Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paeborgers schreef:hoi, ik heb een pony gespot die ik graag zou willen verzorgen alleen ik ben best verlegen dus hoe vraag je het nou precies? en kom je dan al met je paarden kleren aanzetten als of je er van uit gaat dat het mag en je gelijk mag beginnen?
paeborgers schreef:hoi, ik heb een pony gespot die ik graag zou willen verzorgen alleen ik ben best verlegen dus hoe vraag je het nou precies? en kom je dan al met je paarden kleren aanzetten als of je er van uit gaat dat het mag en je gelijk mag beginnen?
Als je het echt te spannend vind kun je altijd vragen of dat er iemand met je mee wilt gaan, je moeder ofzo.

Shirley schreef:Als je de eigenaar ziet lopen, kun je hem/haar gerust aanspreken.
De manier van Maanoogje is heel netjes!

) het wel kunnen waarderen dat je jezelf ook netjes presenteerd. Dat vertelt hen onbewust dat je ook netjes met hun diertje en de spullen om zal gaan denk ik zelf. Voor referentie: ik heb een jaartje toegepaste psychologie achter de rug. Onbewust is net zo belangrijk als bewust! Maanoogje schreef:Shirley schreef:Als je de eigenaar ziet lopen, kun je hem/haar gerust aanspreken.
De manier van Maanoogje is heel netjes!
Het heeft per slot van rekening ook elke keer gewerkt!
Een oud kloffie wat niet roept "ik heb dit aangedaan om op jouw pony te rijden" zou inderdaad kunnen, maar ik denk dat veel eigenaren (tenzij het een boer is) het wel kunnen waarderen dat je jezelf ook netjes presenteerd. Dat vertelt hen onbewust dat je ook netjes met hun diertje en de spullen om zal gaan denk ik zelf. Voor referentie: ik heb een jaartje toegepaste psychologie achter de rug. Onbewust is net zo belangrijk als bewust!
anemoonlena schreef:ik zou gewoon normale kleding aan doen, maar die wel een beetje vies mogen worden, voor het geval dat, als je gaat kennismaken, gewoon zeggen 'hallo! ik ben... en ik zoek een vp, ik zag jullie pony staan, wat een leuke pony!! kan ik misschien helpen met het verzorgen?" als ze nee zeggen, zeggen 'snap ik volledig! bedankt.' en ja, word niet te druk etc. zeg gewoon 'oo! super leuk, bedankt!' en vertel wat over jezelf, als je wilt laten zein dat je goed zelfstandig bent zou ik je moeder niet meenemen eerlijk gezegd.
Shirley schreef:Maanoogje schreef:Het heeft per slot van rekening ook elke keer gewerkt!
Een oud kloffie wat niet roept "ik heb dit aangedaan om op jouw pony te rijden" zou inderdaad kunnen, maar ik denk dat veel eigenaren (tenzij het een boer is) het wel kunnen waarderen dat je jezelf ook netjes presenteerd. Dat vertelt hen onbewust dat je ook netjes met hun diertje en de spullen om zal gaan denk ik zelf. Voor referentie: ik heb een jaartje toegepaste psychologie achter de rug. Onbewust is net zo belangrijk als bewust!
Ik ben ben een boer![]()
Maar er is niks mis met een gemakkelijke broek en een trui die vies mag worden, toch?
Zeg niet dat 'ie al vies moet zijn
(woon alleen nog wel in een woonwijk en mn ouders komen uit de stad, maar hé!)
)sat_nath schreef:Er is ook een topic over seksueel intimidatie bij verzorgpony's. Je komt echt de gruwelijkste verhalen tegen. Als ik jou was zou ik gewoon meteen al je moeder meenemen misschien slaat hij/zij pas later toe!
Als je bijvoorbeeld ooit een advertentie plaatst op Mp nooit je nummer geven! En als je gemaild word en je denkt dat het niet echt kloot stuur dan iets van: is het goed als u even contact opzoekt met mijn vader? Vaak zijn ze al gauw klaar met mailen...

Maanoogje schreef:Ik ben ook best een boerenkindje hoor(woon alleen nog wel in een woonwijk en mn ouders komen uit de stad, maar hé!)
Ik dacht eigenlijk aan de sloeberkleding die ik vroeger droeg als vervang paardenkloffie. Ik heb echt een hekel gekregen aan het kledingstijltje (*ahem* geen stijl hebben) wat ik toen droeg, dus als ik iemand zo zie dan weet ik al dat ik een verdraaid beeld binnen krijg. Maar het is maar net wat je eigen voorkeur is. Meestal denk ik dat vrouwelijke eigenaren boven de 20 en onder de 60 ongeveer een redelijk "nette" (dus redelijk passende en vrij schone) kledingstijl wel waarderen rond paarden. Je moet niet denken dat ik dure kleding of echt stijlvolle kleding bedoel.. alleen geen kleding waar je niet de supermarkt mee in durft bij wijze van spreke. (Ik ben me bewust dat ik hier heel verkeerd over kan komen. Oopsie)
Edit: moet overigens ook zeggen daf mijn moeder bij ponyplekken 1 en 2 mee is geweest toen ik 13 was, en niet meer toen ik 16/17 was. De viezerik waar ik helaas 3 jaad lang mee te maken had was een buurman van verderop (ponyplek 2). Er is dus echt een reeel gevaar, waarvan ik vermoed dat mijn moeder hem eruitgepikt had als we die vent niet al jaren gekend hadden.

vuurneon schreef:Ligt aan de leeftijd,bij kinderen op de basisschool wil ik wel de ouders ontmoeten maar vanaf 12 jaar en wel op middelbare school haak ik af als moeder of vader de eerste keer mee wil komen. Ik zoek iemand die zelfstandig is, mama meenemen valt daar bij mij niet onder.
Ik fietste met een vriendinnetje altijd de huizen af als kind, dat vonden onze ouders veilig genoeg. Ik zie nu ook vaak 2 vriendinnetjes samen de huizen af struinen, helaas wel met cap aan het stuur, borstels achterop en halster om de schouder. Succes hebben ze daardoor ook niet haha