Aco schreef:Ik ga er niet meer op ingaan Zonnetje81.
Sta open voor vriendelijke discussies want ik weet ook dat veiligheid verder gaat dan enkel een cap. Maar snap niet waaraan ik het verdient heb om naar mijn gevoel bestempeld te worden als een persoon die alles beter wilt weten en niet open staat voor andere meningen want dat is het juist niet. Want ik ben ook (net zoals alle andere ruiters) vaak van mijn paard gevallen en van praktisch al mijn lelijke vallen die ik gemaakt heb, zou een cap nooit voorkomen hebben wat ik gebroken had. Zo ook 'ongevallen' naast het paard.
En daar kan ik ergens Airnt misschien wel gelijk geven. Veiligheid is meer dan gewoon een 'stomme' cap op je hoofd. Maar ik zou me gewoon niet kunnen inbeelden wat de gevolgen zijn van een val op, tegen,... mijn hoofd juist wanneer ik geen cap aanhad.
En dan spreek ik volledig uit mijn ervaring, en komen mijn meningen, frustraties,... logischerwijs voort uit mijn ervaringen uit het verleden.
Ik heb een hele zware armbreuk gehad, ik kan mijn arm niet meer voor de volle 100% gebruiken. Kon een cap hier iets aan veranderen? Neen nooit. Bestaat er iets om dit te voorkomen? Volgens mijn weten niet. Mocht er iets bestaan hebben maar het was niet ingeburgerd, niet cool, te warm,... dan had ik het misschien ook niet gebruikt. Maar ik weet met de volle 100% zeker dat ik het me enorm zou beklagen nadien want wat vind ik het zo irritant dat ik elke dag opnieuw op zaken stoot dat ik niet meer kan door die ene stomme val. En het was nu maar mijn arm. Wil er niet bij stilstaan wat het zou zijn als het mijn hoofd was geweest en ik het dus WEL had kunnen voorkomen.
Ik zit hier niet te zeggen dat iedereen met cap moet rijden. Ik wil (maar mijn wil is zeker geen wet) dat er gewoon goed nagedacht wordt over de gevolgen.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden ik heb het met mijn been.... ik probeer juist niet door te draven in wat er nog meer had kunnen gebeuren. Een vriendin heeft me juist bang gemaakt dat ik nu geluk had dat ik niet in de beugel ben blijven hangen en maar veiligheidsbeugels moet kopen. Iets waar ik toen helemaal niet over nadacht.
Ik heb je bericht misschien zwaarder geinterperteerd dan jij nu laat blijken. Puur alleen op het stukje dat jij argumenten wil horen. Misschien draafde ik daar dan weer in door. Dus sorry daarvoor.