door.. echt errug af en toe joh!

Ja maar als een paardjuh sijn oruh naar achteruhh doet vinnie juh tog oowk niiej liev ??

haha, neehoor, als ze dat zegt moet je zeggen van: "Nou, dan vind ik jou niet lief "

roza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:07

wat je ook kunt doen als zij dat ziet, dan staat ze er dus bij, dus dan zeg je: dat doet hij tegen jou hoor, als jij er niet bij bent doet ie het nooit!

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:32

roza schreef:
wat je ook kunt doen als zij dat ziet, dan staat ze er dus bij, dus dan zeg je: dat doet hij tegen jou hoor, als jij er niet bij bent doet ie het nooit!

haha die is ook wel leuk

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:24

Onze nieuwe penny aan winst weet ook heeeeeeeeeeel goed hoe ze een (dikke winter deken * met 20 graden* ) op haar pony moet leggen: BINNENSTE BUITEN!!! Dan geeft ie namelijk verkoeling

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:30

hahah rosanne geweldig!!
Tjah, onze nieuwe aanwinst is echt een ramp hoor..
Ze laat haar pony geen moment met rust en rijd er de hele dag op heen en weer. Toen ik vanmiddag zei ' zit je er nou alweer op? ' ( dat was toen de 5e keer ofzo ) Antwoorde ze.. Maar het staat in zijn papieren dat hij heel veel gereden moet worden! hij heeft toch zijn beweging nodig he! hahahaah....

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:33

O en ze beweerde ook nog dat haar vrij kleine C-pony een KWPNer was. En dressuur rijden is zielig

toot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:40

een meisjes bij mij op stal zei precies te weten wat het paard zal doen toen in hem naar buiten zal laten hij zou rustug meelopen en nix kwaad doen.
nou bokken en steigeren , rende lekker even de wei door zei heleemmaal kijken van o oliebol maar er kligt tog een plukje kuil bij de ingang (egt vaag nu doet ze het niet meer * paardenfluisteraars*

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:48

haha ik ken ze die penny`s . Stond met label te wachten tot ik bij de poetsplaats kon want die mensen waren toch bijna klaar. kwam er ineens een meisje naar me toe stormen en begon ze te krijsen: "AAAHHHH dat is porche!!" "Porche is heel wild en een echte hengst!" *label stond half te slapen * En al haar vriendinnetjes der om heen weet je wel: "oo en rijd je daar echt op!? heb je daar nou echt 1,70 mee gesprongen!?" en zij weer: "Ja! en we gingen crossen en door water rijden enzo en toen ging ie steigeren en hij gooit iedereen er af enzo!"
En toen waren die mensen klaar en zij ik heel droog kom label . En toen stond ze even met haar bek vol tanden Maar algauw vond ze een ander zwart paard en noemde ze hem porche .
*label is btw een ruin die best vage buien heeft maar nou niet zo flipt dat hij er iedereen er af gooit ofzo *

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:04

Ik was dus aan het rijden, komt er zo'n meisje aan die ook op die pony rijdt ( mijn halfleaspony ), zegt ze: waarom rijd jij met sporen? Ik zo, omdat ik niet genoeg kan drijven met mijn binnenbeen,zodat ik haar niet goed aan de teugel kan laten lopen

Zegt ze: Ooh, ik hoef geen sporen te gebruiken want bij mij loopt ze wel altijd aan de teugel !

Ik dacht echt van: Jij krijgt haar niet eens aan de teugel ( dat krijgt ze ook niet )

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:12

Danielle_1 schreef:
best knap dat ik in een penny vrije omgeving zit

Al lijkt me af en toe best grappig!

Oproep voor penny's dus: kom naar Achterveld en vertel mij wat een gevaarlijke steigermerrie ik heb

Ja ik zit ook in een penny vrije omgeving - omgeving wassenaar zegmaar

Maar de stal waar wij eerst stonden daar staat zo'n echtpaar met zoontje en dat zoontje is zo verveeld als wat, echt poedersuiker gewoon. Nou hadden ze een vrachtwagen gekocht en dat zoontje zat dus echt heeel de tijd mij uitleggen hoe die f*cking vrachtwagen werkte.

Effe hoor maar net als of mij dat boeit maar later bleek dat ie alles verkeerd had zitten vertelen en toen ik dat hoorde kwam ik echt niet meer bij van het lachen.

xX

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:24

Ik hoorde van de zomer trouwens een gaaf verhaal van een instructrice die ik ken.
Die heeft bij hun in t dorp op verschillende lokaties weitjes liggen dus overal staan wel een paar paarden van haar.
Komt er op een dag een vent naar haar toe en vraag haar: hee ik wil eigenlijk wel een x met die hengst van jou fokken, is dat mogelijk want ik heb een leuke merrie staan.
H: huh? wie bedoel je dan?
man: Jah, die stevige zwarte ponyhengst van je.
H: ??? (snapte er geen klap van want ze had helemaal geen hengst op dat moment)
man: ja, die staat daar en daar
H: ow Dan moet je er maar eens onder kijken!
man: hoezo, waarnaar dan?
H: Dat is helemaal geen hengst joh, dat is een merrie die zich niet zo goed aan haar dieet houdt, vandaar die speknek! (het zijn ijslandse paarden, dus die zien er altijd wel fors en stoer uit, dacht die vent dat t een hengst was)
H moest kei hard lachen, vooral omdat die vent nu elke x als ze hem tegen komt, eerst onder t paard kijkt, of vraagt "is dat een hengst?"
Hahaha, wel erg dom om op een eigenaar af te stappen voor een dekking en niet eerst ff checken of je hengst naar keuze wel echt hengst is.
Zelfs volwassen mannen kunnen dus erg penny zijn, hihi

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:45

Oh oh, als ik deze verhalen lees weet ik nog wel een aantal pennies op de manege en blijk ik zelf toch ook wel een (schattige) penny te zijn.

Penny zelf: Sta ik dus te kijken hoe iemand zijn eigen tinker poetst. Na ongeveer 10 minuten snapt ze de hint dat ik het zelf niet durf te vragen en zegt ze dat ik wel mag helpen met poetsen. Zo'n half uur later ben ik nog steeds bezig en vraag ik zo: "is het goed genoeg?" zegt ze zo van: "Ja hoor, maar als je wilt mag je nog wel even doorgaan. Het was alleen een half uur geleden ook al goed." Ik had het toen nog niet eens door dat ik pas een half uur bezig was en heb hem gewoon nog verder uit zijn wintervacht geholpen. Toen pas ging ze hem opzadelen maar toen ik poetste was zij ook lekker aan het kletsen met de anderen en niet aan het helpen want zij vond hem dus eigenlijk al klaar.

Dat was ik zelf, nu de penny van de andere kant.
Ik ben altijd de klos als Bella in mijn les moet rijden omdat niemand anders haar durft op te zadelen en na ongeveer 10 minuten voorzichtig doen (ze heeft de neiging om je proberen te vermoorden zowat) heb ik dan het halster aan en ga ik poetsen. Ook niet al te veilig maar ik leg ook op haar rug niet zomaar een zadel zonder dat het schoon is. Zeggen een aantal dan opeens dat ik haar vast moet zetten in plaats van aan de hand moet vasthouden. Dan denk ik echt bij mij zelf van: "Sorry? Ik ben toevallig wel degene die haar nog fatsoenlijk poets en op durf te zadelen. Doe het anders zelf." Maar ik laat het erbij want die zijn mij al aan het zieken vanaf het begin door bijvoorbeeld halsters los te maken en paarden waar ik bij ben op te jutten. Bij dit paard vraag ik trouwens met het zadel erop leggen wel altijd iemand om het paard even vast te houden. Heb nou eenmaal niet genoeg armen om en een angstig paard van 1.65 vast te houden en een zwaar zadel op de rug te krijgen. En dan wilt Chantal, een vriendin van mij, altijd wel even helpen hoewel ze het eng vindt. Meestal vind ik dit trouwens zelf ook doodeng hoor, maar ik laat het naar Bella toe niet merken.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:22

Dat verhaal van Karmy_Lover...
Ik heb dat meisje op msn

Meisje zegt:
ikke paasss 13 zijn.. giin 12 ikke jaartje ouder heee islam..

Dan gaat ze offline, en komt weer online.
En dan begint ze daarna heel netjes te typen.
Terwijl ze anders nooit iets tegen me zegt

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:34

yaya penny's zijn weird deze al gehoord...

anky heeft mij nu in dienst genomen om bonfire te troosten hij is namelijk heel erg verdrietig nu salinero zo in de spotlights staat....
en nu heeft anky bonfire laten dekken en als haar veulen geboren is mag ik het opvoeden en tot het Z rijden de rest kan anky zelf wel...
knap hoor meid en hoe oud was je 7 ? nee al 8....

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:56

vandaag nog een meisje die nieiw was als helper=paardenpoepschepper (de instructice heeft dit ook tegen haar gezegd omdt ze genoeg helpers hebben!
komt ze de stal in met een arrogantie van hier naar tokio(ze was 18)
(ik was bezig het paard aan het opzadelen waar ik op zou rijden)
pakt ze de teugeles uit me hand zegt
`` KOM kind ik doe het wel mest jij maar uit HUH??
ik zo naar de intsructice van moet zij op huub rijden>>???
zij zo nee ..
IK: o maar ze zit er nu wel op!

het meisjes werdt er gelijk afgeroepen hahaha egt grappig hoefde niet meer te terug te komen

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:01

Ow ik had daar vorig jaar ook eentje van! wahaha!:D
ik was ff de pony van mn vriendin aan het warm rijden (zij moest een andere vangen)
en dat meisje staat daar en zegt zo:
je moet gaan galoperen! dat is goed voor haar!
dus ik zeg echt zo ojah?? nou doe jij het dan?(het was best een pitige pony)
en zij zo oke! en ging erop zitten en toen keek ze al schijterig bang! en toen ik achteruit lopen en zeggen: ga je gang! en zij zo eeeeh.... nee.... toch maar niet doe jij het maar!
was echt zooo lachen!

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:18

Miriano schreef:
Dat verhaal van Karmy_Lover...
Ik heb dat meisje op msn

Meisje zegt:
ikke paasss 13 zijn.. giin 12 ikke jaartje ouder heee islam..

Dan gaat ze offline, en komt weer online.
En dan begint ze daarna heel netjes te typen.
Terwijl ze anders nooit iets tegen me zegt

uhm... bedoel je dat ze dit heeft gelezen ?
Right... ze is wel een beetje wisselvallig. Eerst zestien, dan twaalf en nu dertien?? Ik snap het niet.
Maar over dat ze paarden bokken kan afleren is ze steeds wel duidelijk, dus als ze zin heeft mag ze nog steeds wel komen hoor!

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:59

*ligt om sommige verhalen helemaal dubbel

ik heb 2 van die leuke nichtjes omdat ik 1 paard heb, staan er bij hun nu 3 (zo'n vermoeden heb ik iig, want mijn tante is stikjaloers)

komen ze bij ons, ik blij ... Ik had een hele oude pony, waarschjinlijk ongeveer 22 jaartjes, hartstikke lief beest.
Dus ik vroeg zo: willen jullie rijden? had allang geen zin meer in ze, dus ik dach kunnen ze mooi ff poetsen, ben ik er even vanaf.

Dus zij poetsen, daarna ik eerst rijden. Toen kwam mijn tante er natuurlijk aan, die zei meteen ja ze kunnen heel goed rijden hoor!
Ik zo: okeej...Maar wel voorzichtig, het is een oude pony en de bosgrond hier zit vol kuilen, dus niet echt geschikt om over te galloperen f draven met mijn ouwe krack.
Tante: ze kunnen best draven hoor!
ik: ja zij mss wel, maar de grond is hier heel onregelmatig...
Tante: Toemaar D(ene nichtje), ga maar draven!
Ik: pruttelpruttel, ziet pony wegdraven
tante: zie je wel? ze kunne heel goed rijden. D, ga maar galopperen!
ik: nee, grond is niet goed en blabla...
Dus meisje galloperen...POny schiet ervandoor, rijden een rondje door het bos en knalt zo hun eigen autospiegel eraf

ik dacht echt zo, hoe krijgt ze het voorelkaar, die pony doet echt geen vlieg kwaad
Tranen met tuiten gehuild, er was niets aan de hand en conclusie van mijn tante was dat ik de pony had opgejaagd

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:49

aparte tante heb jij

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:54

tsja best wel....ze ligt ook niet zo goed in de familie ik mag haar echt helemaaaal niet, en ik hoop dat ze mij ook niet mag! (dat denk ik iig wel, want ben niet altijd even aardig )